Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst

Er is vandaag een nieuwe versie van de software en de kaarten beschikbaar gekomen.
Ik ben de versie voor mijn Niro nu aan het binnenhalen….

IMG_1833.png

• Thanks 1
Geplaatst

Hopelijk is het een echte verbetering want ik vind het WAARDELOOS
Sorrie voor de hoofdletters maar het gewoon zo.
Ik moest vanavond even naar de Provincialeweg in Schalkwijk : onvindbaar
Ik rij tegenwoordig met de TomTom maar die was ik vergeten en lag binnen, uiteindelijk heb ik Google Earth op de telefoon maar gebruikt

Geplaatst
13 uur geleden, zei HenkM:

Hier ook gestart met dowloaden.

Staat ook wireless carplay en android auto bij 😀

Lijst met wijzigingen

Ik heb hem gedownload en geïnstalleerd. Mijn mobiel verwijderd en weer gekoppeld. Draadloos Android auto wordt niet mogelijk. Zijn er mensen waarbij AA wel draadloos lukt.

Geplaatst (aangepast)
13 uur geleden, zei Gsm:

Ik moest vanavond even naar de Provincialeweg in Schalkwijk : onvindbaar

Op mijn app en systeem gewoon te vinden (zonder de update) 🤔

aangepast door HenkM
Geplaatst
15 minuten geleden, zei Jannic:

Ik heb hem gedownload en geïnstalleerd. Mijn mobiel verwijderd en weer gekoppeld. Draadloos Android auto wordt niet mogelijk. Zijn er mensen waarbij AA wel draadloos lukt.

Nee, in mijn Kia Ceed SW MY22 met Gen5W navigatie systeem, ook nog geen wireless AA.

Maar, zodra mijn telefoon met bluetooth verbind aan de Kia. Krijg ik een notificatie dat Android Auto(AA) zelf wifi heeft opgestart. Dit dus nog zonder kabel. Dat was voorheen niet.

Daarnaast mis ik ook de tunnel optie, die onder klimaat zou staan, zie foto. Instellen>voertuig>klimaat. Klimaat heb ik al niet.

20231107_125335.jpg

Geplaatst
Op mijn app en systeem gewoon te vinden (zonder de update)

Zelfde uitvoering ?
Ik heb de Niro HEV van 2019 en download de MY’18
Als dat zo is dan is het vreemd
Hoe doe jij het ?
Ik toets de straatnaam in en dan klik ik op de straatnaam en dan komen er wel 60 tevoorschijn met die naam door heel nederland heen
Dan zie ik enkele in Schalkwijk staan maar alleen vaste dus bedrijven met huisnummers maar nergens alleen de straatnaam in Schalkwijk waar ik dan het huisnummer waar ik heen moet kan ingeven

Vind het ook erg omslachtig dat ik eerst door de 60 moet scrollen om de straatnaam te vinden
Nee mijn oude TomTom GO750Live werkt prettiger en beter

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
2 uur geleden, zei Jannic:

Heb dit eens bij een Nissan gehad en staat ook eigenlijk in de beschrijving. Je moet de telefoon uit je auto verwijderen... maar OOK je auto uit je telefoon verwijderen. Voor de zekerheid je telefoon ook even opnieuw opstarten.

Geen idee of dit bij de Niro ook zo werkt, heb de update nog niet gedaan.

Geplaatst
2 minuten geleden, zei MarcelE:

Heb dit eens bij een Nissan gehad en staat ook eigenlijk in de beschrijving. Je moet de telefoon uit je auto verwijderen... maar OOK je auto uit je telefoon verwijderen. Voor de zekerheid je telefoon ook even opnieuw opstarten.

Geen idee of dit bij de Niro ook zo werkt, heb de update nog niet gedaan.

Dat heb ik idd ook gedaan, voor beide apparaten (telefoon en auto) was het een nieuwe verbinding. Ik heb 3 Samsung Android toestellen geprobeerd.

Geplaatst
1 uur terug, zei SmurfenB:

Dat heb ik idd ook gedaan, voor beide apparaten (telefoon en auto) was het een nieuwe verbinding. Ik heb 3 Samsung Android toestellen geprobeerd.

Ik zal mijn ervaringen delen als ik de update gedaan heb.

Even afdeling domme vragen... Ik zie MY'22 en MY'23 staan. Waar staat MY voor? De getallen zullen het jaartal aangeven vermoed ik.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Gsm:

Ik toets de straatnaam in en dan klik ik op de straatnaam en dan komen er wel 60 tevoorschijn met die naam door heel nederland heen
Dan zie ik enkele in Schalkwijk staan maar alleen vaste dus bedrijven met huisnummers maar nergens alleen de straatnaam in Schalkwijk waar ik dan het huisnummer waar ik heen moet kan ingeven

Zoals MarcelE ook al voorstelt: toets eerst de plaatsnaam in, dan een Enter, en dan pas de straatnaam.

Door met de plaatsnaam te beginnen verklein je het zoekgebied aanzienlijk. Er is tenslotte  maar één Schalkwijk in Nederland.

Vervolgens zie je 'Provincialeweg Schalkwijk' bovenaan in de lijst staan. Na deze aangeklikt te hebben kun je het huisnummer invullen. En klaar!

Althans, in mijn HEV met de laatste update werkt het op bovengenoemde manier. 

Geplaatst
En als je eerst de plaats en dan de straatnaam intikt?

Vind die helemaal niets

Geplaatst
9 minuten geleden, zei MarcelE:

Even afdeling domme vragen... Ik zie MY'22 en MY'23 staan. Waar staat MY voor? De getallen zullen het jaartal aangeven vermoed ik.

ModelYear2022 of 2023

Mijn MY22 was 1 van de aller eerste en is november 2021 geleverd 

Geplaatst
56 minuten geleden, zei MarcelE:

Model year 

Geplaatst

In Kia Connect op mijn mobiel tik ik Provincialeweg Schalk en en voila: Provincialeweg Schalkwijk. Snap niet wat daar fout aan kan gaan. Het is vaak een kwestie van niet logisch nadenken, digitale onhandigheid en ongeduld. Ik rijd met de ingebouwde navi van mijn Niro 2021 heel Nederland en Duitsland door. Een ideale reisgenoot. 

Geplaatst

Lees even terug wat ik schreef en niet gelijk conclusie trekken dat ik niet logisch doordenkt of ongeduldig ben

Ik heb de Niro van 2019 zonder Kia Connect en misschien dat het daar door komt
Ik moet MY’18 gebruiken en jij waarschijnlijk MY’22

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei SmurfenB:

Nee, in mijn Kia Ceed SW MY22 met Gen5W navigatie systeem, ook nog geen wireless AA.

Maar, zodra mijn telefoon met bluetooth verbind aan de Kia. Krijg ik een notificatie dat Android Auto(AA) zelf wifi heeft opgestart. Dit dus nog zonder kabel. Dat was voorheen niet.

Daarnaast mis ik ook de tunnel optie, die onder klimaat zou staan, zie foto. Instellen>voertuig>klimaat. Klimaat heb ik al niet.

20231107_125335.jpg

Interessant, tbv wireless AA en CP. @Jannicen @HenkM

Bij de update voor USA wordt het helemaal niet vermeld, en bij de update voor Korea wordt het volgende gemeld, zie foto: "This funciton will be applied to vehicles equipped with the ccNC infoteainment system, such as EV9 and The New Sorento. The range of applicable vhicles will coninue to expand..."
ccNC staat voor connected car Navigation Cockpit, zoals hier vermeld LINK
Ik hoop dat "The range of applicable vhicles will coninue to expand" betekend dat het naar de Gen5 en Gen5W komt, maar ik denk dat ze de toekomstige auto bedoelen zoals de EV3, EV4 en EV5, welke vast ook het ccNC systeem hebben.

image.thumb.png.741d0f474b0a24e1e5241c1cfdd0e788.png

aangepast door SmurfenB
Geplaatst

Hoeveel GB is de update?

Ik heb die van juni niet gedaan omdat je een usb stick moest hebben groter dan 32gb.

Die heb ik namelijk niet

Geplaatst

Het zijn 25,6 GB ( ! ca. 27,5 mio bytes 1KB = 1024 bytes). Ik heb het met de 32 GB stick gedaan.

Geplaatst

MY23 Gen5W gedownload en geinstalleerd. Ging weer vlekkeloos, maar geen AA wireless. Blijft maar zeuren om een USB kabel. Phone zelfs verwijderd en opnieuw aangemeld. 

Geplaatst
4 minuten geleden, zei MarcelE:

Hoe lang duurt het installeren in de auto ongeveer?

Duurde bij mij ca. 40 minuten, gewoon even een stukje rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...