jstalknecht Geplaatst 8 Oktober, 2014 Geplaatst 8 Oktober, 2014 Ik heb vandaag weer getankt en 1 op 17,4 gereden, met releteif veel stads kilometers. Quote
obeja Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 477 snelweg kilometers gereden. Daarna 30 liter getankt. 1 op 16 was het verbruik. Ik rijd wel meestal tussen de 120-130 km per uur, waar toegestaan. Nu na 9 x tanken is mijn gemiddelde verbruik 1 op 15,5. Mijn rijstijl is gemiddeld, ik rol uit, schakel op tijd door naar volgende versnelling, maar ik ga GEEN 100 rijden waar je 120-130 mag rijden. Soms ook wel 140-150. Quote
bigwade Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 Als het zo lees, die 102 pagina’s met 2026 reacties en 125194 hits, hebben we een mooi overall ge/verbruik van die prachtauto. De Kia Picanto rijdt volgens gebruikers in deze 2026 berichten tussen de 1:10 (Creative Name) en 1:23 (bicmac) Beide heren zijn er heel tevreden mee. Als U aan de bovenkant zit (bicmac) zit u goed, zit u aan de onderkant (CN) dan zou een andere rijstijl en/of gebruik van de auto een idee zijn. Volgens mij is het nu wel zo’n beetje klaar, info zat, maar u mag nog rustig doorpruttelen met de cijfertjes als u dat wilt maar er kan ook gewoon eens een slot op dit draadje. Ik laat het over aan de moderatoren. Dit was bericht nummer 2027 Quote
bigwade Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 Slotjes zijn zoooo 2011 Vertel..doormodderen dan maar ? Prima ! Quote
bigmac Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 Ik zie niet in waarom dit draadje gesloten zou moeten worden. Als je naar het aantal hits kijkt is er kennelijk veel belangstelling voor. En er komen nog dagelijks nieuwe Picanto-bestuurders bij die benieuwd zijn hoe het bij anderen vergaat. Een andere optie is natuurlijk een nieuwe discussie starten. Quote
bigwade Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 We gaan DOOR ! met resultaten tussen de 1:10 en 1:25 Maar als mensen gaan miepen zijn die 102 pagina's wel eerst verplicht leesvoer Quote
Lique Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 Vertel..doormodderen dan maar ? Prima ! Tuurlijk. Waarom zou je een topic sluiten waar actief in geschreven en gelezen wordt. Het verbruik is en zal altijd wat zijn en zou je deze nu sluiten, komt er weer een nieuw topic. Nu staat iig alle info en ervaringen op één locatie. Net als dat gearchieveer. Aan de ene kant wordt men verwezen naar de zoekfunctie en vervolgens kun je op een oud topic niet meer reageren omdat die gearchiveerd is. Wauw. 1 Quote
Creative Name Geplaatst 11 Oktober, 2014 Geplaatst 11 Oktober, 2014 Als het zo lees, die 102 pagina’s met 2026 reacties en 125194 hits, hebben we een mooi overall ge/verbruik van die prachtauto. De Kia Picanto rijdt volgens gebruikers in deze 2026 berichten tussen de 1:10 (Creative Name) en 1:23 (bicmac) Beide heren zijn er heel tevreden mee. Als U aan de bovenkant zit (bicmac) zit u goed, zit u aan de onderkant (CN) dan zou een andere rijstijl en/of gebruik van de auto een idee zijn. Volgens mij is het nu wel zo’n beetje klaar, info zat, maar u mag nog rustig doorpruttelen met de cijfertjes als u dat wilt maar er kan ook gewoon eens een slot op dit draadje. Ik laat het over aan de moderatoren. Dit was bericht nummer 2027 Heeeeyyy, er wordt over me gelult hahaha Ik plaats hier m'n verbruikscijfers om een beetje de andere kant te laten zien van alle zuinigheidsrijders die in een hutje op de hei wonen en bijna alleen 80km/u wegen rijden op dit forum. Veel nieuwe Picanto rijders zullen in deze multimedia tijden toch op dit forumtopic eindigen en dan is het ook fijn om de andere kant van het spectrum vertegenwoordigd te hebben. Ik woon binnen de centrumring van Den Haag en ben er een beetje klaar mee continu als een opgewarmd lijk te moeten rijden om boven de 1 op 15 te rijden. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb vaak haast 's ochtends en als je dan met je Picanto door het verkeer heen boemelt dan kom je echt verbruik niet boven de 1 op 12. Ik lees hier wel eens dat mensen niet eens hun airco aanzetten vanwege het verbruik en met een bandenspanning van bijna 3 bar rijden, dat is dus de gekkigheid waar ik echt niet aan mee doe. Als m'n ramen beslaan zet ik hem aan, als ik haast heb rij ik door en zo zullen er nog wel meer zaken zijn waar de gemiddelde zuigingheidsfreak een hartaanval van krijgt maar ik gebruik een auto waar hij voor bedoelt is: als auto. Hij staat voor de deur om mij te dienen en niet andersom. Ik vind de Picanto trouwens nogsteeds een topauto ondanks het hoge verbruik in de stad. Rijd goed, geeft na bijna 2 jaar stadsverkeer nogsteeds geen kraak met al die verkeersheuvels en ik ben er nogsteeds blij mee. Ik wil hier overigens wel even bij vermelden dat m'n schuinaandeoverkant buurman buurman vrijwel gelijktijdig een VW Up! Bluemotion heeft gekocht en ook die rijd gewoon 1 op 12 in de stad, dan heb ik toch liever m'n Picanto, rijd toch net ff wat beter. 5 Quote
John Kanon Geplaatst 11 Oktober, 2014 Geplaatst 11 Oktober, 2014 Prima als je tevreden bent,maar waarschijnlijk was je met een Rio,om maar een voorbeeld te noemen,na een paar jaar alles meegerekend,goedkoper uitgeweest. Een Pica is zeer onzuinig in de stad en misschien moet je wel zeggen:ongeschikt. Uiteraard jouw keus,maar er zijn vast stadsrijders die een andere keuze hadden gemaakt als ze het verbruik in de stad hadden geweten bij aanschaf. 1 Quote
Creative Name Geplaatst 12 Oktober, 2014 Geplaatst 12 Oktober, 2014 Onzin. Een Rio is zwaarder dus meer MRB, meer verzekeringspremie en meer verbruik want die Rio rijd echt niet ineens wonderbaarlijk zuinig zodra ik achter het stuur stap, en het onderhoud is ook duurder. Ik zou dus niet weten waar ik daar winst mee zou kunnen halen, nog apart van het feit dat ik bewust een kleine auto heb gekocht. Ik vind de Picanto een prima auto voor in de stad, rijd lekker en veel opties. Mocht er een nieuw type gehaktstaaf uitkomen dan ruil ik deze zonder twijfel zo in voor een nieuwe. Het verbruik is maar net wat je er van maakt, ik rij gewoon behoorlijk stevig door en dan vind ik 1 op 12 allerzins acceptabel. Ik rij wel eens 'savonds in m'n 1tje en als ik dan echt op het verbruik let en er een beetje m'n best voor doe dan haal ik op m'n gemak 1 op 18 in de stad. Het kan wel, maar geduld is niet m'n sterke punt en dat kost nou eenmaal geld. 6 Quote
jstalknecht Geplaatst 14 Oktober, 2014 Geplaatst 14 Oktober, 2014 Ik denkt dat als ze een elektromotor aan de Pica hangen voor de stads kilometers, ik minimaal 1 op 20 ga rijden. In de stad verbruikt de Pica nog meer als een alcohollist in 1 uur en op de snelweg rij ik nooit harder als 100. Dit scheelt zomaar 2 a 4 liter per 100 KM, rijdt een stuk aangenamer minder boetes, met al die snelheidsbeperkingen. Quote
John Kanon Geplaatst 14 Oktober, 2014 Geplaatst 14 Oktober, 2014 Een snelheidsbekeuring met je Picanto,daarmee haal je het 8 uur journaal,of wegmisbruikers: Koos,we zagen net................. 3 Quote
Picawhite Geplaatst 14 Oktober, 2014 Geplaatst 14 Oktober, 2014 Zal ik wel in aanmerking kunnen komen,rij geregeld even de top , laatst nog 183 op de klok en navi, en toch gisteren weer 1:18,6. Quote
Bakkerbart Geplaatst 14 Oktober, 2014 Geplaatst 14 Oktober, 2014 raar want volgens de gegevens is de top van een 1.2 picanto 171 km/u of is ie getunned?? Quote
bigwade Geplaatst 14 Oktober, 2014 Geplaatst 14 Oktober, 2014 raar want volgens de gegevens is de top van een 1.2 picanto 171 km/u of is ie getunned?? Wind mee en heuvel af vanuit DL na het goedkoop tanken aldaar Quote
jstalknecht Geplaatst 15 Oktober, 2014 Geplaatst 15 Oktober, 2014 Zo heel vreemd is die top snelheid niet. Heb een keer in Duitsland ook rond de 180 gereden, dit was de GPS snelheid. Moet wel aangeven dat dit op euro 102 was. Quote
Picawhite Geplaatst 15 Oktober, 2014 Geplaatst 15 Oktober, 2014 Nou , geen heuveltje af of zo , gewoon op de A6 bij Almere , s,avonds rond 22.00 uur met benzine die ik al jaren tank Bij de zelfde pomp ,€95 Quote
jstalknecht Geplaatst 16 Oktober, 2014 Geplaatst 16 Oktober, 2014 Ik heb toen die keer in Duitsland zelfs de 186 aangetikt, maar dat was ligt heuvel af. Quote
John Kanon Geplaatst 16 Oktober, 2014 Geplaatst 16 Oktober, 2014 Ik heb toen die keer in Duitsland zelfs de 186 aangetikt, maar dat was ligt heuvel af.Met die snelheid kun je beter beide handen aan het stuur houden Quote
jstalknecht Geplaatst 16 Oktober, 2014 Geplaatst 16 Oktober, 2014 Dat klopt, echt lekker rijdt dat niet. Heb het idee dat de auto dan een beetje zweverig wordt. Ik heb het meer gedaan om te kijken hoe hard ie nou echt gaat. De 85PK zou ie ook nog wel hebeen anders loopt ie eerder langzamer als harder. Quote
Picawhite Geplaatst 16 Oktober, 2014 Geplaatst 16 Oktober, 2014 Nou dat zweverige heb ik geen last van , ligt 3.5cm lager dus kan wel wat hebben. Nee niet door mijn gewicht. Quote
Bakkerbart Geplaatst 16 Oktober, 2014 Geplaatst 16 Oktober, 2014 Nou dat zweverige heb ik geen last van , ligt 3.5cm lager dus kan wel wat hebben. Nee niet door mijn gewicht vier lekke banden dan ???? :no: Quote
Picawhite Geplaatst 2 November, 2014 Geplaatst 2 November, 2014 weekje Limburg geweest en maar even getankt in Duitsland , E10 1.44,8 per liter , scheelt aardig in de knip maar voor mijn idee kreeg ie minder pit dan met euro 95 , voelde alsof ie minder vermogen had ???????? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.