Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

SP3 wetenswaardigheden! Wist je dat.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

2) Als je onder het rijden opeens (ten onrechte) de waarschuwing van niet gedragen gordels krijgt is de buitentemperatuur op 5 graden gekomen (ook waarschuwingslampje op dashboard voor mogelijke ijzel vorming).

3) De verwarming van de buitenspiegels gaat aan wanneer je de achterruit verwarming aanzet.

2) hoeft niet tijdens het rijden te zijn, kan ook tijdens het starten.

3) klopt, ik vind het ontwasemen van de spiegels trouwens niet supersnel gaan

Geplaatst

Kwist het allemaal niet.....!:huh:

En je heet nog wel SMART!

:D :D :D :D :D

Geplaatst

2) hoeft niet tijdens het rijden te zijn, kan ook tijdens het starten.

3) klopt, ik vind het ontwasemen van de spiegels trouwens niet supersnel gaan

3) Gaat inderdaad niet echt snel :(

Geplaatst

"De bekerhouder bodem en de plateau onder de usb/audio/power aansluiting antislipmatjes hebben die je er uit kan halen om te kunnen reinigen"

Zitten die in elke sportage 3 want ik heb die namelijk niet.

Geplaatst

Volgens mij zitten die rubbermatjes in alle nieuwe Kia's vanaf het model Venga.

Geplaatst

Volgens mij zitten die rubbermatjes in alle nieuwe Kia's vanaf het model Venga.

Ik heb ze ook niet in de Sportage 3..

Geplaatst

Vaag dat sommige die rubbermatjes niet hebben is toch een standaard item.

Bij mij zitten ze er wel in. Zou het iets met de uitvoering te maken hebben kan me het bijna niet voorstellen.

Ik heb een X-clusive.

Geplaatst

Ik heb een Venga X-ecutive en ging er echt vanuit dat dit standaard op alle Kia's worden geleverd.

Zoveel kosten die twee rubber matjes nou toch ook weer niet?

Geplaatst

Vaag dat sommige die rubbermatjes niet hebben is toch een standaard item.

Bij mij zitten ze er wel in. Zou het iets met de uitvoering te maken hebben kan me het bijna niet voorstellen.

Ik heb een X-clusive.

Ik heb dezelfde uitvoering (misschien ligt het aan de First Edition? heb namelijk ook die rode alarm knop en niet de nieuwe zwarte), zal morgen nog eens kijken maar weet bijna zeker dat ze er niet inzitten anders was het me ook wel opgevallen met poetsen :P

Geplaatst

Heb eens geprobeerd de auto open te maken met de sleutel en niet met de openknop op de smartkey, nu gaat dat goed totdat je de deur openmaakt want dan gaat het "alarm" af. En wat dan?

kreeg het alleen stop door op de open of sluit knop te drukken van de smartkey. Maar als deze dus leeg is en je de sleutel moet gebruiken moet je dan met een "alarm" toeterende auto rijden? :P

Geplaatst

alarm gaat na een poosje uit (ik dacht 30 sec), dan kan je de auto als het goed is gewoon starten (smart key wel in de key-hole stoppen in het opbergvakje in het middenconsole)

Geplaatst

"De bekerhouder bodem en de plateau onder de usb/audio/power aansluiting antislipmatjes hebben die je er uit kan halen om te kunnen reinigen"

Geplaatst

In mijn Sportage zit een uitneembare bekerhouder en uitneembare matjes, mij zwager met dezelfde Sportage heef beiden NIET.

Ik denk dat dit te maken heeft met het bouwjaar.

Mijn Sp is eind Sept. geleverd dus type 2012, terwijl mijn zwager zijn Sp eind Januari geleverd is, dus type 2011.

Dus daar zit volgens mij de kneep.

Geplaatst

Als je met je SP gaat tanken je de tankdop aan de binnenkant van het klepje op kunt hangen zodat het niet langs je auto bungelt en je lak beschadigd. :D

Daar kwam ik bij mijn Picanto na 30 x tanken ook achter; dat je de tankdop dus aan het klepje kunt hangen. :)

Geplaatst

In mijn Sportage zit een uitneembare bekerhouder en uitneembare matjes, mij zwager met dezelfde Sportage heef beiden NIET.

Mijn Sp is eind Sept. geleverd dus type 2012, terwijl mijn zwager zijn Sp eind Januari geleverd is, dus type 2011.

Dat zou wel eens heel goed kunnen kloppen. Het modeljaar 2012 is al begonnen vanaf begin april 2011 en volgens mij herkenbaar aan de alarmlichtenswitch, die dan in de kleur van het dashboard is (buiten de 'C' aanduiding via chassisnummer waar Bowie97 het eerder over had).

De mijne is overigens zeker weten een 2012 model (ook op basis van chassisnummer), bouwdatum 19 april 2011.

Geplaatst

Klopt wel denk ik: matjes aanwezig - een C - zwarte alarmknop - bouwdatum 14 april 2011 = dus model 2012.

Geplaatst

Zou wel eens heel goed kunnen kloppen. Die van mij is van april 2011 en heeft ze ook niet. Ik heb ze dan maar zelf gemaakt van een oude mousepad ;)

Geplaatst

:?: :!: April zeg je, dan zou je ze moeten hebben, zie de 2 berichten hierboven.

Nee. Zijn sportage is 7/4/2011 uitgeleverd (als ik zijn sig goed interpreteer) dus die heeft zeker geen produktiedatum vanaf begin april en is dus hoogstwaarschijnlijk daarom niet het nieuwe model. Dus het klopt :lol:

Geplaatst

Zou wel eens heel goed kunnen kloppen. Die van mij is van april 2011 en heeft ze ook niet. Ik heb ze dan maar zelf gemaakt van een oude mousepad ;)

@Sjölp,

Je kunt bij een autoaccessoires zaak ook van die anti "schuif" matjes kopen.

Dat is wat dunner en als je eerst een mal maakt kun je uit een matje precies

de bekerhouder(s) en de ruimte, net onder de sigaretten/usb aansluiting uitknippen.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Bedankt voor de tip maar ik heb die stukjes mousepad er al enkele maanden inliggen en die voldoen perfect. Ze zijn ook maar enkele mm dik en alles blijft mooi op zijn plaats liggen. En die mouspad werd sowieso niet meer gebruikt. Recycleren noemen ze dat :lol:

En mijn sportage werd inderdaad geleverd in april maar gemaakt in maart ;)

• 3 weken later...
Geplaatst

Mijn tips zijn:

1) Als je een USB stick gebruikt en je wilt door de nummers scrollen kan dat met de rechter draaiknop van de autoradio (zonder nav tenminste) door op de knop te drukken wordt het nummer afgespeelt. :rolleyes:

2) De bochtverlichting pas werkt als de snelheid minder is dan 40 Km/uur :unsure:

Geplaatst

Wist je dat je niet meer dan 299 nummers in 1 mapje op de USB-stick kunt zetten?

Doe je het wel, dan speelt hij de USB-stick gewoon af........totdat hij bij nummer 300 komt, dan loopt hij vast en wil de USB-stick niet meer afspelen of lezen, je zult de USB-stick dan in de PC moeten bewerken en mapjes met max 299 nummers moeten maken, hierna wordt de USB-stick dan weer geaccepteerd door de speler en kan hij weer afgespeeld worden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...