Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. Da horror Facebook valt je nu echt overal lastig. Facebook neemt Whatsapp over: http://www.rtlnieuws.nl/economie/facebook-koopt-whatsapp Dus naast het wel en wee wat men wil delen op FB weet FB straks ook nog eens wáár je bent. Ik vind dat niet prettig, heb ook geen FB buiten een fopaccount om dingende kunnen lezen en heb nu Telegram (Telegram-chatdienst) op zowel iPhone als Macbook gezet. (whatsapp werkt niet op macbook) Je kunt er kennelijk ook grote bestanden mee versturen. Werkt verder hetzelfde als WA maar op laptop is ook heel handig merk ik nu met familielid Op (misschien wel korte) termijn gaat WA er hier dus uit. Jammer maar helaas.
  2. Welkom ! Leuk ! Ben benieuwd wie dat gaat doen...haha!
  3. Kun je prima mee beginnen en als je het zat bent kun je naar die eBay zaak. Sta je wel 3 weken zonder stuur, haha !
  4. Voor de Sorento is EINDELOOS VEEL leuks te koop. Er zijn er dan vast ook geen 2 dezelfde.
  5. bigwade

    ScanGauge

  6. bigwade

    ScanGauge

    Helder !
  7. bigwade

    ScanGauge

    Heb je een iPhone dan wordt het een stuk goedkoper: http://www.ebay.com/itm/ELM327-WIFI-OBD2-OBDII-Wireless-Car-Diagnostic-Reader-Scanner-Adapter-for-iPhone-/150875334132 + https://itunes.apple.com/nl/app/engine-link-obd-ii-vehicle/id591557194?mt=8 = 19$ + 5,49 Eu
  8. Kiaclublid Remko heeft eens een keer zijn stuur laten bekleden. http://www.kiaclub.nl/user/1897-remko-me/ Zag er goed uit ! http://www.kiaclub.nl/topic/4463-lederen-stuur/ (Remko heette toen nog Chrones) Edit: Links : http://www.kustomcreations.be/ Kia stuur herstel via Ebay : http://www.ebay.de/itm/LEDERLENKRAD-KIA-SORENTO-SPORTAGE-RIO-LENKRAD-NEU-BEZIEHEN-TOP-QUALITAT-/261124737196 Die laatste betreft omruil maar ze doen ook jouw stuur. Die moet je dan wel opsturen; neem anders even contact met ze op.
  9. Examen lichting 1980 en werkzaam sinds 1977. Weken, maanden in de doka gestaan met geelbruine vingers. Bah. Ben erg blij met het digitale ! Ik ben vanaf ca 1994 begonnen met scans op Photo-CD waar erg veel tijd in het wegwerken van filmstofjes ging zitten op MEGA dure Apple Computers met wel 16 of 32Mb RAM Met de D30 van Canon werd het betaalbaar; die kostte nog maar 9500,- gulden voor 3 megapixels. Ik doe het nu al 5 jaar met 2 Canon-5D MKII's en daar zie ik het nut nog niet van in om die te vervangen. Voor het hobby gooi en smijtwerk heb ik een Canon S100 en een 50SX-HS, beiden te gebruiken met het RAW formaat. De meeste plaatjes op mijn Flickr account zijn met deze 2 gemaakt. De S100 wordt op termijn vervangen door een S120, alleen vanwege 60 frames/sec video.
  10. Het gaat m.n. om DPP de RAW converter. Canon geeft geen RAW codes aan Adobe dus Adobe heeft een algemeen soort omrekenprofiel gemaakt waaraan je aan alle kanten kunt trekken. Bij DPP zijn de kleuren direct goed (als je weet wat je doet) Klik even op linkjes in het 2e blokje van deze bijdrage #8 Als er iets vervormd of gestempeld moet worden gebruik ik Photoshop NA DPP en anders alleen een programmaatje zoals Snapseed voor de sfeer. .
  11. Ik kwam als productie tijd de jaren 80 tegen en verder kan ik er ook niks van vinden op DPreview.com Heb je een linkje ? Dat het past en werkt, dat geloof ik meteen maar dat heeft met de vatting te maken. Ton of kussen-vormige vertekening zie ik deze camera/lens combinatie niet automatisch oplossen. Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Minolta_AF_70-210mm_f/4
  12. NB @johangols. Die Minolta lenzen zijn meer dan prima lenzen voor analoge camera’s. Helaas zijn digitale sensoren genadeloos en laten alle tekortkomingen w.b chromatische abberatie, paarse randjes, vertekening meer dan goed zien. Bij alle merken is er inmiddels een digitale vervanging van alle objectieven die bovengenoemde problemen grotendeels oplossen. (in camera of via camera software) Inmiddels hebben zo goed als alle recente compacten en compactzooms een interne softwarematige lenscorrectie voor de jpgs en daar kunnen de Beercan lenzen helaas niet aan tippen (want softwarematig niet herkend) Prima foto's kun je er wel mee maken. Algemene Tip; koop geen digitale camera op basis van je oudere analoge set of lenzen. Er is inmiddels in die tijd best een stap gemaakt. .
  13. Mooi man Wendy Brown ! Welkom Hier. Iets meer info over jezelf en een plaatje van je auto vinden we best leuk.
  14. Mooi man ! Laat de leden ook maar een Flickr account aanmaken HET IS GRATIS ! (moet de Kia rijder aanspreken) Met prima privé instellingen voor je echte privé foto's !
  15. We zijn erg op ons zelf, zeg maar..
  16. Mooi verhaal. w.b die Canon; ik heb zo'n camera naast nog een paar andere Canons en dat ding van 2009 klikt fototechnisch de hedendaagse 18MP camera's er nog steeds uit, fact ! Je moet wel weten HOE je dat doet (en dat plastic doet er echt weinig toe.) En dan komt de Canon software om de hoek kijken die niemand kennelijk op zijn compu zet. Ergonomisch is de 550D/600D etc nog niet je dat; maar w.b FOTO beeld geweldig. W.b video zit er in de nieuwere modellen wel progressie. De Canon camera's hebben als een van de weinige (enige?) een compleet serieuze firmware-hackers community die aan een simpele camera de tools van pro camera's toe kan voegen. http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK .
  17. Steenslag op de achterruit. Lijkt me lachen als verzekerings expert..
  18. Mooi ding !
  19. Neem wat leuks voor de mannen mee, stellen ze op prijs
  20. Is de Nachtwacht echt ? Zijn de zonnebloemen van Van Gogh echt ? Zijn de promofoto's van Stalin echt ? Wat is echt ?
  21. Prachtige auto ! Welkom
  22. Ik heb het woord wit nog niet gezien. WELKOM ! en veel plezier met je auto !
  23. Prachtige kar Niks aan doen
  24. Toffe auto Veel mogelijkheden !
  25. Toffe Kar Veel mogelijkheden !
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...