Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Volgende week krijg ik mijn nieuwe Kia Niro HEV. Ook deze heeft flippers aan het stuur. Nu vind ik overal wel dat ik in de sportstand met die flippers kan schakelen, maar eerlijk gezegd zal ik daarvan weinig gebruik maken.

Nu vind ik wel voor de PHEV versie (en uiteraard voor de EV) dat die flippers ook een rol spelen bij het regeneratief remmen. Maar voor de HEV versie kan ik dat nergens vinden. Weet iemand toevallig of ik ook bij de HEV versie via die flippers de mate van regeneratief remmen kan instellen?

Ik ben benieuwd.

aangepast door Rinus van Weert
Geplaatst

Ik heb deze ook besteld en heb mij laten vertellen door de dealer dat dit hetzelfde gaat werken als bij de PHEV versie.

Hij vertelde er gelijk bij dat er verschillende standen zijn hoe je hem laat genereren en als je voor de zwaarste kiest dat hij snel stil staat, dus je moet opletten dat je niet een auto vlak achter je hebt.

En het systeem was zo zei hij dat je het elke keer moet instellen als je weer start, geen geheugen functie dus.

Geplaatst (aangepast)

Mijn vrouw heeft een Citroën C-Zero, volledig elektrisch dus. Deze remt regeneratief ook stevig af, en is daarmee goed geschikt voor "one pedal driving", zeker in het stadsverkeer. En dat rijdt best lekker.  Bij deze auto heb je overigens geen keuze in de mate van regeneratief remmen. Wel is het zo dat als je het gas loslaat de remlichten automatisch gaan branden.

Ben benieuwd hoe dat allemaal bij de Kia is geregeld. Ik zou het wel jammer vinden als je de mate van regeneratief remmen iedere keer opnieuw zou moeten instellen (geen geheugenfunctie :-( ). Voor het overigen heb ik eigenlijk wel hoge verwachtingen.

aangepast door Rinus van Weert
Geplaatst

Bij de vernieuwde hybride Niro kun je idd de flippers gebruiken om de regeneratie via remmen in te stellen.

te verdelen over 3 standen. Op stand 3 remt de auto wel heel behoorlijk af. Leuk voor afritten bij veel snelweg gebruik, maar in de stad wat veel van het goede.

maar goed, de flippers hebben idd dus een dubbele functie.

Geplaatst
10 uur geleden, Rinus van Weert zei:

Mijn vrouw heeft een Citroën C-Zero, volledig elektrisch dus. Deze remt regeneratief ook stevig af, en is daarmee goed geschikt voor "one pedal driving", zeker in het stadsverkeer. En dat rijdt best lekker.  Bij deze auto heb je overigens geen keuze in de mate van regeneratief remmen. Wel is het zo dat als je het gas loslaat de remlichten automatisch gaan branden.

Ben benieuwd hoe dat allemaal bij de Kia is geregeld. Ik zou het wel jammer vinden als je de mate van regeneratief remmen iedere keer opnieuw zou moeten instellen (geen geheugenfunctie :-( ). Voor het overigen heb ik eigenlijk wel hoge verwachtingen.

Als het systeem met de flippers hetzelfde werkt als in de E-Niro dan zit er een geheugenfunctie op. 

ik heb 4 eigenlijk 5 standen.

1Lichtjes regeneratief remmen

2.Gewoon regeneratief remmen.

3.Zwaar regeneratief remmen

4. Auto stand, dan kijkt de auto wat de auto’s voor je doen en of er een rotonde aan komt. Althans zoiets was het. Gebruik de auto-stand nooit.

5. Als ik de linker flipper ingedrukt houdt dan remt de auto helemaal tot 0km/h.

• Like 1
Geplaatst
Op 2-9-2019 om 10:50, olympus zei:

Ik heb deze ook besteld en heb mij laten vertellen door de dealer dat dit hetzelfde gaat werken als bij de PHEV versie.

Hij vertelde er gelijk bij dat er verschillende standen zijn hoe je hem laat genereren en als je voor de zwaarste kiest dat hij snel stil staat, dus je moet opletten dat je niet een auto vlak achter je hebt.

En het systeem was zo zei hij dat je het elke keer moet instellen als je weer start, geen geheugen functie dus.

Klopt, het is even wennen en spelen en uiteindelijk kan je met stand 3 mooie resultaten bereiken zonder iedere keer abrupt tot stilstand te komen. 

Geplaatst

Ik ben sinds twee weken de trotse eigenaar van een Niro HEV, en gebruik de flippers inderdaad regelmatig bij het rijden in de Ecomode. De auto remt natuurlijk zonder dit al regeneratief, maar dit kan je versterken door de flippers te gebruiken waardoor je bij het omhoog laten komen van je gaspedaal harder afremt en zodoende extra de accu's oplaad. Dit was in het begin inderdaad even wennen, het gevoel lijkt op remmen en terugschakelen naar de laagste versnelling in één keer als je het te snel laat gebeuren, maar eenmaal hieraan gewend hoef je het rempedaal onder normale omstandigheden helemaal niet meer te gebruiken, super!!!! Ik zit ook op een verbruik boven de 1 op 20, maar dit kan ook met rijstijl en veel files te maken hebben. 

• Like 1
  • 5 jaar later...
Geplaatst

Wij zijn sinds twee weken de eigenaar van een mooie (gebruikte) Niro Dynamic Plusline MY2020. Ik zoek me ook rot naar de functie van de flippers bij het regeneratief remmen. Met welke (links of rechts?) stel ik het in?

Geplaatst

Ik heb een MY2024 dus weet niet zeker of dit het zelfde werkt maar vermoedelijk wel,

In Eco modus:met linker flipper handmatig regeneratief remmen in 4 stappen, elke klik remt de auto zwaarder af. Met de rechter flipper kan je in vier stappen terug naar nul. Automatisch regeneratief remmen: rechter flipper paar seconden ingedrukt houden. Ik gebruik meestal handmatig, ik laat de auto bijvoorbeeld bij een stoplicht uitrollen en rem het laatste stukje bij met de linker flipper. Tip: wel zo nu en dan de voetrem gebruiken anders gaan je remschijven roesten of vastzitten.

Geplaatst

Het is inderdaad prima te gebruiken zolang je niet de cruise control aan hebt. Dan werkt het niet. Daarnaast is de + en de - erg verwarrend. De linker flipper is voor + terwijl er een - op staat. En andersom.

Ikzelf vind overigens de stand 1 en 2 prima. Bij hoger wordt ik misselijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...