robhaverkort Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 Heren, Sinds enige tijd hoor ik een krakend geluid komen uit de aandrijving rechts voor. Het lijkt een beetje op een krekel en is alleen hoorbaar als er ingestuurd wordt. In eerste instantie (plm jaar geleden) was het alleen hoorbaar bij ver insturen naar links, inmiddels ook hoorbaar bij minder insturen en naar beide kanten. Ik heb de dealer een jaar geleden al eens laten luisteren en deze vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Onlangs heb ik hem nog eens laten kijken en na geruime tijd zoeken kunnen ze nog niet met zekerheid te komen over wat de oorzaak precies is. Als mogelijke oorzaak is opgegeven dat er ruimte zit op de spievertanding op de aandrijfas. Dit zou een reparatie kunnen zijn van plm 900 euro. Heeft er iemand ervaring met dit soort geluiden en oorzaak ? alvast bedankt, Rob Quote
Creative Name Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 Ik snap niet helemaal wat insturen met je aandrijfas heeft te maken eerlijk gezegd, wat was de motivatie van je dealer achter die uitspraak? Klinkt eerder als een stel versleten homokineten.. Quote
Crum Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 Centrale moer van de aandrijfas al gelost en opnieuw vastgezet..wil wel eens helpen..verder al wel eens vaker gehad. Quote
robhaverkort Posted June 6, 2014 Author Posted June 6, 2014 Het is mij niet helemaal duidelijk waarom dit een mogelijke oorzaak kan zijn, maar zal het wel even vragen te doen aan de garage als ik hem wegbreng. Rob Quote
Recommended Posts