Jump to content
JWS

Recal NIRO

Recommended Posts

Guest CeedDriver

Vandaag bij de dealer geweest voor de controle. Bij mij was er geen lekkage te vinden gelukkig. We kunnen weer met een gerust hart rond rijden :clown: 

Mijn afspraak staat ook gepland. In de bevestigingsmail wordt gesproken over drie handelingen waarvoor ze een halve dag mijn Niro nodig hebben.

Volgens afspraak voeren wij de volgende werkzaamheden voor u uit:
open recall HCA 181032
openst modificatie 170071 Hybrid lektest
open softw updt 170082 BMS

Afgelopen donderdag ook bij de garage geweest voor de recall en 2 updates ( welke updates niet gevraagd )

Binnen 1 uur weer klaar.  Niro is van juli 2016.....   tseesss alweer meer dan 2 jaar "oud"  ;)     Tempus Fugit :hammer:

Vandaag auto weer opgehaald n.a.v. recal, aantal updates gedaan en er moet een nieuwe afspraak gemaakt te worden om de PCB te vervangen

Edited by Funs

Onze is van november 2017, zit ook terugroep op

Op ‎13‎-‎7‎-‎2018 om 13:10, JWS zei:

Ik keek toevallig op de site van de RDW en als je daar je kenteken ingeeft krijg je o.a. een openstaande recal voor de NIRO.

Het heeft te maken met de overbrenging van het hybridesysteem, die koppeling kan gaan lekken en dan kortsluiting en brand veroorzaken.

Er staat verder dat je contact moet opnemen met je dealer voor controle, maar als het goed is krijgen alle NIRO eigenaren een brief thuis

Helaas was ik de eerste in februari 2017 met dit probleem na de auto in januari 2017 te hebben aangeschaft. De brandstof- en de electromotor waren niet meer alligned, waardoor alleen de elektromotor nog werkte. Nadat de accu leeg was midden in de stad was het gedaan met het vogeltje en heeft men hem op moeten halen. Men heeft er 3 dagen over gedaan om het probleem te vinden en daar is men zelfs, via Kia Nederland, voor met Kia Korea in contact getreden om het probleem te definiëren.

Het bleek inderdaad de bewuste lekkage te zijn. Ik heb van de dealer begrepen, dat men naar aanleiding daarvan de terugroepactie heeft ingezet.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik normaal rem dan krijg je bij het laatste deel van de remweg te maken met het voelen van een rare hick up. Het is net of de wielen even doorslaan of dat de koppeling het even af laat weten. Men heeft er al naar gezocht en jullie raden het al: bingo voor ons. Men kan het niet vinden en is met Kia Nederland in contact wat er aan de hand kan zijn. Men heeft inmiddels de koppeling tussen de elektromotor en de brandstofmotor al vervangen, maar dat blijkt het niet te zijn.

Dus wederom zal ik in januari opnieuw verzocht worden de auto in te leveren voor meerdere dagen om het probleem op te sporen. In de tussentijd zoekt de dealer samen met Kia Nederland verder naar het probleem.

Jullie begrijpen dat ik nog niet zo gelukkig ben met mijn Niro. Als hij rijdt, rijdt hij goed, maar als zo meteen de garantie gaat vervallen, kom ik dan niet van de regen in de drup. Dit is mijn eerste Kia. Nog niet direct het goede gevoel. 

dan ben je wel blij met de 7 jaar, bij andere merken was je na 2 jaar al de sjaak geweest.

2 uren geleden, gjcvro zei:

dan ben je wel blij met de 7 jaar, bij andere merken was je na 2 jaar al de sjaak geweest.

Dit soort zaken moet binnen redelijke termijn onder garantie verholpen worden. In Nederland geld consumentenrecht en dat gaat verder dan een termijn van 2 jaar. Je kunt je beroepen op non conformatie. Het is duidelijk een fabrikagefout..

2 uren geleden, MartinvM zei:

Helaas was ik de eerste in februari 2017 met dit probleem na de auto in januari 2017 te hebben aangeschaft. De brandstof- en de electromotor waren niet meer alligned, waardoor alleen de elektromotor nog werkte. Nadat de accu leeg was midden in de stad was het gedaan met het vogeltje en heeft men hem op moeten halen. Men heeft er 3 dagen over gedaan om het probleem te vinden en daar is men zelfs, via Kia Nederland, voor met Kia Korea in contact getreden om het probleem te definiëren.

Het bleek inderdaad de bewuste lekkage te zijn. Ik heb van de dealer begrepen, dat men naar aanleiding daarvan de terugroepactie heeft ingezet.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik normaal rem dan krijg je bij het laatste deel van de remweg te maken met het voelen van een rare hick up. Het is net of de wielen even doorslaan of dat de koppeling het even af laat weten. Men heeft er al naar gezocht en jullie raden het al: bingo voor ons. Men kan het niet vinden en is met Kia Nederland in contact wat er aan de hand kan zijn. Men heeft inmiddels de koppeling tussen de elektromotor en de brandstofmotor al vervangen, maar dat blijkt het niet te zijn.

Dus wederom zal ik in januari opnieuw verzocht worden de auto in te leveren voor meerdere dagen om het probleem op te sporen. In de tussentijd zoekt de dealer samen met Kia Nederland verder naar het probleem.

Jullie begrijpen dat ik nog niet zo gelukkig ben met mijn Niro. Als hij rijdt, rijdt hij goed, maar als zo meteen de garantie gaat vervallen, kom ik dan niet van de regen in de drup. Dit is mijn eerste Kia. Nog niet direct het goede gevoel. 

Ik heb wel eens een kick - up bij koude motor. Het lijkt dan of de koppeling niet los komt. Wellicht hetzelfde euvel? Ik heb het alleen heel af en toe bij koude motor als ik plotseling rem nadat ik versnel(bijvoorbeeld voor een rood licht) Bij mij is het echt maar heel af en toe.

10 uren geleden, HansG zei:

Dit soort zaken moet binnen redelijke termijn onder garantie verholpen worden. In Nederland geld consumentenrecht en dat gaat verder dan een termijn van 2 jaar. Je kunt je beroepen op non conformatie. Het is duidelijk een fabrikagefout..

ik denk dat een hoop volkswagen tsi rijders ondertussen een andere mening hebben.

Quote: Ik heb wel eens een kick - up bij koude motor. Het lijkt dan of de koppeling niet los komt. Wellicht hetzelfde euvel? Ik heb het alleen heel af en toe bij koude motor als ik plotseling rem nadat ik versnel(bijvoorbeeld voor een rood licht) Bij mij is het echt maar heel af en toe.

Maar dit is echt als je rijdt en heeft niets te maken met starten. Dus heb je wellicht toch een ander probleem.

Edited by MartinvM

13 uren geleden, gjcvro zei:

ik denk dat een hoop volkswagen tsi rijders ondertussen een andere mening hebben.

Een andere maning of een andere ervaring? En toch blijven een hoop volkswagenrijders denken dat het goede auto's zijn (VW ergens halverwege in de ANWB betrouwbaarheidsstatistieken; Kia ergens bovenin). Nee, de Duitsers maken geen grappen (of was dat Opel?).

14 uren geleden, gjcvro zei:

Ik heb een hele andere ervaring bij VAG. Er wordt op internet veel overdreven. Misschien omdat ze toevallig de grootste zijn? Het zijn prima auto’s. Gezien de verkopen sta ik daar niet alleen in. Maar ja, een concurrent voor de Kia Niro hebben ze dan weer niet. 

http://lmgtfy.com/?q=1.4+tfsi+olieverbruik

Waarom nog zo veel verkocht? Geen idee, goede marketing slechte aftersales? Goede afspraken met de leasemarkt? whatever, maar er zijn heel veel mensen in de kou blijven staan met de dooddoener dat het een normaal verbruik is.

Verder heeft het weinig zin om hier bij een KIA forum over te discussiëren, wij hebben daarentegen weer de wiebeltrekhaak (Dat ook waardeloos wordt opgepakt) en andere kinderziektes.

Ik heb een aangetekend schrijven gekregen van Kia Belgie.

Dit is de tweede recall voor mijn wagen (feb. 2017).

Bij de eerste recall kreeg ik een telefoontje van de dealer.

• Like 1

We hebben er weer 1 te pakken.

Kans op oververhitting van het hybride hoofdrelais onder de achterbank.

Ik vond de achterbankverwarming al erg goed werken ;-)

relais of relaismodule wordt vervangen.

Hier ook brief ontvangen. bellen voor afspraak.

Hier lag de brief ook in de bus.

Posted (edited)

Zaterdag de afspraak voor vervanging, kennelijk werken ze extra uren.

Volgende week weer met de Niro en caravan naar Kroatië, wel zo’n veilig gevoel als het dan al vervangen is...

Edited by Proceed Frankie

Iemand enig idee of dit voor alle Niro's is of voor bepaalde serie?

7 uur geleden, Broekie zei:

Iemand enig idee of dit voor alle Niro's is of voor bepaalde serie?

Geen idee maar de FE van mij is i.i.g. aan de beurt.

Je krijgt een brief va KIA en bij twijfel kun je bij RDW.nl je kenteken invoeren en kijken of dit ook voor jouw auto geldt.