Guest Timo0103 Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Vandaag de factuur binnen voor het vervangen van het vliegwiel en de koppeling. Zelf heb ik de materialen meegebracht voor de kleine beurt alsmede het vliegwiel en de koppeling. Ik vond het erg netjes, wat vinden jullie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 En wat koste het bij KIA incl. originele onderdelen en montage? De factuur geeft wel een bedriegelijk beeld zonder de prijzen van de onderdelen erbij vind ik, zet die factuur er dan ook gelijk bij dat maakt het wat overzichtelijker wat je besparing was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Ja dat was ook mijn idee, dit is een leuke factuur maar zegt niet zo heel veel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Mooie factuur met je eigen meegebrachte spulletjes! Hier ook benieuwd wat het anders had gekost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Tel de prijs van de extra spulletjes daarbij eens op en vergelijk dan de prijs van de dealer met deze Ik ben ook heel benieuwd net als Creative name en anderen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stief Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Ik vind het een erg nette uur tarief. Weet ook wel zeker dat je voordeliger uit bent dan bij de dealer. Onderdelen (ja ook orginele) kun je vaak voordeliger krijgen dan bij de dealer. Maar om het prijskaartje compleet te maken mss ook de kosten van de onderdelen erbij zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Kosten van de onderdelen doen er niet veel toe. vliegwiel koppeling drukgroep, druklager. +- 1000 euro 10 liter 5w30 GM dexos 2: 40 euro Oliefilter 12 euro. Het ging mij meer om het uurloon, daar is helemaal niks van te zeggen. We hebben contact gehad met Kia en die rekent +-7 uur voor het vervangen van vliegwiel en koppeling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Dus voor 1314,- was je klaar en wat wilde de dealer voor deze actie hebben? Leuk als wistudatje btw als je zover bent w.b. km en toch al geen garantie meer hebt vanwege tuning, zou ik me van het verplichte onderhoud vanwege garantie ook geen reedt meer aantrekken. Goed gedaan jochie, zeggen we hier in Utrecht ! Veel plezier met je monster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Reken maar op 2000 euro Dealer rekent al snel 90 euro per uur. En wat betreft garantie, motorisch is ie er vanaf maar de rest heeft ie nog gewoon garantie. Dus als mijn stuur er af valt krijg ik nog gewoon een nieuwe. Oja Bigwade, in de garantie geen verplicht onderhoud bij de dealer he. Ik heb ze ( dealer ) al vaker op de vingers getikt over dit onderwerp. Ze ( verkopers kia ) vertellen dit dood leuk aan nieuwe klanten terwijl hier niets van klopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 ^^Helmaal mee eens ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kofferbak Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Ik vraag mij af bij welke kilometerstand dit moest gebeuren..... en misschien eventueel onder welke barre omstandigheden? 1000 euro voor een vliegwiel en een drukgroep... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Je moet een beetje geluk hebben met het 2 massa vliegwiel. Dit ding is niet echt betrouwbaar te noemen en kan onder normale omstandigheden al de geest geven bij 100000 km. In mijn geval werd deze veel zwaarder belast door het hogere koppel en dito rijstijl. Google maar eens op 2 massavliegwiel bij Volkswagen, dan weet je genoeg. 1000 euro voor een complete set is nog goedkoop. Het vliegwiel is de duurste kostenpost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Bij onze sportage gaf het hele zaakje bij 180000km de geest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Bij onze sportage gaf het hele zaakje bij 180000km de geest. Dat is vrij normaal, is keurig te noemen voor een 2 massa vliegwiel. U rijdt dan ook erg netjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts