Ga naar inhoud

Officieel: Nieuwe KIA SPORTAGE.


Url

Aanbevolen Berichten

Ik ga het nog wel even navragen het is wel tegen mij gezegt ..

Maar ik heb vandaag de inlogcodes ontvangen voor mijn persoonlijke pagina maar dat is niet van KIA Ned. maar van mijn dealer Durmi in Purmerend ...

maar ik kom hier nog op terug ..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 852
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Beste forumleden,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Peter en een maand of twee geleden heb ik een nieuwe Sportage besteld. Om de wachttijd een beetje te doden zocht ik vaak naar rijimpressie's en reviews van de Sportage, maar ik kon er eigenlijk niet zoveel vinden. Mijn vorige auto was een Audi A4 cabrio (V6, 2.4) en ik was eigenlijk een beetje bang dat ik te veel zou inleveren in comfort en power. Maar ik wilde toch een ruimere auto met een hoge zit en ik vond het model van de Sportage erg mooi. Uiteindelijk kwam ik op deze site terecht en daar ben ik eigenlijk blijven hangen.

De berichten en artikelen die ik hier aantrof hebben mij goed geholpen

en ik vond ze in afwachting van mijn nieuwe auto, erg plezierig om te lezen.

Ik had mij voorgenomen om mij aan te melden als forumlid, zodoende mijn eigen ervaring ook met jullie te delen.

Vandaag was het dan zover, en mocht ik mijn nieuwe Sportage bij de dealer ophalen. Het is een Exclusive uitvoering in de kleur zwart (black pearl).

Ik heb er sinds vanmorgen een kleine 200 km mee gereden en mijn ervaringen tot nu toe zijn als volgt:

De automatische transmissie voldoet prima. Mijn Audi had een traploze transmissie, maar deze automaat rijdt bijna even comfortabel.

Ik was erg benieuwd naar het vermogen van de motor. Eerdere gepubliceerde testen en ervaringen van forumgebruikers gaven wat dat betreft wat teleurstellend nieuws, maar ik werd toch aangenaam verrast.

Er zit genoeg pit in de 2.0 liter benzinemotor en ik vond het echt geen trage bak. Hij trok goed weg bij het stoplicht en de acceleratie op de snelweg vanaf 100km/u ging ook boven verwachting.

De afwerking van het interieur is keurig. Mooie materialen en goede ergonomie. Ik had alleen wat meer opbergvakjes verwacht.

De audio-installatie geeft een zeer goed geluid. De gebruikersinterface is zeer overzichtelijk en de navigatie werkt vlekkeloos. (De vrouwelijk stem is wel vreselijk onsympathiek en irritant). Het koppelen van mijn iPhone via bluetooth was een fluitje van een cent en mijn contacten werden netjes op het scherm getoond. Ook gelijk een iPod aangesloten met de meegeleverde kabel en ook dat ging prima. De audiokwaliteit van het telefoongesprek vond ik wat te wensen overlaten, maar misschien is dat een kwestie van instellingen.

De stoelen zijn keurig met leer afgewerkt. Ik heb alleen nog niet een goede zitpositie gevonden. De stoelzitting is naar mijn smaak te kort waardoor ik nog niet lekker zit. De rugleuning daarintegen zit wel goed en geeft prima steun.

Een grappig detail is de koeling in het dashboardkastje.

Ik was vergeten dat die optie erbij zat, en ik heb nog nooit zo'n koud instructieboekje uit het kastje gehaald.

Ik ben meer dan tevreden met deze auto. Na 200 km rijden heb ik echt niet het idee dat ik heb ingeleverd ten opzichte van mijn Audi.

Voor mijn vrouw had ik vorige maand een Picasso gekocht en nu staan

er twee zwarte Kia's bij ons voor de deur. :lol:

post-3639-1297853219,11_thumb.jpg

post-3639-1297853219,4_thumb.jpg

post-3639-1297853219,89_thumb.jpg

post-3639-1297853220,17_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Bigfatpete,

Van harte gefeliciteerd en van harte welkom op het KIA forum. In het zwart (wat je net zo vak dient te poetsen als elk andere kleur ;) ) is de Sportage mooi om te zien. Ook ben ik te spreken over deze 18" schoentjes.

Wil je wel aub zo vriendelijk zijn en je nog eens apart voor te stellen aan iedereen in een apart draadje? Zo krijg je alle lof en eer voor jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Bigfatpete,

Zeer van harte met je nieuwe Sportage.

Een dijk van een auto. Ziet er zeer mooi uit.

Heel veel succes toegewenst met het rijden.

Welkom op de Kia site en ik hoop vaker van je berichten te horen.

Mooie foto's genomen trouwens!

Ik krijg over een tijdje dezelfde.

Kan nie wachten.

Theo Peters, Cuijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hee bigfatpete,

Gefeliciteerd met je nieuwe dikke waggel, (=gave auto) en welkom op het forum.

WOW, Dat ziet er goed uit zeg! Die 18 inch velgen staan 'm zo ontzettend goed..:-)

Heerlijk zo'n dikke uitvoering!

Wat fijn dat ie goed bevalt en dat je eigen ervaringen met de benzinemotor zo meevallen.

Bedankt voor je goeie review en hopelijk komt er binnenkort over een paar honderd kilometer nog eens een, kunnen we dan ook lezen hoe die bevalt!

Krijg je ook leuke reacties onderweg/op straat?

Hoe bevalt het leer? Is dat ook erg glad of is het net zo mooi als op de foto's?

Is het leer echt diep zwart of heel donkergrijs (zo lijkt het op de foto)?

Nog heel veel rijplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@bigfatpete ..Prachtige mooie auto en veel rijplezier ermee gewenst ..

De kleur van de leren bekleding op de foto komt volgens mij wel goed overeen met de werkelijke kleur ,het is inderdaad niet echt zwart ...maar donkergrijs.

dat is bij mijn Sportage ook zo..ik had de leerkleur ook wat donkerder verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor het hartelijke welkom, jongens.

Het leer is inderdaad niet diepzwart en het nijgt meer naar dondergrijs.

Toch geeft het overall de indruk dat je in een zwart interieur zit.

De gladheid van het leer vind ik wel meevallen, het is uiteraard nog erg nieuw,

maar ze hebben een relatief zachte leersoort gebruikt waardoor je niet heen-en-weer glijdt. Bekijks heb je wel in deze wagen. Ook al denkt mijn vrouw dat er naar haar wordt gekeken. :-)

Ik heb vandaag niet veel gereden en heb daardoor niet veel nieuws te melden over de Sportage. Het is mij wel opgevallen dat het beeld van de achteruitrij-camera wordt weergegeven op het navigatiescherm, en niet in de achteruitrijspiegel.

Vind ik wel veel prettiger zo.

Tot binnenkort.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste forumleden.

Vandaag mijn Kia Sportage Xclusive opgehaald hier alvast wat fotos

verslag volgt nog van de bevindigen.

Mijn vorige auto was een Mazda RX8 dus was wel even wennen aan de

zitpositie maar voralsnog zeer tevreden over de ruimte en de looks.

Gr Jossy.

post-3579-1297853223,88_thumb.jpg

post-3579-1297853224,29_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwe eigenaren: gefeliciteerd met jullie mooie wagens!

Erg leuk dat vanavond een QQ-bezitter op z'n rem ging staan op de A5 om de Sportage te bewonderen. De dagrij-verlichting is overdag trouwens ook een aardige aandachttrekker. Heeft iemand z'n bochtverlichting al in werking gezien? Ik probeerde er vanavond iets van te ontdekken maar het lukte niet :?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwe eigenaren: gefeliciteerd met jullie mooie wagens!

Erg leuk dat vanavond een QQ-bezitter op z'n rem ging staan op de A5 om de Sportage te bewonderen. De dagrij-verlichting is overdag trouwens ook een aardige aandachttrekker. Heeft iemand z'n bochtverlichting al in werking gezien? Ik probeerde er vanavond iets van te ontdekken maar het lukte niet :?

Als je je licht aan doet en dan je richtingaanwijzer zie je een lamp naast je verstralers branden die schijnt opzij

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...