Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur terug, tijdjes123 zei:

Gefeliciteerd, 80.000 km per jaar? wow, wat voor werk doe je dan als ik vragen mag. Dat is aardig wat per dag wat je moet rijden.

Service Engineer Benelux / Duitsland voor portioneer en sorteer machines van vlees producten. Ooit 7u rijden en 1u werk, vandaar dat het wel een goede auto moest worden! En natuurlijk ook wat mag kosten! (Aan bijtelling dan..)

Geplaatst

Vandaag werd er op facebook ook gereageerd op een advertentie van Kia Nederland.  Daar werden ook wat frustraties in de reacties geplaatst over de levering en dan met name over de slechte communicatie van KIA NL. 

Reactie van KIA Nederland:

Kia Motors Nederland B.V. is door Kia Motors Europe geïnformeerd over een afwijking in de Europese Typegoedkeuring van bepaalde Kia’s Ceed CD (verschillende carrosserievarianten mogelijk) en Stonic YB.
De afwijking betreft een administratieve fout binnen de CO2 verwerking in de Typegoedkeuring. Hierdoor is het momenteel niet mogelijk de betrokken voertuigen te registreren.
Een aanpassing van de Typegoedkeuring is in behandeling bij de betrokken instanties.

Zo lang de aanpassing nog niet is doorgevoerd, zullen deze voertuigen op het punt van aankomst in Nederland, de haven van Rotterdam, moeten blijven.
Voor zover bekend heeft de aanpassing geen invloed op de werkelijke CO2 uitstoot van het voertuig, alleen op de verwerking binnen de Typegoedkeuring.

Kia Motors Nederland B.V. kan vooralsnog geen concrete datum noemen waarop de Typegoedkeuringsdata beschikbaar zijn, bij de verwerking zijn vele partijen betrokken.
We adviseren je daarom om in contact te blijven met jouw Kia-dealer voor actuele informatie, of jouw Kia-dealer te vragen om je op de hoogte te houden.

Wij bieden onze excuses aan voor het ontstane ongemak en vertrouwen erop dat de door jou bestelde Kia zo spoedig mogelijk door jouw Kia-dealer zal worden afgeleverd.

We wensen je dan ook alvast veel veilige en plezierige kilometers met je nieuwe Kia toe. ^MS

Ben bang dat het nog wel even gaat duren met de levering.

• Like 1
Geplaatst
4 minuten geleden, Denholt zei:

In ieder geval eindelijk een bericht van Kia.... waren goed in het wegkijken. Waarom niet direct deze reactie?

dat was ook mijn gedachte, nu weten we tenminste iets. Dit heeft de dealer mij niet verteld.

Neemt niet weg dat we nog wel even geduld moeten hebben. 

Geplaatst
32 minuten geleden, Proceeddriver zei:

dat was ook mijn gedachte, nu weten we tenminste iets. Dit heeft de dealer mij niet verteld.

Neemt niet weg dat we nog wel even geduld moeten hebben. 

Dit was ook ongeveer het verhaal dat ik na twee maanden van mijn dealer heb gehoord. Kia zelf kon er helemaal niets over zeggen...nu opeens wel.

Geplaatst
Vandaag werd er op facebook ook gereageerd op een advertentie van Kia Nederland.  Daar werden ook wat frustraties in de reacties geplaatst over de levering en dan met name over de slechte communicatie van KIA NL. 
Reactie van KIA Nederland:
Kia Motors Nederland B.V. is door Kia Motors Europe geïnformeerd over een afwijking in de Europese Typegoedkeuring van bepaalde Kia’s Ceed CD (verschillende carrosserievarianten mogelijk) en Stonic YB.
De afwijking betreft een administratieve fout binnen de CO2 verwerking in de Typegoedkeuring. Hierdoor is het momenteel niet mogelijk de betrokken voertuigen te registreren.
Een aanpassing van de Typegoedkeuring is in behandeling bij de betrokken instanties.

Zo lang de aanpassing nog niet is doorgevoerd, zullen deze voertuigen op het punt van aankomst in Nederland, de haven van Rotterdam, moeten blijven.
Voor zover bekend heeft de aanpassing geen invloed op de werkelijke CO2 uitstoot van het voertuig, alleen op de verwerking binnen de Typegoedkeuring.

Kia Motors Nederland B.V. kan vooralsnog geen concrete datum noemen waarop de Typegoedkeuringsdata beschikbaar zijn, bij de verwerking zijn vele partijen betrokken.
We adviseren je daarom om in contact te blijven met jouw Kia-dealer voor actuele informatie, of jouw Kia-dealer te vragen om je op de hoogte te houden.

Wij bieden onze excuses aan voor het ontstane ongemak en vertrouwen erop dat de door jou bestelde Kia zo spoedig mogelijk door jouw Kia-dealer zal worden afgeleverd.

We wensen je dan ook alvast veel veilige en plezierige kilometers met je nieuwe Kia toe. ^MS

Ben bang dat het nog wel even gaat duren met de levering.
Het lijkt wel alsof dit bericht van Facebook is verwijderd, kan het nergens meer terugvinden, jij wel?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Geplaatst
On 1/28/2020 at 2:32 PM, Proceed2020 said:

Dus ze worden gewoon geleverd zoals ik al zei emoji6.png

Gefeliciteerd, dat is wel mooi! Ik wacht maar even geduldig af :-)

Geplaatst

Vandaag even contact gezocht met de dealer. Ze zeggen dat ze bevestigd hebben gekregen vanuit Kia Nederland dat alle auto’s die vaststonden in week 6 t/m 8 worden getransporteerd naar de dealers. Auto’s worden blijkbaar vrijgegeven nu...

Ik heb een Gt-Plusline automaat benzine, MJ2020.

Lijkt dus op goed nieuws...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@Yuanes 

Op 28-1-2020 om 11:44, Yuanes zei:

In bestelling: Proceed GT-Line 1.4 T-GDI 7DCT Black Pearl. incl parkeersensoren voor. medio maart wordt ie geleverd. ik begreep wel van verschillende bronnen dat ik de parkeersensoren als ik vooruit parkeer elke keer handmatig aan moet zetten. Enkel achteruit gaan de parkeersensoren automatisch actief .   

Ik heb ook de Proceed met parkeersensoren voor besteld maar na de onderstaande reactie van de dealer heb ik ze gebeld en gezegd dat ik de sensoren niet meer bij wil. :) 

De parkeersensoren voor gaan een eigen leven leiden en kunnen spontaan aan gaan of niet werken. Eventuele garanties op deze sensoren zullen dan ook komen te vervallen.

Je ziet de sensoren nergens op, alleen geluid. Er komt een aparte knop voor de sensoren voor.

Geplaatst
[mention=21105]Yuanes[/mention] 
Ik heb ook de Proceed met parkeersensoren voor besteld maar na de onderstaande reactie van de dealer heb ik ze gebeld en gezegd dat ik de sensoren niet meer bij wil.  

De parkeersensoren voor gaan een eigen leven leiden en kunnen spontaan aan gaan of niet werken. Eventuele garanties op deze sensoren zullen dan ook komen te vervallen.
Je ziet de sensoren nergens op, alleen geluid. Er komt een aparte knop voor de sensoren voor.
Ik had dit nog specifiek met de dealer besproken bij de definitieve bestelling. Volgens hun krijg je originele parkeersensoren incl een knop. Ook zou dit zichtbaar en hoorbaar zijn.

Ik ben iig erg benieuwd wat het gaat woorden nu....

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Geplaatst

In bestelling: KIA ProCeed GT-PlusLine DCT7 MY20 1.4 T-GDi DCT7 Deluxe White en met Glazen schuifdak. Wordt eind maart geleverd. 

Geplaatst

@Yuanes ik ben vergeten om de onderstaande reactie bij te zetten. Hij zei ook dat de sensoren af en toe aan gaan als het regent :)

Er zijn klanten  die ook problemen ervaren met deze accessoire, ook bij de andere modellen. Dit heeft te maken dat het “kastje” wat wij moeten inbouwen storing geeft bij de rest van de auto.

Geplaatst

Zojuist bericht gekregen van mijn lease maatschappij dat de aflevering van de Proceed van week 8 naar week 14 wordt doorgeschoven. Het is dus nog niet op orde bij Kia....

Geplaatst

Wanneer is hij besteld @richard.vels ? De mijne staat nog gepland voor week 8, maar is al 4 augustus besteld. Er zijn nu al wel my2020's uitgeleverd die eerst vastgehouden waren ivm de type goedkeuring. Ik vind wederom 6 weken uitstel wel erg veel.

Geplaatst
Wanneer is hij besteld [mention=21078]richard.vels[/mention] ? De mijne staat nog gepland voor week 8, maar is al 4 augustus besteld. Er zijn nu al wel my2020's uitgeleverd die eerst vastgehouden waren ivm de type goedkeuring. Ik vind wederom 6 weken uitstel wel erg veel.
Die van mij was besteld op 4 november 2019. Volgens de dealer staat die in de haven van Rotterdam te wachten op de type goedkeur, maar daar geloof ik helemaal niets van. Maandag de dealer aan de lijn gehad, deze gaf telefonisch nog aan dat 18 februari niet zal lukken, maar wellicht wel begin maart. Vandaag krijg ik dus via de lease maatschappij door dat het week 14 (eind maart) kan worden. Schrijf het met een potlood in je agenda was de boodschap.

Geplaatst

Besteld eind juli maar gisteren was het dan zover. De proceed kon uitgepakt worden. Vandaag eerste rit gemaakt van een paar honderd kilometer. Tot nu toe een goed gevoel. De auto rijd heel comfortabel en geen kraakjes en rammeltjes. Zelfs de als accessoire ingebouwde parkeersensoren voor voldoen voor mij prima. Het is alleen jammer dat het een op zich staand spulletje is en niet geïntegreerd is met software van de auto. Het is een diesel en bij de koude start hoor je hem wel even maar eenmaal warm mooi stil. Op sommige stukken snelweg zijn de banden goed hoorbaar maar zeker voor mijn beleving niet vervelend. Wat ruimte betreft super, doet zeker niet onder voor mijn octavia station.

4E97BF07-EB2E-44B2-8BF8-AF64E0DC6985.jpeg

94F410D1-2D9C-47C1-B18F-8BABE8C7CE21.jpeg

14B477B9-9A19-40A8-BEE8-281FC03D1CCB.jpeg

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
Besteld eind juli maar gisteren was het dan zover. De proceed kon uitgepakt worden. Vandaag eerste rit gemaakt van een paar honderd kilometer. Tot nu toe een goed gevoel. De auto rijd heel comfortabel en geen kraakjes en rammeltjes. Zelfs de als accessoire ingebouwde parkeersensoren voor voldoen voor mij prima. Het is alleen jammer dat het een op zich staand spulletje is en niet geïntegreerd is met software van de auto. Het is een diesel en bij de koude start hoor je hem wel even maar eenmaal warm mooi stil. Op sommige stukken snelweg zijn de banden goed hoorbaar maar zeker voor mijn beleving niet vervelend. Wat ruimte betreft super, doet zeker niet onder voor mijn octavia station.

4E97BF07-EB2E-44B2-8BF8-AF64E0DC6985.jpeg.5b69b36af930f50bf5f1310d375402b0.jpeg
94F410D1-2D9C-47C1-B18F-8BABE8C7CE21.jpeg.2aca39039caf104e6ccc32e403df3e24.jpeg
14B477B9-9A19-40A8-BEE8-281FC03D1CCB.jpeg.7ff6a7c30563d529e27f91fa37d8efd4.jpeg
Ten eerste veel plezier en veilige kms! Heb je een foto van je parkeersensoren voor en het knopje ben namelijk best nieuwsgierig erna.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Geplaatst
22 uur geleden, Louk Seton zei:

4E97BF07-EB2E-44B2-8BF8-AF64E0DC6985.jpeg

94F410D1-2D9C-47C1-B18F-8BABE8C7CE21.jpeg

14B477B9-9A19-40A8-BEE8-281FC03D1CCB.jpeg

Een erg mooie auto, veel plezier en veel veilige kilometers toegewenst.

Mijn geduld wordt nog weer opnieuw op de proef gesteld:  auto eind juli 2019 besteld. Levering oorspronkelijk op 3 januari, aantal keren doorgeschoven naar levering uiteindelijk op 28 februari.

Gisteren via de leasemaatschappij bericht gehad dat de levering wordt doorgeschoven naar 28 maart  :mad::censored:

De dealer zegt ook druk te zetten op de uitlevering maar verder niet veel te kunnen doen.

Geplaatst

Hier hetzelfde, was verzet door de leasemaatschappij (Arval) naar 28 februari. Gisteren een brief ontvangen van Arval dat dit 26 maart wordt. Zojuist contact gehad met mijn dealer (die op zijn beurt met de importeur heeft gesproken) en geeft aan dat mijn proceed zojuist is vrijgegeven en volgende week verwacht wordt. Ik blijf voorzichtig positief ... Zit jij toevallig ook bij Arval @Proceeddriver? Misschien ook even je dealer bellen...

Geplaatst
41 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Hier hetzelfde, was verzet door de leasemaatschappij (Arval) naar 28 februari. Gisteren een brief ontvangen van Arval dat dit 26 maart wordt. Zojuist contact gehad met mijn dealer (die op zijn beurt met de importeur heeft gesproken) en geeft aan dat mijn proceed zojuist is vrijgegeven en volgende week verwacht wordt. Ik blijf voorzichtig positief ... Zit jij toevallig ook bij Arval @Proceeddriver? Misschien ook even je dealer bellen...

Ja ik zit inderdaad ook bij Arval. Vanochtend al contact gehad met de dealer maar die gaf aan niets te kunnen doen en volop met de importeur in gesprek te zijn.  dit was bij Wassink Autogroep. Welke dealer zit jij @Renzo4000

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...