Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook voor een maat kleiner gekozen dan mijn standaard banden- en velgenmaat. Ik heb gekozen voor Vredestein Wintrac 4 Xtreme 100H met maat 215/70R16.

Heb deze op een lichtmetalen velgenset van MAK laten leggen. Bevalt me uitstekend.

Geplaatst

Ik heb ook verschillende velg maten onder mijn Rio. Zomers 17" met 205/45 en in de winter 15" 185/65

Geplaatst

En wat dacht u hiervan:

Kan tweedehands 16" Dezent velgen op de kop tikken met Michelin Latitude Alpin 215/70/r16 erop ,

1 seizoen oud,8000km,

Prijs 500€

Doen of niet doen :-/?

Geplaatst

En wat dacht u hiervan:

Kan tweedehands 16" Dezent velgen op de kop tikken met Michelin Latitude Alpin 215/70/r16 erop ,

1 seizoen oud,8000km,

Prijs 500€

Doen of niet doen :-/?

is een goede winterband voor SUV volgens de vele tests die op het internet te vinden zijn. Als je zeker weet dat de eigenaar er geen stommitieten mee uitgehaald heeft (stoepen op en af, ... zodat de inwendige versterkingen geleden hebben), het profiel gelijkmatig is en de velgen onbeschadigd, dan is het zeker het overwegen waard. Aan jou om de prijs te beoordelen maar voor 500€ zal je geen nieuwe vinden.

Geplaatst

is een goede winterband voor SUV volgens de vele tests die op het internet te vinden zijn. Als je zeker weet dat de eigenaar er geen stommitieten mee uitgehaald heeft (stoepen op en af, ... zodat de inwendige versterkingen geleden hebben), het profiel gelijkmatig is en de velgen onbeschadigd, dan is het zeker het overwegen waard. Aan jou om de prijs te beoordelen maar voor 500€ zal je geen nieuwe vinden.

Ben hierjuist eens een kijkje gaan nemen,en spijtig genoeg waren de banden toch iets meer afgesleten ,hebben uiteindelijk 2 seizoenen gereden zodoende ze maar een profiel meer hadden van 6 mm...

Hij wou nog iets van zijn prijs doen,ze laten voor 400€ maar vindt het persoonlijk nog teveel...

Uiteraard wel een goed type van band...

Alvast bedankt voor de goede info wat betreft de Michelin band, jmo :-)

Geplaatst

Vind persoonlijk 400,- geen slechte prijs. Die velgen zijn natuurlijk ook wat waard (afhankelijk van de staat)

Geplaatst

Vind persoonlijk 400,- geen slechte prijs. Die velgen zijn natuurlijk ook wat waard (afhankelijk van de staat)

Idd,maar voor mij gaat het hem vooral om de banden ,hé,wil er wel nog een paar jaar zoet mee zijn,

En om er dan na 2 jaar nieuwe op te steken vindt ik ook zot...

Ben ik beter om direct te investeren om nieuwe winterbanden op mijn originele kiavelgen te zetten,

En btw de velgen hadden al wat borduurschade vandaar ook het twijfelgeval...

Mijn huidige Fortuna banden hebben nog 8mm profiel...deze hadden er maar 6 meer...

Geplaatst

Ben het meer dan beu om rond te rijden met de goedkope Fortuna winterbanden,zijn eigelijk levensgevaarlijk en niet te vertrouwen .

Destijds op de prijs gekeken,had ik het geweten ...

Zou graag nieuwe aanschaffen om op de originele velgen van de Sp3 te zetten,met name 225/60/R17

Wat zijn jullie ervaringen met jullie SP WINTERBANDEN,geef merk,maat en rijervaringen op,

Zodat ik een goede keuze kan maken :-)))

Iemand Ervaringen met de Hangkook EVO W310 Silica 225/60/R17 103V?

Ik heb de Hankook Winter i*cept Evo 2 W320  225/60 R17  99H.

Bewust voor gekozen omdat de test op natte rijbaan heel goed was in vergelijking met andere merken. De prijs van 440,- Euro voor alle 4 was ook niet echt duur.

Gewoon kijken, onder welke omstandigheden je zelf rijd. In Nederland is het meestal heel nat op de weg in de winter. Dus is hier een band handig met goede eigenschappen bij regen.

lastindex / snelheidindex 99H is voor de Sportage ook ruim voldoende. Met V-banden mag je 240 rijden, dat lukt toch niet met een gewone Sportage ;) Met H-banden mag je 210, dus nog ruimte naar boven aangezien de maximumsnelheid toch lager is. Scheelt wel kosten bij aanschaf meestal.

Voor de velgen heb ik aluminiumvelgen gekozen: Borbet RE zwart 7.5x17 114,3/5 ET40

Online kant en klaar naar huis besteld voor 868,12 EUR in Duitsland.

De vriendelijke KIA dealer in de buurt had blijkbaar geen tijd, om een offerte te maken.

Geplaatst

Heb bij de aanschaf van mijn Sportage een set 17" lichtmetaal met de Vredestein Wintrac 4 er bij gekregen. Deze set bevalt me prima. Wel wat licht bandengeruis.

Geplaatst

Ik heb de Hankook Winter i*cept Evo 2 W320  225/60 R17  99H.

Bewust voor gekozen omdat de test op natte rijbaan heel goed was in vergelijking met andere merken. De prijs van 440,- Euro voor alle 4 was ook niet echt duur.

Gewoon kijken, onder welke omstandigheden je zelf rijd. In Nederland is het meestal heel nat op de weg in de winter. Dus is hier een band handig met goede eigenschappen bij regen.

lastindex / snelheidindex 99H is voor de Sportage ook ruim voldoende. Met V-banden mag je 240 rijden, dat lukt toch niet met een gewone Sportage ;) Met H-banden mag je 210, dus nog ruimte naar boven aangezien de maximumsnelheid toch lager is. Scheelt wel kosten bij aanschaf meestal.

Voor de velgen heb ik aluminiumvelgen gekozen: Borbet RE zwart 7.5x17 114,3/5 ET40

Online kant en klaar naar huis besteld voor 868,12 EUR in Duitsland.

De vriendelijke KIA dealer in de buurt had blijkbaar geen tijd, om een offerte te maken.

Heb enkele reviews gelezen die toch positief waren alsook de gunstige labelwaarde ,en dan jouw positieve ervaring heeft me over de streep getrokken...heb ze uiteindelijk besteld bij bandenleader.be waar ik ook mijn Aez Phoenixvelg voor mijn zomerbanden gevonden heb(vrouwlief had ongezonde aanraking gehad met een vluchtheuvel in een ondergrondse garage, alles dus maar in één keer besteld,alles samen voor 587€,wat ik zeer prijslijk vindt.

Banden worden rechtstreeks in de garage van mijn keuze geleverd ,ook heel handig,geen gesleur met banden...

Nu te koop bij mij: 4 heel GOEDE Fortuna winterbanden ,nog 8mm op ,Hahahah grapje ,zal ze hier wel ergens kwijt geraken ....

Hopelijk doen deze Hangkooks hun werk deze winter...

• 2 weken later...
Geplaatst

Heb enkele reviews gelezen die toch positief waren alsook de gunstige labelwaarde ,en dan jouw positieve ervaring heeft me over de streep getrokken...heb ze uiteindelijk besteld bij bandenleader.be waar ik ook mijn Aez Phoenixvelg voor mijn zomerbanden gevonden heb(vrouwlief had ongezonde aanraking gehad met een vluchtheuvel in een ondergrondse garage, alles dus maar in één keer besteld,alles samen voor 587€,wat ik zeer prijslijk vindt.

Banden worden rechtstreeks in de garage van mijn keuze geleverd ,ook heel handig,geen gesleur met banden...

Nu te koop bij mij: 4 heel GOEDE Fortuna winterbanden ,nog 8mm op ,Hahahah grapje ,zal ze hier wel ergens kwijt geraken ....

Hopelijk doen deze Hangkooks hun werk deze winter...

De Hankooks evo 320 vorige week donderdag laten monteren(12,50€ per band,zeer prijslijk vindt ik :-)

En heb ze al uitgebreid kunnen testen(uitgezonderd sneeuw ...)

Wat direct opvalt is dat deze banden opmerkelijk stil rijden in vergelijking met het vrachtwagen rolgeluid van de Fortuna's,wat ik als zeer positief ervaar.

Vrijdag regende het bakken uit de lucht,ook prima wegligging bij regenweer,op droog wegdek ook prima en nu met het vriesweeer ook aangenaam verrast.

Dus laat het nu maar sneeuwen en dan zien we wat die presteert(al zal die het iets minder doen in de sneeuw volgens de tests,we zullen zien en ervaren.

Dus tot nu toe is het dag en nacht verschil met mijn vorige winterbanden :-)

• Like 2
Geplaatst

Heel fijn om te lezen, dat de Hankooks goed bevallen !

Wat sneeuw betreft is het zeker nog wachten, maar juist daarom zijn deze banden echt geschikt voor de meest voorkomende weersomstandigheden in de winter in België / Nederland. 

• Like 1
Geplaatst

Mijn 2 voorste zomerbanden zijn zo goed als versleten,het betreft De originele banden Hankook Optimo K415 maat 225 60 R17 99h,

Ik zou de band van mijn reservewiel ,die nog nieuw is laten overplaatsen op mijn zomervelgen,ik heb dan ook nog een tweede nieuwe Hankook Optimo K415 besteld bij Tirendo.

Vandaag is die thuis bij mij geleverd,doch merkte op dat dit een iets andere band is als de Optimo K415...

Daar staat op Dynapro HP2 maat 225 60 R17 99h op...

Gaat het om dezelfde band of is het een verkeerde levering,band scheelt uiterlijk miniem,buiten de middenste lijn in het loopvlak.

Weet iemand. Of hier een probleem is?

Geplaatst

ManManMan, U lijkt wel een Hollander.. :wink:

Banden bestel je altijd per 2.
Heb je nooit problemen.
Dat bandje achterin of onder de auto is slechts voor nood en hoeft u als het goed is zelden/niet te gebruiken

NB die reserveband is nu 4 jaar en is aan het uitdrogen, fact.
Voor nood niet erg maar niet voor dagelijks gebruik.
Geplaatst

ManManMan, U lijkt wel een Hollander.. :wink:

Banden bestel je altijd per 2.

Heb je nooit problemen.

Dat bandje achterin of onder de auto is slechts voor nood en hoeft u als het goed is zelden/niet te gebruiken

NB die reserveband is nu 4 jaar en is aan het uitdrogen, fact.

Voor nood niet erg maar niet voor dagelijks gebruik.

Nou seg! :-)

Noodbandje...bij mijn Sp3 is dat een volwaardige alu velg met identieke band,en is nog maar 3,5 jaar en nog nooit gereden :-) is als nieuw....

En in tijden van crisis ....

Maar daarmee weet ik nog niet of het om dezelfde band gaat ???

Geplaatst

Ik zou het niet doen.

Bestel een tweede band, dezelfde die je nu hebt besteld en laat die 2 er onder leggen.

Een band van 3,5 jr is idd als nieuw maar al een beetje uitgedroogd/aan het uitdrogen als het ware.

2 gelijke verse banden rijden veel beter en die oudere band kun je mooi voor nood blijven gebruiken.

Crisis ?

Geplaatst

Ik zou het niet doen.

Bestel een tweede band, dezelfde die je nu hebt besteld en laat die 2 er onder leggen.

Een band van 3,5 jr is idd als nieuw maar al een beetje uitgedroogd/aan het uitdrogen als het ware.

2 gelijke verse banden rijden veel beter en die oudere band kun je mooi voor nood blijven gebruiken.

Crisis ?

Mijn vrouw is gaan shoppen vandaag ....kleding,weet je wel ...
  • Like 1
Geplaatst

Tirendo heeft waarschijnlijk de verkeerde band geleverd de Hankook Dynpro HP2 is een viersizoenen band....

Heb hun een mailtje gestuurd over hoe of wat er nu moet gebeuren....

Geplaatst

Tirendo heeft waarschijnlijk de verkeerde band geleverd de Hankook Dynpro HP2 is een viersizoenen band....

Heb hun een mailtje gestuurd over hoe of wat er nu moet gebeuren....

Heb antwoord gekregen van Tirendo,juiste band besteld,verkeerde band geleverd...Tirendo gaat alles netjes oplossen,band werd vandaag reeds opgehaald door een transportbedrijf,in blijde verwachting de "Optimo K415"

Geplaatst

Heb antwoord gekregen van Tirendo,juiste band besteld,verkeerde band geleverd...Tirendo gaat alles netjes oplossen,band werd vandaag reeds opgehaald door een transportbedrijf,in blijde verwachting de "Optimo K415"

Wimis had een spijker in de band.

Dus reservewiel eruit en een nieuw bandje besteld voor de andere voorwiel.

Lag ook 2 jaar in kofferbak en doet nu alweer een paar maanden dienst.

Geen probleem dus met die reserveband (nieuw)

Geplaatst

Ja ik vindt dat ook zonde van je wagen 10 jaar te houden bij wijze van spreken,en deze dan weg te doen met een reservewiel met een nieuwe band op,die dan wel zeker verouderd zal zijn en nutteloos is.

Dus is het toch beter van een iets meer gebruikte band als reservewiel te hebben,vindt ik...

Geplaatst

Als je die binnen 2,5 jaar "weg" rijdt is het niet zo'n probleem.

Na 6 jaar gaan banden echt verharden.

Eigen ervaring met mijn idea die 5,5 jr op de originele banden stond voor ik em kocht. met 29.000 (!) km op de teller.

Ik heb dat een half jaartje volgehouden en toen 4 nieuwe AllSeason bandjes besteld, wat een verschil...

Geplaatst

Verkeerde band werd opgehaald,nieuwe vandaag geleverd ,conclusie weer dezelfde verkeerde band...:-(

Om gek van te worden!..

Tirendo terug gecontacteerd...

• 2 jaar later...
Geplaatst

Heb een setje aluminium velgen met winterbanden Michelin Latitude 215/70 R16 te koop.

Is compleet met staander en afdekzeil. Banden kunnen nog zeker een winter onder de wagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...