bokjordi Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Zoals iedereen weet heb je 7 jaar garantie op een nieuwe Kia, wat nu als de dealer een 'reparatie' heeft uitgevoerd en daarna is het nog niet goed. De dealer geeft te kennen dat hij eenmaal kan declareren bij Kia en een tweede reparatie komt voor zijn eigen rekening en hij weigert daarom een tweede reparatie uit te voeren. Kan dit, mag je de 7 jaar garantie maar zo aan de kant schuiven? Wat vinden jullie hier van? of heb je hier zelf ervaring mee? Met vriendelijke groet, Marcel Jonkman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Wat is er dan gerepareerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bokjordi Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Het dashboard is eruit gehaald om een rammel te vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Lijkt mij dat de "reapratie" dan niet is gedaan, aangezien de klacht blijft bestaan. En sowieso mag je volgens mij ook op ene reparatie garantie verwachten. Anders zou men bij een dure klacht een heel klein onderdeel kunnen vervangen en als dat niet werkt de rest van de claim aan de kant kunnen schuiven. Mij lijkt dat dat juridisch niet kan. Bij mijn Aygo heb ik een krakende stuurkolom gehad, hebben ze eerst een ring vervangen, daarna de stuurkolom en bij de derde keer het stuurhuis. Allemaal onder garantie, het laatste zelfs buiten de 3 jaar garantie die Toyota gaf, omdat de klacht al liep van tijdens die periode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Kanon Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Beetje gekraak zal iedereen wel hebben. Ik weet wel,het zou niet moeten,maar bij een auto van 10.000 euro komt dat nu éénmaal eerder voor dan bij een nieuwe Mercedes,andere materiaal. Bij mij kraakt het ook wel iets,maar als je er niet aan denkt,merk je het op een gegeven moment ook niet meer en anders de radio iets harder Zometeen eerst maar even een nieuwe ruit laten plaatsen,die noodruit kraakt pas echt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 je hebt op elke reparatie garantie dus niet goedis niet jou probleem maar het probleem van de dealer niets meer niets minder maar als die jou weg stuurt met een of andere domme smoes moet je daar dus geen genoegen mee nemen en standvastig vol houden en hun op hun fouten wijzen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bokjordi Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 De kogel is door de kerk, ik heb een andere Kia dealer die de 30ste alle garantieklachten afwerkt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 ik denk dart dat voor jou zeker de beste beslissing is lekker naar dealer de je gewoon normaal behandeld en jou klachten wel serieus neemt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts