Excessed Geplaatst 4 Augustus, 2016 Geplaatst 4 Augustus, 2016 Heeft iemand toevallig al ervaring met een wireless charging pad inbouwen origineel al dan niet origineel?Ik zag dat het een optie is voor de facelift modellen, en als accessoire staat vermeld op de kia website. Ik ben hier benieuwd naar, gezien opladen via de built-in USB port heeeeeeeeel langzaam gaat (45min rijden = 10 procent). Dus, iemand ervaring? Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 Augustus, 2016 Geplaatst 4 Augustus, 2016 De standaard USB-poort kan waarschijnlijk maar 500mA leveren. Met een lader in de 12V-aansluiting van 1 of 2A zal het veel sneller gaan en een stuk goedkoper dan via Qi. Waarbij je OOK telefoons zonder Qi kunt laden dan! Quote
Excessed Geplaatst 4 Augustus, 2016 Topic Starter Geplaatst 4 Augustus, 2016 Ik doe het dus via de 12v met een 2a USB port. Dat is het hele probleem dus. Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 Augustus, 2016 Geplaatst 4 Augustus, 2016 Je schreef Built-in, ik ging er dus vanuit dat je de aansluiting van de radio bedoelde. Als je met een 2A lader in de 12V echt maar 10% toename in drie kwartier haalt vraag ik me af of je telefoon de lader wel als hi-power herkent... Quote
Sharkster Geplaatst 4 Augustus, 2016 Geplaatst 4 Augustus, 2016 Koop gewoon een powerbank, zo'n losse compacte powerpack ter grootte van een pakje sigaretten, waar je via dezelfde USB kabel je telefoon op aansluit. Stukken goedkoper, sneller je phone opgeladen en ook nog eens mee te nemen in je jaszak, tas, rugzak etc. Ik kan met mijn powerbank, die je overigens in verschillende capaciteiten hebt, tot wel 5 keer mijn iPhone opladen. En als de powerbank leeg is, gewoon op je werk of thuis weer even aan de stroom. Dan heb je overal en altijd de mogelijkheid je telefoon of tablet op te laden, zelfs in 'the middle of nowhere' M.v.g. Martin Quote
SatJunk Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Je schreef Built-in, ik ging er dus vanuit dat je de aansluiting van de radio bedoelde. Als je met een 2A lader in de 12V echt maar 10% toename in drie kwartier haalt vraag ik me af of je telefoon de lader wel als hi-power herkent... Is die 2a adapter wel echt 2a ? Op ebay en MP worden vaak adapters voor 2a verkocht terwijl ze maar een paar (500) mA zijn... Ik kan op mijn samsung S5 zien hoeveel ie laad.. Anders zijn er volgens mij wel apps voor om het te checken.. Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geen idee of het echt 2A is; een iPhone "pakt" sowieso maar 1A en ik heb nooit moeite gedaan te meten, aangezien het goed snel werkt. Hoe het bij excessed zit weet ik niet. Een powerbank heb ik ook, maar DIE is dan weer wel traag. Maar was gratis van Kia, dus ik klaag niet. Quote
Preston Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 De powerbank van Kia is wel handig alleen zit er een oplaadbare 18650 batterij in die niet veel power heeft. Mocht de capaciteit te laag worden dan bij b.v. Nkon.nl een oplaadbare 18650 batterij kopen met hoog Mah. Merk batterij kost een paar euro, is veiliger dan de bestaande accu en is makkelijk te vervangen in de Kia "powerbank" Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Ik heb een snellader van Samsung achter het dashboard weggewerkt, er komt alleen een stukje draad met USB stekkertje onder het dashboard vandaan. Maar ik heb er aan zitten denken om onder het vakje van de middenconsole (onder de radio) een Qi lader te plakken. Eens kijken of dat werkt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.