Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

f3zf.jpg

Picanto 2012, en dan zien de Kuhmo's er na 22000 kilometer zo uit, alle vier. Kan toch niet helemaal goed zijn?

Geplaatst

Met mijn eerste Picanto, (1.0, 2011) dezelfde banden, na 30.000 km 1,5 mm afgesleten. Zal dus een combinatie zijn van meer vermogen (1.2) en rijstijl.

Geplaatst

Bij mij ging het ook hard. Bij 20000 4 banden vervangen. Ligt nu Vredestein op. Uit de reactie vd dealer maakte ik op dat het geen uitzondering was. Maakt in mijn geval niet zoveel uit. Is een leaseauto. Wel 1.2 en ook wel pittige rijstijl. Dat wel.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Geplaatst

Ik vermoed een pittige rijstijl, Joep ?

Lijkt me sterk, achterbanden zijn ook bijna slick, gemiddeld sta ik met 550 kilometer aan de pomp en dan gaan er met moeite 30 liters 95 in.

Lijkt me dat de pico niet goed uitgelijnd staat?

Bandenboer of toch maar naar de dealer?

Geplaatst

Profile heeft waarschijnlijk naar de "tread wear indicators" gekeken en als je daarvan uitgaat is er idd niks aan de hand :|

Dat klopt. Laatst 2x in best wel noodweer gereden, oa in Zwitserland en niets gemerkt van minder grip.

Hier in de buurt zijn de Aygo's verdreven door de Pico's, ga es opletten op de bandenprofielen.

Geplaatst

Maar meet je profiel eens op; hoeveel mm heb je nog over?

Slijtage indicator

Elke band is voorzien van een slijtage indicator in de middelste hoofdgroef. Dit wordt ook wel de "TWI" genoemd. Oftewel de Tread Wear Indicator.

Dit is een apart stukje rubber van ongeveer 1,6 milimeter in de hoofdgroef. Zodra dit stuk rubber begint te slijten rijd je dus strafbaar in de rondte.

Wettelijk zijn uw banden aan vervanging toe bij een profieldiepte van minder dan 1,6 millimeter. Maar dat is uit hoofde van de verkeersveiligheid eigenlijk al te weinig. De ANWB adviseert banden te vervangen als er twee millimeter profiel of minder op zit. En vervang winterbanden als er minder dan vier millimeter profiel op zit.

Let er op dat banden scheef kunnen afslijten. De buitenzijde van het loopvlak (het deel dat contact heeft met het wegdek) is dan nog relatief goed, maar aan de binnenzijde kan het profiel al bijna zijn weggesleten. Dan staat de band niet recht onder de auto. Laat de garage dat controleren. En de band moet natuurlijk vervangen worden.

• 5 maanden later...
Geplaatst

Bij diverse bandenboeren langs geweest en er is er geen 1 die bevestigd dat deze banden vervangen moeten worden. Binnenkort toch maar all seasons eronder? Goodyear, Vredestein of Kuhmo? Elke band komt wel een keer goed of slecht uit de test.

Geplaatst

bandenslijtage/profiel is normaal zo te zien..

de banden die zijn gemonteerd (kumho) hebben het nadeel dat een deel van het profiel niet diep is ingesneden en dus snel weg is. Zo lijkt het al snel dat je een paar kale banden hebt, terwijl er dan nog 3.5 mm op zit (nieuw zijn de bandjes ook maar 5.5 á 6 mm diep)

Geplaatst

Fabrikanten hebben natuurlijk geen belang bij een diep profiel.

Een personenauto is natuurlijk geen vrachtauto,maar als ik zie wat daar mogelijk is,zouden banden voor personenwagens best wat meer profiel mogen hebben dan wat ze nu nieuw

hebben.

Ik vind de afgebeelde banden overigens nog wel meevallen.

Moest jaren terug op mijn Nissan Sunny coupé na 12.000 km de Pirelli banden vervangen,kwamen niet meer door de APK.

Kwam 100% door mijn toenmalige rijstijl,elke dag meerdere chicanes met hoge snelheid,dan willen ze wel slijten,je kon het bijna horen.

• 11 maanden later...
Geplaatst

op mijn Picanto zitten kumho 165/60 R14 banden en die zien er na 14.000 Km bijzonder slecht uit

bij inzoomen zie je zelf droogte scheuren zitten......

op deze banden geven ze 7 dagen garantie ipv 7 jaar

post-15132-0-49009900-1420287683_thumb.jpg

post-15132-0-52458500-1420287710_thumb.jpg

• Like 1
Geplaatst

op mijn Picanto zitten kumho 165/60 R14 banden en die zien er na 14.000 Km bijzonder slecht uit

attachicon.gif1.jpg

attachicon.gif2.jpg

Deze lijken wel jaren oud.

Heb met mijn zomerbanden nu 9000 km gereden in ruim een jaar en vergeleken met afgebeelde banden zijn ze in nieuwstaat.

Qua rijstijl hebben ze bij mij niets te lijden,dat zal ook schelen.

Geplaatst

heb er nu 43.000 opzitten en mijn banden zien er exact hetzelfde uit , btw als je van afstand zou kijken denk je die zijn versleten maar zit nog 4mm op maar wel mooi over de hele breedte vlak afgesleten 

Geplaatst

Hoeveel bar pompen jullie de banden van de picanto? Zomerbanden en winterbanden?

Mensen die geen winterbanden er onder zetten, minder bar in de winter of evenveel als in de zomer?

Voor en achter het zelfde of wijkt het bij jullie af?

Geplaatst

1.jpg

2.jpg

Welke productiedatum staat er dan op je band? Dit is de zogenaamde DOT code:

http://www.goodyear.eu/nl_nl/tire-advice/faq/DOT-code.jsp

Onze DOT code is maar 4 maanden ouder dan aflevering van de auto.

Onze Pica is van 09-2011 en inmiddels met 76.000 (10.000 met winterbanden) op de teller toe aan het vervangen van de orginele banden. De indicator ligt bijna gelijk met het rijoppervlak. Banden pompen we altijd op 2.4 rondom en rijstijl is sportief.

Er liggen wel 15 inch Hankooks onder..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...