Jump to content
Gampie

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Recommended Posts

Vandaag een telefoontje van de dealer gehad , mijn proceed is vandaag binnengekomen , a.s maandag of dinsdag mag ik hem ophalen.

Op 26-11-2019 om 19:04, Gampie zei:

Vandaag een telefoontje van de dealer gehad , mijn proceed is vandaag binnengekomen , a.s maandag of dinsdag mag ik hem ophalen.

Top! Alvast veel plezier ;-) 

Ik hield er sterk rekening mee dat mijn Proceed pas rond medio december in het land zou zijn, maar blijkbaar stond ie toch op een boot die al is aangekomen in Nederland (dank u, Sinterklaasje ;-)). Weliswaar later dan gehoopt en daarmee pas aflevering in 2020, maar gelukkig is ie er nu wel. Na in mei besteld te hebben geloofde ik er al bijna niet meer in...

Gaat om een Proceed 1.6 CRDi DCT GT-Plusline in Blue Flame. Zin in :-)!

@Wutroe Dat is nog eens een flinke levertijd :-( ! Het komt nu in ieder geval in de buurt!

Kwam ook een beetje door modeljaar 2020, daar wilde ik per se op wachten.

30 november besteld. Hij wordt geleverd maart/april 2020 

Op 26-10-2019 om 17:27, Huuv zei:

Begin september besteld

Begin januari wordt deze geleverd.

Vandaag even gebeld gebeld met de dealer, 23 dec komt mijn auto aan bij de dealer.

Daarna nog klaarmaken en trekhaak monteren.

Verwachting is dus nog steeds begin januari!

Vandaag wederom contact gehad met mijn dealer. Mijn bestelde Proceed 1.4 dct7 op 4 augustus is inmiddels voor de 5e keer uitgesteld.

Dit keer de volgende reden: hij staat sinds 7 december in de haven en kan niet op transport naar de dealer omdat de typegoedkeuring er nog niet is voor het my2020 model (ivm CO2 regels).

De datum is nu weer verzet naar 31-01-2020. Het is nog maar de vraag of dat gehaald gaat worden, kennelijk geldt dit voor alle my2020 auto's die nu in de wacht staan :( 

Wat een gezeik. Mijn dealer is mijn my2020 as we speak aan het klaarmaken voor aflevering, ik heb niks gehoord over wachten ivm andere CO2 regels. Gaat dan wel om een diesel, die stoten sowieso al minder CO2 uit

Ik ben sinds 29 november een trotse eigenaar van mijn proceed MY2020 (benzine)

12 uur geleden, Gampie zei:

Ik ben sinds 29 november een trotse eigenaar van mijn proceed MY2020 (benzine).

Van harte gefeliciteerd!! En hoe bevalt de schermen (middenscherm en dashboard)?

Edited by Huuv

Op 24-12-2019 om 09:15, Huuv zei:

Van harte gefeliciteerd!! En hoe bevalt de schermen (middenscherm en dashboard)?

Ja super! Het is echt geweldig.

Vandaag bericht van de dealer. Helaas meer vertraging. Proceed in juli besteld en nu verwachten ze de auto 20 februari te kunnen afleveren. Dit is inmiddels de vijfde keer van een te verwachten afleverdatum. Als ik vraag wat de reden van de vertraging is, is het antwoord “Wij begrijpen er niets waarom het zo lang duurt” Ik ben benieuwd of hij er voor de zomer is... 

Edited by Louk Seton

Vandaag bericht van de dealer. Helaas meer vertraging. Proceed in juli besteld en nu verwachten ze de auto 20 februari te kunnen afleveren. Dit is inmiddels de vijfde keer van een te verwachten afleverdatum. Als ik vraag wat de reden van de vertraging is, is het antwoord “Wij begrijpen er niets waarom het zo lang duurt” Ik ben benieuwd of hij er voor de zomer is... 
In een andere topic wordt gesproken over een een niet correcte CO2 uitstoot van de Proceed.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.kiaclub.nl/topic/24324-proceed-voldoet-niet-aan-co2-norm/&share_tid=24324&share_fid=35523&share_type=t&link_source=app

Proceed voldoet niet aan CO2 norm

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

"We are all on the same boat"

Vervelende is wel dat je een auto besteld op basis van de "op dat moment" zijnde keuzemogelijkheden en we nu steeds meer vertraging oplopen. De mijne zou initieel begin oktober worden afgeleverd en nu inmiddels na 5 a 6 keer verzet naar eind januari. Ik betwijfel ten zeerste dat ze dat nog gaan halen. 

Feit is wel dat er in de tussentijd heel veel andere modellen op de markt zijn gekomen die ook in mijn gezichtsveld vallen en wellicht minstens of zelfs meer interessant zijn gworden. Hoewel ik de Proceed nog steeds een geweldige auto vind is de voorpret ernstig teniet gedaan. Kia heeft hun spullenboel simpelweg niet op orde.

Communicatie is helaas een zeer slecht punt van Kia Nederland.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

Ik ben bij Kia geweest en die verkoper wist mij te vertellen dat er maar een bepaalde batch aan auto’s is afgekeurd en terug gestuurd naar de fabriek. Voor de mensen die niet begrijpen waarom andere hem eerder krijgen is omdat voor die personen die een afkeur auto hadden een nieuwe is besteld, in Oktober besteld is eind januari levering ongeveer. Desbetreffende garage moesten er ook 4 terug sturen door dit euvel. Begin december hebben ze de mensen van die bestelde auto’s benaderd. Als je niet benaderd bent in december dan wordt jou auto gewoon geleverd op de dag dat Kia aangeeft. Dus niet alle auto’s staan te wachten op goedkeuring.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1

Hij staat niet meer in bestelling Wat een geweldig mooie en fijne auto! Nu al zin om hem de komende tijd helemaal te ontdekken en eigen te maken.

770e1df7f543539662c42d1e0698a221.jpg

7265dec30622076a9ac5590058c4d51f.jpg

e9e8222f0cf165bac1c67e57f083b820.jpg

• Like 2

In iets betere kwaliteit (blijkbaar kun je een post na x-tijd niet mee bewerken):

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

• Like 1

Leuke foto's @Wutroe ! Heb je het MY2020 model met aangepaste dashboard? Misschien daar ook nog een paar foto's van maken/delen? Heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst!

Voor mij blijft het nog even afwachten, hopelijk einde van de maand kan ik ook wat foto's delen.

Zeker, daar heb ik speciaal op gewacht. Ik heb de auto al in mei besteld.

In het topic over MJ2020 heb ik zojuist 2 foto's gepost over Android Auto op het nieuwe scherm. Ik zal een dezer dagen nog wat meer foto's maken van het scherm en het tellercluster. Ik ben erg blij dat ik er op gewacht heb!

Gave auto! Ziet er erg chique uit.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

In het blauw zoals die ga ik hem ook hopelijk z.s.m. ontvangen! Ben benieuwd naar je ervaringen met de diesel en automaat, ik kom van de bmw's af.. en dat was natuurlijk subliem! :)

Ik had hiervoor een Audi A3; qua afwerking had ik verwacht wel wat in te moeten boeten, maar tot nu toe ben ik erg tevreden met hoe de Kia in elkaar steekt. De diesel is lekker stil, je hoort er maar weinig van. Met de DCT rijdt het heerlijk. De bak lijkt soms nog wat traag, maar ik rijd ook nog wel als een oud wijf vanwege de weinige kilometers ;-) En met traag bedoel ik dat ie bijv. niet snel de kick-down pakt, maar in een versnelling blijft hangen als je gas geeft. Ik weet niet of de bak enig zelflerend vermogen heeft, dat zou wel fijn zijn. 

Beste (aanstaande) Proceed bestuurders,

Sinds begin augustus ook een GT-PlusLine 1.4 Benzine Automaat (MJ 2020) in bestelling staan in de kleur wit. Als extra optie wel voor het panorama dak gekozen, het zwarte dak komt mooi uit in de witte auto. Ik ga de auto zakelijk rijden.

Destijds netjes gepland om 3 januari de auto op te halen. Eind december te horen gekregen dat dit waarschijnlijk de week van 6 januari zou worden en vandaag werd tot mijn spijt medegedeeld door de dealer dat ik rekening moet gaan houden met uitlevering in week 8.. Het gekke is wel dat eind december het verhaal nog was dat de auto al in Nederland was, maar dat enkel en alleen het RDW zijn ''plasje'' nog over de auto moest doen. Vandaag was het bericht dat ze morgen een lijst met chassisnummers krijgen waar mijn auto vrijwel zeker niet bij zal zitten en ik rekening moet houden met week 8.

Als consument ben je ''leek'' als het om dit soort dingen gaat, maar het is wel een onsamenhangend verhaal aan het worden op deze manier...