rightone Geplaatst 26 Februari, 2013 Geplaatst 26 Februari, 2013 Sinds zondag doet de keyles entry het niet aan de bestuurderskant aan de bijrijderskant doet het knopje het nog, behoorlijk irritant. Donderdag een ritje naar de garage.. Nu moet ik de sleutel weer uit met jaszak halen kun je zien hoe snel je verwend bent. Quote
dijk48 Geplaatst 26 Februari, 2013 Geplaatst 26 Februari, 2013 Opmerkelijk: tijdens de vorstperiode weigerde de bestuurderskant bij mij ook dienst (kon het zwarte knopje niet indrukken: bevroren) en kon ik alleen maar aan de andere kant ontgrendelen. Vóór de volgende winter klusje voor de dealer. Quote
rightone Geplaatst 27 Februari, 2013 Geplaatst 27 Februari, 2013 sinds gisteren doet het knopje het ineens weer zou een beetje raar zijn dat door "een beetje" vorst het knopje het niet doet terwijl bij de kou van januari het knopje uitstekend deed Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 Februari, 2013 Geplaatst 27 Februari, 2013 Op mijn Picanto zat het knopje ook vast. Gelukkig doet de remote zijn werk ook nog gewoon... Quote
rightone Geplaatst 28 Februari, 2013 Geplaatst 28 Februari, 2013 Vanochtend bij de dealer geweest, zodra ik het knopje indrukte was het een disco ging de auto open en dicht, open en dicht en ga zo maar door. Ze hebben een nieuwe handvat besteld omdat de sensor niet meer goed werkt. Quote
iRetroVolver Geplaatst 2 Maart, 2013 Geplaatst 2 Maart, 2013 Ik vind het spijtig maar nog nooit heb ik in de 20 jaar dat ik auto's rij, en door veel buitenland werk heb ik mij wat afgehuurd en geleased kan ik je melden, zo'n optisch zo aantrekkelijke doch zo onbetrouwbare auto met zoveel problemen. Het begon met het uit de showroom rijden tot en met het moment van verkoop aan een 3e persoon ofschoon hij de week ervoor nog in de garage was geweest. Ik dacht door eens te sparen en een klasse of twee lager iets te kopen beter af te zijn.. dus niet.. Mijn vrouw rijdt nu met veel plezier (en ja, ik weet.. geen appels met peren vergelijken) in de nieuwe Volvo V40 en ik kan niet wachten om die Rio ketel van mijn ook ZSM item verkopen en iets degelijkst te kopen.. Zo jammer dat Kia zo'n steken laat vallen in een segment waar ze hadden kunnen domineren.. Maar sparen op die dingen die je gaan opbreken!! Ik kan de Rio dus helaas niemand aanraden Quote
Remko .me Geplaatst 2 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 2 Maart, 2013 Ik ervaar het merk Kia helemaal niet zoals jij beschrijft. Van collega's die Volvo's, VW, Audi's rijden hoor ik net zo vaak dit soort kwalen. Zo heeft mijn collega een audi die ook het koppelingsprobleem heeft zoals de Rio. een VW van mijn collega (nieuw) daar doet de hele airco het niet en die is al 1 maand bezig, ondanks vervangen van airco. En mijn tante heeft een Volvo en die kraakt en piept los en vast en die is echt NIEUW ook. Quote
Jeroen1972 Geplaatst 2 Maart, 2013 Geplaatst 2 Maart, 2013 Beste Forumleden, Ik kan toch alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn Kia Rio, Ik heb er nu 40.000 km opzitten zonder de dealer ook maar nodig te hebben gehad. Ik had hiervoor een BMW Z4 (toch ook een aantal stappen hoger segment) maar met de BMW had ik meer problemen als met de Kia. Dan heb ik het nog niet over de 7 jaar garantie (maar die zal bij op 150.000 km zitten). Zo deed in mij Z4 de automatische ruit (omhoog/omlaag) het niet meer, om dit te laten repareren was ik 850,- lichter. de lampjes in de koplampen gingen constant stuk (a 45,- per vervanging), en bleef ik maar olie gieten. Wanneer ik dan ook nog de kosten er naast leg zoals: het verbuik, de verzekering en de bijtelling ben ik ongeveer 1000,- per maand minder kwijt. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 2 Maart, 2013 Geplaatst 2 Maart, 2013 @Jeroen1972, Jij hebt dan ook een Kia Ria (zie avatar) Grtz. Specialmade Quote
Jeroen1972 Geplaatst 2 Maart, 2013 Geplaatst 2 Maart, 2013 haha, had ik nog niet gezien! @Jeroen1972, Jij hebt dan ook een Kia Ria (zie avatar) Grtz. Specialmade Quote
rive Geplaatst 2 Maart, 2013 Geplaatst 2 Maart, 2013 Het lijkt me ontzettend balen als je zoveel problemen hebt met een nieuwe auto, in dit geval de Rio. Maar ik kan alleen niets anders zeggen (na 20.000 km in 7 maanden) dat ik helemaal niets aan problemen heb gehad, behalve dan wat vreemde geluiden en gedragingen, die net zo goed met mijzelf te maken kunnen hebben, omdat je zo gefocused bent of alles wel 100% werkt. Oké, de lak kan beter, cruise control werkte voor de update niet strak, en het airco/luchtsysteem doet vreemd en lijkt een eigen leven te leiden. Maar andere zaken blijven mij bespaard. Een betere "bang for the buck" krijg je volgens mij niet. Quote
Jeroen1972 Geplaatst 2 Maart, 2013 Geplaatst 2 Maart, 2013 Aangepast! haha, had ik nog niet gezien! Quote
iRetroVolver Geplaatst 3 Maart, 2013 Geplaatst 3 Maart, 2013 @remco Als ik door je postings blader met alle problemen die je hebt gehad zou ik bijna denken dat je in een ontkenningsfase zit.. Maar goed.. Wat jij zegt. Als jij blij bent met die Kia dan ben ik niet de persoon om daar kritiek op te geven. Veel plezier nog met je Kia Rio. Quote
Remko .me Geplaatst 3 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 3 Maart, 2013 @remco Als ik door je postings blader met alle problemen die je hebt gehad zou ik bijna denken dat je in een ontkenningsfase zit.. Maar goed.. Wat jij zegt. Als jij blij bent met die Kia dan ben ik niet de persoon om daar kritiek op te geven. Veel plezier nog met je Kia Rio. In mijn post staat ook niet dat ik geen problemen heb, ik laat alleen weten dat ook de A merken problemen ondervinden. Quote
iRetroVolver Geplaatst 3 Maart, 2013 Geplaatst 3 Maart, 2013 Een Volvo, Audi of een VW (een uit duizenden geproduceerd per jaar) is iets anders wanneer bijna elke Rio die naar verloop van tijd de kwalen ondervind die op dit forum besproken worden.. Laat het 1 op de 3 zijn met krakende dashboarden, deurpanelen en schakelproblemen.. Laat het 1 op de 7 zijn met rem problemen of achterklep problemen en laat het dan 1 op 10 zijn die problemen heeft met gorgelende airco en slecht sluitende deuren... Dan is dat nog veels te veel en al die problemen had ik met de 2011 Rio en ook met de 2012 Rio. Twee collega's idem dito.. dus vandaar ook mijn response dat het geen maandag ochtend kwaal is maar een algemeen probleem in het technische ontwerp en keuze materialen. Quote
JBoef Geplaatst 3 Maart, 2013 Geplaatst 3 Maart, 2013 Hebben jullie ook last van loszittend leer op je stuurwiel? Ik aankomende week ook maar eens terug naar de dealer... Quote
Rio 41 Geplaatst 3 Maart, 2013 Geplaatst 3 Maart, 2013 Hoi Jboef, Bij mijn Rio was de verf van het lederenstuur aan de linkerkant over een gedeelte van 15 cm losgelaten afgelopen zomer. Naar de daler gegaan en deze heeft toen een nieuw stuur besteld en vervangen onder de 7 jaars garantie Rio 41 1 Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 Wij hebben sinds een tijdje dat als we over een drempel heen gaan dat het net is of de vering kraakt heeft iemand een idee of een oplossing? Groeten Cindy en Eric Quote
Jordan Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 Wij hebben sinds een tijdje dat als we over een drempel heen gaan dat het net is of de vering kraakt heeft iemand een idee of een oplossing? Groeten Cindy en Eric Weet je zeker dat het de vering is en niet de achterbank? Ik heb hier ergens gelezen dat een tapeje om de sluiting van de achterbank het gekraak weg kan nemen. Als het tenminste de achterbank is Quote
blackviper Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 Wij hebben sinds een tijdje dat als we over een drempel heen gaan dat het net is of de vering kraakt heeft iemand een idee of een oplossing? Groeten Cindy en Eric Doet jullie achterbak toevallig ook moeilijk? Bij mij waren de gasveren niet meer goed. Klep ging niet meer netjes vanzelf omhoog. Toen deze vervangen waren was ik dat gekraak ook kwijt. Quote
riokiario Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 Remmen Ik heb een Kia Rio Super Pack een heb problemen met de remmen deze maken een schurend geluid alsof het staal op staal is. Dealer geeft aan dat er niks aan de hand is en dat dit metaaldeeltjes zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Quote
Jordan Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 Remmen Ik heb een Kia Rio Super Pack een heb problemen met de remmen deze maken een schurend geluid alsof het staal op staal is. Dealer geeft aan dat er niks aan de hand is en dat dit metaaldeeltjes zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik heb de comfort pack en ik heb er ook last van. Bij het pas wegrijden is het het ergst. Daarna wordt het minder. Niks om je zorgen over te maken. Dit probleem is al een paar keer de revue gepasseerd op dit forum. Zolang de Rio goed remt is er niks aan de hand. Quote
Foxxx Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 Ik heb nu ook sinds kort een schavend/schurend geluid als ik de koppeling in trap en ook als ik in de 3. of 4. verschnelling ben en dan van het gas ga en de wagen dan zeg maar uitrolt. Kan dit ook de koppelingsplaat zijn? Ik denk dat ik binnenkort toch maar langs de dealer ga. Quote
BarneyRubble Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 Ik heb afgelopen zaterdag mijn witte kia rio superpack aan de binnenkant een schoonmaak beurt gegeven. Kia is van 01-02-13 Nu valt mij op dat de voorste vloermatten aan de achterkant witte vocht schimmel plekken hebben. Is dit misschien nog doorgetrokken sneeuw vanuit de sneeuwperiode of heeft iemand zonder dit er ook al problemen mee? Zelfs op de bekleding onder de bestuurders mat zie ik al lichte witte vocht ( schimmel ) plekjes komen. Ik vind trouwens de manier hoe de matten aan de bekleding vastgezet worden niet echt slim. Je moet de matten bijna schuin optillen om ze van de haakjes af te krijgen zodat al het vuil wat op de matten ligt op de bekleding eronder valt. Ik rol ze nu maar eerst op maar je ontkomt er niet aan dat er vuil afvalt voordat ze los zijn. Bij mijn vorige auto ( peugeot ) waren dit een soort drukknoppen waardoor je de vervuilde matten loodrecht omhoog kon tillen en zo al het vuil op de mat bleef liggen. Groeten, Eric H Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 4 Maart, 2013 Geplaatst 4 Maart, 2013 We hebben al tape rond de sluitingen gedaan van de bank Groeten Cindy en Eric Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.