Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zou toch geen probleem mogen zijn, om 17 inch te plaatsen in plaats van de 18 inch? Je zou dan zelfs iets minder moeten betalen! Of dit qua comfort, geluid veel verschil maakt, weet ik niet. Je kan dit wel zien bij een band type of deze meer of minder db leveren! 

• Like 1
Geplaatst

Persoonlijk vond ik het verschil tussen de 17 inch  en 18 inch marginaal qua comfort en geluidsproductie. Uiteraard is dit wel op basis van de Nederlandse wegen (België geeft waarschijnlijk andere ervaringen ;)).

Overigens vind ik dat de proceed minimaal 18 inch nodig heeft, 17 inch  is qua uitstraling net even wat minder vind ik persoonlijk. Maar ik zou in dit geval zeker even gaan proefrijden! De GT is sowieso iets stugger qua onderstel.

• Like 1
Geplaatst
Persoonlijk vond ik het verschil tussen de 17 inch  en 18 inch marginaal qua comfort en geluidsproductie. Uiteraard is dit wel op basis van de Nederlandse wegen (België geeft waarschijnlijk andere ervaringen ;)).
Overigens vind ik dat de proceed minimaal 18 inch nodig heeft, 17 inch  is qua uitstraling net even wat minder vind ik persoonlijk. Maar ik zou in dit geval zeker even gaan proefrijden! De GT is sowieso iets stugger qua onderstel.

Ja het onderstel is niet het probleem gaat me echt puur om het banden geluid. Maar dan ga ik toch wel weer gelijk een hoop extra neerleggen . Daarintegen weer meer opties natuurlijk . Ik zal zondag even kijken :)!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Geplaatst

Ja de 18” standaard Michelin pilot sport 4 zomerbanden maken behoorlijk wat geluid. Nu moest ik vorige maand over naar winterbanden en heb toen bij profile gezocht naar banden die wat minder geluid produceren. Ik kwam uit op de Michelin pilot alpine P5A. Volgens opgaaf 3dB (dus de helft) minder geluidsproductie dan de zomerbanden. En ja het scheelt echt. Het is een stuk rustiger in de auto.

• Like 1
Geplaatst
Ja de 18” standaard Michelin pilot sport 4 zomerbanden maken behoorlijk wat geluid. Nu moest ik vorige maand over naar winterbanden en heb toen bij profile gezocht naar banden die wat minder geluid produceren. Ik kwam uit op de Michelin pilot alpine P5A. Volgens opgaaf 3dB (dus de helft) minder geluidsproductie dan de zomerbanden. En ja het scheelt echt. Het is een stuk rustiger in de auto.

Wat ik nou nog steeds niet snap en misschien kan je me dat uitleggen : waarom is 3dB de helft ?

Geplaatst (aangepast)

@Luxata  al een definitieve keuze kunnen maken? ben benieuwd!

Gister dit artikel gelezen: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-ceed-en-proceed-ook-als-gt-line-edition/
Na al de geruchten, is het eindelijk officieel aangekondigd. Voor de kenners, betekent dit nou dat er geen GT-Line en Plusline uitvoeringen meer komen? en dus alleen de GT-Line Edition.

€29.995 voor een MHEV 1.5 T-GDI met automaat is een zeer aantrekkelijke prijs! Dat is €7.000 goedkoper dan mijn GT-PlusLine met automaat :?

aangepast door Mitch_Proceed
Geplaatst
[mention=21757]Luxata [/mention] al een definitieve keuze kunnen maken? ben benieuwd!

Gister dit artikel gelezen: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-ceed-en-proceed-ook-als-gt-line-edition/
Na al de geruchten, is het eindelijk officieel aangekondigd. Voor de kenners, betekent dit nou dat er geen GT-Line en Plusline uitvoeringen meer komen? en dus alleen de GT-Line Edition.

€29.995 voor een MHEV 1.5 T-GDI met automaat is een zeer aantrekkelijke prijs! Dat is €7.000 goedkoper dan mijn GT-PlusLine met automaat :?

Dat kan je niet vergelijken met een GTplus line. De Edition is de kaalste en goedkoopste versie die er is in 1.5T gdi

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
27 minuten geleden, CrutzZz zei:

Dat kan je niet vergelijken met een GTplus line. De Edition is de kaalste en goedkoopste versie die er is in 1.5T gdi

Dat snap ik en zo denk ik er ook over.
Echter, als het artikel lees, worden opties (die standaard zijn op GT-Line) genoemd als aanvulling bovenop de standaarduitrusting Bussiness Approved van de Ceed.

Vraag ik me nu af wat er minder op GT-Line Edition zal zitten dan de gewone GT-Line.

Ben benieuwd naar de nieuwe brochures.

Geplaatst
46 minuten geleden, Mitch_Proceed zei:

@Luxata  al een definitieve keuze kunnen maken? ben benieuwd!

Dat hoop ik echt niet. 

Dat zal wel een achteruitgang zijn.

Die edition word ik niet vrolijk van qua opties

Geplaatst

Hey Mitch .... nog steeds niet ! Ik zit nog te wachten op de lever tijd van de GT dat hoor ik morgen. Nu zit ik wel echt te twijfelen.

Die GT heeft alle opties maar een verbruik van 1:10 zit ik niet echt op te wachten. Dat zou betekenen dat ik elke 450 km moet gaan tanken. Nu heb ik op autoweek gekeken maar staan geen gebruikers reviews over de GT op dus ik weet de normale verbruiksgegevens niet echt . Ja de fabrieksopgave natuurlijk wel maar dat is altijd een fabeltje .
Weet iemand die hier een beetje ?

Geplaatst
Dat hoop ik echt niet. 

Dat zal wel een achteruitgang zijn.

Die edition word ik niet vrolijk van qua opties

Klopt ! Dit is echt een kale versie van de GT line volgens mij.

Als ze nou in plaats van wat technische snufjes betere geluidsisolatie zouden plaatsen dan hebben ze echt de allerbeste auto in dit segment. Ik heb gisteren toch nog even een focus st estate gereden (ja er mag gescholden worden ;) ) maar dat is echt een oase van rust tijdens de snelweg. Maar alles wat op de gtline zit is een optie bij Ford (extra bijleggen ) dus dat wordt em niet

Geplaatst

Klopt ! Dit is echt een kale versie van de GT line volgens mij.

Als ze nou in plaats van wat technische snufjes betere geluidsisolatie zouden plaatsen dan hebben ze echt de allerbeste auto in dit segment. Ik heb gisteren toch nog even een focus st estate gereden (ja er mag gescholden worden default_wink.png ) maar dat is echt een oase van rust tijdens de snelweg. Maar alles wat op de gtline zit is een optie bij Ford (extra bijleggen ) dus dat wordt em niet

Waarom ga je niet voor de 1.5 T-GDI Hybrid. Deze zit ook in de Hyundia i30.

ik zelf ben erop aan het wachten tot dat ik hem kan bestellen. Gt plusline DCT7 met Schuif/kanteldak. 

Geplaatst

Waarom ga je niet voor de 1.5 T-GDI Hybrid. Deze zit ook in de Hyundia i30.

ik zelf ben erop aan het wachten tot dat ik hem kan bestellen. Gt plusline DCT7 met Schuif/kanteldak. 

Ja omdat ik dan weer een maand of 4 moet wachten dan ... ben nu wel beetje klaar met die verangende Renault Clio waar ik in rij

Geplaatst (aangepast)

ik heb deze reactie verwijderd vanwege dubbel posten ( per ongeluk ) 

Sorry mijn telefoon heeft wat kuren ! 

aangepast door Luxata
Geplaatst

Ik hoop toch echt wel dat er snel iets bekend wordt gemaakt mbt andere uitvoeringen.

Ivm de minder km'ers die ik maak gaat mijn Proceed diesel GT  PLusline eind van de maand naar een collega. Ik mag een nieuwe Proceed benzine bestellen.

(wij zijn aan KIA gelieerd, dus het is Kia, Kia of Kia)

Maar om van een luxe uitvoering naar een 'basis'uitvoering te gaan was niet niet planning. 

De 1.4 T-GDI klonk al goed, maar die 1.5 is dan toch weer leuker met meer PK.

en zoals ik in dit topic las, is de 1.4 niet meer te bestellen.

afwachten en duimen denk ik

Geplaatst
Ik hoop toch echt wel dat er snel iets bekend wordt gemaakt mbt andere uitvoeringen.
Ivm de minder km'ers die ik maak gaat mijn Proceed diesel GT  PLusline eind van de maand naar een collega. Ik mag een nieuwe Proceed benzine bestellen.
(wij zijn aan KIA gelieerd, dus het is Kia, Kia of Kia)
Maar om van een luxe uitvoering naar een 'basis'uitvoering te gaan was niet niet planning. 
De 1.4 T-GDI klonk al goed, maar die 1.5 is dan toch weer leuker met meer PK.
en zoals ik in dit topic las, is de 1.4 niet meer te bestellen.

afwachten en duimen denk ik

Wel meer pk maar blijkbaar heeft hij de zelfde performance nummers.

Maar update : ik heb net te horen gekregen dat er een zwarte proceed gt in bestelling was en die klant heeft geannuleerd . Dikke vinger dan ga ik maar wat vaker tanken . Rond drie weken wachten en dan is ie van mij

Geplaatst

Ik heb voeige week mandag mijn proceed GT line 1.0 t-gdi opgehaald, 

ik kon kiezen tussen deze ( demo model ) of een nieuwe 1.0 t-gdi proceed gt line EDITION 

de reden waarom wij voor de normale gt line zijn gegaan is heel simpel, 

edition heeft geen digitaal instrumentarium, geen kuip alcantara stoelen maar die stoffen met wit/grijs leer, geen stuur en stoelverwarming. Deze opties maken juist het comfort voor de proceed in mijn ogen daarom dus de keuze. 

die 1.5 mhev gt line komt voorlopig nog niet had ik gehoord en voorlopig alleen leverbaar als edition die dus kaler is... 

• Like 1
Geplaatst
ik kon kiezen tussen deze ( demo model ) of een nieuwe 1.0 t-gdi proceed gt line EDITION 
edition heeft geen digitaal instrumentarium, geen kuip alcantara stoelen maar die stoffen met wit/grijs leer, geen stuur en stoelverwarming. Deze opties maken juist het comfort voor de proceed in mijn ogen daarom dus de keuze. 

die 1.5 mhev gt line komt voorlopig nog niet had ik gehoord en voorlopig alleen leverbaar als edition die dus kaler is... 

Prijzen zijn al bekend. Met verschillende versies. Als het goed is zijn ze te bestellen vanaf januari.

• Like 1
Geplaatst
1 uur terug, Robo2133 zei:

Bedankt voor het laten weten! Zo te zien is de GT-Line EDITION echt een grote downgrade.
Heb je dan ff mazzel gehad dat je de demo nog kon uitkiezen.
Ik wens je heel veel rijplezier en veilige kilometers :grin:.

@pdakkerman, als ik berichtje van Robo2133 lees, zou ik de sleutels van je huidige Proceed maar niet aan je collega geven :lol:.
Althans voorlopig nog niet. Mag wel hopen voor je dat de 1.5 MHEV alsnog in een echte GT-Line uitvoering komt.

• Like 1
Geplaatst

@Mitch_Proceed geen probleem! 

de prijzen van een gt line edition zijn erg aantrekkelijk nu ook met de eindejaars deals maar toen wisten wij nog niet van de downgrade af aangezien we nog aan het oriënteren waren. We zijn inderdaad superblij met onze deal met de demo auto die we hebben kunnen maken! Vooral als ik de prijzen vergelijk met een zelfde soort auto dan hebben we echt geluk gehad, en erg Bedankt!

• Like 1
Geplaatst

In September heb ik een Proceed 1.4T-GDI GT-PlusLine besteld in deluxe white, dit zou 1 van de laatste zijn die nog geproduceerd zou worden met deze motor. De auto zou week 51 geleverd worden, echter kort daarvoor te horen gekregen dat deze ivm modeljaar update niet geleverd kon worden.

Vandaag heb ik een mailtje gehad van de dealer (jawel met kerst) met iets meer info. Deze maandag zouden alle nieuwe specs beschikbaar komen zei hij.

Voor mijn order wist hij te melden dat deze is omgezet naar een 1.5T GT-PlusLine MY21. De uitrusting zou identiek zijn en de prijs bleef ook hetzelfde, levering week 9.

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 26-12-2020 om 20:06, OwN4UtReG zei:

In September heb ik een Proceed 1.4T-GDI GT-PlusLine besteld in deluxe white, dit zou 1 van de laatste zijn die nog geproduceerd zou worden met deze motor. De auto zou week 51 geleverd worden, echter kort daarvoor te horen gekregen dat deze ivm modeljaar update niet geleverd kon worden.

Vandaag heb ik een mailtje gehad van de dealer (jawel met kerst) met iets meer info. Deze maandag zouden alle nieuwe specs beschikbaar komen zei hij.

Voor mijn order wist hij te melden dat deze is omgezet naar een 1.5T GT-PlusLine MY21. De uitrusting zou identiek zijn en de prijs bleef ook hetzelfde, levering week 9.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe specs. Ik heb eind juli een Proceed 1.4T-GDI GT-PlusLine in Orange fusion besteld. Zou eerst eind november geleverd worden. Werd uiteindelijk week 1, maar is nu inmiddels week 11 geworden met als mededeling dat er vertraging in de fabriek zou zijn. Verloopt allemaal via de leasemaatschappij dus ben benieuwd of dit ook met de MY21 upgrade te maken heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...