Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben ik blij met mijn dealer; nog nooit een probleem geweest. Ook gevoelsmatig vind ik het gewoon correct een gratis leenauto mee te krijgen, ik heb dat eigenlijk nog niet anders meegemaakt.

Geplaatst

Dit ging om Van Mossel in Apeldoorn. En van Mossel heeft meerdere vestigingen in NL.

Zijn er anderen die zulke (mindere) ervaringen hebben bij Van Mossel, of ligt het aan het baliepersoneel of de vestiginigsdirecteur?

Geplaatst (aangepast)

Bij mij is er 6000 km terug de electro motor vervangen na de bekende ratel ,helaas is deze weer terug met een brom bij 110 km p/u.

Ik ben bij de dealer geweest en deze constateerde hetzelfde, ik rijd ongeveer 200 km per dag de wagen heeft er inmiddels 22.000 km op zitten ,a/s donderdag gaan ze kijken wat er mis is, tevens had ik vandaag een probleem met de sleutel (off topic)de wagen wilde niet meer openen wel gingen de knipperlichten aan maar de spiegels bleven ingeklapt ik heb de analoge sleutel moeten gebruiken ,vanavond deed alles het weer ,misschien de hitte

aangepast door Sander56
Geplaatst

Hier ook kosteloos een leenauto bij Kooijman in Naarden tijdens het vervangen van de motor ivm de ratel. Als je eenmaal een e-Niro gewend bent valt de Niro Hybrid automaat (die ik als vervangende auto kreeg) trouwens vies tegen. Het rijdt veel schokkiger, je mist de souplesse en het koppel. En die geventileerde stoelen zijn nu ook wel een 'must' met deze temperaturen. Kortom ik ben gewoon harstikke verwend intussen ;-) Ik hoop dat ik snel mijn eigen auto weer terug krijg.

Geplaatst

Ha, ha, ik heb een tijdje in een Picanto (heeft twee weken op onze oprit geparkeerd gestaan toen we op vakantie waren) rondgereden en weet precies wat je bedoeld. Dat ben je weer blij dat het zoemen in plaats van brommen is.

Geplaatst
29 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ha, ha, ik heb een tijdje in een Picanto (heeft twee weken op onze oprit geparkeerd gestaan toen we op vakantie waren) rondgereden en weet precies wat je bedoeld. Dat ben je weer blij dat het zoemen in plaats van brommen is.

Nee, ik denk dat niemand blij is als hij moet brommen... :roll:

Geplaatst

Na ongeveer 4000 km hoorde ik bij mij ook een ratel bij het uitrollen onder de 40. Bij de dealer langs geweest, die heeft gereden en herkende het probleem. Ze hadden de auto 2 dagen nodig voor verder onderzoek. Na 3 uur bellen ze op, het geluid was nog te zacht :???:, ook al hoor je het duidelijk als de radio gewoon aanstaat. Ook bij hogere snelheden hoor inmiddels geluid (gebrom.. ? ) wat eerst niet was. Moest van de dealer maar doorrijden tot het erger werd.  

Geplaatst

Misschien helpt dat er (bij een dealer) een geval bekend is waar letterlijk de stukken er onderuit vielen? Ik moet wel zeggen dat ik zelf zeker een half jaar met ratel heb rondgereden, overigens zonder te weten dat het echt stuk kon gaan.

Geplaatst

Volgens mij had de dealer tegen mij gezegd dat de brom het best te horen was in stand "sport" met deg. stand 2. Misschien helpt het (de dealer) als je de Niro hierin zet.

• 2 weken later...
Geplaatst

afbeelding.png.be75cf6fbf42c5c6c24fc4d18bb552ec.png

Die nieuwe motor E711 was kennelijk nog niet de oplossing voor die ratel.

Inmiddels is er de E712. Hopelijk heeft KIA het nu wel onder controle.

Geplaatst
12 uur geleden, Sigmasailor zei:

Zooo, kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Wel meteen een dikke discount!

Geplaatst

@Hippe lip ik heb zelf geen fijne ervaring met van mossel.(Amersfoort) 2x de auto terug gebracht wegens ratelend geluid tijdens optrekken en uitrollen. Tot 2x toe niks kunnen vinden. En horen niks zeggen ze. En wordt je weer op pad gestuurd. Binnenkort maar eens naar een andere dealer gaan. Heb trouwens een e-Soul van november 2019. Maar als ik de berichten hier zo lees is het een bekend fenomeen 

Geplaatst
28 minuten geleden, Richard40 zei:

@Hippe lip ik heb zelf geen fijne ervaring met van mossel.(Amersfoort) 2x de auto terug gebracht wegens ratelend geluid tijdens optrekken en uitrollen. Tot 2x toe niks kunnen vinden. En horen niks zeggen ze. En wordt je weer op pad gestuurd. Binnenkort maar eens naar een andere dealer gaan. Heb trouwens een e-Soul van november 2019. Maar als ik de berichten hier zo lees is het een bekend fenomeen 

Tja, lastig in dit geval om te zeggen of het aan de garage (i.c. Van Mossel) ligt of dat die ratel nog niet sterk genoeg is. Als regelmatig rijder hoor je zelf alle afwijkingen vrij snel. Ervaring hier heeft inmiddels wel geleerd dat je er een tijdje mee door moet rijden. Wordt het dan erger, dan komt ongetwijfeld het moment dat de garage dat ook onderkent. anders zal je zeker naar een ander toe moeten. Het kan ook dat het helemaal niet erger wordt, en dan is het ws nix ergs.

Maar dank in elk geval voor het melden. Ik zit bij Van Mossel in Apeldoorn en weet niet helemaal zeker of het nou incidentjes zijn of dat ik toch naar een ander moet. Dat zal niet eenvoudig zijn. Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om naar een garage te moeten die aan de andere kant van het land ligt....

Geplaatst

Ik heb sinds kort hetzelfde met mijn e-Soul. Een ratelend/tikkend geluid tijdens het wegrijden en uitrollen van de auto. De laatste beurt bij van Mossel in Amersfoort heeft niks opgeleverd. Ze konden niks horen en ook niks vinden. Nu ik dit zo lees bij de andere dealer maar eens wijzen op dit forum. De e-Soul gebruikt dezelfde aandrijflijn als de e-Niro. Ik ben benieuwd 

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb sinds kort een MY19 e-Niro privé gekocht, tweedehands welteverstaan, en merkte eigenlijk heel snel na aanschaf dit geluid. Elders lees ik ook dat het omschreven wordt als een ratelend geluid op lage snelheid en op hogere snelheid gaat het over in een soort helikopter geluid. Toen ik dat las, wist ik gelijk dat ik de oorzaak te pakken had, eerst dacht ik namelijk dat het de banden wellicht zouden zijn maar met vrijwel nieuwe Michelin's eronder leek me dat al heel sterk.

Ik heb contact opgenomen met mijn dealer en toch is het jammer dat het niet voor regulier onderhoud zal zijn (nog 12.000 km te gaan), maar gelijk een garantieclaim. Ben benieuwd dus.

Geplaatst

@MoodyBlues Dit klinkt als het bekende motorprobleem. Kijk ff in andere draadjes hier op het forum. Dat is uitgebreid besproken. In de meeste gevallen is daarbij de motor en eventueel de ophanging ervan vervangen.

• 4 weken later...
Geplaatst

Bij km stand 5800 heb ik dit ook. Wordt keurig door dealer in Emmen opgelost en motor wordt besteld . Monteur ging mee in auto en maakte geluidsopname voor de importeur tbv garantieaanvraag. 
Dit is de 4e Kia van mij, optima phev en sportages hiervoor . Vind de garantie echt geweldig goed. Heb geen twijfels over dat het goed komt , ook door de lange garantie .  Hiervoor wel Audi gereden en dan was het altijd producteigenschap of mijn fout, lag nooit aan Audi . Heerlijk om geen discussie te hoeven voeren .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 7 maanden later...
Geplaatst

Ik ben kennelijk de volgende met de ratel. na ca 47k km is mijn my 2019 aan de beurt. Onderdelen worden besteld en ze schijnen de auto 2 dagen nodig te hebben. Vervangend vervoer is geregeld.

• 2 weken later...
Geplaatst

Nog een nieuwe ratelaar.  26.000 Op de teller op het moment dat de ratel hoorbaar werd.
Vandaag bij de dealer geweest (ik had nog niet gezocht op internet). Daar werd vrijwel direct, na het zien van de E-Niro en nog niet in gereden te hebben, aangegeven dat het een bekend probleem was.  Bij mij is het nog in het 'beginstadium'. 
Ik heb het geluid van een andere E-Niro mogen horen en deze klok al een stuk erger. Ook stond er één op de brug waarvan de motor vervangen zou worden vanwege dit probleem. 

De dealer wist mij aan te geven dat dit probleem nog in onderzoek is en er nog geen definitieve oplossing is. Ze moeten na iedere vervanging filmpjes maken en opsturen naar Kia (Nederland?) voor dit onderzoek. 
Het advies aan mij is dan ook om nog even te wachten met vervangen. Mocht het erger worden, dan kan dit alsnog. En men hoopt dat er dan wel een definitieve oplossing is. 
Het probleem zou anders na ~20k km weer terug kunnen keren.

Beetje vaag verhaal nu ik weet dat dit probleem al in 2019 bekend was. Dan kun je mij niet vertellen dat het nog in onderzoek is. 
Misschien was het meer omdat ze hun handen al vol hebben aan dit soort reparaties en de onderdelen niet aan te slepen zijn... aan de andere kant... wanneer het probleem werkelijk niet opgelost is, tja, dan heeft het ook niet veel nut.

Ik krijg wel de indruk dat dit een behoorlijk groot probleem is bij Kia/Hyundai. :-|

• Like 2
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Hier nog een ratelaar met een kmstand van 39.000

Heb alleen het probleem dat de KIa dealer moeilijk doet over garantie omdat het een import auto betreft en ik geen facturen van de 15.000 en 30.000 km beurt kan overleggen.

Gelukkig heb ik nog BOVAG garantie dus maar eens aan de slag met de garage waar ik hem gekocht heb.

Geplaatst (aangepast)

@Bas Bosman Ik begrijp hieruit dat je ‘de auto gebruikt gekocht hebt.

De (buitenlandse) garage waar je ‘m kocht kan je ook niet aan een kopie van die facturen helpen? Of de particulier waarvan je kocht?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Ik heb zelf ook een geïmporteerd auto. Wel gelijk in onderhoud gehad bij de Kia dealer. Bij mij is de elektromotor vervangen..volgens de voorwaarden om in aanmerking te komen voor garantie dien je inderdaad te kunnen bewijzen dat de auto het onderhoud heeft gehad volgens de voorschriften. Het maakt dus niet uit of de auto geïmporteerd is. Dit is wettelijk zo geregeld 

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)
Op 11-11-2021 om 16:53, zei Hippe lip:

@Bas Bosman Ik begrijp hieruit dat je ‘de auto gebruikt gekocht hebt.

De (buitenlandse) garage waar je ‘m kocht kan je ook niet aan een kopie van die facturen helpen? Of de particulier waarvan je kocht?

Ik heb hem bij een BOVAG garage in Nederland gekocht. Deze heeft ook geen rekeningen. Zij proberen nu wel contact te leggen met de garage in Frankrijk. Ik heb wel de garantie sticker in mijn onderhoudsboekje en een sticker in de deur van de 2e beurt. Helaas ontbreken de stempels van de 1e en 2e beurt in het boekje. 

aangepast door Bas Bosman

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...