Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

productiestop kia ceed

Ga naar de oplossing Opgelost door arnold.klokman,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Hallo,

Volgens verschillende dealers is er een productiestop in augustus in de fabriek waar kia de ceeds produceert.
Sommige zeggen dat dit elk jaar het geval is andere zeggen weer dat het interieur van de huidige ceed gaat veranderen.
Weet iemand dit? Ik wil namelijk de auto gaan bestellen maar als er een ander interieur gaat komen dan wacht ik nog wel even tot na de productiestop.

aangepast door tijdjes123
Geplaatst

Productiestop is toch ieder jaar? Volgens mij is dat de periode dat er onderhoud zal plaatsvinden. Een update kan ik me onmogelijk voorstellen. De auto is nog geen jaar op de markt. Dan zouden de auto’s ontzettend veel afschrijven en gooit kia zijn naam te grabbel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
15 minuten geleden, RickBBBB zei:

Ik kreeg als reden door dat er nieuwe co2 tests worden gedaan. Dit had ik ook al elders gelezen.

Klopt dat is ook de reden die ik heb gehoord

Geplaatst (aangepast)

Arval belde net. Er blijkt toch een facelift aan te komen.
Hij wordt 1000 euro duurder maar wat ze gaan veranderen wisten ze nog niet.

aangepast door tijdjes123
Geplaatst

Dit tehoren gekregen via de kia chat:

Ik heb zojuist te horen gekregen dat er een aantal dingen worden toegevoegd aan de Kia Ceed en de Kia ProCeed. De mogelijke wijzigingen zijn de toevoeging van 10,25” navigatiesysteem met UVO Telematics Services en een digitaal instrumentencluster.

Geplaatst
20 minuten geleden, LC88 zei:

Dat digitale instrumentenpaneel kan ik niet rouwig om zijn, maar de scherm upgrade was wel prettig(er) geweest...

Wij mogen eerder rijden! Het is natuurlijk ook maar de vraag of dat scherm standaard is, of alleen op duurdere versies. Ik heb een DynamicPlusLine in bestelling staan. Niet de meest luxe versie dus.

Geplaatst

De leasemij heeft in maart voor mij een Ceed besteld in DynamicPlusLine dus ik hoop dat die wel voor die tijd geleverd wordt. Er zijn meer merken die een maand de productie stil leggen, Renault doet dat traditioneel in augustus volgens mij.

Geplaatst
1 uur terug, meeder zei:

De leasemij heeft in maart voor mij een Ceed besteld in DynamicPlusLine dus ik hoop dat die wel voor die tijd geleverd wordt. Er zijn meer merken die een maand de productie stil leggen, Renault doet dat traditioneel in augustus volgens mij.

Volgens kia als het benzinemotor is voor 17 mei besteld juli geleverd.

Bij een deasel voor 10 mei besteld in juli geleverd

Geplaatst
Ik kreeg als reden door dat er nieuwe co2 tests worden gedaan. Dit had ik ook al elders gelezen.
Dit begreep ik ook. Bewust om die reden mijn Proceed nog snel besteld bij de leasemaatschappij. Hoop niet dat ik nu dat grotere scherm mis loop, dat klinkt wel als een leuke wijziging. Wel opvallend bij een auto die nog maar zo kort op de markt is.
Bij de Niro heeft Kia onlangs ook een dergelijke update doorgevoerd trouwens.

Binnenkort maar even bellen.
Geplaatst

Het lijkt me echt schandalig als het scherm groter zou worden. Mijn proceed zal morgen geleverd worden en dan heb ik al meteen een oud model

Geplaatst

Zou het niet te maken kunnen hebben met de nieuwe Cross-Ceed (of hoe die ook mag gaan heten) die eraan komt ?

En die krijgt idd. een 10 inch  Scherm.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Ik heb zojuist contact gehad met mijn dealer. Hij wist nog niet exact wat de wijzigingen gaan worden, maar hij verwacht ook een interieurupdate in de vorm van een ander scherm. Mijn Proceed staat voor uitlevering november (omdat mijn huidige auto dan pas uit de lease gaat), en dan zou ik al modeljaar 2020 krijgen incl. deze wijziging(en) :-) 

Even voor het idee, op deze manier wijzigde het interieur van de Kia Niro:

MY19:
image.png.75c85d38e10ecbd091d85358ea0388db.png:

MY20:
image.png.9b99788b6541c171ce500976c6e31f2a.png

aangepast door Poekoek
Geplaatst
3 uur geleden, Vibravis zei:

Het lijkt me echt schandalig als het scherm groter zou worden. Mijn proceed zal morgen geleverd worden en dan heb ik al meteen een oud model emoji35.pngemoji35.pngemoji35.pngemoji35.png

Total loss rijden, krijg je daarna het 2020 model :tt2:

Geplaatst
Total loss rijden, krijg je daarna het 2020 model :tt2:

Nee ik ga dit gewoon via Kia nederland spelen. Het kan toch niet zo zijn dat een auto die leverbaar is vanaf maart nu al een update krijgt. Dan bouwen ze het maar achteraf in bij de dealer. Ik ben nu al helemaal over de zeik

Geplaatst
8 minuten geleden, Vibravis zei:

Nee ik ga dit gewoon via Kia nederland spelen. Het kan toch niet zo zijn dat een auto die leverbaar is vanaf maart nu al een update krijgt. Dan bouwen ze het maar achteraf in bij de dealer. Ik ben nu al helemaal over de zeik emoji35.png

Ik vind het ook niet echt fijn. Net een nieuwe auto besteld komt die voor de productiestop waardoor ik ook de upgrades niet krijg. Kia Nederland gaat niks doen denk ik.

Geplaatst

Ik wacht het nog even af maar anders laat ik het via mijn leasemaatschappij lopen. Die zullen ook niet gebaat zijn bij een ‘oud’ model.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...