Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Einde van de middag even een ritje gemaakt van Houten naar Kockengen.

Staan we op een parkeerplaats en kijk ik (met een laag hangend zonnetje) over het dak van de SP3.

Zie ik allemaal putjes/deukjes in het dak ? Loop ik om de SP3, dak zit vol met deukjes.

Motorkap is de volgende kijklocatie............. ook helemaal onder de deukjes !!!! :mad:

Vrijdag 1 april moet de SP3 naar de dealer voor een kleine oliebeurt en APK

Maar eens overleggen met Werkhoven, wat dit veroorzaakt kan hebben.

Ik ben het laatste jaar niet door een hagelbui gereden :no:

En toch lijkt het daarop. Wat baal ik hiervan.............

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Dat is balen Wimis.

Waarschijnlijk dat het zonlicht er precies zo op schijnt valt het je nu pas op. 

Gelukkig weten ze er wel raad mee bij de schadehersteller

Maar leuk is het niet!

Geplaatst

Hagelschade is meestal gewoon verzekerd zonder dat je schadevrije jaren kwijt raakt. Even in je polis kijken. Beetje vergelijkbaar met de dekking voor ruitschade. Ik heb het zelf ook ooit eens gehad maar het is best goed te repareren, de deukjes worden eruit gelepeld. Je zult alleen eerst goed moeten nadenken bij welke hagelbui, op welke datum, het gebeurd is. Dat wilde mijn verzekering destijds ook weten. Lastig.....

Geplaatst

Hagelschade moet bij de verzekeraar te herleiden zijn naar een datum waarop het met aan grenzende waarschijnlijkheid gehageld moet hebben, anders wordt er niets vergoed.

Wel balen Wim. Ik hoop voor je dat het alsnog grateloos hersteld kan worden.

Geplaatst

Hmm,

dus nu even een site vinden: Wanneer heeft het gehageld?

Dan zijn we alvast voorbereid :)

Buienradar > radararchief :)

• Like 1
Geplaatst

Eerste data rollen binnen:

(Citaat) In jouw omgeving zijn er vorig Jaar: 7 Mei, 2 July, 11 July, 30 en 31 Augustus zware hagelbuien geweest.

Maar dat was dus 2015 (long time a go) :|

Geplaatst

Ah, zo'n SP3 komt ook wel eens op een andere plek waar, heel misschien, wat recenter een hagelbui geweest is.......

Het vervelende met hagelschade is dat het niet gelijk opvalt. Je kunt er al lang mee rondgereden hebben. Ik had op mijn auto wat kleine deukjes gezien en was naar de schadehersteller geweest voor een offerte. Toen die eenmaal de TL erop zette schrok ik me rot. De enige verklaring was hagelschade.

Geplaatst

Klopt Paul !

Ik kan best ergens een nacht gestaan hebben en het in Hotel niet gemerkt?

Ik ga het vrijdag vernemen van de dealer en dan de verzekering maar eens bellen......... :cry:

Iedere keer als ik bij de SP3 ben kijk ik over de lak van de SUV en erger mij steeds meer, omdat ik weet dat deze onder de deukjes zit !

Geplaatst

Ohw maar niet hier hoor........... :no:

Code geel pff

Het zal toch wel ergens vandaag gehageld hebben.....en daar was jij toevallig op visite.

Geplaatst

Ga hier niet mee frauderen, je bent altijd de lul.

Terug naar de dealer en contact met je verzekeraar en laten zij dit samen maar oplossen.

Geplaatst

Ik kan het niet echt zien als frauderen. Er is sprake van hagelschade alleen is de datum van de hagelbui niet bekend. Dat is normaal omdat je het niet altijd gelijk ziet. Is het dan erg om even na te gaan wanneer hagelbuien geweest zijn en of je daar dan bent geweest?

Geplaatst

Vandaag in overleg met dealer/verzekeraar:

Opknappen en SP3 verkopen/inruilen,

Niet opknappen en SP3 verkopen/inruilen,

Inruilen met schade,

Opknappen (verzekeringswerk) en dan inruilen,

Opknappen (verzekeringswerk) en dan doorrijden ?

Genoeg opties en maandag belt de verzekering mij !

De schade:

Dak, motorkap, achterklep en bovenkant deuren (4x)

overal zitten deukjes .......... :mad:

Geplaatst

Meestal is de schade niet zo groot na hagel. Het is een kwestie van deukjes uitlepelen. Spuiten is niet nodig (verwacht ik). Mijn schade destijds was ver onder de 1000 euro. Dacht iets van 70 euro per deukje maar misschien krijg je kwantum korting  :-) .

Geplaatst

Meestal is de schade niet zo groot na hagel. Het is een kwestie van deukjes uitlepelen. Spuiten is niet nodig (verwacht ik). Mijn schade destijds was ver onder de 1000 euro. Dacht iets van 70 euro per deukje maar misschien krijg je kwantum korting  :-) .

Owh.... 70 euro per deukje ? Is dat niet (een beetje) veel?

Ik heb (geschat) meer dan 100 deukjes !

ff rekenen: 70 x 110 = 7700 euro

30 % korting wordt dan, schade van ruim 5k euro

Ik ben al niet blij, mijn mooie SP3 :(

Ik...............

........ kan beter maandag afw88 denk ik dan maar !

Ik, ben gelukkig goed verzekerd (dat denk ik dan) :)

Ik zal morgen eens een foto maken van zo'n deukje.......... op mijn speciale dag !

Geplaatst

70 euro voor een deukje 'uitlepelen' (Ze noemen het trouwens restylen) is pure diefstal, niks meer en niks minder. In de praktijk schommelt het tussen de 25-50 euro per deuk en kan er korting worden gegevens als er meerdere deukjes per paneel zitten. Gewoon even rondbellen.

Geplaatst

Hoi Elmerblues,

Ik heb vandaag contact gehad met de goedkoopste aanbieder :)

Contact met mijn verzekering gehad, Achmea !

Morgenochtend mag ik naar de schadewinkel, de expert komt dan van de verzekering en oordeelt.

Volgens mijn verzekering: kan ik dit helemaal kosteloos verhalen/laten maken.
Ik ben weer een beetje blij.......... het komt weer helemaal goed met mijn SP3 :tt1:

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...