Ga naar inhoud

Dakdragers Kia Proceed (2019)


Nicky v N

Aanbevolen Berichten

Ik heb iedere combinatie uitgeprobeerd maar heel erg lekker vast is het niet te krijgen. Ik ben nu mijn auto maar zonder dakkoffer aan het inladen. Je komt er stiekem achter dat je altijd veel en veel te veel hebt meegenomen. Ik heb eigenlijk alle kleine spullen in de vakken onder de vloer zitten en de rest zoals kleding etc in big shoppers. Past perfect. Momenteel staan er 6 big shoppers in en nog ruimte genoeg voor de overige spullen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


De proceed heeft geen rail/rand, dak is geheel plat...
een steun zal dus altijd op dak of sunroof rusten
ben benieuwd of er iets voor komt...
Dat heeft de Passat CC ook niet, die zilverkleurige rand is het dak. Er zijn natuurlijk wel meer auto's met een dergelijke constructie.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik ben nu ook de auto alvast aan het inpakken en kijken wat er inpast. Ik heb de vaste vakken achterin eruit gehaald en tevens het reserve wiel. Dat zorgt samen tot best veel ruimte. Maar helaas voor ons toch te weinig. Iemand al de de Thule dakdrager 754 geprobeerd die Poekoek aanbood? Deze lijkt mij namelijk best wel universeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik heb het laatst gevraagd bij de dealer. Ook omdat er nu de keuze is tussen wel of geen schuifdak had ik mijn hoop gevestigd dat ze er nu mee gaan komen. Maar ze wisten nog van niks. De dealer zei dat zodra er dakdragers zijn ze op de webshop van KIA komen.

Even google erbij gehaald en gezocht. In Engeland hebben ze wel dakdragers. Alleen hebben ze daar altijd al optioneel een panoramadak gehad volgens mij?

https://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehsel3.php?emulate=roofbar&query=8664

https://www.roof-rack-supplies.co.uk/roof-racks/kia/2019/proceed/5-dr-estate/fix-point

aangepast door DeluxZ
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Op het duitse kia forum (sowieso leuk om te volgen, die is veel actiever!) is er wel iemand die voor de proceed met panoramisch dak een combinatie heeft gevonden: https://www.motor-talk.de/forum/dachtraeger-proceed-cd-t6573490.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant om te zien! Maar heeft die auto wel een schuif/kanteldak? Het lijkt mij een zwarte Proceed met dezelfde kleur dak. Volgens mij mis ik dat gootje in het dak.

Mijn dealer gaf gisteren aan dat hij begreep dat er in het accessoire-circuit inmiddels ook een setje dakdragers voor de Proceed leverbaar zou zijn, maar verdere details had hij zo niet. Hij dacht dat dit kwam door de levering van Proceeds zonder schuif/kanteldak. Misschien dat die ondanks dat toch ook passen op de uitvoeringen met schuif/kanteldak. Let op: trek dan in ieder geval even je zekering van het dak er uit! Het zal je gebeuren dat je per ongeluk het dak opent...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, een variant die volgens de producent ook geschikt is voor panoramisch dak staat verder in het topic (pagina 2). Echter nog steeds niet zaligmakend allemaal ... https://www.laprealpina.net/en/buying-guide/KIA/Kia Proceed 5 doors 2019+/

aangepast door Renzo4000
Link naar reactie
Delen op andere sites


On 1/3/2020 at 9:45 AM, Renzo4000 said:

Op het duitse kia forum (sowieso leuk om te volgen, die is veel actiever!) is er wel iemand die voor de proceed met panoramisch dak een combinatie heeft gevonden: https://www.motor-talk.de/forum/dachtraeger-proceed-cd-t6573490.html

Hij heeft een auto ZONDER panorama dak. Helaas dus voor de eigenaren van een 2019 Proceed met panorama dak.

Op pagina 2 is er inderdaad een voor een Proceed met panorama dak maar ziet er niet echt stevig uit :')

aangepast door DeluxZ
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Zojuist gevonden.. https://www.dakdragerwinkel.nl/thule-squarebar-dakdragers-kia-proceed-5-deurs-vanaf-2019

Maar als ik de installatie bekijke twijfel ik of het uberhaupt voor een Proceed van 2019 is...

Kia heeft ze wel voor een dak ZONDER panoramedak :(https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/J7210ADE20AL&modelid=141/

aangepast door DeluxZ
Link naar reactie
Delen op andere sites


37 minutes ago, Wutroe said:

In het buitenland zijn er Proceeds zonder glasdak (en inmiddels druppelen ze ook binnen in NL), wellicht is deze set daarvoor?

Ja, dat is dus alleen mogelijk op MY2020, niet op MY2019. Ik zou wel graag een koffer op het dak willen met mijn MY2019...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Geen dakdragers maar zuignappen werkt perfect voor mij veel spullen in de kofferbak dus waarom mij fiets niet boven op t dak .

 

zuinappen zijn ook in dakkoffers variant beschikbaar.

4B54087C-E180-41A6-91A5-439F21E9BBDB.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Volkswagen Polo nieuwe model heeft een gelijkwaardig Panoramadak als de proceed. Het glas loopt hier eveneens tot aan de dakranden door. Thule heeft net als bij de Proceed voor de polo geen dakdrager icm een panoramadak. Maar Volkswagen zelf heeft hier wel een systeem voor. 
 

iemand enig idee of deze Volkswagen dakdragers op een Proceed zal passen? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Volkswagen Polo nieuwe model heeft een gelijkwaardig Panoramadak als de proceed. Het glas loopt hier eveneens tot aan de dakranden door. Thule heeft net als bij de Proceed voor de polo geen dakdrager icm een panoramadak. Maar Volkswagen zelf heeft hier wel een systeem voor. 
 
iemand enig idee of deze Volkswagen dakdragers op een Proceed zal passen? 
 

Passen gewone Polo dakdragers op een Proceed zonder panoramadak?
Dan heb je je antwoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-4-2020 om 21:10, Renzo4000 zei:

Klinkt eng... zuignappen die loslaten enzo :(. Maar ben wel nieuwsgierig, waar kan ik er meer over vinden?

Heb hem getest ging 175 km per uur met me mountainbike gemonteerd na 1,5 uur rijden zat ie nog heel goed vast. Maar in het begin is het heel spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uur geleden, ARAP zei:

Heb hem getest ging 175 km per uur met me mountainbike gemonteerd na 1,5 uur rijden zat ie nog heel goed vast. Maar in het begin is het heel spannend.

Ik hoop dat er niemand in je buurt reed toen je deze test uitvoerde:unsure:

Maar heb je ook een merk en type van dit plaksysteem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...