Ga naar inhoud

Winterbanden? Welke?


Niro79
Ga naar de oplossing Opgelost door jwv,

Aanbevolen Berichten

1 uur geleden, henk smit zei:

de zet die ik heb zijn wel originele Kia velgen met Michelin Crosclimate banden

deze zet kost bij de Kia dieler twee duizend euro en zijn drie jaar oud.   

...................E-Niro is geen Niro.............................

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, henk smit zei:

de zet die ik heb zijn wel originele Kia velgen met Michelin Crosclimate banden

deze zet kost bij de Kia dieler twee duizend euro en zijn drie jaar oud.   

Henk, ze passen echt niet op de e-Niro omdat die grotere remmen heeft. Geloof dat nou gewoon. Je kunt ermee stoppen hier op het e-Niro-forum.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Ik had in februari al Michelin's gekocht en die op de standaard velgen laten leggen. Was een beetje een haastklus omdat de 16 inch banden en velgen die ik had gekocht niet pasten. Nu dus eindelijk nette velgen gekocht. Toen ik ze besteld had was ik bang dat ze zo bling zouden zijn dat ik alleen nog maar rap muziek zou kunnen draaien, maar ze zien er best beschaafd uit. De banden bevallen overigens prima. Beetje stiller zelfs dan de gewone banden. Voor mensen die dit model interessant vinden: evolution dedicated s311. Kostte mij 70 euro per velg (ex tpms en montage). Maten komen exact overeen met de fabrieksvelgen

 

Overigens is er hier in Groningen al wel rap speciaal voor electrische auto's (net zo vrouwonvriendelijk als de meeste rap, waarvoor excuses maar te grappig om te laten liggen):

 

 

20191026_105915.jpg

aangepast door Prlwytzkofsky
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nette velgjes en heel wat beter dan die richtinggevoelige velgen van Kia. Bij de originele valt het nog wel mee, ik zou me enorm ergeren aan al die velgen die Kia als optie verkoopt. En nu: netjes schoonhouden natuurlijk! Tip: zet ze , nu ze nog mooi schoon zijn, direct in  een goede velgenwas (heb zelf goede ervaring met spul van Poorboys).

Ben nog tevreden met mijn Crossclimates; ook dit jaar krijgen we weer geen echte winter (en ik zoek de sneeuw niet op).

aangepast door Sigmasailor
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Nette velgjes en heel wat beter dan die richtinggevoelige velgen van Kia. Bij de originele valt het nog wel mee, ik zou me enorm ergeren aan al die velgen die Kia als optie verkoopt. En nu: netjes schoonhouden natuurlijk! Tip: zet ze , nu ze nog mooi schoon zijn, direct in  een goede velgenwas (heb zelf goede ervaring met spul van Poorboys).

Ben nog tevreden met mijn Crossclimates; ook dit jaar krijgen we weer geen echte winter (en ik zoek de sneeuw niet op).

.............ff reageren hoor..........

Je ergert je vreselijk "richtingsgebonden velgen" (wat een uiterlijk probleem is, en je zoveelste post hiervan,, en ja ook bij die van mij :) ) en rijdt wel op crossclimates, welke in de zomer minder zijn dan zomerbanden en in de winter slechter zijn dan winterbanden (veiligheids probleem). En waarom ? 2x half uur tijdsbesparing voor het wisselen ? 

Er zijn wat prioriteits issues lijkt mij....................

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Wat is er mis met de optie-velgen van Kia? Vind je ze gewoon niet mooi of...? Blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

Die Kia velgen zijn a-symmetrisch en hebben daardoor een (kennelijke) draairichting; er zijn geen linkse of rechts uitvoeringen van. Dat betekent dat ze aan de ene kant in de goede richting draaien en aan de ander kant (voor mijn gevoel) achteruit draaien. Is een kwestie van smaak; daar kun je niet over twisten, ik weet het. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 hours ago, Doublebogey5 said:

Wat is er mis met de optie-velgen van Kia? Vind je ze gewoon niet mooi of...? Blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

Ze zijn me te duur en ik vind ze niet mooi. Ik wil graag 17 inch i.v.m. comfort en stoeprandjes. De enige echte Kia velgen die volgens de webshop passen zijn deze:

https://webshop.kia.nl/accessoires/velgen/0/Q4400ADS07&modelid=139/

Die vind ik niet mooi en ze zijn 2,5X zo duur.  Het liefst had ik een setje van de standaard velgen gehad, maar die zijn geloof ik iets van 400 euro per stuk.  Mooie van deze velgen is dat het nauwelijks opvalt dat ze niet standaard zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb vrijdag de winterbanden eronder gekregen; Pirelli Cinturato Winter Extra Load. Via leasemaatschappij, dus niet veel op de keuze in te brengen. Bij het naar huis rijden na de wissel kon ik ze wel iets duidelijker horen dan de zomer Michelins, maar na een paar ritjes eigenlijk alweer aan gewend. Gewoon ook niet te veel bij nadenken. Hopelijk verder probleemloos de winter door met de e-Niro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is niet alleen sneeuw waar ze beter voor zijn. Winterbanden zijn bij lagere temperatuur veel soepeler dan zomerbanden, waardoor ze meer grip hebben. Maar als je niet veel op de weg zit en niet in de winter naar het buitenland rijdt (ivm wettelijke verplichting op winterbanden) dan zou ik privé ook voor crossclimates gaan. Scheelt toch weer 2x wisselen per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, jwv zei:

Maar als je niet veel op de weg zit en niet in de winter naar het buitenland rijdt (ivm wettelijke verplichting op winterbanden) dan zou ik privé ook voor crossclimates gaan. Scheelt toch weer 2x wisselen per jaar.

Hoezo 'als je niet in de winter naar het buitenland moet'? Die Cross Climates zijn daarvoor nou juist geschikt. Ik heb ze er juist onder liggen omdat we regelmatig de Duitse grens over gaan, ook in wintertijd. Daarmee hoef ik dus niet 2x per jaar te wisselen. En dat wisselen is één voordeel, maar ik heb maar beperkte opslagruimte. Tot voor kort had ik –voor mijn vorige auto– wel winterbanden. Dat wisselen was nog wel te doen, maar die banden lagen me altijd gruwelijk in de weg. Dat heeft mijn overstap mede bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Precies, sluit ik me helemaal bij aan. Ik verdenk de banden lobby ervan om overdreven te promoten dat er twee maal per jaar gewisseld moet worden. In de vorige eeuw (toen we nog regelmatig echte winters hadden) werd er lang niet zoveel op winterbanden gereden als tegenwoordig. Kortom: die bandenjongens (en meisjes) hebben het goed voor elkaar.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


On 10/26/2019 at 12:49 PM, Prlwytzkofsky said:

Ik had in februari al Michelin's gekocht en die op de standaard velgen laten leggen. Was een beetje een haastklus omdat de 16 inch banden en velgen die ik had gekocht niet pasten. Nu dus eindelijk nette velgen gekocht. Toen ik ze besteld had was ik bang dat ze zo bling zouden zijn dat ik alleen nog maar rap muziek zou kunnen draaien, maar ze zien er best beschaafd uit. De banden bevallen overigens prima. Beetje stiller zelfs dan de gewone banden. Voor mensen die dit model interessant vinden: evolution dedicated s311. Kostte mij 70 euro per velg (ex tpms en montage). Maten komen exact overeen met de fabrieksvelgen

 

Overigens is er hier in Groningen al wel rap speciaal voor electrische auto's (net zo vrouwonvriendelijk als de meeste rap, waarvoor excuses maar te grappig om te laten liggen):

 

 

20191026_105915.jpg

Ik heb je al eens zien rijden volgens mij :) ziet er goed uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de vorige eeuw (toen we nog regelmatig echte winters hadden) werd er lang niet zoveel op winterbanden gereden als tegenwoordig.

Maar waren de verschillen toen net zo groot als nu?
Techniek staat niet stil en ik denk niet dat je banden vsn toen kunt vergelijken met die van nu.
Link naar reactie
Delen op andere sites


51 minuten geleden, Murcielaygo zei:


Maar waren de verschillen toen net zo groot als nu?
Techniek staat niet stil en ik denk niet dat je banden vsn toen kunt vergelijken met die van nu.

in de jaren zestig gebrijkte je sneeuw kettingen als je naar winter sport in oosten rijk ging. . 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, henk smit zei:

het wisselen  van een zomer zet naar winter zet .moet je door een Kia dieler  laten doen.

wand ze moeten iedere keer in geleest. worden kost 30 euro in clusief wissel.  

Lijkt me sterk voor de E-Niro. Bij de "gewone" Niro kun je i.i.g. zelf de wieltjes wisselen. Na enige tijd ziet de auto gewoon de sensors (zonder tussenkomst van de dealer).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-10-2019 om 12:49, Prlwytzkofsky zei:

Ik had in februari al Michelin's gekocht en die op de standaard velgen laten leggen. Was een beetje een haastklus omdat de 16 inch banden en velgen die ik had gekocht niet pasten. Nu dus eindelijk nette velgen gekocht. Toen ik ze besteld had was ik bang dat ze zo bling zouden zijn dat ik alleen nog maar rap muziek zou kunnen draaien, maar ze zien er best beschaafd uit. De banden bevallen overigens prima. Beetje stiller zelfs dan de gewone banden. Voor mensen die dit model interessant vinden: evolution dedicated s311. Kostte mij 70 euro per velg (ex tpms en montage). Maten komen exact overeen met de fabrieksvelgen

 

Overigens is er hier in Groningen al wel rap speciaal voor electrische auto's (net zo vrouwonvriendelijk als de meeste rap, waarvoor excuses maar te grappig om te laten liggen):

 

 

20191026_105915.jpg

Dank je voor de info, velgen zien er prima uit! Welk type Michelin is erom gegaan?
Ik ga ook voor winterbanden ivm wintersport en een stille band is wel zo prettig.
En om een vrouwonvriendelijke rap kan ik als vrouw zijnde best lachen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...