Ga naar inhoud

Ik wil mijn lak mooi houden met ......?


Gast Vitara 2

Aanbevolen Berichten

  • 7 maanden later...

Geen wasstraat voor KIA lak, deze is echt heeeeeeel zacht en krast dus snel.

wasbox kan goed maar dan nog is de borstel die er gebruikt word vaak ook nog te hard (en vuil).

 

Meestal gewoon met 2 emmer systeem. ik doe dit wel bij een wasbox daar wij niet aan de straat onze auto mogen wassen.

Ik schuim hem dan eerst in met de "hogedruk" lans en Laat het even inweken.

Dan afspuiten met hogedruk (niet te dicht bij)

Dan 2 emmers vullen (liefst spoelemmer met koud water) en dan met een wasmint wassen.

Als ik hiermee klaar ben gebruik ik speed en wipe van CG om de auto droog op te wrijven. Dit doe ik met een schone zachte microvezel doek. 

 

De laatste handeling gebruik ik ook om de auto waterloos te wassen als deze een beetje vuil is of als ik hem nog wat extra glans wil geven tussen de wasbeurten door.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Eerst wordt hij gewassen met Poorboys World - Super Slick & Suds, daarna GlansProtector - Glans Protector Nanopolymeer coating erop spuiten met een plantenspuit.

Afspoelen, drogen en klaar.

 

Na 2 maanden nog steeds dikke druppels water op de lak. :clap:  Sorry maar dit spul is alleen voor luie mensen.  :sleep1: 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Die JEt Seal, gebruik je die gewoon als wax?

 

Mijn auto ga ik binnenkort wassen, kleien, polijsten en waxen.

 

Ik begin met een goede shampoo van of Monello of Meq's, 2 emmers en een washmit. Daarna droog maken met een delerium towel, dan met de klei de lak volledig reinigen, en dan wil ik er een goede wax in zetten.

 

Als je nog tips hebt qua producten etc hoor ik het graag. De auto heeft nogal wat swirls rondom, en ik baal als een stekker daarvan.

 

Mijn Saab die ik gehad heb heb ik behandeld met Poorboys polijstmiddel. Weet zo niet welke het is. Maar die auto was echt kei glad en had geen enkele swirl meer. Blinken, dat deed ie! En dat wil ik nu ook weer met de Optima..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

ben er te lui voor en ga gewoon naar de http://www.auto-reinigen.nl/  ze werken er met minder valide mensen die adhd/pddnos/autistisch zijn , dus je steunt ook nog n goed doel ergens. het werk wat ze afleveren is subliem en wassen met de hand. wassen en waxen kost 30,25€ en daar kan ik t zelf nie voor doen in een wasbox of straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

ben er te lui voor en ga gewoon naar de http://www.auto-reinigen.nl/  ze werken er met minder valide mensen die adhd/pddnos/autistisch zijn

 

Iemand die minder valide is hoeft geen adhd/pdd nos/autistisch te hebben. PDD Nos is overigens een aan autisme verwante stoornis.

Maar dat je een goed doel steunt, is goed van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaar later...

Ik heb bij aliexpress een flesje ceramic kristal gekocht voor 8 euro.

De glans die ik daar mee kreeg heb ik nog nergens mee gezien en de auto wordt veel minder snel smerig.

Ook vliegen en zo zijn er zo af zelfs in de regen wordt hij weer schoon.

Helaas lees ik er niets over maar het lijkt echt geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...