Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi dat het probleem is opgelost.

Vind het grootst dat de dealer het zo heeft aangepakt.

Nou dit waren ze ook wel verschuldigd, na wat er is gebeurd....

Geplaatst

Mooi dat het ook bij jou op gelost is.

Heb hier ook last van gehad en sinds gister een nieuwe versnellingsbak. 3 weken geleden ging ik voor de 45000km beurt en aan gegeven dat het schakelen van 1 naar 2 niet lekker ging. De beurt ging eerst niet door van wegen de enorme stroomstoring in het land. Afgelopen vrijdag kon ik weer terecht. Einde van die dag werd ik gebeld dat de 5 de versnelling en de aandrijflijn daar naar toe ook niet goed meer waren. Er zat ook heel veel gruis in de bak. Toen hebben ze besloten om er gelijk een nieuwe versnellingsbak in te gooien. Nu rijd hij weer zoals het hoort. Super geholpen door de dealer.

Dat was met een Picanto?

Geplaatst

Dat was met een Picanto?

Nee is een Rio maar wel de zelfde klacht. Je vroeg ook hoe het op gelost was dus dacht meld dat.

Geplaatst

Ik heb sinds september 2014 een 1.2 en heb het exact hetzelfde probleem! Ik wilde binnenkort naar de dealer gaan om dit te laten oplossen, maar wacht nu even uw terugkoppeling af.

Tot nu toe is bij onze Picanto alleen "gehoord en gezien", nog geen concrete acties uitgevoerd.

ik heb sinds 10 dagen een kia picanto,maar geen probleem met de versnelling

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb hetzelfde probleem! Ook een picanto van 2013. Ik ben er mee terug geweest begin 2014, maar ze konden niks vinden. Heb toen in een andere picanto gereden die hetzelfde had, heb het er verder maar bij gelaten onder het mom van " het zal wel bij een picanto horen"

Geplaatst

Naar aanleiding van dit topic maar eens een mail gestuurd naar kia Nederland, aangezien mijn dealer aangeeft dat er niks aan gedaan kan worden. Eens zien wat hun statement is.

• 2 weken later...
Geplaatst

kan iemand vertellen of er verschil is in versnellingsbak tussen de 3 en 4 cilinder uitvoering? kan het zijn dat de 4 cilinderuitvoering een andere bak heeft waar dit probleem bij kan voorkomen en de 3 cilinder bijvoorbeeld niet?

Geplaatst

kan iemand vertellen of er verschil is in versnellingsbak tussen de 3 en 4 cilinder uitvoering? kan het zijn dat de 4 cilinderuitvoering een andere bak heeft waar dit probleem bij kan voorkomen en de 3 cilinder bijvoorbeeld niet?

Ik heb het probleem ook. Mijnen is een 3pitter.

Geplaatst

daar kan het dus niet aan liggen. Toen ik bij mijn dealer vertelde dat ik in een andere picanto had gereden die het niet had, vroeg hij of dat wel dezelfde uitvoering was. Nou lijkt het mij sterk...maar ik mis de technische inzicht om daar op te reageren.

Inmiddels heeft er een monteur met mijn auto gereden en moet ik binnenkort mijn auto 3 dagen bij hen stallen.....ben benieuwd!

• 2 weken later...
Geplaatst

daar kan het dus niet aan liggen. Toen ik bij mijn dealer vertelde dat ik in een andere picanto had gereden die het niet had, vroeg hij of dat wel dezelfde uitvoering was. Nou lijkt het mij sterk...maar ik mis de technische inzicht om daar op te reageren.

Inmiddels heeft er een monteur met mijn auto gereden en moet ik binnenkort mijn auto 3 dagen bij hen stallen.....ben benieuwd!

Ze weten echt wel DAT er iets aan de hand is, vind het alleen een beetje zwak van kia dat ze het niet erkennen.......

Succes, en houd vol!

Geplaatst

Ze zullen er wel naar gekeken hebben neem ik aan, maar is het niet toevallig een motorsteun of een versnellingsbaksteun?

Die kantelen namelijk elke keer als je schakelt of gas geeft.

• 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Na 30K stadskilometers en bijbehorende zware rechtervoet ook bij onze gehaktstaaf dit probleem. Bij ongeveer 10% van de schakelbewegingen van 1 naar 2 de hier bekende bonk in de versnellingsbak, lang leve de 7 jaar garantie dus ik naar de dealer. Uiteraard waste de man zijn handen in de poel des onschulds en onwetendheid en was ik genoodzaakt de beste kerel te confronteren met dit forum topic op mijn iPad die ik (goh da's ook toevallig!) bij me had. Resultaat: overleg met de importeur en dan wordt het zooitje vervangen. Bij deze dus dank aan de heren die dit forum runnen en de leden die er dit soort dingen posten, scheelde me een hoop gezeik.

• Like 5
Geplaatst

Na 30K stadskilometers en bijbehorende zware rechtervoet ook bij onze gehaktstaaf dit probleem. Bij ongeveer 10% van de schakelbewegingen van 1 naar 2 de hier bekende bonk in de versnellingsbak, lang leve de 7 jaar garantie dus ik naar de dealer. Uiteraard waste de man zijn handen in de poel des onschulds en onwetendheid en was ik genoodzaakt de beste kerel te confronteren met dit forum topic op mijn iPad die ik (goh da's ook toevallig!) bij me had. Resultaat: overleg met de importeur en dan wordt het zooitje vervangen. Bij deze dus dank aan de heren die dit forum runnen en de leden die er dit soort dingen posten, scheelde me een hoop gezeik.

Blijkbaar moet er eerst iets online staan om dingen te kunnen oplossen....

Tot nu toe schakelt mijn Picanto zoals het hoort.

• 2 weken later...
Geplaatst

Blijkbaar moet er eerst iets online staan om dingen te kunnen oplossen....

Tot nu toe schakelt mijn Picanto zoals het hoort.

Ja vevelend inderdaad, vandaar dat ik het verhaal ook nog post. Misschien heeft iemand er een keer wat aan. *KUCH*stelletjegluiperds*HOEST*

• 6 maanden later...
Geplaatst

update: versnellingsbak is vervangen, probleem opgelost!

update: na 3000 km treedt ook bij deze (tweede) versnellingsbak hetzelfde probleem weer op. Wordt vervolgd....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...