mcl Geplaatst 15 April, 2015 Geplaatst 15 April, 2015 Hallo, Volgens het boekje van de Picanto Extreme 2015 moet er een ECO lampje gaan branden als je ECO rijdt, maar dat zie ik nergens? Weet iemand waar je dat kan zien? Groet, martin Quote
Pedro1980 Geplaatst 15 April, 2015 Geplaatst 15 April, 2015 Volgens mij werkt dat niet helemaal. Heb nu ook een X-treme en heb dat lampje nog geen 1x zien branden. Dat deed hij overigens bij mijn vorige picanto ook niet. Dus volgens mij gaat dat nooit branden. Heb toch zuinig gereden met mijn wagen laatste tank 1 op 20. Vond ik netjes en niet altijd het schakelpatroon gevolgd wat hij aangeeft. Quote
xtra40 Geplaatst 15 April, 2015 Geplaatst 15 April, 2015 is dat lampje eco niet voor als je een automaat hebt ??? Quote
Specialmade Geplaatst 15 April, 2015 Geplaatst 15 April, 2015 is dat lampje eco niet voor als je een automaat hebt ??? klopt. Bij de handgeschakelde versie krijg je de schakelmelding in de display. Grtz. Specialmade Quote
John Kanon Geplaatst 17 April, 2015 Geplaatst 17 April, 2015 Is wel lachen in de bergen. Staat in je display dat je naar z´n 5 moet,maar zit je in z´n 3 te sputteren en hopen dat ie niet afslaat. Quote
Raimond24 Geplaatst 18 April, 2015 Geplaatst 18 April, 2015 Is wel lachen in de bergen. Staat in je display dat je naar z´n 5 moet,maar zit je in z´n 3 te sputteren en hopen dat ie niet afslaat. Hier precies hetzelfde, het gaat echt helemaal nergens over. Hoe kunnen ze dit nu verzinnen. Bij mijn Ceed klopt dit wel redelijk. Quote
John Kanon Geplaatst 18 April, 2015 Geplaatst 18 April, 2015 Hier precies hetzelfde, het gaat echt helemaal nergens over. Hoe kunnen ze dit nu verzinnen. Bij mijn Ceed klopt dit wel redelijk. Heeft gewoon met het aantal toeren te maken. Met 4000 toeren en 60km/h zit ik NL ook wel in zijn 5,maar bergop is de 4e versnelling al te hoog. De auto merkt blijkbaar niet dat je bergop gaat. Quote
mcl Geplaatst 2 Mei, 2015 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2015 Als ik volgens het dashboard over moet schakelen naar bv 5 ( en dat geeft hij al bij 50 aan) dan bromt de motor. Is het dan wel goed om over te schakelen? Onderaan bij de pedalen zie je de stuurstang naar buiten gaan. Dat is een open verbinding. Klopt het dat daar geen afdichting is? Nu net de 1000 km gepasseerd. Ga maandag naar de garage om uit te lijnen, omdat ik constant moet corrigeren op de autoweg. Volgens de man van de garage zou dat wel eens normaal kunnen zijn, omdat ik de RIO gewend was. Lijkt me toch van niet. Iemand anders een mening hierover? Groet, martin Quote
xtra40 Geplaatst 2 Mei, 2015 Geplaatst 2 Mei, 2015 Het is niet normaal dat je naar buiten kunt kijken natuurlijk Quote
John Kanon Geplaatst 2 Mei, 2015 Geplaatst 2 Mei, 2015 Als ik volgens het dashboard over moet schakelen naar bv 5 ( en dat geeft hij al bij 50 aan) dan bromt de motor. Is het dan wel goed om over te schakelen? Groet, martin Bij mij geeft ie dat aan vanaf 55 op de teller. Rij je in de bebouwde kom en blijf je die snelheid aanhouden,dan kan je prima naar de 5. Qua verbruik zal het niet veel uitmaken 4 of 5,mits je de snelheid constant houdt. Te vroeg naar de 5 kost juist extra benzine,ik doe dat momenteel derhalve iets minder snel. Quote
bigmac Geplaatst 2 Mei, 2015 Geplaatst 2 Mei, 2015 Ik rij meestal volgens de aanduiding die de boordcomputer aangeeft. Zolang je het gaspedaal niet tot de bodem intrapt, zal de motor daar niet tegen protesteren. Je merkt het wel in je verbruik, vroeg opschakelen. Quote
bigmac Geplaatst 2 Mei, 2015 Geplaatst 2 Mei, 2015 Nu net de 1000 km gepasseerd. Ga maandag naar de garage om uit te lijnen, omdat ik constant moet corrigeren op de autoweg. Volgens de man van de garage zou dat wel eens normaal kunnen zijn, omdat ik de RIO gewend was. Lijkt me toch van niet. Iemand anders een mening hierover? Lijkt me normaal gedrag bij de Picanto. Heb je je stuur in de hoogste stand gezet; dat schijnt dit stuurgedrag in de hand te werken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.