Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de flippers en auto hold functie.

De auto hold functie is er handig maar moet zeggen met de flippers remmen en tot stilstand komen is echt geweldig. Als je dan ook stil staat rijd hij niet verder naar voren, dus autohold ook niet nodig.

Geplaatst

ik rem veel met de linkerflipper, vooral omdat de auto zich dan weer oplaadt. Werkt prima.

Weet niet precies hoe het zit, want ook als je met je voetpedaal remt, laad de auto km's bij, maar volgens mij niet zoveel als met de linkerflipper.

Enige is als je echt hard moet remmen is de flipper niet voldoende.

Geplaatst
1 minuut geleden, Geronimo81 zei:

ik rem veel met de linkerflipper, vooral omdat de auto zich dan weer oplaadt. Werkt prima.

Weet niet precies hoe het zit, want ook als je met je voetpedaal remt, laad de auto km's bij, maar volgens mij niet zoveel als met de linkerflipper.

Enige is als je echt hard moet remmen is de flipper niet voldoende.

Ik was er ook achter gekomen dat het bij hard remmen niet werkt...maar goed als je niet oplet heb je daar ook weer een systeem voor :D

Geplaatst
1 minuut geleden, Marcello75 zei:

Ik was er ook achter gekomen dat het bij hard remmen niet werkt...maar goed als je niet oplet heb je daar ook weer een systeem voor :D

Hoe zit dat trouwens precies? Dat systeem werkt toch pas boven een bepaalde snelheid?

Geplaatst

Ik heb hem eigenlijk altijd op automatische regen staan. Even wennen, maar daarna werkt het perfect. Hij gaat harder remmen als ie een auto voor je ziet. Flippers gebruik ik eigenlijk nooit.

Geplaatst

ander vraagje; onthoudt de E-niro de  "flipperstand" na uit- en inschakelen contact ?

Blijven andere functie's behouden ? (bv ; de lane assist, als je deze uitzet staat deze dan de volgende dag nog steeds uit, of moet je deze opnieuw uitzetten ?) 

Geplaatst

Nee, de flipperstand staat na inschakelen van het contact op datgene wat er voor de drivemode standaard is ingesteld en lane assist staat aan.

Geplaatst
31 minuten geleden, HenryV zei:

Nee, de flipperstand staat na inschakelen van het contact op datgene wat er voor de drivemode standaard is ingesteld en lane assist staat aan.

Thanks. Maar je kan dus via de drivemode (via mediasysteem) bijvoorbeeld standje 3 wel als standaard zetten ?

Lane assist is irritant; had de Outlander Phev ook al :( 

Geplaatst

Ja, je kunt de regeneratie per drivemode instellen. Ik heb hem standaard op 2. Lane assist op de Outlander was inderdaad irritant maar ik moet zeggen dat ik LKAS op de e-Niro wel mee vind vallen. 

• Like 1
Geplaatst

Ik vind de LKAS van de e-Niro echt stierlijk vervelend, maar deze kun je dus niet blijvend uitschakelen. elke keer als je de auto start moet je die dus weer uitzetten. Echt een tegenvaller, vind ik. Zelfs de Kia dealer kon het met hun uitlees-apparatuur niet blijvend uitschakelen.

het regeneratielevel staat bij mij ingesteld op niveau 2. Dit vond ik destijds de fijnste stand, want bij de meeste snelheden gaat het remlicht niet aan als je je 'stroompedaal' los laat. Want dat vind ik nog wel een nadeeltje van dat regeneratief remmen, als je bij hogere snelheden van je 'gas' af gaat en hij staat in een te hoge stand, gaat je remlicht aan (maar goed ook) en dit kan op je achterligger overkomen alsof je dronken bent of een breaktest doet. Standje 2 is voor mij de gulden middenweg, terwijl ik waarschijnlijk nog liever in standje 3 zou zetten.

Geplaatst
11 minuten geleden, Geronimo81 zei:

Ik vind de LKAS van de e-Niro echt stierlijk vervelend, maar deze kun je dus niet blijvend uitschakelen. elke keer als je de auto start moet je die dus weer uitzetten. Echt een tegenvaller, vind ik. Zelfs de Kia dealer kon het met hun uitlees-apparatuur niet blijvend uitschakelen.

het regeneratielevel staat bij mij ingesteld op niveau 2. Dit vond ik destijds de fijnste stand, want bij de meeste snelheden gaat het remlicht niet aan als je je 'stroompedaal' los laat. Want dat vind ik nog wel een nadeeltje van dat regeneratief remmen, als je bij hogere snelheden van je 'gas' af gaat en hij staat in een te hoge stand, gaat je remlicht aan (maar goed ook) en dit kan op je achterligger overkomen alsof je dronken bent of een breaktest doet. Standje 2 is voor mij de gulden middenweg, terwijl ik waarschijnlijk nog liever in standje 3 zou zetten.

Helemaal mee eens. Als je iets uit wilt zetten moet dat kunnen. Vindt LKAS geen veiligheids item (behalve als je dronken bent, veel appt achter het stuur of vaak achter het stuur in slaap valt)

De (eerste) Outlander PHEV liet bij regeneratie geen remlichten branden (ook niet ideaal), mijn huidige Golf GTE doet het wel, maar hier nog niet echt "problemen" mee gehad. Je remt natuurlijk wel behoorlijk af. Al je gedeeltelijk gas (stroom) verminderd gaan de remlichten gelukkig ook niet aan. Ligt puur aan de mate van vertraging.

Vind max genereren altijd wel lekker rijden / remmen.

Geplaatst

Zal het aangaan van de remlichten niet gewoon een wettelijke eis zijn bij een bepaalde vertraging? De Outlander regenereerde niet echt veel; het lijkt op gas loslaten en terugschakelen in zo'n plof auto. In de Leaf (zeker met e-paddle; lijkt denk ik wat op de linker paddle in de Niro) vertraag je veel sneller en is het niet meer dan logisch dat de remlichten aangaan.

Ik heb nu een Optima (ook met LKAS) die heeft aan de linkerkant op het dashboard gewoon een schakelaar die je aan en uit kunt zetten. Staat bij mij trouwens aan; ik heb er geen moeite mee en vind het prima.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Om te leren wanneer dat remlicht nou aangaat wil ik een extra ledje monteren dat ik makkelijk kan zien in de binnenspiegel. Maar ik vond niet zo snel hoe ik dat achterlicht open kan maken. Heeft iemand dat al eens geprobeerd? Ik verwachtte dat je óf het rode deel er af zou kunnen klikken, óf het plaatje dat aan de onderkant van de spoiler zit, tussen het remlicht en de achterruit. Maar daar kon ik behoorlijk hard aan trekken zonder dat er een klikhaakje los kwam. Dat lijkt het ook niet te zijn.

Aan de rechterkant zit er in dat klepje een vreemde rechthoekige opening. Eerst leek het op een plugje, maar toen ik er in keek zag ik iets dat op een schroef leek, behalve dat dit ovaal is en de meeste schroeven die ik ken zijn toch echt rond.....
Het zal wel een ontwateringsopening zijn.

Iemand suggesties hoe dit open te krijgen is?

IMG_6314.thumb.JPG.2b7edfb525fa82a6188fabeffcb0ab22.JPG

IMG_6315.thumb.JPG.49aa1b2161e3e466eb7757b25b17a919.JPG

Geplaatst

Die hele remlichtdisscussie snap ik niet echt..., als de medeweggebruikers ervan schrikken zitten ze er te dicht op lijkt me. Met mijn huidige hybrid rem ik ook maximaal regeneratief, maar dat betekent dan ik het rempedaal al vroeg licht moet intrappen, met remlicht tot gevolg. Ik heb me nooit bezwaard gevoeld of zo. 

Geplaatst
2 uur geleden, Murcielaygo zei:

Is dat rechthoekige ding geen achterruit sproeier?

Ach ja, natuurlijk. :rolleyes::blush:

Nu nog uitvinden hoe dat derde achterlicht open kan.

• Like 1
Geplaatst
14 uur geleden, Murcielaygo zei:

Mbt verwijderen; zitten er geen schroeven of bouten aan de binnenzijde van de kofferdeksel?

Zekers zitten kapjes die je er eerst af moet halen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...