Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Hier klopt iets niet. Dit kan niet juist zijn, uitgaande van een eerlijke vergelijking. De crossclimates zijn immers zachter dan de zomerbanden, dus die slijten harder. Laten we wel ff reëel blijven. Je kunt de levensduur van elke band flink verlengen als je je rijstijl aanpast. Quote
Dudeljo Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Hier klopt iets niet. Dit kan niet juist zijn, uitgaande van een eerlijke vergelijking. De crossclimates zijn immers zachter dan de zomerbanden, dus die slijten harder. Laten we wel ff reëel blijven. Je kunt de levensduur van elke band flink verlengen als je je rijstijl aanpast.Je hebt gelijk, dit kan alleen als je Henk Smit kunt geloven en is dus te mooi om waar te zijn.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Zojuist, Dudeljo zei: Je hebt gelijk, dit kan alleen als je Henk Smit kunt geloven en is dus te mooi om waar te zijn. Laten we het hier niet persoonlijk maken. Henk kan volkomen gelijk hebben dat je lang met die banden kunt doen, maar waar het mij om gaat is dat je niet weet hoe er met die auto gereden wordt. En je weet al helemaal niet hoe lang een paar zomerbanden mee zouden gaan met die zelfde rijstijl. Quote
HenkM Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 (aangepast) Ofschoon ik een voorstander van "echte" winterbanden ban denk ik dat bovenstaand wel genuanceerd moet worden. In het plaatje hierboven zijn de vierseizoenenbanden waarschijnlijk exemplaren zonder sneeuwvlok symbool. De cross-clamates en quatrac's zijn dan wel all-seasons maar hebben toch wel een andere compound en profiel als de klassieke vierseizoenenbanden en zullen best wel dichter in de buurt komen van de winterbanden als in het plaatje hierboven. Diverse testen laten dit ook zien. 20 Januari, 2019 aangepast door HenkM Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 1 minuut geleden, HenkM zei: Diverse testen laten dit ook zien. Daar was ik daarnet naar op zoek, maar kon zo gauw nix vinden. Heb je vergelijkende tests die dit soort verschillen laten zien? Quote
HenkM Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 (aangepast) Klikkerdeklik bijvoorbeeld? 20 Januari, 2019 aangepast door HenkM Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Ja, deze ken ik. Ik zat meer naar statische plaatjes of tabellen te zoeken. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Heb daarom twee screenshots gemaakt van de echte vergelijkingen. Bij 15 graden en vertraging op natte weg van 50 naar 5 MPH (ja, mijlen dus): En bij 18 graden, droge weg en vertraging van 60 naar 5 MPH: Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Dan komt die Michelin Cross Climate er toch onder beide omstandigheden wel het beste af. Nu ben ik nog nieuwsgierig naar de vergelijking met de Michelin winterband. Quote
HenkM Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 1 minuut geleden, Hippe lip zei: Dan komt die Michelin Cross Climate er toch onder beide omstandigheden wel het beste af. Klopt, maar in de zomer rij ik niet op winterbanden Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 (aangepast) 8 minuten geleden, HenkM zei: Klopt, maar in de zomer rij ik niet op winterbanden Ik snap je reactie niet helemaal. Hier worden 4-seizoenenbanden vergeleken hoor. En van alle 3 types 4-seizoenenbanden uit deze test (Goodyear, Michelin, Continental) komt die Michelin Cross Climate er het beste af. 20 Januari, 2019 aangepast door Hippe lip Quote
HenkM Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 In de winter zal het plaatje er mogelijk anders uitzien. Quote
gjcvro Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 2 uur geleden, henk smit zei: volgens mijn schoon. zoon. die veertig duizend. km per jaar rijd. gaan ze naar drie jaar wel herrie maken. de Michelin Cors climate vier sesoen banden. 2 uur geleden, Sigmasailor zei: Zooo, halen ze zelfs de 120k km; prima toch! Toch doe je wat aannames. Dat hij die 40k in de auto rijdt met die banden en dat hij die banden er altijd onder heeft en nooit wisselt naar zomer of winterband. Maar je kunt het ook lezen als: Met wat meer km gereden gaan ze steeds meer herrie maken.. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 (aangepast) Dat bedoelde ik, @HenkM, toen ik hierboven zei : "Nu ben ik nog nieuwsgierig naar de vergelijking met de Michelin winterband." Ik zou die drie 4-seizoenenbanden ook wel eens vergeleken zien worden met een goede winterband. Dan weet je het jaar rond waar je aan toe bent. 20 Januari, 2019 aangepast door Hippe lip Quote
Nir00tje Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Ik zou het niet te wetenschappelijk benaderen. Bij een eerlijke vergelijking vergelijk je een identieke auto met dezelfde bandenmaat en hetzelfde gewicht. De verschillen in de plaatjes vind ik best wel klein. Dan zie je dat reactiesnelheid een belangrijkere factor is bij de remweg Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 11 minuten geleden, Nir00tje zei: Ik zou het niet te wetenschappelijk benaderen. Bij een eerlijke vergelijking vergelijk je een identieke auto met dezelfde bandenmaat en hetzelfde gewicht. De verschillen in de plaatjes vind ik best wel klein. Dan zie je dat reactiesnelheid een belangrijkere factor is bij de remweg Mee eens; die Michelin Cross Climate doet niet veel onder voor de zomerband. Maar dit zijn de vergelijkingen onder niet-winterse omstandigheden en met een goede zomerband. Nu zoek ik nog een vergelijkbare test waarin dit soort 4-seizoenenbanden vergeleken worden met winterbanden; onder meer winterse omstandigheden dus. Als die net zo goed zijn, dus in verhouding tot de winterband in winterse omstandigheden, dan ben ik om. Ik meende echter dat die 4-seizoenenbanden in de winter niet zo goed meekomen als echte winterbanden en dat het verschil daar dus groter is. Weet iemand dergelijke tests? Quote
Sigmasailor Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Voor die twee dagen per jaar dat er sneeuw ligt (en je niet in de file staat) kan ik er niet zo wakker van liggen. Prima spul die Cross Climates. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 5 minuten geleden, Sigmasailor zei: Voor die twee dagen per jaar dat er sneeuw ligt (en je niet in de file staat) kan ik er niet zo wakker van liggen. Prima spul die Cross Climates. En zo weegt iedereen de dingen op zijn eigen manier af en maakt zijn eigen keuzes. Gelukkig maar, want anders zou het een saaie wereld worden.... Quote
Machlo Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 4 minuten geleden, henk smit zei: ik rijd de winter op de Michelin cros. en in de zomer op Michelin zomer banden. dan kan je er wel tien jaar mee doen. dus half om half 10 jaar op banden rijden???? Vlg mij is het rubber eerder "op" (droogte scheuren, etc) Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 15 minuten geleden, Machlo zei: 10 jaar op banden rijden???? Vlg mij is het rubber eerder "op" (droogte scheuren, etc) Nou, mijn auto is nu 12 jaar oud en ik heb nog steeds de zelfde set winterbanden in gebruik die ik bij de nieuwe auto meekreeg. 6 mm zit er nog op de kaalste band. Als je ze blijft gebruiken, dan drogen ze minder uit. En op je goede manier bewaren helpt natuurlijk ook. Quote
Sigmasailor Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Zou ik toch eens naar een nieuw setje kijken. De meeste fabrikanten stellen dat banden maximaal 10 jaar mee kunnen gaan. Natuurlijk moet je ze goed bewaren, slijtage en beschadigen zijn redenen ze direct te vervangen. Leeftijd toch echt ook. Ook daar geldt de 'gouden regel': het gaat goed tot het fout gaat. Op zo'n moment wil je liever niet in een dergelijke (met meer dan 10 jaar oude banden) auto zitten. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 1 minuut geleden, Sigmasailor zei: Zou ik toch eens naar een nieuw setje kijken. De meeste fabrikanten stellen dat banden maximaal 10 jaar mee kunnen gaan. Ga ik zeker doen. Sterker nog: de e-Niro is al besteld en wordt, zo zegt de dealer, half mei geleverd. De reden dat ik hier meeklets in de discussie is om uit te zoeken wat ik nou wil. Ga ik voor die auto ook een set winterbanden regelen en 2x per jaar wisselen, of ga ik er de Michelin Cross Climates onder zetten. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Zojuist, henk smit zei: stel dat ik met deze Michelin Crosclimate. banden profiel voor 6,8 voor, achter 7,4. blijf rijden en ik slaat mijn zet zomer banden op in mijn schuur. Drogen ze dan niet uit. dat is mijn vraag Als die schuur niet of nauwelijks verwarmd is en je de banden liggend opslaat, dan zit je redelijk goed. Zorg ook dat ze op spanning zijn en blijven. Bij elke wissel dus zeker controleren. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 @henk smit Je bedoelt dus opslaan voor langere tijd; meer dan een jaar? Als je die banden niet gebruikt, zou ik ze verkopen. Langere tijd opslaan en niet gebruiken lijkt me niet zo goed voor de banden. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2019 Geplaatst 20 Januari, 2019 Henk, wat voor velgen zitten er in die wielen? Als dat lichtmetalen velgen zijn maken die wel een belangrijk deel van de prijs uit. En als er echt nieuwe banden om die velgen zitten en de velgen en de banden zijn echt onbeschadigd (nieuwstaat), dan kun je er zeker wel 400 euro voor krijgen, is mijn inschatting. Begin met 700 te vragen, dan heb je speelruimte. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.