chippie777 Geplaatst 25 Juli, 2017 Topic Starter Geplaatst 25 Juli, 2017 Wel of geen extra sim, ik vind het geen probleem om een hotspot aan te zetten, is slechts een paar klikken op mijn smartphone. Helaas moet ik de hotspot steeds uit en weer aan zetten bij het gebruik in de Niro. Anders was het helemaal geen moeite geweest. Quote
Ron Penguin Geplaatst 25 Juli, 2017 Geplaatst 25 Juli, 2017 36 minuten geleden zei chippie777: Wel of geen extra sim, ik vind het geen probleem om een hotspot aan te zetten, is slechts een paar klikken op mijn smartphone. Helaas moet ik de hotspot steeds uit en weer aan zetten bij het gebruik in de Niro. Anders was het helemaal geen moeite geweest. Dus eigenijk zeg je dat je het wel een 'probleem' vindt . En met een mifi in je auto gaat het allemaal vanzelf Quote
chippie777 Geplaatst 25 Juli, 2017 Topic Starter Geplaatst 25 Juli, 2017 5 uur geleden zei Ron Penguin: Dus eigenijk zeg je dat je het wel een 'probleem' vindt . En met een mifi in je auto gaat het allemaal vanzelf Dat zeg ik niet Ik zeg dat het jammer is dat ik hem uit en aan moet zetten voor er verbinding wordt gemaakt. Dit kan aan mijn iPhone liggen natuurlijk. Ik weet niet hoe dat gaat met een Android. Ik vind het de meerprijs van een mifi router met bijbehorend sim kaartje niet waard. Maar dat vind ik, uiteraard zijn er anderen die dat weer wel de moeite waard vinden. Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 25 Juli, 2017 Geplaatst 25 Juli, 2017 8 uur geleden zei wil51: Als je klant bent bij xs4all is simkaart voor mobiel gebruik gratis met 500 Mb data per maand. Ik gebruik deze simcard in de Huawei mifi. De hotspot op de iPhone moest ik iedere keer opnieuw aanmelden. Met de mifi gebeurd dat automatisch. Krijg je andere route vanwege file of wegafsluitingen alleen als je een route geprogrameerd hebt? Als ik geen route heb ingevoerd zie ik wel een waarschuwing op scherm dat weg is afgesloten of een file. Ik ben ook klant bij XS4all, heb hier nog nooit van gehoord. Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Juli, 2017 Geplaatst 25 Juli, 2017 Is volgens mij sinds 4 juli 2017 pas en enkel bij specifieke abonnementen. Ik heb wegens de prijsverhoging gekozen voor een lagere snelheid en bij dat XS4ALL-abo zit die data-SIM dus niet.https://www.xs4all.nl/pakketten/internet Quote
Derrek Geplaatst 25 Juli, 2017 Geplaatst 25 Juli, 2017 17 uur geleden zei HenkM: Klopt bij T-mobile qua samen "actief". Beide kaarten leveren data en uitgaande zaken. T-mobile geeft echter duidelijk aan dat maar 1 van de 2 kaarten aangemeld mag zijn. Als echter de mifi kaart het eerst op het netwerk aangemeld wordt krijg je op je GSM geen meldingen meer of andersom. Heb jaren dual sim van T-mobile gehad. Kon er geen hout van bakken welke sim "dominant" was. Je hebt het hier over Duo-Sim, maar dat heb ik niet! Ik gebruik de "MB-verdeler" (LINK) van T-Mobile. Dan krijg je ook een tweede SIMkaartje maar met dit extra SIMkaartje kun je niet bellen, alleen data (4G) gebruiken van hetzelfde abonnement. Bovendien mogen beide SIMkaartjes wel gelijktijdig actief zijn. Je kunt dus je mobile telefoon gebruiken en gelijktijdig je MiFI router (of bijv. je iPad) gebruiken. Wel is de eenmalige prijs voor het krijgen van dit extra SIMkaartje inmiddels €14,99 geworden, maar dat is een éénmalige uitgave en dan gebruik je de data van je mobiel abonnement; hetzelfde als wanneer je het mobieltje als hotspot gebruikt en zonder verdere extra kosten. Ik weet niet of andere providers dit systeem ook kennen. Quote
Gast wil51 Geplaatst 25 Juli, 2017 Geplaatst 25 Juli, 2017 2 uur geleden zei Murcielaygo: Is volgens mij sinds 4 juli 2017 pas en enkel bij specifieke abonnementen. Ik heb wegens de prijsverhoging gekozen voor een lagere snelheid en bij dat XS4ALL-abo zit die data-SIM dus niet.https://www.xs4all.nl/pakketten/internet Ik heb die simcard voor mobiel al jaren. Ik heb een smart abo. Alleen was het eerst 250 MB, sinds 4 juli 500 Mb. Gebruikte hem eerst in een iPad alleen tijdens vakantie. Quote
Gast niro Geplaatst 25 Juli, 2017 Geplaatst 25 Juli, 2017 3 uur geleden zei Derrek: Je hebt het hier over Duo-Sim, maar dat heb ik niet! Ik gebruik de "MB-verdeler" (LINK) van T-Mobile. Dan krijg je ook een tweede SIMkaartje maar met dit extra SIMkaartje kun je niet bellen, alleen data (4G) gebruiken van hetzelfde abonnement. Bovendien mogen beide SIMkaartjes wel gelijktijdig actief zijn. Je kunt dus je mobile telefoon gebruiken en gelijktijdig je MiFI router (of bijv. je iPad) gebruiken. Wel is de eenmalige prijs voor het krijgen van dit extra SIMkaartje inmiddels €14,99 geworden, maar dat is een éénmalige uitgave en dan gebruik je de data van je mobiel abonnement; hetzelfde als wanneer je het mobieltje als hotspot gebruikt en zonder verdere extra kosten. Ik weet niet of andere providers dit systeem ook kennen. Zelf heb ik de MB verdeler ook enkele maanden gehad. Maar nu ander abbo van T-mobile "Go" en daar werkt/kan de MB verdeler niet meer. Jammer dat alle prepaid kaartjes maar een maand geldig zijn en dan weer opgewaardeerd moeten worden. Of mis ik een provider die wel prepaid data heeft wat onbeperkt bruikbaar blijft. Voor ca 1 Mb per dag ga ik geen nieuw abonnement nemen. Dan maar indien nodig de hotspot aanzetten Quote
wimkia Geplaatst 26 Juli, 2017 Geplaatst 26 Juli, 2017 Je kunt ook eens Android Auto proberen. Hoef je niet de hotspot aan te zetten, google maps is dan je wegenkaart met realtime verkeersinfo.. Het is even wennen, de kaart word naar mijn mening te hel verlicht getoond en de routebegeleiding neemt teveel plek op het scherm weg. Maar de kaarten zijn actueel. Je kunt niet veel zelf handmatig inregelen, AA dwingt je meer naar commando gestuurd. Maar het werkt wel...... Je hoeft alleen maar AA te instaleren en je Android via een usb kabel aan te sluiten. Zie hiervoor een ander draadje. 1 Quote
Gast Nirofan Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Afgelopen week rond mogen rijden in Engeland en daarbij geweldige ondersteuning gekregen van het fijne en duidelijk navigatiescherm. Nu wen je vrij snel aan het links rijden maar als de navigatie je daarbij helpt met een gedetailleerd overzicht dan geeft dit toch een stuk rust met name op rotondes. De navigatie zoomd ruim op tijd in waardoor duidelijk zichtbaar is of 3e afslag half of driekwart rond is en of er 1 of 2 rijstroken zijn. Dit vergemakkelijkt het aan- op en afrijden van de rotonde. Verder werkt de TomTom live service erg goed. Bij terugkomst naderen we rond het spitsuur de ring om Antwerpen. Dat geeft een mooie kerstboom aan files. De kleuraanduiding is me niet geheel duidelijk en heb ik tot heden ook niet op internet kunnen vinden. Maar ik verwacht dat hoe donkerder de oranje/rode kleur hoe langzamer/stilstaand de file is. Ik heb ook nog een keer een zwart/wit aanduiding gezien maar die staat niet op de foto. Regelmatig kreeg ik de melding voor een alternatieve route met kortere reistijd (route instelling is kortste tijd). Daarbij wordt dan aangegeven hoeveel meer of minder kilometers je daarvoor moet rijden. Je kan dan Ja of nee kiezen. Nadeel is dat steeds meer mensen "live service" ontvangen en je vervolgens in optocht door dorpskernen wordt gestuurd. (ik had medelijden met de aanwonende). Ik heb overigens geen last gehad dat de kaart info gedateerd zou zijn. Al met al zeer tevreden. P.s. de Engelsen zijn overigens heer (dame) in het verkeer. Samen met de lage maximale snelheid op de snelwegen van 112 km is het een rust om daar te rijden. Nog maar net Ferry in Frankrijk verlaten begon de onrust al. Bumperkleven, rechts inhalen en in files van rijstrook verwisselen en daarmee ergenis oproepen bij andere weggebruikers. Dit ben ik in Engeland, ook op de drukke rondweg om Londen, niet meegemaakt. Misschien komt het door mijn leeftijd maar op de (snel)weg is Nederland maar een opgefokt landje. (nee ik ga daarvoor niet emigreren :-). Quote
who2010 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Om de hotspot op een Android toestel automatisch in- en uit te schakelen heeft Kia een App gemaakt die de hotspot aanzet bij starten van de auto en weer uitzet bij het uitzetten van de auto. De App heet Kia Hotspot en is te vinden in Play Store. Bij mij (nieuwe Kia Rio en Sony Xperia X) werkt dit vlekkeloos. Je moet wel de eerste keer je GSM handmatig koppelen met de auto via de App) Succes allemaal Willem. Quote
Gast Nirofan Geplaatst 5 Oktober, 2017 Geplaatst 5 Oktober, 2017 21 uur geleden zei who2010: Om de hotspot op een Android toestel automatisch in- en uit te schakelen heeft Kia een App gemaakt die de hotspot aanzet bij starten van de auto en weer uitzet bij het uitzetten van de auto. De App heet Kia Hotspot en is te vinden in Play Store. Bij mij (nieuwe Kia Rio en Sony Xperia X) werkt dit vlekkeloos. Je moet wel de eerste keer je GSM handmatig koppelen met de auto via de App) Succes allemaal Willem. Ik gebruik deze App en navi was gekoppeld. Anders krijg je file info niet. Quote
Frans Geplaatst 5 Oktober, 2017 Geplaatst 5 Oktober, 2017 Als je in een file beland of er is er een op je route, wordt je dan geïnformeerd hoe lang de file is en hoeveel tijd er mee gemoeid gaat. Begin dit jaar zat ik bij iemand in een Toyota Aurus van Brussel naar Breda en op de navigatie zag je links een verticaal balkje met de file's die we tegen gingen komen. Was erg handig. Balkje veranderde ook steeds naar actuele status. Je wist precies wat er komen ging. Zit zoiets ook op de navigatie van de Niro ? Laatst was er stukje weg afgesloten en werd ik vanzelf zonder informatie een andere kant opgestuurd. Mooi maar vreemd natuurlijk want een mens is wel eens wantrouwend en eigenwijs als je niet weet wat er gaande is. Ben ook nog naar instellingen aan het zoeken... Quote
Specialmade Geplaatst 6 Oktober, 2017 Geplaatst 6 Oktober, 2017 14 uur geleden zei Frans: Als je in een file beland of er is er een op je route, wordt je dan geïnformeerd hoe lang de file is en hoeveel tijd er mee gemoeid gaat. Begin dit jaar zat ik bij iemand in een Toyota Aurus van Brussel naar Breda en op de navigatie zag je links een verticaal balkje met de file's die we tegen gingen komen. Was erg handig. Balkje veranderde ook steeds naar actuele status. Je wist precies wat er komen ging. Zit zoiets ook op de navigatie van de Niro ? Laatst was er stukje weg afgesloten en werd ik vanzelf zonder informatie een andere kant opgestuurd. Mooi maar vreemd natuurlijk want een mens is wel eens wantrouwend en eigenwijs als je niet weet wat er gaande is. Ben ook nog naar instellingen aan het zoeken... Als je gebruik maakt van een hotspot (internet) in de auto krijg je ook in de Niro de informatie hoelang een file is en hoeveel tijd hiermee gemoeid is. Ook de info of het een file of ongeluk is. Deze info staat rechts van het navigatiescherm. Ook de weg(en) waar filevorming is wordt aangegeven met rood gearceerde wegen zodat je in een oogopslag ziet waar de files zich bevinden. Voor de diverse instellingen druk je op * <navigatie> <route> en loop daar alle instellingen maar eens door. 1 Quote
Gast Nirofan Geplaatst 8 Oktober, 2017 Geplaatst 8 Oktober, 2017 Ik vond vandaag wat meer info hoe en hoe vaak de tomtom live verkeersinformatie naar je navigatie wordt gestuurd. Dit loopt via KIA Connected Service. (zal waarschijnlijk wel ergens in handleidingen staan maar ik was het dan even kwijt) http://www.kia.com/nl/content/hoe-werkt-tomtomlive/ Na 7 jaar er wel voor betalen. Das minder maar wie dan leeft ....... ZO WERKT DAT: KIA CONNECTED SERVICES Kia Connected Services – verkrijgbaar bij de af-fabriek navigatiesystemen van Kia in vrijwel alle modellen – is de overtreffende trap van slimme informatie achter het stuur. Overal waar je rijdt heb je real-time info over files, wegwerk en snelheidscontroles. Zo weet je zeker dat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. Verbinden en gaan! Kia Connected Services werkt via de dataverbinding van je smartphone. Dat is handig, want daardoor heb je er geen aparte sim-kaart voor nodig, en geen los abonnement. Je hebt dus ook geen extra kosten. Je verbindt je navigatiesysteem eenvoudig via Wi-Fi met je smartphone. Vervolgens kan Kia Connected Services de 3G- of 4G-verbinding van je smartphone gebruiken om de data voor de livediensten binnen te halen. Update elke twee minuten Voor de file-informatie haalt het systeem elke twee minuten vanzelf updates op. Zo heb je altijd super-actuele verkeersinfo. En kan je Kia je indien nodig automatisch een alternatieve route aanbieden. Nuttige Plaatsen en Weersinformatie Ben je onderweg en wil je ergens stoppen? Kia Connected Services heeft een up-to-date aanbod aan Nuttige Plaatsen in je buurt of in de buurt van je bestemming. Plus, niet onbelangrijk: als je dan toch wil stoppen, wel het liefst droog. Met de live weersinformatie weet je altijd wat je mag verwachten op je plaats van bestemming.Verwaarloosbaar dataverbruik Het dataverbruik van Kia Connected Services is heel klein. Elke update is slechts een klein datapakketje. Daardoor verbruikt deze comfortabele live-dienst bij gemiddeld dagelijks gebruik slechts zo’n 20MB per maand. Op veel gangbare data-abonnementen van tegenwoordig is dat bijna verwaarloosbaar. Je hoeft dus niet bang te zijn voor extra kosten.Interesse? Kia Connected Services zijn onder meer verkrijgbaar in combinatie met de af-fabriek navigatiesystemen in veruit de meeste Kia-modellen. Je krijgt het 7 jaar gratis bij elke nieuwe Kia die is uitgerust met het bijpassende navigatiesysteem. Na 7 jaar kost het € 50,- per jaar. Informeer ernaar bij je Kia-dealer. Quote
HansH Geplaatst 8 Oktober, 2017 Geplaatst 8 Oktober, 2017 Kijk, dat is info waar je (ik in ieder geval wel) wat aan hebt. Thanks! Quote
jgswinkels Geplaatst 17 Oktober, 2017 Geplaatst 17 Oktober, 2017 Vandaag mijn eerste rit in mijn nieuwe Kia NIRO in de file uit Rotterdam. NAV gaf aan dat er een alternatieve route was, 4,5 KM langer maar 10 minuten korter. Mijn telefoon was via blueTooth. Weet niet of deze info via Telefoon of via TMC kwam. Zal morgen testen zonder teleffon aangesloten Quote
w.houbraken Geplaatst 17 Oktober, 2017 Geplaatst 17 Oktober, 2017 Vandaag mijn eerste rit in mijn nieuwe Kia NIRO in de file uit Rotterdam. NAV gaf aan dat er een alternatieve route was, 4,5 KM langer maar 10 minuten korter. Mijn telefoon was via blueTooth. Weet niet of deze info via Telefoon of via TMC kwam. Zal morgen testen zonder teleffon aangesloten Ik denk dat het hetzelfde werkt als in de nieuwe Rio. Alleen als je navigatie via een hotspot van je telefoon ingelogd is (dus via WiFi) krijg je om de 2 minuten een verkeersupdate. Anders krijg je via de radio verkeersinformatie door. Werkt minder nauwkeurig. Je kan ook zien of het langzaam rijdend is (= oranje) of stilstaand is (= rood)Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk Quote
Gast Nirofan Geplaatst 21 Oktober, 2017 Geplaatst 21 Oktober, 2017 Afgelopen week een nieuwe smartphone gekregen en wilde de KIA Hotspot App (Android) opnieuw installeren uit de Google app store. De app staat er wel maar bij installeren wordt de Kia service app geïnstalleerd!!. Vreemd genoeg kan ik er ook niets (meer) van vinden op de NL Kia site. Na wat zoeken kom ik op de Duitstalige KIA site (zie link) wel info tegen. Je kan daar de QR code scannen met je smartphone en kan dan de Hotspot app downloaden. Vreemd allemaal maar ik ben er blij mee want het is zeer handig. http://www.kia.com/de/service/technologien-in-ihrem-kia/hotspot-app/ Quote
SatJunk Geplaatst 22 Oktober, 2017 Geplaatst 22 Oktober, 2017 Voor degene die problemen hebben om de KIA HOTSPOT APP te downloaden hier een link om hem binnen te halen. Download Kia Hotspot 1.2 APK 1 Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 16 Oktober, 2019 Geplaatst 16 Oktober, 2019 Ik heb op dit forum veel gelezen over de navigatie van de Niro hybride. En ik snap er nog niet heel veel van. meeste posts zijn in mijn ogen veel te technisch. Sinds een week of 2 heb ik een Niro dynamic Line. Een geweldige auto die me elke dag weer positief verrast. Op de standaard navigatie na dan. Gisteren van Groningen naar Zeist gereden. Bij Almere krijg je dan de wisseling naar Amsterdam of Hilversum. Ik weet niet hoe lang de weg nu al helemaal klaar is, maar de navigatie wees me dus de verkeerde kant op. Dat was fout 1. Vervolgens loodste de navigatie mij in Zeist door een wirwar van weliswaar mooie buurten en fraaie straten, maar ik moest 2 keer omkeren omdat het eenrichtingverkeer bleek of de weg zo smal was dat ik met enige moeite de krassen van de auto kon houden. Nog even nagekeken en de navigatie stond op 'snel'. Ook krijg ik de belangrijke info via de vervelende damesstem wel heel laat voorgeschoteld. Dat wordt 'm dus niet. Google Maps dan? Volgens mijn zoon heb ik een Samsung die te oud is om te kunnen gebruiken. Ik heb Android versie 6.0.1. Wat te doen? Quote
tijdjes123 Geplaatst 17 Oktober, 2019 Geplaatst 17 Oktober, 2019 10 uur geleden, Doublebogey5 zei: Ik heb op dit forum veel gelezen over de navigatie van de Niro hybride. En ik snap er nog niet heel veel van. meeste posts zijn in mijn ogen veel te technisch. Sinds een week of 2 heb ik een Niro dynamic Line. Een geweldige auto die me elke dag weer positief verrast. Op de standaard navigatie na dan. Gisteren van Groningen naar Zeist gereden. Bij Almere krijg je dan de wisseling naar Amsterdam of Hilversum. Ik weet niet hoe lang de weg nu al helemaal klaar is, maar de navigatie wees me dus de verkeerde kant op. Dat was fout 1. Vervolgens loodste de navigatie mij in Zeist door een wirwar van weliswaar mooie buurten en fraaie straten, maar ik moest 2 keer omkeren omdat het eenrichtingverkeer bleek of de weg zo smal was dat ik met enige moeite de krassen van de auto kon houden. Nog even nagekeken en de navigatie stond op 'snel'. Ook krijg ik de belangrijke info via de vervelende damesstem wel heel laat voorgeschoteld. Dat wordt 'm dus niet. Google Maps dan? Volgens mijn zoon heb ik een Samsung die te oud is om te kunnen gebruiken. Ik heb Android versie 6.0.1. Wat te doen? Android auto heeft minimaal android 5 nodig en werkt dus op je telefoon. Download de app hier:https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ Installeer hem. Sluit met een usb kabel je telefoon aan op je auto. Android auto starte bij mij in ieder geval automatisch. Anders even aan de dealer vragen. Die kunnen wel helpen. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 17 Oktober, 2019 Geplaatst 17 Oktober, 2019 10 minuten geleden, tijdjes123 zei: Android auto heeft minimaal android 5 nodig en werkt dus op je telefoon. Download de app hier:https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ Installeer hem. Sluit met een usb kabel je telefoon aan op je auto. Android auto starte bij mij in ieder geval automatisch. Anders even aan de dealer vragen. Die kunnen wel helpen. Dank voor de info. ga het zsm oplossen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.