Jmtpes Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 Normaal gesproken bij het sluiten van een kofferbakdeur duw ik de deur gewoon naar beneden en is het gelijk goed dicht. Dit heb ik altijd al gedaan bij alle auto's Bij het sluiten van mijn kofferbakdeur bij de Niro moet ik best veel kracht zetten. Als ik dit niet doe dat zit de deur nog losjes en brand een rood kofferbakdeur lampje. Heeft iemand dit probleem ook? Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk 1 Quote
Paulpega Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 Mijn kofferbak sluit ook niet altijd zomaar. Ik herken je verhaal Quote
Murcielaygo Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 Kan ook een probleem zijn met de hitte; ik moet bij mijn Picanto 's zomers ook meer kracht zetten dan in de winter, puur omdat de temperatuur invloed heeft op de gasvelden. Quote
Nirog Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 Ken dat probleem niet. Kofferbak sluit prima, mooi zwaar geluid als je hem dicht doet. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Kevo Posted May 30, 2018 Posted May 30, 2018 (edited) Bekend probleem. En als je pech hebt gooit hij hem ineens ook op slot, en wil hij niet meer open via de keyless. Je kan je frustratie dan wel direct kwijt door de koffer goed in het slot te meppen. Edited May 30, 2018 by Kevo Quote
Asqr9 Posted May 30, 2018 Posted May 30, 2018 Herken dit niet, sluit prima zonder ook maar enige kracht te gebruiken. zitten de rubbers goed op zijn plek? Quote
Jmtpes Posted May 30, 2018 Author Posted May 30, 2018 Bedankt voor de reacties. Zo te horen heeft niet iedereen dit probleem. Ik heb de rubbers gecontroleerd maar kan niet zo gauw iets vinden. Zojuist heb ik de sluitingen ingespoten met WD40. Nu gaat de kofferbakdeur iets makkelijker dicht, maar ik moet nog steeds klein beetje kracht gebruiken. Bij mijn volgende onderhoudsbeurt zal ik dit aankaarten.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Quote
Guest Nirofan Posted May 30, 2018 Posted May 30, 2018 Ik herken dit probleem ook. Maar erger is dat je hem dan via de normale openen knop niet meer open krijgt. Je moet hem eerst dicht drukken. Dit moet dan met zoveel kracht dat ik soms bang ben een keer een deuk in te drukken. Onlangs was ik boos en gooide hem hard dicht. Helaas, hij veerde net zo hard weer terug. Het komt gelukkig niet vaak voor maar is wel frustrerend als het gebeurd. Quote
Nir00tje Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 Ik heb ditook. Maar de motorkap is nog erger, die moet ik letterlijk dicht gooien. Volgens de monteur is dat normaal Quote
gjcvro Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 Ik laat de motorkap van een cm of 15 vallen, en dan zit hij dicht. Kofferbak gaat heel af en toe mis, en dan is het het irritantste dat je hem inderdaad dicht moet rammen om hem weer open te krijgen. Quote
Hen E Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 Ken het probleem ook zowel voor als achter. Denk dat het te maken heeft met het gewicht, beide zijn van aluminium. Quote
Nir00tje Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 6 uur geleden zei gjcvro: Ik laat de motorkap van een cm of 15 vallen, en dan zit hij dicht. .......... Bij mij is dat niet voldoende. Ben elke keer bang dat de verf er af spat zo hard moet ik gooien. Quote
Paulpega Posted June 1, 2018 Posted June 1, 2018 Motorkap heb ik maar ooit 1x open gehad. kofferbak sluit af en toe minder. Maar heb nooit problemen dat hij op slot gaat of dat ik echt hard moet dichtgooien. Als hij niet sluit doe ik hem iets steviger dicht. Dat is voldoende Quote
Nir00tje Posted June 1, 2018 Posted June 1, 2018 Elke eerste zaterdag van de maand oliepeilen en vloeistofffen controleren Quote
Hen E Posted June 1, 2018 Posted June 1, 2018 Zo hoort het ook anders heb je geen 7 jaar garantie. Quote
Kevo Posted June 1, 2018 Posted June 1, 2018 2 hours ago, Nir00tje said: Elke eerste zaterdag van de maand oliepeilen en vloeistofffen controleren 2 hours ago, Hen E said: Zo hoort het ook anders heb je geen 7 jaar garantie. Huh? Leven we nog in 1972 of zo? De auto moet het maar vertellen als hij iets nodig heeft. En met een serviceinterval van slechts 15000km hoort hij uiteraard helemaal niks nodig te hebben tussen de onderhoudsbeurten. Alleen benzine. Quote
bigwade Posted June 1, 2018 Posted June 1, 2018 1 uur geleden zei Kevo: Huh? Leven we nog in 1972 of zo? De auto moet het maar vertellen als hij iets nodig heeft. En met een serviceinterval van slechts 15000km hoort hij uiteraard helemaal niks nodig te hebben tussen de onderhoudsbeurten. Alleen benzine. Ik zou het instructie boekje even lezen. Als eigenaar van je auto zul je ook zelf dingen moeten doen. Quote
Kevo Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 12 hours ago, bigwade said: Ik zou het instructie boekje even lezen. Als eigenaar van je auto zul je ook zelf dingen moeten doen. Heb ik gezien ja. Bij elke tankbeurt de olie controleren, elke maand onder de auto kruipen om de staat van de benzineleidingen en de remslangen even te controleren, ... Nee bedankt Quote
HenkM Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 14 uur geleden zei Kevo: En met een serviceinterval van slechts 15000km hoort hij uiteraard helemaal niks nodig te hebben tussen de onderhoudsbeurten. Alleen benzine. Die van mij verbruikt ook ruitensproeier vloeistof. Mischien exemplarisch? 1 Quote
Nir00tje Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Idd de ruitensproeiervloeistof gaat hard. Bij mijn vorige auto moest ik tussen de beurten door 2 a 3x olie bijvullen. Beter save than sorry. Quote
gjcvro Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Ruitensproeier? Alleen af en toe in de winter, en alleen gebruiken als er niemand achter me rijdt, tenzij die eikel net eerst mijn ruit volnevelde toen hij voor me zat, en nergens naar keek. Quote
Nir00tje Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Dat was vandaag dus. Volgens anderen waarschijnlijk overbodig maar ik controleer de bandenspanning dan meteen ook even :p Quote
Hanz99 Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 Ik ken dat probleem ook niet. Kofferbak sluit prima, mooi zwaar geluid als je hem dicht doet. Mogelijk iets af te stellen? Quote
Specialmade Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 Op 31-5-2018 om 14:07 zei gjcvro: Ik laat de motorkap van een cm of 15 vallen, en dan zit hij dicht. Kofferbak gaat heel af en toe mis, en dan is het het irritantste dat je hem inderdaad dicht moet rammen om hem weer open te krijgen. Als je de achterklepniet goed dicht hebt gekregen even met de schakelaar in de deur je portieren ontgrendelen en je kunt de achterklep weer eenvoudig openen en opnieuw een poging wagen om hem dicht te krijgen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.