Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

productiestop kia ceed

Ga naar de oplossing Opgelost door arnold.klokman,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik geloof er niks van dat het dashboard nu al, na 1 jaar, drastisch gewijzigd gaat worden.

Misschien wel een update zoals een iets ander scherm maar meestal gebeuren dat soort aanpassingen pas na 3-4 jaar, met een facelift. 

Bovendien lijkt het me productiekosten ook niet rendabel voor KIA.

Geplaatst

Er staat nergens dat het grotere scherm standaard zal zijn!
Het kan best zijn dat het huidige scherm het standaard scherm is en dat op de luxere modellen het grotere scherm beschikbaar komt.
Mensen maak je niet zo druk, elke auto is achterhaald als je bij de dealer weg gaat.
Er zijn wel meer merken die halverwege een jaar een update uitbrengen van mediasystemen.

Geplaatst

Vandaag te horen gekregen dat er inderdaad een update komt van het interieur. Optioneel is het mogelijk om digitale tellers en een 10 inch scherm te bestellen. Prijs nog niet bekend maar waarschijnlijk rond de 3000 euro extra. Auto’s besteld met die opties zullen vanaf oktober geleverd gaan worden. Achteraf inbouwen is niet mogelijk. Bron is afdeling inkoop van mijn eigen dealer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Zoals ik begrepen heb is het in welke uitvoering dan ook een extra optie. 100% zeker weet ik het niet maar zo heb ik het wel begrepen.

Geplaatst
Heel jammer,

Vraag me af of dit inderdaad 3000 extra is of dat het komt in een line zoals nu alles is. dus dat het bijvoorbeeld vanaf de dynamicsplusline is
Ik verwacht niet vanaf de DynamicPlusLine, ik zou het eerder bij de duurdere en luxere modellen verwachten.
Geplaatst

Ik heb naar aanleiding van deze info vanmiddag gebeld naar de Kia dealer in Helmond waar mijn Kia ceed sw 1.6 crdi DCT7 gt plusline via LM is besteld over wijzigingen of productie stops.
Auto is overigens op 2 mei besteld, en ook op deze dag door de LM aan mij doorgegeven dat de auto in productie genomen is en wordt geleverd in week 33, 13-08-2019.

De beste man kan heel goed liegen of weet oprecht van niks.
Hij geeft aan mijn vraag per mail aan Kia Nederland te hebben doorgegeven en verwacht morgen een antwoord te hebben.

Iets zegt mij dat hij meer weet, en de vermoorde onschuld uithangt, zeker als ik jullie Posts lees.
Dealer is VDNS uit Helmond.

Geplaatst

Iets zegt mij dat hij meer weet, en de vermoorde onschuld uithangt, zeker als ik jullie Posts lees.
Dealer is VDNS uit Helmond.

Dat is jouw gevoel maar niet echt netjes om dit uit te spreken richting de dealer. Niet iedere dealer hoeft iets te weten namelijk. En al zouden ze het wel weten, dan is dat nog steeds hun keuze. Als je duidelijkheid wilt dan zul je bij Kia nederland moeten zijn.

Geplaatst

Als je weer dat ik al aan het heen en weer pingelen ben met de LM en de dealer en dat er pas op 2-5-2019 besteld wordt dan ben ik van mening dat er een luchtje aanzit.
Dat ligt niet alleen aan de dealer dat ligt ook deels bij de LM leaseplan zoals ik ook al heb vermeldt.
De LM en de dealer zijn mijn aanspreek punt en niet KIA nl.

Geplaatst
12 uur geleden, keesvdkroon zei:

Ik heb naar aanleiding van deze info vanmiddag gebeld naar de Kia dealer in Helmond waar mijn Kia ceed sw 1.6 crdi DCT7 gt plusline via LM is besteld over wijzigingen of productie stops.
Auto is overigens op 2 mei besteld, en ook op deze dag door de LM aan mij doorgegeven dat de auto in productie genomen is en wordt geleverd in week 33, 13-08-2019.

Mijn proceed is 15 mei besteld en verwachte leverdatum staat op 24 september.

Geplaatst

Vanwege interesse in een (pro)ceed heb ik  2 dealers bezocht deze week. De eerste melde dat binnenkort de ceed en proceed motoren ook worden voorzien van de mild hybrid techniek, dit heeft weer voordelen voor de bpm/aanschafprijs.

Na wat gegoogle kwam ik al persberichten tegen uit 2018 van KIA waar ze dit aankondigen voor 2019.

Ook had de verkoper het over een 10 inch scherm. Bij de 2de dealer was het niet bekend maar wist wel te melden dat de fabriek korte tijd dicht gaat, voor onderhoud en aanpassingen.

Geplaatst

Ondanks dat ik mijn Proceed nog steeds niet heb bekruipt mijn het gevoel dat Kia echt een waardeloos bedrijf is. Hoe kun je nu ineens een upgrade uitvoeren aan een model dat 2 maanden oud is? Als het waar is van de mild hybride techniek dan kost mij dat dus extra bijtelling. Zo ontzettend teleurstellend dit. Daarnaast zou mijn auto 3 weken geleden al geleverd moeten zijn maar tot op heden geen spoor te bekennen

Geplaatst
Ondanks dat ik mijn Proceed nog steeds niet heb bekruipt mijn het gevoel dat Kia echt een waardeloos bedrijf is. Hoe kun je nu ineens een upgrade uitvoeren aan een model dat 2 maanden oud is? Als het waar is van de mild hybride techniek dan kost mij dat dus extra bijtelling. Zo ontzettend teleurstellend dit. Daarnaast zou mijn auto 3 weken geleden al geleverd moeten zijn maar tot op heden geen spoor te bekennen

Ik krijg het idee dat je mij steeds meer gaat begrijpen

Geplaatst

Ik krijg het idee dat je mij steeds meer gaat begrijpen

Nou ik bedoel het niet vervelend maar nee, ik begrijp jou niet dus je ziet het verkeerd. Jij geeft af op je dealer en lm. Die gaan daar niet over. Er is maar 1 partij en dat is Kia zelf.

Jouw auto is in een fase besteld waarin besloten is om een update door te voeren en daarom is het onzeker wat de levertijd is. Die van mij al in maart dus dat heeft er niets mee te maken.

Geplaatst

Je zegt steeds een model dat 2 maanden oud is. Dat is dus niet waar, de Proceed is gebaseerd op de Ceed en die is een jaar op de markt, ik geef toe dat een jaar ook al snel is voor een update maar de basis is geen 2 maanden oud. De Proceed als carrosserievorm misschien wel maar de rest van de auto niet.

Geplaatst

Net hoe je het bekijkt. Wellicht heb je ook gelezen dat alleen de motorkap, spatborden en interieur van de ceed afkomstig zijn. Dan vind ik het toch wel een aardig nieuw model. Zonder de Proceed had ik nooit voor Kia gekozen. Maar welke naam je er ook op plakt, het blijft een raar verhaal. Een update kan maar kondig dat dan aan. Toen de orderboeken opengingen was er allang intern bekend dat dit ging gebeuren. Was daar gewoon eerlijk over geweest. Had dan de opmerking geplaatst dat vanaf september ook het digitale dashboard verkrijgbaar is. Dan is de keuze aan de betreffende koper of hij wil wachten of niet.

Geplaatst

Het is helemaal niet uniek dat Kia dit doet, er zijn meer merken die dat doen. Soms heb je geluk en soms heb je pech, niets aan te doen.

Geplaatst

Ik vraag me af.

Ik heb de kia 10 mei besteld en stel hij komt in september. Dat is ma de fabrieksstop en misschien krijg je dan de facelift. Stel je hebt een optie gekozen die in dybamicsplusline zit en dan in executivelijn. Hoe gaat dat san want ikk heb volr sommige opties speciaal die lijn genomen.

Geplaatst (aangepast)

Wat als.. wat als niet.. Druk maken over het ongewisse uitde toekomst heeft erg weinig of geen zin volgens mij..

misschien komt de auto toch  precies zoals overeengekomen, misschien zelfs ook wel met gratis zelfs meer dan de bestelde opties. 

Vaak krimpen de verschillende pakketten en krijg je bij een upgrademeer opties voor zelfde bedrag om auto interessant te houden en ivm concurrentie.

Je hebt een contract getekend voor levering van een bepaalde auto/uitvoering etc.

Het is aan de dealer om daar aan te voldoen, kan hij niet leveren zoals afgesproken en komen partijen er niet uit kan contract ontbonden worden.

En ik verwacht van mijn dealer dat hij mij informeert als er bijzonderheden te melden  zijn over aflevering van de door mij bestelde auto 

aangepast door Proceed Frankie
  • Like 1
Geplaatst

Wat moet ik me voorstellen bij dat nieuwe dashboard en dat het teller gedeelte.

Ik vind persoonlijk het Niro dashboard niet zo heel mooi tov het huidige paneel in de Ceed

Geplaatst
1 uur geleden, pdakkerman zei:

Wat moet ik me voorstellen bij dat nieuwe dashboard en dat het teller gedeelte.

Ik vind persoonlijk het Niro dashboard niet zo heel mooi tov het huidige paneel in de Ceed

Deze plaatsjes zijn door kia aangegeven als de xceed interieur. Dus waarschijnlijk ook de proceed en ceed.

spacer.png

Geplaatst

Bedankt voor de foto.

Op de foto zie ik wel gewone tellers met wijzers. En het supercluster display.

Navigatie scherm ziet er wel vetter uit.

Geplaatst

Ik heb afgelopen vrijdag mijn dealer gebeld. Deze zei dat het alleen om mogelijke aanpassingen zou gaan, 10" navigatiescherm, ander clustervision scherm. Over de motoren zei ze dat KIA niet blij is met de WLTP test die is gedaan en twijfels heeft of die goed is gedaan. Dit willen ze 'aanvechten' en bekijken of het wel of niet goed is gegaan. Als het niet goed gegaan zou zijn wordt de auto 2 tot 3k duurder (welkom in Nederland).

Geplaatst

Volg al tijdje dit forum omdat ik ook een kia ceed sw  gt line wil bestellen bij de lm.

Via de lm en de kia chat kreeg ik het volgende door. Er is idd een productiestop op 26 juni wordt de nieuwe ceed crossover gepresenteerd en daarbij worden ook de 'nieuwe' prijzen en uitvoeringen van de normale ceed en sw bekend gemaakt.  Op ze vroegst zou je dan begin juli kunnen bestellen en  aflevering is oktober/november. Per 1 okt heb ik nieuwe leaseauto nodig. Dus Door deze vertraging  en doordat ik lees dat de kia misschien duurder wordt ga ik waarschijnlijk geen kia meer bestellen maar een focus Active station. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...