Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur terug, zei pinguins:

Ik vraag me af of het contract dat Kia voor de laadpas met Allego heeft afgesloten inhoudt dat maar met 4 kW kan worden geladen. Dit staat namelijk in de KiaCharge app bij de Allego laadpunten. 

@pinguins Zo werkt dat niet. De laadsnelheid wordt bepaald in onderhandeling tussen auto en laadpaal bij het aansluiten. Daarbij kun je die snelheid niet ook nog eens afhankelijk maken van de gebruikte laadpas.

Als er in jouw app staat dat je maar met 4 kW kunt laden, heb je in diezelfde app dan ook je automerk, -type en modeljaar ingevoerd? Dan zou die app wel eens zo slim kunnen zijn om je aan te geven dat je in jouw geval met maar één fase en dus met maar 4 (feitelijk 3,7) kW kunt laden.

• Like 1
Geplaatst

Ik gebruik ook een openbare Allego paal want mijn woonplaats staat er vol mee, en die geeft de app allemaal aan als max 4kW, als ik mijn auto aansluit laadt die gewoon netjes met 11kW.

Heb al een keer gebeld naar "Digital charging Solutions" de leverancier van de laadpas en de app, gaven aan dat het een fout in de app is..... 

App is sowieso een zootje trouwens, duurt soms heel lang voor een laadsessie tevoorschijn komt en soms is ie dan een uurtje later ineens weer verdwenen, uiteindelijk klopt de rekening gelukkig wel al duurt het soms wel lang voor een laadsessie daadwerkelijk afgerekend wordt, maar goed, dat is mijn probleem niet. Ik heb de laadpas met Advanced (9,99€ pm) abo trouwens, overal laden voor 0,25 € per kWh.

Geplaatst
5 hours ago, Hippe lip said:

@pinguins Zo werkt dat niet. De laadsnelheid wordt bepaald in onderhandeling tussen auto en laadpaal bij het aansluiten. Daarbij kun je die snelheid niet ook nog eens afhankelijk maken van de gebruikte laadpas.

Als er in jouw app staat dat je maar met 4 kW kunt laden, heb je in diezelfde app dan ook je automerk, -type en modeljaar ingevoerd? Dan zou die app wel eens zo slim kunnen zijn om je aan te geven dat je in jouw geval met maar één fase en dus met maar 4 (feitelijk 3,7) kW kunt laden.

Ik heb me inmiddels aangemeld en ook een abonnement genomen. De app geeft nu wel “ca 11 kW” aan.

• Like 2
Geplaatst

bij mij stonden beide favorieten nog steeds op 4kW, favorieten verwijderd en opnieuw gezocht en favoriet gemaakt en nu zijn ze 11kW🙂

Geplaatst

Vraagje... Heeft hier iemand de laadpas van ENGIE en dan voor zuid-holland?

Ik heb al een paar laad sessies achter de rug in december, maar nog geen mail en geen facturen?

Dat is fijn toch , zou je zeggen, maar vind het raar. 🤔

Op de inlog site zie ik wel de transities maar geen facturen.

En als ik er een aanklik om het verder te bekijken , krijg ik een melding dat het niet gesigneerd is ? Heel vaag allemaal.

Ik dacht misschien heeft hier iemand daar ook ervaring mee?

Verder helemaal tevreden 😁

Groeten.

Mark

Geplaatst
6 uur geleden, zei Hitmark:

Vraagje... Heeft hier iemand de laadpas van ENGIE en dan voor zuid-holland?

Ik heb al een paar laad sessies achter de rug in december, maar nog geen mail en geen facturen?

Dat is fijn toch , zou je zeggen, maar vind het raar. 🤔

Op de inlog site zie ik wel de transities maar geen facturen.

En als ik er een aanklik om het verder te bekijken , krijg ik een melding dat het niet gesigneerd is ? Heel vaag allemaal.

Ik dacht misschien heeft hier iemand daar ook ervaring mee?

Verder helemaal tevreden 😁

Groeten.

Mark

Hai Mark, ik heb een Engie-pas (niet specifiek voor ZH) en ben even gaan kijken. Ik heb 1 laadsessie gehad in november. Ook geen factuur gehad.

Als ik op de sessie klik krijg ik de melding “dit oplaadpunt bestaat niet”.

Ook heel raar dus.

PS: overigens vind ik het niet zo gek dat jij nog geen factuur hebt gehad. Ik zou verwachten dat dit per maand zou gaan en december is nog niet voorbij.

Geplaatst
5 uur geleden, zei Elbi:

Hai Mark, ik heb een Engie-pas (niet specifiek voor ZH) en ben even gaan kijken. Ik heb 1 laadsessie gehad in november. Ook geen factuur gehad.

Ook heel raar dus.

PS: overigens vind ik het niet zo gek dat jij nog geen factuur hebt gehad. Ik zou verwachten dat dit per maand zou gaan en december is nog niet voorbij.

In november had ik ook een laadsessie. 18 euro. geen factuur.

Is toch raar, maar ik wacht rustig af.

Geplaatst

Hoi @Hitmark, ik heb iets eerder dan de E-Niro werd afgeleverd de ENGIE (Zuid-Holland) laadpas aangevraagd en dat is al sinds afgelopen augustus.
Ik ben even de tel kwijt maar ik denk dat ik nu aan de 10 laadbeurten zit via deze pas (is de enige trouwens).
De facturen verlopen via Last Mile Solutions - email adres "noreply@lastmilesolutions.com", maar dat wist je waarschijnlijk al.
Daarvan heb ik er inmiddels 3 mogen ontvangen. Deze komen ongeveer halverwege de maand erna binnen. 1e op 17-09, 2e op 15-10 en de 3e op 17-11.
Ik verwacht de 4e eer dezer dagen (morgen misschien).

Geplaatst

Ja toevallig de 15e ook mijn eerste..

Zijn het niet vergeten  😄

• Haha 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst
On 12/16/2021 at 7:26 AM, Elbi said:

Ook heel raar dus.

Hi, Ik heb sindskort een e niro, nu vertelde engie mij dat als je aan een dubbellader staat de niro stopt met laden als een andere auto erbij komt. Er vaar jij ook deze problemen, zoja wat is de oplossing:)?

Groet, 

DAve

Geplaatst

Ik heb nog niet als 1e aan een dubbellader gestaan, maar als je als 2e aankoppelt, krijg je sowieso niet direct de maximale laadstroom.

Wanneer er een 2e gebruiker aan de laadpaal begint, zal de stroom naar de 1e auto even omlaaggaan, maar dan hoort die auto even later weer op de (wellicht lagere) max te gaan laden.

Misschien is dat alleen iets dat bij Engie voorkomt?

Geplaatst
1 uur terug, zei Dave_1987:

Hi, Ik heb sindskort een e niro, nu vertelde engie mij dat als je aan een dubbellader staat de niro stopt met laden als een andere auto erbij komt. Er vaar jij ook deze problemen, zoja wat is de oplossing:)?

Groet, 

DAve

Hoi @Dave_1987, ik heb dit in het verleden ook een aantal keren aan de hand gehad en contact opgenomen met de providers van de laadpalen (Engie in deze is alleen de energie leverancier).
Zij konden mij vertellen dat de software achter het systeem aangepast moest worden om ervoor te zorgen dat beiden auto's gewoon tot maximaal vermogen opgeladen konden worden.
Daarna heb ik het met beide laadpalen (waar mijn auto vaak aan gekoppeld staat) niet meer aan de hand gehad.
Waar je ook op moet letten is als auto 1 niet aan het laden is maar wel nog aangemeld staat (de ring kleurt dan oranje/geel), dan stopt (dat was althans bij mij het geval) na 10 / 15 minuten het laden. Je krijg dan een melding via de KIA app.

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb diverse laad punten in de buurt.

Maar bij 1 laadpaal stopt het laden na 15 minuten..

Bij de andere palen nergens last van, Engie zou het uitzoeken maar tot op heden werkt het nog steeds niet.

Maar verder geen problemen meer met de laadpas.. 

Zeer tevreden met de tarieven van 0.26 cent P.kwh. ook in Breda trouwens  :-)

Nu nog een laadpas voor de aanstaande vakantie.

Mvg, Mark

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...