Jump to content

Recommended Posts

Posted

Normaal gesproken bij het sluiten van een kofferbakdeur duw ik de deur gewoon naar beneden en is het gelijk goed dicht. Dit heb ik altijd al gedaan bij alle auto's
 
Bij het sluiten van mijn kofferbakdeur bij de Niro moet ik best veel kracht zetten. Als ik dit niet doe dat zit de deur nog losjes en brand een rood kofferbakdeur lampje. Heeft iemand dit probleem ook?
 
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
 


  • Like 1
Posted

Kan ook een probleem zijn met de hitte; ik moet bij mijn Picanto 's zomers ook meer kracht zetten dan in de winter, puur omdat de temperatuur invloed heeft op de gasvelden.

Posted (edited)

Bekend probleem. En als je pech hebt gooit hij hem ineens ook op slot, en wil hij niet meer open via de keyless. Je kan je frustratie dan wel direct kwijt door de koffer goed in het slot te meppen.

Edited by Kevo
Posted

Herken dit niet, sluit prima zonder ook maar enige kracht te gebruiken.

zitten de rubbers goed op zijn plek?

Posted

Bedankt voor de reacties. Zo te horen heeft niet iedereen dit probleem. Ik heb de rubbers gecontroleerd maar kan niet zo gauw iets vinden.

Zojuist heb ik de sluitingen ingespoten met WD40. Nu gaat de kofferbakdeur iets makkelijker dicht, maar ik moet nog steeds klein beetje kracht gebruiken. Bij mijn volgende onderhoudsbeurt zal ik dit aankaarten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Guest Nirofan
Posted

Ik herken dit probleem ook. Maar erger is dat je hem dan via de normale openen knop niet meer open krijgt. Je moet hem eerst dicht drukken. Dit moet dan met zoveel kracht dat ik soms bang ben een keer een deuk in  te drukken. Onlangs was ik boos en gooide hem hard dicht. Helaas, hij veerde net zo hard weer terug. Het komt gelukkig niet vaak voor maar is wel frustrerend als het gebeurd.

Posted

Ik heb ditook.

Maar de motorkap is nog erger, die moet ik letterlijk dicht gooien. Volgens de monteur is dat normaal

Posted

Ik laat de motorkap van een cm of 15 vallen, en dan zit hij dicht. 

Kofferbak gaat heel af en toe mis, en dan is het het irritantste dat je hem inderdaad dicht moet rammen om hem weer open te krijgen.

Posted

Ken het probleem ook zowel voor als achter.
Denk dat het te maken heeft met het gewicht, beide zijn van aluminium.

 

Posted
6 uur geleden zei gjcvro:

Ik laat de motorkap van een cm of 15 vallen, en dan zit hij dicht. 

..........

Bij mij is dat niet voldoende. Ben elke keer bang dat de verf er af spat zo hard moet ik gooien.

Posted

Motorkap heb ik maar ooit 1x open gehad.

kofferbak sluit af en toe minder. Maar heb nooit problemen dat hij op slot gaat of dat ik echt hard moet dichtgooien. Als hij niet sluit doe ik hem iets steviger dicht. Dat is voldoende

Posted

Zo hoort het ook anders heb je geen 7 jaar garantie.

Posted
2 hours ago, Nir00tje said:

Elke eerste zaterdag van de maand oliepeilen en vloeistofffen controleren ;-)

 

2 hours ago, Hen E said:

Zo hoort het ook anders heb je geen 7 jaar garantie.

 

Huh? Leven we nog in 1972 of zo?

De auto moet het maar vertellen als hij iets nodig heeft. En met een serviceinterval van slechts 15000km hoort hij uiteraard helemaal niks nodig te hebben tussen de onderhoudsbeurten. Alleen benzine. 

Posted
1 uur geleden zei Kevo:

 

 

Huh? Leven we nog in 1972 of zo?

De auto moet het maar vertellen als hij iets nodig heeft. En met een serviceinterval van slechts 15000km hoort hij uiteraard helemaal niks nodig te hebben tussen de onderhoudsbeurten. Alleen benzine. 

Ik zou het instructie boekje even lezen.
Als eigenaar van je auto zul je ook zelf dingen moeten doen.
 

Posted
12 hours ago, bigwade said:

Ik zou het instructie boekje even lezen.
Als eigenaar van je auto zul je ook zelf dingen moeten doen.
 

Heb ik gezien ja. Bij elke tankbeurt de olie controleren, elke maand onder de auto kruipen om de staat van de benzineleidingen en de remslangen even te controleren, ...

Nee bedankt

Posted
14 uur geleden zei Kevo:

En met een serviceinterval van slechts 15000km hoort hij uiteraard helemaal niks nodig te hebben tussen de onderhoudsbeurten. Alleen benzine. 

Die van mij verbruikt ook ruitensproeier vloeistof. Mischien exemplarisch? ;)

  • Haha 1
Posted

Idd de ruitensproeiervloeistof gaat hard. Bij mijn vorige auto moest ik tussen de beurten door 2 a 3x olie bijvullen. Beter save than sorry. :-)

Posted

Ruitensproeier? Alleen af en toe in de winter, en alleen gebruiken als er niemand achter me rijdt, tenzij die eikel net eerst mijn ruit volnevelde toen hij voor me zat, en nergens naar keek.

Posted

Dat was vandaag dus. Volgens anderen waarschijnlijk overbodig maar ik  controleer de bandenspanning dan meteen ook even :p

  • 3 weeks later...
Posted

Ik ken dat probleem ook niet. Kofferbak sluit prima, mooi zwaar geluid als je hem dicht doet.  Mogelijk iets af te stellen?

Posted
Op 31-5-2018 om 14:07 zei gjcvro:

Ik laat de motorkap van een cm of 15 vallen, en dan zit hij dicht. 

Kofferbak gaat heel af en toe mis, en dan is het het irritantste dat je hem inderdaad dicht moet rammen om hem weer open te krijgen.

Als je de achterklepniet goed dicht hebt gekregen even met de schakelaar in de deur je portieren ontgrendelen en je kunt de achterklep weer eenvoudig openen en opnieuw een poging wagen om hem dicht te krijgen.  :-) 

Posted

Of gewoon nadrukken gaat hij als nog dicht.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...