Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij de dealer.. 85 ex btw.. (PS)

Laat ze wel op het artikelnummer letten dit staat verkeerd in de computer. (mijn verhaal hierover staat ook ergens in dit topic)

Ik vond het te deur dus daarom heb ik het in de deur laten zetten. Veel makkelijker ook met draden trekken.

Geplaatst

Kick.

Gelijk nog een ander vraag. Als je via de dealer een navigationpack laat plaatsen zitten daar toch ook andere speakers bij? Wat is daar het geluid van? En heeft iemand van jullie enig idee dat als je dan gebeld wordt je ook de foto van diegene op het scherm ziet als deze is vermeld in je adresboek?

Geplaatst

Kick.

En heeft iemand van jullie enig idee dat als je dan gebeld wordt je ook de foto van diegene op het scherm ziet als deze is vermeld in je adresboek?

Nee de foto van de beller wordt niet getoond op het scherm.

Waarschijnlijk vanwege het mogelijk schrik effect :ninja::hammer::-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Hahaha oke,

Best jammer eigenlijk, denk dat dat opzich best mogelijk moet zijn.

Maar goed, iemand nog enig idee of die tweeters in of op de Alijsten worden geplaatst?

Geplaatst

graag oplossingen en ideën hoe ik mijn nieuwe speakers in de voor en achter deuren kan voorzien van een bescherm kapje voor vocht (Druppels)

(jbl gto 638 ) foto's

• 2 weken later...
Geplaatst

Beste mede rio rijders,

Het zal een vraag zijn die vaker gesteld is maar ik vraag hem lekker toch. :wink:

Ik ben druk op zoek naar een leuke actieve subwoofer (pioneer) om het geluid een beetje op te "leuken". Mis nu gewoon de Bas. Nu is mijn vraag hoe je die aansluit op je radio. Want er zit geen uitgang voor een sub. Kan je de actieve sub gewoon aansluiten op de speakerdraden of moet ie dicht bij de radio zitten? Het liefst vermijd ik het er uit halen van mijn radio namelijk.

Alvast onwijs bedankt voor het antwoord!

Geplaatst

@Sarkestijn.

Ik ben bang dat je er niet onderuit komt om je radio te demonteren. Klopt, de HU heeft geen uitgang. Je zal dus een filter op 1 van de speakeruitgangen moeten plaatsen of een sub aanschaffen met een high input. Al komt dat laatste vaak niet ten goede van de kwaliteit.

Geplaatst

Het is niet heel moeilijk om de radio eruit te krijgen. Als je voorzichtig te werk gaat, de tijd ervoor neemt en zorgt dat je de juiste spullen bij de hand hebt, kan er weinig fout gaan.

Tip: gebruik een schroevendraaier met magnetische kop :) Mijn radio zit nog maar met 3 schroeven vast en ergens in de gewelven van mijn auto ligt een los schroefje ;)

Geplaatst

ja hoor maar ik heb hem er zelf in gezet is niet als te moeilijk

alleen de tulp stekkers moet je zelf tussen de speaker draden in solderen

die zitten niet op de orginele radio

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik overweeg alleen de voorste speakers te laten vervangen door Pioneer speakers icm de standaard HU. Ik zie in de maat 16,5 cm TS-E1702i en TS-E1702is. Laatstgenoemde is wat duurder. Iemand deze speakers al eens beluisterd? Wat zouden jullie kiezen?

Geplaatst

Ik ben bijna jarig en ik wil mezelf (laten) verwennen en mijn rio een audio boost geven.

Zelf had ik de pioneer WX77-a in gedachten. Volgens mij redelijke prestaties en een lekker formaat.

Daarnaast wil ik nog een setje nieuwe speakers installeren op de standaard HU.

Is het een beetje zelf te doen voor een leek? Inbouwen kost zo gigantisch veel geld, aangezien ze er zo een paar uur mee bezig zijn.

Dwaalt er niet toevallig een guide op het internet? Ik heb hier op het forum wel al wat gezocht maar verder dan de HU tevoorschijn toveren kwam ik niet..

Geplaatst

Ik ben me een beetje aan voor bereiden voor de aankoop van een paar goede speaker. Nu ben ik erg genitreerd in het merk Focal ( om wat specifieker te zijn deze: http://www.focal.com/en/car-audio-sound/speakers-drivers/2-way-speakers-kit/p-165-v15.php ). Ik heb gelezen dat er een paar van jullie ze hebben of in ieder geval het merk, zijn jullie tevreden met de speakers? Ik wil ik ze graag horen, weet een van jullie of er een winkel in de omgeving van Haarlem (± 30km) is die ze heeft een ze daar ook kan beluisteren.

Alvast bedankt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Kwam dit tegen bij de plaatselijke Automat in Deventer.

Heb daar zelf destijds de speakers laten vervangen voor JBL speakers.

Ze bieden nu een audio upgrade voor de Kia Rio aan.

Nieuwe speakers voor en een subwoofer in de kofferbak. Volgens mij op de plek van het reservewiel.

Totale kosten bijna €700.

http://www.automat.nl/auto-elektronica/uitbreiding-op-het-af-fabriek-systeem/sound-upgrade/kia/speaker-upgrade-voor-kia-rio-vanaf-2012.html

Geplaatst

Past er dan nog wel bagage in de achterback?

Deze sub is niet mega groot, dus dat gaat goed passen.

Daarnaast heb ik enkel zo af en toe een kratje met boodschappen wekelijks die de kofferbak ruimte vult.

Ik laat de sub zo plaatsen dat ik hem, indien nodig, makkelijk los kan koppelen om meer ruimte te creeeren.

Geplaatst

Over een paar weken krijg ik mijn Rio Superpack.

Ik wil graag dan ook mijn audio upgraden. Componenten speakers voor en achter normale speakers.

Ook heb ik reeds een aktieve subwoofer wat onder de stoel past in mijn bezit.

Tevens heb ik een andere HU. Alleen wil ik nog een versterker tussen zetten. Maar waar plaatsen jullie de versterker?

Is onder de stoel een optie?

Geplaatst

Zijn deze speaker-adapters: 'Opel Astra-Corsa Signat S60.4830-019'

( http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-corsa-signat-s60-4830-019/ ) nu geschikt voor montage met de JBL GTO 638 speakers of zijn ze voor de Pioneers?

Dit is me niet geheel duidelijk geworden na het lezen van deze gehele topic.

By the way: de JBL GTO 638'ers zijn nog steeds bij Correct verkrijgbaar voor 39,95 euro (de set)!

Geplaatst

• ik heb zo ook met de jbl-638, gaat prima passen.
  • klein gaatje in de zijkant van de adapter maken om je draden door te voeren en dan schuifstekekrtje monteren

Geplaatst

Zijn deze speaker-adapters: 'Opel Astra-Corsa Signat S60.4830-019'

( http://www.pimtensen...t-s60-4830-019/ ) nu geschikt voor montage met de JBL GTO 638 speakers of zijn ze voor de Pioneers?

Dit is me niet geheel duidelijk geworden na het lezen van deze gehele topic.

Ik denk dat alle speakers van 16,5cm erin passen.

Maar voor degene die een versterker hebben, waar plaatsen jullie die? Kofferbak, tegen de achterbank of onder de stoel?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...