Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

De verkoper van de Kiagarage raadde ons aan om minstens per drie beurten de Picanto te laten rijden op een volle tank euro98. Dit zou de motor ten goede komen.

Klopt dit? Ik dacht dat dit voor "moderne" motoren niet langer van toepassing was...

Posted

Euro98 heeft een hoger octaan dus die verbrand wat beter. Gewoon 95 tanken die verbrand ook goed.

Posted

De verkoper van de Kiagarage raadde ons aan om minstens per drie beurten de Picanto te laten rijden op een volle tank euro98. Dit zou de motor ten goede komen.

Klopt dit? Ik dacht dat dit voor "moderne" motoren niet langer van toepassing was...

Er wordt idd gezegd dat gebruik van premium benzine (bv Shell V-Power) een schonere verbranding geeft.

Ook zou dit goed zijn voor het reinigen van benzineleidingen en verbrandingsruimte (kleppen etc).

Zelf tank ik regelmatig (1 x per 2 maanden) V-power. Vergelijk dit maar met de toevoeging welke door de

garage bij een servicebeurt wordt gebruikt. Tijdens de vakanties tank ik altijd een premium benzine.

Vooral in Duitsland en Frankrijk tank ik deze omdat ik wars ben van die E10 benzine. Ondanks het feit

dat Kia aangeeft dat alle modellen geschikt zijn voor het gebruik van E10. Om Bigwade z'n termen te

gebruiken: ik moet de maistroep niet!!!!

Grtz.

Specialmade

Posted

Heb je voor autoverkoper tegenwoordig nog een diploma nodig of is dat vak inmiddels ook vrij gegeven ?

Deze man is:

-- geschikt

X ongeschikt

Posted

Omdat ik weinig weet... over KIA motoren :P ... nagevraagd bij mijn dealer,, niet bij de verkoper maar maar bij een vakkundig monteur ;) .

Die adviseerde het zelfde als Speciaalmade doet .. standaard Euro 95 en af en toe een tank Premium tussendoor.

Over E10 zei hij.. het kan wel maar als het kan probeer het te vermijden..het is wat schraal.

Zie ut zo zei hij.. " Met een schrale r**t kan je ook wel zitten.. maar niet zo lekker " :roll:

• Like 1
Posted

Dus een Picanto is een echte maisvreter.......

Bijzonder !

Gezien die 1,479 zou ik trouwens ook niet echt twijfelen bij veelgebruik.

Posted
Die adviseerde het zelfde als Speciaalmade doet .. standaard Euro 95 en af en toe een tank Premium tussendoor.

Dan heeft de man, die instaat voor de verkoop in onze Kiagarage, dan toch gelijk?

Blijkbaar bestaat er geen eensgezindheid over op dit forum.

Posted

Omdat ik weinig weet... over KIA motoren :P ... nagevraagd bij mijn dealer,, niet bij de verkoper maar maar bij een vakkundig monteur ;) .

Over E10 zei hij.. het kan wel maar als het kan probeer het te vermijden..het is wat schraal.

Zie ut zo zei hij.. " Met een schrale r**t kan je ook wel zitten.. maar niet zo lekker " :roll:

alle benziene is schraal behalve diesel heeft benziene geen smeerende eigenschapen

leen je rubbers en dat zoort kunstof delen die moeten geschikt zijn gemaakt voor dit soort brandstof anders vergaat het

of zwelt enorm op en dat wil je dus niet

en al die premium brandstoffen is ook eenorme onzin er word 1 liter op een tank van 10.000 liter van een bepaald goedje bij gedaan

maar daar betaal je ruim voor en het effect is 0 dit is al een uitgebreid getest volgens mij ook eens bij raddar

dus je kunt beter maar zelf een reiniger toevoegen is goed koper lijkt mij

Ook het tanken van een brandstof met een hoger of lager octaan gehalte lijkt mij geen sucses

Je motor word inderdaad heter waardoor deze schoner zal verbranden maar het kan ook de boel verbranden en je kunt er motor klop van krijgen en nem maar op

Nu zal zo nu en heel af en toe geen probleem zijn maar doe je dit te vaak dan ga je ook spijt krijgen

Posted

Hoewel ik nooit dit soort "premium" benzine of '98 gebruik denk ik dat het niet afhankelijk is van het feit dat er 1L op 10.000L wordt toegevoegd als het maar zijn werk doet, hoeveelheid zegt namelijk niks.

Als in het boekje van KIA staat vermeld dat de auto '95 en E10 getankt mag worden dan ga ik er van uit dat ik dit ook kan doen. Als ik op dat moment kan kiezen voor E10 wat aanzienlijk goedkoper is doe ik dat, maar helaas is het hier in de randstad geen gemeengoed of zelfs helemaal niet beschikbaar. Als blijkt dat dit schade aanricht aan de motor kan KIA dit mooi repareren binnen het garantietermijn van 7 jaar.

Posted

...e10, en mijn picanto rijdt er nog zuiniger op ook.

Ik heb het al vaker hier geplaatst, maar nog maar even de verschillen in verbruik per soort benzine in mijn Picanto sinds 1 maart 2012 (dus na de winterperiode):

E10....................... fuelsort_20.png4.79 l/100km= 1 op 20,88... 4.841 km (Jet of Aral E-10 in Duitsland)

Premium Benzin 95 fuelsort_18.png5.02 l/100km= 1 op 19,92... 3.226 km (Shell Fuelsave 95, als ik een voordelige Shell vind met vergelijkbare prijs als de Tinq/Tango)

Super.................... fuelsort_7.png5.20 l/100km= 1 op 19,23... 1.363 km (Tinq, Firezone, Tango)

Posted

Hoewel ik nooit dit soort "premium" benzine of '98 gebruik denk ik dat het niet afhankelijk is van het feit dat er 1L op 10.000L wordt toegevoegd als het maar zijn werk doet, hoeveelheid zegt namelijk niks.

Als in het boekje van KIA staat vermeld dat de auto '95 en E10 getankt mag worden dan ga ik er van uit dat ik dit ook kan doen. Als ik op dat moment kan kiezen voor E10 wat aanzienlijk goedkoper is doe ik dat, maar helaas is het hier in de randstad geen gemeengoed of zelfs helemaal niet beschikbaar. Als blijkt dat dit schade aanricht aan de motor kan KIA dit mooi repareren binnen het garantietermijn van 7 jaar.

Dat bedoel ik ook vind het ook jammer dat we het hier niet kunnen tanken

Anders had ik het ook wel geweten

Maar ik ga geen dure premium brandstoffen tanken dat is onzin

Posted

Heb je voor autoverkoper tegenwoordig nog een diploma nodig of is dat vak inmiddels ook vrij gegeven ?

Deze man is:

-- geschikt

X ongeschikt

En heeft deze verkoper hiervoor bij "de Block" gewerkt?

Posted

Ik wil maar zeggen, laat je toch niets op de mouw spelden!

Posted

Ik tank ook gewoon euro95, maar in diverse autoprogramma's die V-power ed hebben getest maakt het wel degelijk verschil. Mits je een moderne auto heb met injectie en moderne motormanagement. Bij een gewone caberateur maakt het geen verschil, maar bij bv een Subaru WRX meer dan 18% vermogen winst en zuiniger.

Posted

maar bij bv een Subaru WRX meer dan 18% vermogen winst en zuiniger.

Vanwaar deze wijsheid? Het is het verstandigst ook je bron te vermelden met eventueel een link mijns inziens.

Posted

in diverse autoprogramma's die V-power ed hebben getest maakt het wel degelijk verschil.

Noem eens één onafhankelijk autoprogramma op die 18% vermogenswinst bewijst.

Ik kan het niet geloven en wetenschappelijk is het ook zeker niet te verklaren.

Posted

Anders een onafhankelijke test via Kassa

@Pica3Deurs

Ik zou de bronnen van de suggestieve verbeteringen wel willen zien die de oliemaatschappijen ons doen laten geloven, maar FF "googlen" en je vind zo een aantal contradicties en geen enkel bewijs plus dat de maatschappijen hun zogenaamde onderzoeken niet willen laten inzien.... Goh waarom zou dat zijn.

Bron bron bron bron bron, daar draait het om......

Posted

Hier het linkje

Het is maar waar je in gelooft. Ik tank ook gewoon euro95, maar ben ook groot F1 fan en daar zijn ze erg op de controle op de brandstof.
Posted

Als we de Subaru Impreza WRX STi pakken van MY2005 spreken we over 280Pk. 18PK meer vermogen is dan ± 6,5% meer. Dat vind ik persoonlijk ook erg veel erbij.

Als ik dat percentage zou gebruiken bij mijn wagen met standaard 115Pk zou dat een vermogenswinst opleveren van bijna 7,5PK. Maar ik heb dan wel een diesel en die vergelijking kan men niet maken ivm verschil in brandstof. Iets wat ze toen bij Topgear ook hebben gedaan. Euro 95 vergeleken met Shell V-Power. Hier heb je al een verschil in Octaangehalte en Octaangetal.