Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zou zeggen kom gewoon morgen naar zandvoort

Helaas kan niet ivm met mijn werk!!!!

Anders zeker gekomen!!!

succes vandaag!!!!

Geplaatst

In afwachting van de kassa/zandvoort ervaringen nog snel even mijn laatste verbruikcijfer:

622 km gereden met 32,74 liter = 1 op 19,0

Laat me raden.... naar Zandvoort en terug !!!   :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

onthutsend stil vanuit de Zandvoort gangers.......

Ik had ook wel wat reacties, ervaringen of een kort verslag verwacht !!!

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Om aan alle onzekerheid een einde te maken.

Het was gisteren een leuke middag en hebben na de interviews wat rondjes gereden.

Best interesant om dit eens mee te maken.

Fotos en filmpjes kon ik niet maken omdat ik alleen in de auto zat maar er zullen vast wel wat gepost worden.

Alleen geduld want we waren gisteren laat thuis en ik denk dat de meesten vandaag moeten werken.

De uitZending zal indien kia nederland meewerkt volgende week zaterdag zijn.

Geplaatst

Ik heb wel wat foto's en filmpjes, maar ben na de opnames naar Amsterdam gereden

voor een boodschap en daarna gaan eten bij mijn schoonouders. En dat was gezellig,

dus we waren pas laat weer in het Brabantse, terwijl vanmorgen om 6u de wekker alweer ging.

Maar ik ben morgen vrij, dus zal in de loop van morgen wel wat online kunnen zetten denk ik.

Geplaatst

Zandvoort was super,

voor iedereen die er niet was helaas jullie hebben wat gemist.

Inderdaad leuke film materiaal geschoten van diverse kia picanto's.

leuke crew en groepje kia rijders.

Aantal rondjes op circuit gedaan.

De dag begon op de parkeerplaats van het circuit waar we een eenvoudige lunch kregen.

Vervolgends gewacht tot iedereen er was, daarna gelijk naar het dichtst bijzijnde tank station gereden, om daar de eerste shots vast te leggen, Net doen of we allemaal moesten tanken.

Daarna wat gedronken op een strandtent om even op te warmen. Daarna terug gegaan naar het circuit, daar een interview gedaan met de des betreffende verslaggeefster en camera ploeg.

toen iedereen klaar was met zijn verhaaltje doen. gingen we de baan op in een treintje achter elkaar, 

er waren 2 picanto's met een Go Pro cameratje aan boord om buiten de normale camera's te filmen. 

Aantal achtervolgingen gedaan en nog even kunnen knallen op het circuit.

Al met al een super leuke dag, ik ben zeer benieuwd hoe het er uit komt te zien als alles gemonteerd is.

De uitzending is waarschijnlijk volgende week zaterdag, dit ligt er aan of kia nederland aan tafel wil zitten met Kassa.

Foto's plaatsen is helaas niet gelukt, maar er waren genoeg camera's aanwezig, dus dat komt wel goed.

ZANDVOORT :tt1:

Geplaatst

Maar wat is er nu specifiek uitgekomen?

Hebben ze iets van verbruik getest/ vergeleken?

Enkel een interview met klagende bestuurders schieten we niet veel mee op.

Ik heb in totaal met mijn picanto 120 keer getankt, waarvan 36 x zuiniger dan 1 op 20.

Ik had twee jaar geleden verwacht dat ik gemiddeld 1 op 24 zou kunnen rijden, maar dat is maar 1 x gelukt.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb in totaal met mijn picanto 120 keer getankt, waarvan 36 x zuiniger dan 1 op 20.

Ik had twee jaar geleden verwacht dat ik gemiddeld 1 op 24 zou kunnen rijden, maar dat is maar 1 x gelukt.

Als die van mij (1.0 met ISG) 1 op 20 zou halen, dan was ik al blij ..................

dat haalden mijn vorige 3 cyl auto's ook 2008 107 en 2010 107.

alleen de kia met specs voor 2013 en gunstigere waardes , daar lukt het niet mee, ondanks zelfde berijder, zelfde afstanden.........

maar in elk geval leuk dat jullie een fijne dag gehad hebben en voor zover tevreden zijn,

Geplaatst

Dat viel mij ook een beetje tegen: ze hebben niets gemeten of wat dan ook, puur gebruikers-

ervaringen vastgelegd zonder empirische data. Terwijl we die wel bij ons hadden...

Ik ben heel benieuwd naar (de toon van) het item. "Helaas" zit ik de geplande 

avond in het theater, dus weet ik de dag erop pas wat het geworden is.

Ook de shots op het circuit ben ik nieuwsgierig naar, omdat het puur rij-shots waren,

iets wat je eerder zou verwachten in een reclame-filmpje ofzo. Maar leuk was het!

Ik probeer morgen foto's te uploaden.

Geplaatst

Bigmac's wishful thinking met roze bril op: Kia zit straks met Kassa om de tafel en zegt: Oh, is het verbruik hoger dan verwacht? We weten wel hoe dat komt. We hadden de Picanto eigenlijk met een variabel inlaattraject uitgedacht, maar besloten dit uit kostenoverwegingen niet in te bouwen, en daardoor is het stadsverbruik 40% hoger dan met dat onderdeeltje geinstalleerd.

Iedereen kan op verzoek tegen kostprijs (eur 50) bij de volgende beurt dit laten inbouwen.

Maar ja, het zal wel op niets uitdraaien. Mooie beelden van Picantos op het circuit, dat dan wel weer.

Geplaatst

Bigmac's wishful thinking met roze bril op: Kia zit straks met Kassa om de tafel en zegt: Oh, is het verbruik hoger dan verwacht? We weten wel hoe dat komt. We hadden de Picanto eigenlijk met een variabel inlaattraject uitgedacht, maar besloten dit uit kostenoverwegingen niet in te bouwen, en daardoor is het stadsverbruik 40% hoger dan met dat onderdeeltje geinstalleerd.

Iedereen kan op verzoek tegen kostprijs (eur 50) bij de volgende beurt dit laten inbouwen.

Maar ja, het zal wel op niets uitdraaien. Mooie beelden van Picantos op het circuit, dat dan wel weer.

Eerst maar eens afwachten wat er uit komt, anders geven we Kia de aandacht/reclame die het "wil"hebben,

dat kan op een aantal manieren vrij eenvoudig en kost niets of bijna niets:

via de facebook pagina van KIA zelf daar ALLEMAAL wat op posten , heb je die pagina al eens bekeken, alleen maar lof ! geen minpunten??

Rara hoe kan dat, die worden er af gegooid of geweigerd door KIA,

dit levert wel reakties op, zeker als familie en kennissen het ook leuk gaan vinden....

wat ook iets zou kunnen zijn, een goedkope raamsticker laten maken en de kosten met z'n allen delen..... euro werk...

die sticker op de achterruit van je auto plakken, daar kijken dan dagelijkes ook veel mensen naar...................... die achter je rijden.

een brief opstellen gezamelijk en die ondertekenen en aanbieden...............

Dat levert KIA zeker reclame op en het scheelt zeker een aantal auto's minder te verkopen, het is hun toch te doen om de aantallen !

Geplaatst

Dat viel mij ook een beetje tegen: ze hebben niets gemeten of wat dan ook, puur gebruikers-

ervaringen vastgelegd zonder empirische data. Terwijl we die wel bij ons hadden...

Ah, alleen beeldvulling..

Ik neem dan aan dat jullie op zijn minst een brandstofvergoeding hebben gekregen om te komen ? :innocent:

Geplaatst

Het is niet dat de Picanto niet zuinig kán rijden, maar hij kan het niet onder alle omstandigheden.

Ik heb vandaag 100 km gereden en zie dan toch echt wel af en toe 2,9-3,7 L/100 km bij 80 kmh (en als ik anders met het gaspedaal omga, zou ik ook wel 6,1 L/100km kunnen laten zien, maar dat doe ik niet).

Maar een paar kilometer stadsverkeer of een paar stopichten en je bent weer terug bij af.

Probeer het optrekken vanaf stilstand van de Picanto zuiniger te krijgen en je hebt een prima zuinig rijdende auto.

Geplaatst

Bigmac

Leuke cojfers vanuit de boordcomputer zie ik ook maar ga nu eens tanken dan ben ik reuze benieuwd wat eruit komt.

Geplaatst

Bigmac

Leuke cijfers vanuit de boordcomputer zie ik ook maar ga nu eens tanken dan ben ik reuze benieuwd wat eruit komt.

Ik doe niet anders dan tanken! Elke week een tank vol. Als je op die link hieronder klikt, zie je mijn tankbeurten.

Het verschil tussen de boordcomputer en echt verbruik is ca 0,4 L/100 km. Die van mij geeft nu aan 4,6 L/100 km, maar dat is dan in het echt 5,0 L/100 km (1 op 20) sinds ik getankt heb.

Geplaatst

Ik rij op de originele 15" of een setje Kia 14", verschil in omtrek is 0,4%, dus daar ligt het echt niet aan.

Mijn rijstijl is rustig en 85% op cruisecontrol, dus ook dat is het niet.

Ik zal straks met de foto's ook mijn vergelijk met mijn Aygo plaatsen, dan kun je duidelijk zien waarom het verbruik zo tegenvalt.

Geplaatst

Ik rij op de originele 15" of een setje Kia 14", verschil in omtrek is 0,4%, dus daar ligt het echt niet aan.

Mijn rijstijl is rustig en 85% op cruisecontrol, dus ook dat is het niet.

Ik zal straks met de foto's ook mijn vergelijk met mijn Aygo plaatsen, dan kun je duidelijk zien waarom het verbruik zo tegenvalt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...