Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik keek toevallig op de site van de RDW en als je daar je kenteken ingeeft krijg je o.a. een openstaande recal voor de NIRO.

Het heeft te maken met de overbrenging van het hybridesysteem, die koppeling kan gaan lekken en dan kortsluiting en brand veroorzaken.

Er staat verder dat je contact moet opnemen met je dealer voor controle, maar als het goed is krijgen alle NIRO eigenaren een brief thuis

Posted

Fijn om te weten JBS. Als ze dan meteen alle Niro’s van de laatste updates voor motormanagement, navigatiesysteem etc geven, is de klant ook geholpen.

Posted (edited)

Het lijkt erop dat het alleen voor de modellen vanaf juli geldt. Maar ik ga ervan uit dat de betreffende serie een oproep krijgt.

Edited by Brat Pit
Posted
Die van mij is van 17 jan. 2018 en geen terugroepactie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Posted
Die van mij is van 17 jan. 2018 en geen terugroepactie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Niro First Edition nov. 2016 wel terugroepactie.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Guest CeedDriver
Posted (edited)

Juni 2017 ook terugroep zie ik op de website van de RDW.

Ga de 22e naar Spanje met de Niro, maandag maar eens bellen over hoe of wat. Zal je net zien :-S

Edited by CeedDriver
Posted
6 uur geleden zei Johan64:
7 uur geleden zei JWS:

Het heeft te maken met de overbrenging van het hybridesysteem, die koppeling kan gaan lekken en dan kortsluiting en brand veroorzaken.

Vage omschrijving maar volgens mij heeft het iets te maken met een koppeling van het koelsysteem van de inverter /converter.
De inverter/converter is anders bij het 2018 model en dit zou de rede kunnen zijn dat deze er niet onder vallen.

De omschrijving is wat

Guest Eizo1965
Posted

Mijne is van oktober 2016  heeft ook een terugroep

Guest CeedDriver
Posted (edited)

Mijn oude post even verwijderd. Op het Amerikaanse Kia forum hebben ze het over een Hydraulische Oliekering van de Hydraulische koppeling die kan geen lekken en de opgehoopte olie in de buurt van een of andere dop voor kortsluiting kan zorgen. 

Edited by CeedDriver
Posted

Ben pas geweest voor inhouden en toen zijn 2 updates en 1 improvement uitgevoerd. Niets vertelt over deze melding.

Mijn auto is van 022017 en staat bij RDW ook vermeld voor terugroepactie.

Over maand naar Italië en wil wel veilig rijden.

Btw, updates en improvement nummers: sa180074, ecu update 571 & 582

Guest Eizo1965
Posted

Net contact gehad met de dealer. Vermoeden bestaat dat dit met een eerstvolgende beurt uitgevoerd kan worden. Er was niemand van de werkplaats binnen. Ik word maandag hierover teruggebeld.

Guest PeterW61
Posted

PHEV geen recal. Wellicht anders geconstrueerd.

Posted
5 uur geleden zei PCJW:

PHEV geen recal. Wellicht anders geconstrueerd.

Is toch een 2018 model.

Posted

September 2017. Ook een recall. Heb over een maand een oliebeurt dus zal dan wel gebeuren.