Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Sinds dat ik mijn Picanto nu 2 weken heb, heb ik de volgende vragen:

Nu stopt de motor voor een stoplicht en start weer als ik mijn koppeling intrap.

Wat is nu voordeliger?

Dat de motor blijft lopen of dat hij stopt en weer opstart?

(soms werkt het niet. Waar ligt dat aan?)

De schakelaar daaronder is volgens mij, dat hij beter stuurt in de bochten./

Wat is het nut van deze schakelaar en wanneer zet je die uit?

Nog een vraagje:

De linker buitenspiegel zit een rand.Waar dient dat voor?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,

martin

Geplaatst

Hallo Martin 

start stop systeem blijft een hekel punt maar als je motor niet loopt verbruikt hij niets dus waarom zou het slecht zijn ??

en een motor die op bedrijfs temperatuur is heeft geen extra brandstof nodig om te starten dus gewoon gebruiken als je het wilt en niet gebruiken als je het vervelend vind 

dis schakelaar zegt me niet zo veel maar is dit niet de stads stand dat deze lekker soepel stuurt ???

die rand in je spiegel is de dode hoek spiegel waardoor je gezichts veld wat breder is en je wat meer ziet in de dode hoek 

• Like 2
Geplaatst

Dat start stop gebeuren, is het mogelijk dat op zo'n manier uit te zetten dat het uit blijft wanneer je de auto aan zet?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

als je hem op vol wasemen zet werkt het start stop ook niet

Moet je de blower wel aanzetten,alleen op de voorruit richten en niet aanzetten helpt niet.

Ik zet hem tegenwoordig na het starten standaard uit,ik rij doorgaans korte stukjes en de stoplichten die ik tegenkom ken ik.

Verwacht ik langer dan 20 sec. stil te staan,dan schakel ik hem in,maar dat is zelden.

Afslaan en een paar sec. later weer starten zie ik niet zitten.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Het knopje "dat hij beter stuurt in de bochten"  is denk ik het knopje om de ESP uit te zetten :wink:

Het kan soms handig zijn om het ESP uit te zetten als je bij glad weer niet weg kunt rijden omdat je wielen doorslippen.

kia-picanto-lpg-2.jpg

Gast Vitara 2
Geplaatst

Lourens volgens mij bedoel jij traction control, want het esp doet niet veel bij het wegrijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Het knopje is van het ESP

zie handleiding:

Voertuigstabiliteitsregeling

uitschakelen

Voertuigstabiliteitsregeling uitgeschakeld

• Druk op toets ESP OFF om

de voertuigstabiliteitsregeling

uit te schakelen. Het

controlelampje ESP OFF

gaat branden.

Een wagen met ESP beschikt automatisch ook over twee andere actieve veiligheidssystemen: een antiblokkeersysteem (ABS) en tractiecontrole (ASR). ABS voorkomt dat de wielen blokkeren bij het remmen waardoor het voertuig onbestuurbaar zou worden. ASR (ook wel TCS of Traction Control System genoemd) voorkomt dat de wielen doordraaien (wielspin) tijdens het accelereren waardoor het contact met de weg verloren zou gaan en geen optimale versnelling wordt verkregen. Terwijl ABS en ASR de lengtedynamica van het voertuig beïnvloeden, verbetert ESP daarnaast de dwarsdynamica. ESP verzekert daardoor een stabiel rijgedrag in alle richtingen.

Bij Kia (net als veel andere merken) hebben ze het in het algemeen over ESP en niet over de 3 systemen appart.

Het uitschakelen van het ESP heeft trouwens geen invloed op het ABS en remsysteem systeem . :alucard: 

Gast Vitara 2
Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Martin

Graag gedaan Martin....

P.s. bedankt knopje zit rechtsonder in het berichtenvenster.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Whaaaaa nog een Lourens, maar dan met AU. Kan voor verwarring gaan zorgen :1eye:

Sorry :offtopic:

Geplaatst

Hallo Martin 

start stop systeem blijft een hekel punt maar als je motor niet loopt verbruikt hij niets dus waarom zou het slecht zijn ??

en een motor die op bedrijfs temperatuur is heeft geen extra brandstof nodig om te starten dus gewoon gebruiken als je het wilt en niet gebruiken als je het vervelend vind 

dis schakelaar zegt me niet zo veel maar is dit niet de stads stand dat deze lekker soepel stuurt ???

die rand in je spiegel is de dode hoek spiegel waardoor je gezichts veld wat breder is en je wat meer ziet in de dode hoek 

Blijft de vraag, waarom hij de ene keer wel stop en de andere keer de motor gewoon blijft lopen!

Geplaatst

Blijft de vraag, waarom hij de ene keer wel stop en de andere keer de motor gewoon blijft lopen!

@MCI,

Zie hier voor de volledige uitleg van het ISG systeem  (Start-Stop)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Kort na het starten blijft ie lopen en als de accu beetje leeg is ook,of als je de airco,blower of acterruitverwarming aanhebt,kortom als de accu al redelijk belast wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...