Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

KIA dealer reviews

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst

Net bij Tinholt Velserbroek de bandenwissel laten doen. Met verzoek banden achterin te leggen en dat ik geen gebruik meer maak van de opslag. Bandenwissel ging veel sneller dan anders. Maar ja van de andere klanten die voor bandenwissel kwamen werd de auto ook nog gewassen. Mijn auto mocht ik vies mee nemen met de velgen die onder het vuil zitten na de opslag. 

En op de terugweg ging mijn lampje van de flashlube branden. Hebben ze die dus ook niet bijgevuld bij de servicebeurt enkele weken geleden.

Geplaatst

Een nare bijsmaak die jezelf ook nog moet wegwassen.....leuk is anders. Service tot op zekere hoogte blijkbaar....

• Like 1
Geplaatst

Bij het bijvullen van de flashlube. Dat ik nu maar zelf ging doen, zag ik dat het tankje en er onder nat was van de olie en het slangetje waar de olie indruppelt los zat. Dat flashlube tankje zit aan de accubak gemonteertd. En bij laatste servicebeurt is nieuwe accu geplaatst. Dus een slordige monteur. Als hij niveau flashlube had gecontroleerd, had hij moeten zien dat hij slang had los getrokken bij de accu plaatsen.

Geplaatst

Autohaag Zeeuw R'dam. Prima garage. Ik loop er nu iets meer dan een jaar. In de periode van koop en aflevering hebben ze wat missers gemaakt en die allemal netjes opgelost, en ook bloemen toe, niet vanwege de nieuwe auto maar als goedmakertje, en dat had niet gehoeven, we veroorloven af en toe een fout, mits die goed hersteld wordt. Heb geen taart meegenomen maar een presentje voor de kersverse baby van de verkoper.

Klacht (rammel) prima opgelost, men neemt de tijd voor een praatje, brengt zelfs de koffie (ik hoop dat het toevallig even rustig was).

Wat me wel opvalt is dat in deze 15 mnd de verkoper blijkbaar weg is, of hij is er steeds toevallig niet als wij er zijn, (en we lopen er echt weleens binnen) en de bedrijfsleider is ook een andere. Die kwam ook voor een praatje naar ons toe, vond mijn otootje erg leuk, had die nog niet in het echt gezien :wink:

Zelf hou ik niet zo van verloop van personeel.

Op mijn opmerking over slechts 3500km op de teller bij de eerste beurt kwam de werkplaatschef zelf met een aangepast onderhoudsschema, en ook ongevraagd, maar misschien helemaal normaal, kregen we er weer een jaar wegenhulp bij, waarvan sommigen denken dat je daar geen recht op hebt met een minibeurt.

• Like 1
  • 9 maanden later...
Geplaatst

Ik heb goede ervaringen met Kia Wassink Arnhem/Nijmegen.

Zoals in het lijntje "Rio" al vermeld, had ik problemen met de versnellingsbak. Het gaat om een Rio 1.1 CRDI van 2012.

Tijdens het terugschakelen poetste de bak regelmatig de tandjes. Ondertussen stond de kilometerteller al op 149500 km. Grensgevalletje dus.

Mijn Rio is niet in onderhoud bij een dealer maar bij een universele BOVAG garage. Dus om aanspraak op garantie te maken moest ik contact leggen met een Kia dealer. Dichtstbijzijnde is Wassink Nijmegen. Hen gebeld maar die hadden geen tijd. De receptioniste is in hun systeem gaan kijken en zag dat Arnhem wel tijd had. Afspraak gemaakt en naar Arnhem gereden. Heb een monteur laten rijden en hij dacht gelijk dat de bak niet in orde was. Maar om dat te kunnen onderzoeken moest de bak open.

Wassink heeft de garantie-aanvraag bij Kia NL gedaan en was goed gekeurd.

Ben de auto wel een week kwijt geweest maar heb uiteindelijk een spiksplinter nieuwe versnellingsbak geplaatst gekregen. En onder garantie.

Dus ik kan niks anders vermelden dat mijn ervaring met de Kia-dealer erg goed is.

• Like 2
Geplaatst

Daar gaan we wel van uit BW.

Auto heeft ook z'n 1e APK gehad en er waren geen bijzonderheden.

Dus ik verwacht nog minimaal 150.000 erbij te rijden

• 4 maanden later...
Geplaatst

Afgelopen week weer een goed ervaring gehad met KIA Dijkstra Heerenveen. 

De airco van de Sportage gaf geen koude lucht meer en dat is wel één van de belangrijkst eigenschappen van een airco :wink:

Nu ben ik er vorige week mee langs de dealer geweest voor een diagnose en daaruit bleek dat de condensor kapot was. De auto moest dus later weer terug voor een nieuwe condensor (garantiewerk). Omdat we net een dochter gekregen hebben gaf ik aan dat ik het even moest gaan overleggen wanneer dat het beste uitkomt daar ik deze week zelf weer aan het werk moest. "Oh dat is ook helemaal niet handig voor haar" gaf de werkplaatschef aan "ze moet niet met een pasgeboren baby een auto gaan brengen/ruilen. U komt uit Wolvega? Prima, dinsdagochtend wordt de auto opgehaald en eind van de dag wordt hij weer terug gebracht." 

Dus stond er dinsdagochtend keurig een medewerker aan de deur om de auto op te halen en eind van de dag werd hij weer keurig op de dam geparkeerd. Klasse service en meedenken van KIA Dijkstra Heerenveen!

Dus van mij krijgen ze een pluim! ( http://www.kiaclub.nl/topic/17240-kiaclubnl-dealerpluim/ )

• Like 3
Gast Vitara 2
Geplaatst

2e keer vandaag dat ik positieve reacties lees over Dijkstra (Almere / Heereveen)

Dus geef ze die pluim maar :clap:

Geplaatst

Een duim als pluim dan...is dat wat?

HRM20Werknemer20met20extra20inzet20wil20

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Betreft kenteken 96-RHL-5

Doe dit niet dikwijls maar ik geef vandaag een échte Hele Warme douche aan onze Kia Dealer Garage Denissen Tilburg EN aan Kia Motors Nederland Welverdiend hoor!!

Na een ABS storing in het display hebben wij onze net 4 jaar oude geworden Kia Picanto naar de garage gebracht. Mankement was dat het ABS blok/ventiel defekt was, kosten geraamd 1250,= euro

Na telefonisch kontakt te hebben gehad, claimde Garage Denissen dit op de 7 jaar zorgeloos rijden en garantie bij Kia Nederland

Inmiddels staat onze Kia weer voor de deur kosten; nul komma nul, alles was garantie en zelfs de leen auto die we hebben gehad was gratis.

Dus écht het bestaat nog 7 jaar zorgeloos rijden

Natuurlijk hebben we Garage Denissen getrakteerd met lekker gebak voor het gehele Denissen team.

Ook gaat onze dank uit naar Kia Nederland, want jullie maken de slogan 7 jaar garantie écht waar!!

Wij zijn hartstikke blij dat dit op zo'n snelle manier (3 werkdagen) is opgelost zonder gezeur/bellen en touwtrekkerij.

CHAPPOU KIA en DEALER

• Like 4
Geplaatst

Kijk dit zijn leuke berichten en een welverdiende pluim.

Hier worden we blij van.

Geplaatst

Fijne dealer: Vdns kia helmond.

De vorige Cee'd daar gekocht. Nu na een goede inruilwaarde bij onze vaste verkoper Roel, weer een nieuwere Cee'd gekocht uit 2014. We kregen het bekende bosje bloemen mee, en een witte kentekenplaat voor de aanhanger, fietsendrager. Ik wilde graag wat ' witter' licht in de koplamp en led kentekenverlichting erop hebben. Ergens anders die lampen gehaald, kia dealer had ze niet, en toch gratis eringezet! Matten voor liet er een rand los.. Ik weer de dealer gebeld, geen probleem meteen een nieuwe besteld en gratis vervangen. Nou dat vind ik wel goede service!

Dikke pluim voor kia helmond vdns.

Gr, dave d.

• Like 1
Geplaatst

En trouwens Content autogroep in Eindhoven is ook heel goed, mijn pa heeft zijn derde Kia Rio (een witte) gekocht daar. Vriendelijke medewerkers moet ik zeggen. Mijn broer heeft daar ook een Kia Carens gekocht uit 2008, zwart.

Kortom fijne dealer, maar voor mij (woon niet in Eindhoven) te ver ;)

Gr,

dave d

Geplaatst

Dat "witte" moest je er natuurlijk even bijzetten :P

• Like 1
Geplaatst

Dat "witte" moest je er natuurlijk even bijzetten :P

Nou.... dat is het nou net! Eerst een had ie een zilveren, daarna een witte nu een zwarte en nu weer een witte van het nieuwe type. Hou ouder hoe gekker ;)

Geplaatst

Ik zet ook overal bij dat ik een WITTE heb :P

Ik kijk links in het roze gedeelte en wat zie ik.... niks!! :P

• 5 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Even wat stof van dit topic afblazen......... Ervaringen met auto Vermeulen in Goes. Omdat Melse als Kia dealer moest stoppen naam Vermeulen het stokje over. Omdat ik nog fabrieksgarantie had (en ik wat huiverig ben voor mogelijk "gedoe" met Kia Nederland als ik naar een niet Kia dealer ga voor onderhoud.... Ik weet dat het gewoon zou moeten kunnen) dus maar overgestapt naar Vermeulen.

Ontvangst vriendelijk, nette showroom en gebruikelijke Kia prijzen voor onderhoud. 

M'n fabrieksgarantie verloopt binnen 1 jaar en ik ben tóch van plan om over te stappen naar een universele garage.

Er zijn 2 dingen die me storen bij de huidige garage. De eerste beurt werd er echt té veel olie bijgevuld. Helaas kwam ik hier pas later achter (paar maand) bij oliepijl controle. Ruim boven het maximum. Leerpuntje voor mezelf.... Na een beurt dus ff checken. Afgelopen beurt gedaan, deze keer goed bijgevuld. Ook aangegeven bij het brengen van mijn auto of ze dat goed willen bijvullen.

Maar tweede puntje ergerde ik me met aan. Wellicht vinden anderen het geneuzel, maar ik vind deze manier van werken op zijn zachtst gezegd merkwaardig en ik word dan wat wantrouwiger over andere reparaties of kosten.

Voor ik mijn auto voor een beurt breng loop ik er altijd even omheen om lampjes, wissers en vloeistoffen te controleren. Vind dat zonde geld als er iets kapot is een ik kan het zelf nog vervangen. Dus ook de ruitensproeier vloeistof tot de rand afgevuld. Auto weggebracht een later opgehaald. Beurt zoals afgesproken, tot zover geen probleem. Maar tot mijn verbazing zie ik dat er 250ml ruitensproeier vloeistof is bijgevuld....... Da's knap!! Ik dus tegen de receptioniste gezegd dat ik dat wel erg vreemd vond gezien deze nog volledig vol zat......"dit is standaard meneer, doen we altijd". Heel bizar...... Gezegd dat ik het toch wel raar vond.

Een nou gaat het me niet om het geld, was gratis. Maar ik vind het een vreemde manier van werken, zonde maar, zoals gezegd, ik word dan wat wantrouwiger. 

Op zoek naar een andere garage...... Maar eens wat ervaringen her en der vragen hier in het Zeeuwse.....

aangepast door Machlo
  • 5 maanden later...
Geplaatst

KIA DEALER van Mossel Zwolle.

De dealer kan zich onderscheiden op de wijze van het oplossen van problemen.
Dat er iets mis is met een nieuwe auto is een dealer niet aan te rekenen. Wel hoe voortvarend ze het aanpakken.

Bij aflevering (27 juli 2020) bleek de 10 inch display-unit amper te werken. Er werd heel snel (18 augustus 2020) beloofd dat deze vervangen zou worden. Daarna bleef het heel lang stil. Ik belde en mailde geregeld maar dat hielp niet.
Toen rechtstreeks Kia Nederland benaderd. Ook dat hielp niet "want ze zaten er samen met de dealer bovenop".

Pas toen ik de directeur van van Mossel Zwolle rechstreeks benaderde (26 december 2020) ging de bal ineens rollen. Binnen een paar weken was de nieuwe unit in Zwolle en werd deze in mijn auto gemonteerd (19 januari 2021). De nieuwe unit kwam uit een auto die net van de boot af was omdat Kia Korea geen losse kon leveren.

Van Kia Nederland een kortingsbon voor de eerstvolgende beurt gekregen en van van Mossel Zwolle een dinercheck voor een restaurant (moet nog even wachten ......).

Eind goed al goed. :-)

Het probleem is hier vooral de fabrikant Kia geweest: die hebben geen reserve units liggen.
De dealer had in mijn ogen meer stampij moeten maken, maar ik snap dat hier ook een grens aan zit. Op een schaal van 1 tot 10 krijgen ze, na een aanvankelijke 4, nu een 8 voor service.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...