Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

De kogel is door de kerk, de Tucson is ingeruild voor een Cee'd 1.6 GDI SW Plus Pack van 2013 en ik ben er erg blij mee. Wat een mooie auto....

Nu moet ik gaan beslissen of ik dakdragers monteer voor het vervoeren van onze fietsen of een fietsendrager aanschaf voor op de dissel

van de caravan. We hebben een vrij zware caravan (1350 kg beladen) en het advies van caravantrekker.nl is om de fietsen op de auto te monteren

om de auto zwaarder te maken omdat deze relatief licht is t.o.v. de caravan.

Nu heb ik ook begrepen dat de Kia al vrij snel problemen heeft met de belading. Ik weet dus niet goed wat ik moet doen.

Kan iemand mij adviseren?

Met vriendelijke groet,

Michel

post-14240-0-06991800-1402765359_thumb.jpg

Geplaatst

had vorige week wat zand en tegels achter in de ceed sw maar de veren is een slappe hap ligt snel op de grond en dat is niet fijn rijden

Geplaatst

Hoi,

De kogel is door de kerk, de Tucson is ingeruild voor een Cee'd 1.6 GDI SW Plus Pack van 2013 en ik ben er erg blij mee. Wat een mooie auto....

Nu moet ik gaan beslissen of ik dakdragers monteer voor het vervoeren van onze fietsen of een fietsendrager aanschaf voor op de dissel

van de caravan. We hebben een vrij zware caravan (1350 kg beladen) en het advies van caravantrekker.nl is om de fietsen op de auto te monteren

om de auto zwaarder te maken omdat deze relatief licht is t.o.v. de caravan.

Nu heb ik ook begrepen dat de Kia al vrij snel problemen heeft met de belading. Ik weet dus niet goed wat ik moet doen.

Kan iemand mij adviseren?

Met vriendelijke groet,

Michel

Zelf heb ik de fietsen plat op mijn autodak liggen vanwege het door veren als ze op de dissel staan.

Geplaatst

Zelf heb ik de fietsen plat op mijn autodak liggen vanwege het door veren als ze op de dissel staan.

Daar kan ik mij geen voorstelling van maken, de fietsen plat op het dak. (ivm beschadigingen op het dak)

Heb je daar een of meerdere foto's van  ??????

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hier een afbeelding van iemand die 't ook doet:

0027.jpg

Met 2 fietsen wordt de constructie al zo hoog, dat je ze (lijkt me) net zo goed rechtop kan zetten. 

Dat ziet er in ieder geval véél netter uit.

Geplaatst

de hoogte die je krijgt is ongeveer 55 cm bove je dakdragers en de fietsen kun je via de zijkant zonder probleem en zonder krassen op het dak leggen krijg geen foto geplaatst op de een of andere manier maar zoek eens op unitec dachlift

Geplaatst

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hier een afbeelding van iemand die 't ook doet:

0027.jpg

Met 2 fietsen wordt de constructie al zo hoog, dat je ze (lijkt me) net zo goed rechtop kan zetten. 

Dat ziet er in ieder geval véél netter uit.

Ik zou de fietsen niet op deze manier meenemen. Wordt het dak niet beschadigd dan de fietsen wel. :-)

Ook het monteren lijkt mij niet echt handig en niet erg goed vast te zetten.

En het wordt inderdaad bijna net zo'n hoge constructie als gewoon rechtop op de dakdrager.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

ik deed toen ik nog een caravan had ook de fietsen op de dissel 

maar later mooi lui caravan deur open en hup fietsen er in goed vast zetten en karren maar  :wink:  :wink:

• Like 1
Geplaatst

Heel erg apart, had ik nog nooit gezien en ik heb al heel wat jaren met een caravan gereisd.

Geplaatst

voor mij niet anders weer, afgelopen jaar de fietsen weer op de dissel gehad omdat kia geen dakdragers kon leveren voor de nieuwe carens. Dit was een rit om zeeziek van te worden, had trouwes ook direct al extra veren geplaatst maar ook dit bracht niet het gewende comfort.

Geplaatst

Maar het lijkt mij als je zeeziek wordt, je de kogeldruk niet goed hebt. Dat staat los van de fietsen. Dat is een kwestie van verdelen van het gewicht (nou gaat dat in onze caravan makkelijk qua indeling).

Geplaatst

Maar het lijkt mij als je zeeziek wordt, je de kogeldruk niet goed hebt. Dat staat los van de fietsen. Dat is een kwestie van verdelen van het gewicht (nou gaat dat in onze caravan makkelijk qua indeling).

Disseldruk is 68 kg met de fietsen en 70 kg zonder de fietsen en anders ingepakt maar het gewicht voorop drukt harder door evenals het gewicht achterop eerder slingeren veroorzaakt. kijk voor de gein maar eens op caravantrekker .nl hoeveel instabieler een combinatie kan worden door fietsen voor of achterop de caravan.

verder is het gewicht op het linker wiel 610 kg en het rechterwiel 614 kg je kunt dus rustig stellen dat het een en ander wel in ballans is ook met de zware zaken laag op de grond.

• Like 1
Geplaatst

Disseldruk is 68 kg met de fietsen en 70 kg zonder de fietsen en anders ingepakt maar het gewicht voorop drukt harder door evenals het gewicht achterop eerder slingeren veroorzaakt. kijk voor de gein maar eens op caravantrekker .nl hoeveel instabieler een combinatie kan worden door fietsen voor of achterop de caravan.

Ja dat klopt. Achterop heeft ook niet mijn voorkeur, hoewel daar ook een rek zit gebruik ik deze nooit. Ik heb hem met de cee'd op de 60 kg zitten maar dat rijd prima. Tot 120 km ligt hij stabiel achter de auto (7.40 m) totale lengte. Was om te proberen want rij meestal rond de 100 km.

Geplaatst

Ja dat klopt. Achterop heeft ook niet mijn voorkeur, hoewel daar ook een rek zit gebruik ik deze nooit. Ik heb hem met de cee'd op de 60 kg zitten maar dat rijd prima. Tot 120 km ligt hij stabiel achter de auto (7.40 m) totale lengte. Was om te proberen want rij meestal rond de 100 km.

Had hiervoor ook een ceed toen ook 70 kg op de trekhaak en een totaalgewicht van een kleine 1300 kg met 100km goedkeuring voor duitsland geen probleem en als het even kon als eerste boven als er geklommen moest worden dit is met de carens helemaal een feestje.

• Like 2
Geplaatst

Had hiervoor ook een ceed toen ook 70 kg op de trekhaak en een totaalgewicht van een kleine 1300 kg met 100km goedkeuring voor duitsland geen probleem en als het even kon als eerste boven als er geklommen moest worden dit is met de carens helemaal een feestje.

Ja wij hebben 1350 kg en het rijd prima voor wat wij ermee doen. Hiervoor hadden we een sportage diesel en dat was helemaal lekker rijden.

Ik zou toch de kogeldruk eens iets verlagen en dat gewicht boven de as leggen als je die mogelijkheid hebt.

Beetje mee spelen.

Succes en ik hoop dat je het voor elkaar krijgt dat die fijn achter de auto ligt.

Geplaatst

Ja wij hebben 1350 kg en het rijd prima voor wat wij ermee doen. Hiervoor hadden we een sportage diesel en dat was helemaal lekker rijden.

Ik zou toch de kogeldruk eens iets verlagen en dat gewicht boven de as leggen als je die mogelijkheid hebt.

Beetje mee spelen.

Succes en ik hoop dat je het voor elkaar krijgt dat die fijn achter de auto ligt.

Belading is optimaal al het gewicht zit boven de as en verlagen heb ik al gehad werkt voor mij niet verhogen ook niet 68 tot 70 kg is precies goed en dan natuurlijk onze fieten plat op het dak ik heb voor de ceed de caravan terug laten keuren naar 1340 kg omdat anders de 100km sticker niet verleend zou worden de ceed woog rijklaar 1341 kg vandaar dat in combinatie met een 2.0 geen probleem en legaal 100 km/h auf der autobahn

Geplaatst

ik had hiervoor een Ford  Mondeo 2.0 maar wel met hulpveren en fietsen achterop de caravan op dak gaf geluidshinder wielen draaiden door de wind.

maar ieder zijn ding :wink:

Geplaatst

ik had hiervoor een Ford  Mondeo 2.0 maar wel met hulpveren en fietsen achterop de caravan op dak gaf geluidshinder wielen draaiden door de wind.

maar ieder zijn ding :wink:

plat op het dak kan er geen wiel draaien dus geen geluidsoverlast

• 3 weken later...
Geplaatst

Heb zojuist het vakantie gevoel van zolder gehaald en daarmee ook mijn fietsdrager. Ben even aan het passen en meten geweest met het volgende resultaat: Fietsen plat op het dak van mijn Carens geeft een totale hoogte van 212 cm Fietsen recht op geplaatst op mijn Carens geeft een totale hoogt van 284 dit steek dus torenhoog boven de caravan uit en persoonlijk vind ik een totale hoogte van 212 cm niet verkeerd rijd er zo mijn garage mee in deur hoogte 220 cm :-) :-) :-) . allen een fijn en vooral veilige vakantie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...