JeroenV Geplaatst 8 Februari, 2019 Geplaatst 8 Februari, 2019 1 uur geleden, Specialmade zei: omdat of er iets verkeerd ging of omdat mensen de motor niet lieten lopen tijdens het update proces. Das een kwestie van een goed update proces; bij Volvo kon je rustig de motor uitzetten, en dan bij het starten ging ie vrolijk weer verder waar ie was gebleven. Het is dus maar net hoe je het wilt maken. Heb ook op het forum destijds nooit gelezen dat iemand problemen had ermee. Quote
HenkM Geplaatst 8 Februari, 2019 Geplaatst 8 Februari, 2019 (aangepast) Quote Handig als je in feb bij dealer bent geweest en in maart komt update, moet je weer naar dealer toe. Mijn dealer is 50 km rijden. Ik moet in maart naar de dealer en hoop dat de update er in februari is 8 Februari, 2019 aangepast door HenkM Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2019 6 uur geleden, JeroenV zei: Das een kwestie van een goed update proces; bij Volvo kon je rustig de motor uitzetten, en dan bij het starten ging ie vrolijk weer verder waar ie was gebleven. Het is dus maar net hoe je het wilt maken. Heb ook op het forum destijds nooit gelezen dat iemand problemen had ermee. Helemaal eens, heb het met de Captur 4 jaar 2x per jaar zelf gedaan en geen enkel probleem, ooit is bij de dealer gevraagd maar hadden nog nooit een auto in de werkplaats gekregen die door een foute update van slag was, lukte het niet dan bleef simpel de oude versie er op staan en kon je het overnieuw proberen, het is idd maar net hoe je zoiets op touw zet. Quote
ad7je Geplaatst 11 Februari, 2019 Geplaatst 11 Februari, 2019 Op 8-2-2019 om 16:50, PeterSelie zei: Weet iemand iets over het kopiëren van nav updates? Daar bedoel ik mee dat iemand de nw updates al heeft en deze Ik heb de bestanden via de Duitse Niro site. Via torrent binnen gehaald. Het gaat om de firmware/software update (6GB) van de hardware van het multi media systeem: Drie grote en handige aanpassingen: 1) Live tankstations met prijzen 2) Live parkeerplaatsen met prijzen. 3) Rechts onder in de taakbalk op het hoofdscherm wordt de extra tijd aangegeven die door files op je route worden veroorzaakt. Map update. (18GB) Dit is de laatste kaartupdate. De A1 en A6 overgang staat er nu eindelijk goed in. Gisteren getest. Dit alles levert onderstaande versies op. Zie foto. Procedure in het kort: Het firmware/software bestand (6GB) uitpakken met met unrar en op 32GB SD kaart zetten. (Geformateerd met FAT32.) KIA SD kaart uit auto halen en SD kaart met update erin. Auto op ACC(essoire) stand aanzetten, zie verder. LET OP tijdens de update mag de stroom er NIET AF. Als je auto gewoon uit, staat blijft je radio het nog een korte tijd doen en gaat dan uit. Als je de deur open doet gaat je radio zelfs meteen uit, Dus NIET in deze stand Bij auto's met start/stop knop. Knop indrukken en GEEN voet op de rem. Knop wordt geel/oranje en stroom blijft er volgens het handboek een uur op. Update start vanzelf duurt in totaal ca. 10-15 min. Systeem zal meerdere opnieuw opstarten. Gewoon afwachten. Daarna de auto uit zetten en de SD kaart eruit halen en verwisselen voor de SD kaart met de nieuwe kaart. Deze hoeft niet echt geïnstalleerd te worden. Moet er wel in blijven. Succes. Kia_Gen5x_Software_2019.rar.torrent Kia_Gen5x_Map_2019.rar.torrent 1 Quote
surfingjohn Geplaatst 11 Februari, 2019 Geplaatst 11 Februari, 2019 Uh, waar zit het SD kaartslot ook alweer in de Niro? Quote
Nir00tje Geplaatst 11 Februari, 2019 Geplaatst 11 Februari, 2019 Ja, ik heb daar ook al eens om gezocht Quote
Vince Geplaatst 11 Februari, 2019 Geplaatst 11 Februari, 2019 (aangepast) 1 uur terug, surfingjohn zei: Uh, waar zit het SD kaartslot ook alweer in de Niro? Onder het afdekkapje dat je vindt tussen de 'MEDIA'- en de 'MAP' knop. Althans, zo ziet het er in mijn Dynamic Line uit. 11 Februari, 2019 aangepast door Vince typefoutje 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2019 Ad7je, als eerste bedankt voor de moeite die je genomen hebt dit allemaal te melden, top !!! Het is dat ik op 1 Maart een afspraak heb staan voor een kaart update, anders had ik het net zo gedaan zoals in jou uitleg, ik ga beide torrents sowieso wel downloaden want weet nu nog niet of ik ook meteen een Software ( systeem) update krijg. Quote
Vince Geplaatst 12 Februari, 2019 Geplaatst 12 Februari, 2019 Op 11-2-2019 om 17:23, ad7je zei: Ik heb de bestanden via de Duitse Niro site. Via torrent binnen gehaald. Het gaat om de firmware/software update (6GB) van de hardware van het multi media systeem: Heb je toevallig ook een url van die Duitse Niro site? Quote
Joey-Rio Geplaatst 12 Februari, 2019 Geplaatst 12 Februari, 2019 Was vandaag bij mijn dealer, VDNS in Helmond en die zei dat de kaartupdate pas eind maart / begin april wordt verwacht. Quote
Michel_1970 Geplaatst 12 Februari, 2019 Geplaatst 12 Februari, 2019 Het zal mij benieuwen, onze Niro DynamicLine Platinum Graphite wordt naar aller waarschijnlijkheid eind mei afgeleverd. Quote
PeterSelie Geplaatst 12 Februari, 2019 Geplaatst 12 Februari, 2019 Op 11-2-2019 om 17:23, ad7je zei: Ik heb de bestanden via de Duitse Niro site. Via torrent binnen gehaald. Het gaat om de firmware/software update (6GB) van de hardware van het multi media systeem: Drie grote en handige aanpassingen: 1) Live tankstations met prijzen 2) Live parkeerplaatsen met prijzen. 3) Rechts onder in de taakbalk op het hoofdscherm wordt de extra tijd aangegeven die door files op je route worden veroorzaakt. Map update. (18GB) Dit is de laatste kaartupdate. De A1 en A6 overgang staat er nu eindelijk goed in. Gisteren getest. Dit alles levert onderstaande versies op. Zie foto. Procedure in het kort: Het firmware/software bestand (6GB) uitpakken met met unrar en op 32GB SD kaart zetten. (Geformateerd met FAT32.) KIA SD kaart uit auto halen en SD kaart met update erin. Auto op ACC(essoire) stand aanzetten, zie verder. LET OP tijdens de update mag de stroom er NIET AF. Als je auto gewoon uit, staat blijft je radio het nog een korte tijd doen en gaat dan uit. Als je de deur open doet gaat je radio zelfs meteen uit, Dus NIET in deze stand Bij auto's met start/stop knop. Knop indrukken en GEEN voet op de rem. Knop wordt geel/oranje en stroom blijft er volgens het handboek een uur op. Update start vanzelf duurt in totaal ca. 10-15 min. Systeem zal meerdere opnieuw opstarten. Gewoon afwachten. Daarna de auto uit zetten en de SD kaart eruit halen en verwisselen voor de SD kaart met de nieuwe kaart. Deze hoeft niet echt geïnstalleerd te worden. Moet er wel in blijven. Succes. Kia_Gen5x_Software_2019.rar.torrent Kia_Gen5x_Map_2019.rar.torrent Perfecte uitleg. Hartelijk bedankt. Morgen gelijk ophalen en sd kaartje halen. Top! Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2019 2 uur geleden, Joey-Rio zei: Was vandaag bij mijn dealer, VDNS in Helmond en die zei dat de kaartupdate pas eind maart / begin april wordt verwacht. Blijft toch weer apart, mijn Dealer mailde mij toch echt dat hij in Februari de nieuwste kaartupdate krijgt en heb daar voor 1 Maart een afspraak voor ingepland staan. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2019 (aangepast) #Ad7Je, hoeveel gb is trouwens de Kia Sd Kaart die er nu standaard in zit ? en is deze dus her te gebruiken voor de kaartupdate van 18 GB ? En is er op deze manier misschien ook een update voor de Kia Venga van mijn Pa uit 2011 ? Groeten, Eric 12 Februari, 2019 aangepast door Eric-H Quote
ad7je Geplaatst 13 Februari, 2019 Geplaatst 13 Februari, 2019 11 uur geleden, Vince zei: Heb je toevallig ook een url van die Duitse Niro site? https://www.niro-forum.de/index.php?thread/1516-firmware-und-navisoftware-selber-aktualisieren/&pageNo=1 Via bovenstaande link is alles na te lezen. In het eerste bericht via deze link wordt er verwezen naar een Sportage site. Daar zijn de laatste bestanden te vinden. Laat je niet misleiden door de datum van de Sportage link. Op deze pagina zijn het laatste jaar steeds de laatste versies van de bestanden geplaatst. Nu staan daar dus de bestanden van januari 2019. De bestanden die ik ook gebruikt heb. Tip: Het downloaden van de bestanden gaat helaas niet snel. Via de torrents lukte het mij in ca. 1,5 uur. Wil je nog meer weten. Lees via bovenstaande link dan het hele draadje en volg ook eens de daarin aanwezige links (Ioniq en ook een Engelse site). Daarin vind je o.a. meer afbeeldingen van het scherm in de Niro na de update. Voor PHEV en EV is er ook een optie aanwezig voor live laadpalen. Ik heb zelf bij ca. 10 tankstations de prijzen vergeleken met de prijzen in Live tankstations. Bleken allemaal te kloppen. Ter geruststelling: Bij het installeren van de firmware/software wordt er getest of deze bruikbaar is voor jouw auto. Als dat niet het geval is, wordt er niets geïnstalleerd. Succes 2 Quote
ad7je Geplaatst 13 Februari, 2019 Geplaatst 13 Februari, 2019 8 uur geleden, Eric-H zei: #Ad7Je, hoeveel gb is trouwens de Kia Sd Kaart die er nu standaard in zit ? en is deze dus her te gebruiken voor de kaartupdate van 18 GB ? En is er op deze manier misschien ook een update voor de Kia Venga van mijn Pa uit 2011 ? Groeten, Eric Het Niro SD kaartje is 32 GB. Ik heb maar één (eigen) SD kaartje gebruikt. Eerst de firmware update erop en daarna weer formateren en de kaartupdate erop. Deze zit nu in de Niro en de KIA SD kaart ligt bij mij in huis. Strikt genomen kun je natuurlijk alles via het KIA SD kaartje doen, maar ik had zelf nog een 32 GB kaartje liggen. Ik weet niet of de updates ook voor andere KIA modellen geschikt zijn. Quote
HenryV Geplaatst 13 Februari, 2019 Geplaatst 13 Februari, 2019 Ik heb deze week de huidige versie van de kaart (EUR.10.41.46.703.110.2(D.D2/E.D2) vervangen door deze maar ik kreeg het idee dat de 11.41 versie ouder was. In ieder geval kreeg ik routes die al lang niet meer mogelijk waren en die in de 10.41 versie wel goed aangegeven werden. Ik heb de oorspronkelijke bestanden weer teruggezet. 1 Quote
surfingjohn Geplaatst 13 Februari, 2019 Geplaatst 13 Februari, 2019 Op 11-2-2019 om 17:23, ad7je zei: Map update. (18GB) Dit is de laatste kaartupdate. De A1 en A6 overgang staat er nu eindelijk goed in. Gisteren getest. Het firmware/software bestand (6GB) uitpakken met met unrar en op 32GB SD kaart zetten. (Geformateerd met FAT32.) KIA SD kaart uit auto halen en SD kaart met update erin. Daarna de auto uit zetten en de SD kaart eruit halen en verwisselen voor de SD kaart met de nieuwe kaart. Moet je altijd eerst de software update installeren of kan je gelijk de SD kaart met Gen5X_Map in de auto doen? Quote
PeterSelie Geplaatst 13 Februari, 2019 Geplaatst 13 Februari, 2019 5 uur geleden, ad7je zei: https://www.niro-forum.de/index.php?thread/1516-firmware-und-navisoftware-selber-aktualisieren/&pageNo=1 Via bovenstaande link is alles na te lezen. Ad7je: Hartelijk bedankt. Torrent was mij zeer gezind vandaag. 10 min. alles binnen. Installatie maar ff bijgebleven, ging als een "speer". Daarna Nav op het kaartje en klaar. Mocht er nog iemand zijn die geen Torrent heeft maar wel nieuwsgroepen, geef dan een PM en zorg ik dat het daar opkomt. Quote
HenkM Geplaatst 14 Februari, 2019 Geplaatst 14 Februari, 2019 20 uur geleden, surfingjohn zei: Moet je altijd eerst de software update installeren of kan je gelijk de SD kaart met Gen5X_Map in de auto doen? Zonder software update wordt de kaart iig geladen. Ik heb er nog niet mee gereden maar lijkt gewoon te werken. Quote
HansH Geplaatst 14 Februari, 2019 Geplaatst 14 Februari, 2019 Bedankt Ad7je! Voor de firmware/software update is een 32GB SD kaart trouwens niet echt nodig hoor. Als je toevallig ergens een 16GB kaart hebt liggen, dan vind de NIRO het ook helemaal prima. (proefondervindelijk bewezen) Ik heb dus eerst allebei de SD kaarten aangemaakt (software op een 16GB en de kaarten op de 32GB die in de Niro zit) en daarna achter elkaar de updates uitgevoerd. Ik ehhhh de NIRO kan er weer even tegen. Quote
Joey-Rio Geplaatst 14 Februari, 2019 Geplaatst 14 Februari, 2019 Ik zag trouwens op een site dat als je de Kia met een hotspot verbind dat de navi ook flitsers doet doorgeven (mits toegestaan in dat land). Weet iemand hoe je dat moet aanzetten? Quote
Ysie Geplaatst 14 Februari, 2019 Geplaatst 14 Februari, 2019 Ik zag trouwens op een site dat als je de Kia met een hotspot verbind dat de navi ook flitsers doet doorgeven (mits toegestaan in dat land). Weet iemand hoe je dat moet aanzetten?Eenmaal je verbonden bent met de hotspot kan je in de navigatie instellingen de flitscameras aanzetten. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Quote
JeroenV Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 6 uur geleden, Joey-Rio zei: Weet iemand hoe je dat moet aanzetten? Je telefoon als hotspot instellen, of een mifi routertje in een usb stoppen. De auto daarmee verbinden, en dan komt die optie vanzelf beschikbaar in de navigatie instellingen. Quote
Joey-Rio Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Ah ok, thanks. Hotspot is al ingesteld maar heb daarna niet meer in de instellingen gesnuffelfd. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.