BarneyRubble Geplaatst 9 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 September, 2018 Met mijn aparte TomTom Go zie je bij een file of een oranje lijn op de weg waar de file zich bevindt dat betekent langzaam rijdend verkeer, of je ziet een rode lijn, dit betekent dat het echt stilstaat, je ziet precies hoelang de file nog is met de tijden er bij en worden de lijnen korter naarmate de file oplost, dit klopt altijd precies want heb hem nu 2 jaar naar Oostenrijk gebruikt en weet dat ie echt realtime de informatie kloppend weergeeft. Weet ook nog niet hoe goed de file informatie mef Goole Maps via Android Auto wordt weergegeven. Hoelang heb je eigenlijk die optie Kia Connected Services ? dat je verbinding met je hotspot kan maken, wordt dit steeds een jaar verlengt bij de jaarlijkse beurt, ik las dat het eerst in de navigatie geactiveerd moest worden maar hoefde dat zelf niet te doen, had de dealer al gedaan denk ik maar blijft dit 7 jaar ook gratis ? Quote
Specialmade Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 2 uren geleden, Eric-H zei: Met mijn aparte TomTom Go zie je bij een file of een oranje lijn op de weg waar de file zich bevindt dat betekent langzaam rijdend verkeer, of je ziet een rode lijn, dit betekent dat het echt stilstaat, je ziet precies hoelang de file nog is met de tijden er bij en worden de lijnen korter naarmate de file oplost, dit klopt altijd precies want heb hem nu 2 jaar naar Oostenrijk gebruikt en weet dat ie echt realtime de informatie kloppend weergeeft. Weet ook nog niet hoe goed de file informatie mef Goole Maps via Android Auto wordt weergegeven. Hoelang heb je eigenlijk die optie Kia Connected Services ? dat je verbinding met je hotspot kan maken, wordt dit steeds een jaar verlengt bij de jaarlijkse beurt, ik las dat het eerst in de navigatie geactiveerd moest worden maar hoefde dat zelf niet te doen, had de dealer al gedaan denk ik maar blijft dit 7 jaar ook gratis ? Als je de hotspot op je mobiel of een Mifi router gebruikt krijg je bij de Kia navigatie exact dezelfde info zoals jij in je eerste alinea beschrijft. Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 10 September, 2018 Top Specialmade bedankt, zal het hier in oostenrijk is proberen. 1 Quote
Brat Pit Geplaatst 12 September, 2018 Geplaatst 12 September, 2018 Op 9-9-2018 om 12:20, Eric-H zei: Had je dan op dat moment ook geen bereik met je 4G neem ik aan ? Geen 4G/3g Edge etc. Gewoon geen internetverbinding. In Nl komt dat bijna niet voor maar in Frankrijk, Italië en Duitsland wel. Dat zijn ook net de plekken waar je nu juist je navigatie het hardst nodig hebt. Quote
Ozzie Geplaatst 4 Oktober, 2018 Geplaatst 4 Oktober, 2018 Geen 4G/3g Edge etc. Gewoon geen internetverbinding. In Nl komt dat bijna niet voor maar in Frankrijk, Italië en Duitsland wel. Dat zijn ook net de plekken waar je nu juist je navigatie het hardst nodig hebt.Herkenbaar en zet Oostenrijk ook maar in het rijtje.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2019 Ter Info. Mijn dealer vertelde mij dat in Februari 2019 er een nieuwe kaartupdate beschikbaar is, ik heb voor 1 Maart een afspraak gemaakt, dit zou rond een halfuur duren en kon er op wachten, ik mag aannemen dat dit gratis gebeurt. Quote
olympus Geplaatst 4 Februari, 2019 Geplaatst 4 Februari, 2019 Dan zal ik ook eens een afspraak maken, was gisteren op de A1 en constant is hij de weg kwijt en geeft alleen maar verkeerde adviezen. Nu geef ik toe rond Almere is het een puinhoop want ze zijn daar constant met de weg bezig. Quote
BarneyRubble Geplaatst 4 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2019 8 uur geleden, olympus zei: Dan zal ik ook eens een afspraak maken, was gisteren op de A1 en constant is hij de weg kwijt en geeft alleen maar verkeerde adviezen. Nu geef ik toe rond Almere is het een puinhoop want ze zijn daar constant met de weg bezig. Ik vergelijk de Kia Navigatie al een tijdje met bijvoorbeeld, GoogleMaps, Waze en 2 losse tomtoms met de nieuwste kaarten versie 10.20, het is dramatisch wat de kia navigatie laat afweten en je ten opzichte van alle andere navigatie's die ik op dat moment ook heb aan staan je de vreemdste routes laat rijden, ik heb dit aan mijn dealer doorgegeven en die vertelde dus dat er in februari een nieuwe kaartupdate voor de kia navigatie komt dus meteen een afspraak gemaakt, zo te lezen is het bij jou ook geen overbodige luxe die update . 1 Quote
Nir00tje Geplaatst 4 Februari, 2019 Geplaatst 4 Februari, 2019 Ben benieuwd naar je bevindingen. Zitten er fouten in de reistijd? Ik heb vaak het gevoel dat eerder voor een korte dan snelle route wordt gekozen. Quote
Vince Geplaatst 4 Februari, 2019 Geplaatst 4 Februari, 2019 Ieder navigatiesysteem loopt minimaal een jaar achter de feiten aan. Het kost gewoon veel tijd om nieuwe en/of omgelegde wegen en rotondes in een nieuwe kaart te verwerken. Ondanks dat ben ik redelijk tevreden over het Kia-navigatiesysteem. Ik heb het via de hotspot van mijn telefoon verbonden en het geeft altijd redelijk accuraat de files aan, het waarschuwt op tijd voor de flitspalen en ook de aankomsttijd klopt meestal op de minuut. Het enige waar ik minder over te spreken ben is de zeer late aanwijzing wanneer je op een vierbaansweg rijdt en je op een gegeven moment de linker of rechter rijbanen moet aanhouden. Mijn motornavigatie, een Garmin Zumo, die ik soms tegen de voorruit geplakt heb geeft de rijbaanwisseling honderden meters eerder aan. Daardoor heb je veel meer tijd om op een normale en veilige manier van rijbaan te wisselen. Buiten dit bezwaar om vind ik het Kia-navigatiesysteem prima, zolang ze hun updates maar beschikbaar blijven stellen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 4 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2019 (aangepast) Het feit blijft dat je bij de kia navigatie niet echt kan zien hoe oud de versie is die er op het moment op staat ! Bij iedere TomTom kan je simpel zien welke versie kaart er op staat en hoe recent hij is, als voorbeeld, je gaat naar de tomtom site en kijkt naar een bv benelux update, bij die kaart bij "details" zie je de versie staan, deze is nu versie 10.20, als je daarna naar je losse tomtom gaat en bij systeeminfo zie je versie 9.50 staan dan weetje meteen dat die kaart dus aardig verouderd is en tijd voor een update. Bij de kia navigatie heb je die vergelijking in zijn geheel niet en moet je het bij toeval van iemand horen die pas zijn kia navigatie heeft geupdate en jou de versie doorgeeft, alleen weet diegene met die nieuwe update dus ook niet 100% of die kaart recent is of misschien ook al 6 maanden oud is, bij de kia navigatie blijft dit dus onduidelijk en gissen. 4 Februari, 2019 aangepast door Eric-H Quote
Vince Geplaatst 4 Februari, 2019 Geplaatst 4 Februari, 2019 39 minuten geleden, Eric-H zei: Het feit blijft dat je bij de kia navigatie niet echt kan zien hoe oud de versie is die er op het moment op staat ! Bij iedere TomTom kan je simpel zien welke versie kaart er op staat en hoe recent hij is, als voorbeeld, je gaat naar de tomtom site en kijkt naar een bv benelux update, bij die kaart bij "details" zie je de versie staan, deze is nu versie 10.20, als je daarna naar je losse tomtom gaat en bij systeeminfo zie je versie 9.50 staan dan weetje meteen dat die kaart dus aardig verouderd is en tijd voor een update. Bij de kia navigatie heb je die vergelijking in zijn geheel niet en moet je het bij toeval van iemand horen die pas zijn kia navigatie heeft geupdate en jou de versie doorgeeft, alleen weet diegene met die nieuwe update dus ook niet 100% of die kaart recent is of misschien ook al 6 maanden oud is, bij de kia navigatie blijft dit dus onduidelijk en gissen. Daar heb je zeker een punt. Bij mijn Garmin hebben ze ook een duidelijk systeem waardoor je, wat betreft de kaartupdates, weet waar je aan toe bent. Nu is het idd maar afwachten. Op een Duits Kia-forum zie je dat ze qua kaart-updates al een versie verder zijn. Weliswaar voor een Sportage, maar toch vreemd dat die versie in Nederland nog niet beschikbaar is. De laatste update in mijn auto is de EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2) In Duitsland zijn ze al verder: EUR.10.41.46.701.109.2(D.D2) https://forum.sportage-driver.com/index.php?thread/8440-software-und-kartenmaterial-für-sportage-ql-mit-car-play-und-android/&pageNo=1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 4 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2019 (aangepast) 2 uur geleden, Vince zei: Daar heb je zeker een punt. Bij mijn Garmin hebben ze ook een duidelijk systeem waardoor je, wat betreft de kaartupdates, weet waar je aan toe bent. Nu is het idd maar afwachten. Op een Duits Kia-forum zie je dat ze qua kaart-updates al een versie verder zijn. Weliswaar voor een Sportage, maar toch vreemd dat die versie in Nederland nog niet beschikbaar is. De laatste update in mijn auto is de EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2) In Duitsland zijn ze al verder: EUR.10.41.46.701.109.2(D.D2) https://forum.sportage-driver.com/index.php?thread/8440-software-und-kartenmaterial-für-sportage-ql-mit-car-play-und-android/&pageNo=1 Dat bedoel ik dus, je moet het van derden vernemen wat nu " waarschijnlijk " de recenste versie voor jou kia navigatie is, bij TomTom en dus ook bij Garmin kan je door simpel op de betreffende site te kijken bepalen hoe oud of recent jou Externe navigatie is. Ik heb eerder hier op dit topic het idee aangekaart om hier een aparte topic "versie kaartupdate" aan te maken waar een ieder die net zijn kia navigatie heeft laten updaten daar een datum van update en de versie van de update daar te plaatsen zodat een ieder hier een vergelijking met zijn eigen versie van de kia navigatie kan maken. 4 Februari, 2019 aangepast door Eric-H Quote
JeroenV Geplaatst 5 Februari, 2019 Geplaatst 5 Februari, 2019 Ik blijf ook het hele 'updaten kan alleen via de dealer' concept idioot vinden in deze tijd. Wat dat betreft heeft Volvo dat echt goed geregeld: gewoon downloaden van de site, op usb zetten, in de auto prikken en gaan. Anderhalf uur later had je een verse navi, en dat 4x per jaar en gratis. Moet ook zeggen dat ik nu de laatste tijd eigenlijk alleen maar met Waze rij via Android Auto; is ook niet perfect qua aanwijzingen, maar verder bevalt het uitstekend. Quote
HenryV Geplaatst 5 Februari, 2019 Geplaatst 5 Februari, 2019 Ik heb de volgende versies: Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.KMC.180808.4610902 Kaart: EUR.10.41.46.703.110.2(D.D2/E.D2) Voor zover ik het begrijp de versie van 08-08-2018 Quote
surfingjohn Geplaatst 5 Februari, 2019 Geplaatst 5 Februari, 2019 In november 2018 voor onderhoud bij de dealer geweest, dealer vermeldde netjes dat de update de kaarten van februari 2018 zijn, volgens hun de laatste versie die door Kia beschikbaar is gesteld. Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.KMC.170927.a803344 Kaart: EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2/E.D2) Dus ik loop wat achter. Quote
Derrek Geplaatst 5 Februari, 2019 Geplaatst 5 Februari, 2019 2 uur geleden, surfingjohn zei: In november 2018 voor onderhoud bij de dealer geweest, dealer vermeldde netjes dat de update de kaarten van februari 2018 zijn, volgens hun de laatste versie die door Kia beschikbaar is gesteld. Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.KMC.170927.a803344 Kaart: EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2/E.D2) Dus ik loop wat achter. Dat "wat" is een paar jaar. De dealer bedoelt dat de kaart is uitgegeven door Kia in februari 2018. Echter de wegeninformatie in deze kaart van februari 2018 is van 2016..... Quote
surfingjohn Geplaatst 5 Februari, 2019 Geplaatst 5 Februari, 2019 4 uur geleden, Derrek zei: Dat "wat" is een paar jaar. De dealer bedoelt dat de kaart is uitgegeven door Kia in februari 2018. Echter de wegeninformatie in deze kaart van februari 2018 is van 2016..... Dat wist ik niet! Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 7 Februari, 2019 Op 5-2-2019 om 06:03, JeroenV zei: Ik blijf ook het hele 'updaten kan alleen via de dealer' concept idioot vinden in deze tijd. Wat dat betreft heeft Volvo dat echt goed geregeld: gewoon downloaden van de site, op usb zetten, in de auto prikken en gaan. Anderhalf uur later had je een verse navi, en dat 4x per jaar en gratis. Moet ook zeggen dat ik nu de laatste tijd eigenlijk alleen maar met Waze rij via Android Auto; is ook niet perfect qua aanwijzingen, maar verder bevalt het uitstekend. Bij mijn vorige Renault Captur idem ito, geheugenkaartje er uit, in de computer, downloaden, terug in de navigatie, 20 min de motor laten draaien of gaan rijden en whala, update gebeurd, hoe moeilijk kan het zijn tegenwoordig. Quote
Vince Geplaatst 8 Februari, 2019 Geplaatst 8 Februari, 2019 Op 3-2-2019 om 01:08, Eric-H zei: Ter Info. Mijn dealer vertelde mij dat in Februari 2019 er een nieuwe kaartupdate beschikbaar is, ik heb voor 1 Maart een afspraak gemaakt, dit zou rond een halfuur duren en kon er op wachten, ik mag aannemen dat dit gratis gebeurt. Zojuist (8 feb 2019) mijn dealer gebeld en die bevestigde dat er eind februari een nieuwe update aan zit te komen. Zou idd in 30 tot 60 minuten gepiept zijn. Hij wist niet welke versie-nummer het gaat worden. Nog even geduld dus tot eind februari! En... het is uiteraard gratis. Quote
BarneyRubble Geplaatst 8 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2019 Goed dat we op deze manier elkaar zo op de hoogte houden. Quote
dropje Geplaatst 8 Februari, 2019 Geplaatst 8 Februari, 2019 11 uur geleden, Eric-H zei: Bij mijn vorige Renault Captur idem ito, geheugenkaartje er uit, in de computer, downloaden, terug in de navigatie, 20 min de motor laten draaien of gaan rijden en whala, update gebeurd, hoe moeilijk kan het zijn tegenwoordig. Klopt, zo was het bij onze Megane ook. Nadeel daarvan was weer dat deze actie een nogal hoog "oh ja, dat moet ik nog even doen" gehalte heeft. Waardoor het soms 2 jaar bleef liggen. Zo bezien zal onze Niro meer kaartupdates krijgen dan onze Megane heeft gehad. Maar wellicht ligt dat anders voor mensen die hun navi dagelijks gebruiken. Quote
Specialmade Geplaatst 8 Februari, 2019 Geplaatst 8 Februari, 2019 16 uur geleden, Eric-H zei: Bij mijn vorige Renault Captur idem ito, geheugenkaartje er uit, in de computer, downloaden, terug in de navigatie, 20 min de motor laten draaien of gaan rijden en whala, update gebeurd, hoe moeilijk kan het zijn tegenwoordig. Hier is al eerder antwoord op gegeven maar bij deze nogmaals de uitleg van Kia Nederland. In het verleden is het veelvuldig voorgekomen dat navigatiesystemen ‘vastliepen’ omdat of er iets verkeerd ging of omdat mensen de motor niet lieten lopen tijdens het update proces. Dan werd er een beroep op de garantie wat weer tot discussies leidde. Om dit te voorkomen is er beslist dat de updates niet meer zelf gedaan worden maar door de dealer. Quote
PeterSelie Geplaatst 8 Februari, 2019 Geplaatst 8 Februari, 2019 (aangepast) Weet iemand iets over het kopiëren van nav updates? Daar bedoel ik mee dat iemand de nw updates al heeft en deze 8 Februari, 2019 aangepast door PeterSelie Aanvulling Quote
PeterSelie Geplaatst 8 Februari, 2019 Geplaatst 8 Februari, 2019 Sorry, gaf plaats toets. Ergens plaatst zodat anderen dit kunnen ophalen en op eigen kaartje plaatsen. Handig als je in feb bij dealer bent geweest en in maart komt update, moet je weer naar dealer toe. Mijn dealer is 50 km rijden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.