MoProceed Geplaatst 22 April, 2022 Geplaatst 22 April, 2022 1 uur terug, zei Nulvijftig: Maar weer eens contact gehad met de dealer. Geen nieuws, nog steeds 'in order', wat gelijk staat aan; geen productiedatum bekend. Er moet volgende week een wonder gebeuren als de auto, zoals aangegeven, in week 20 uitgeleverd kan gaan worden. Ik denk dat het nog een hele poos gaat duren voordat ik de auto krijg. Wat staat er bij jou als verwachte leverdatum? Quote
Nulvijftig Geplaatst 22 April, 2022 Geplaatst 22 April, 2022 1 uur terug, zei MoProceed: Wat staat er bij jou als verwachte leverdatum? Was eerst week 15, nu (nog) week 20, maar wordt nog later denk ik. Verwachte leverweek zegt in mijn geval helemaal niks zolang de auto nog geen productiedatum heeft. Auto is begin december besteld trouwens. Quote
MoProceed Geplaatst 22 April, 2022 Geplaatst 22 April, 2022 2 uur geleden, zei Nulvijftig: Was eerst week 15, nu (nog) week 20, maar wordt nog later denk ik. Verwachte leverweek zegt in mijn geval helemaal niks zolang de auto nog geen productiedatum heeft. Auto is begin december besteld trouwens. Wat vervelend die onzekerheid, houdt ons op de hoogte. Quote
its GriffX Geplaatst 24 April, 2022 Geplaatst 24 April, 2022 Afgelopen week een update gehad over de Kia. Hij stond qua leverdatum op deze week, dit is verschoven naar week 23. Nog geen productiedatum verder bekend. Auto besteld begin december, wel te horen gekregen dat hij wacht op de chip van de automaat. Quote
Fredschhh Geplaatst 25 April, 2022 Geplaatst 25 April, 2022 (aangepast) Op 22-4-2022 om 19:25, zei Nulvijftig: Was eerst week 15, nu (nog) week 20, maar wordt nog later denk ik. Verwachte leverweek zegt in mijn geval helemaal niks zolang de auto nog geen productiedatum heeft. Auto is begin december besteld trouwens. Kan VDNS dat vertellen ja? Dan ga ik ook maar eens bellen 25 April, 2022 aangepast door Fredschhh Quote
michelklok Geplaatst 26 April, 2022 Geplaatst 26 April, 2022 Mijn Proceed is door de leasemaatschappij op 24 november vorig jaar besteld. Verwachte week van leveren: week 17, ofwel 5 maanden wachten. Het is nu week 17, maar ik had nog niets gehoord. Toch maar even gebeld met de leverende dealer. Verwachte leverdatum is nu verschoven naar 1 oktober 2022. Dat is dus bijna 10 maanden wachten... Quote
marijn.hak Geplaatst 26 April, 2022 Geplaatst 26 April, 2022 Mijn Proceed is door de leasemaatschappij op 24 november vorig jaar besteld. Verwachte week van leveren: week 17, ofwel 5 maanden wachten. Het is nu week 17, maar ik had nog niets gehoord. Toch maar even gebeld met de leverende dealer. Verwachte leverdatum is nu verschoven naar 1 oktober 2022. Dat is dus bijna 10 maanden wachten...Jemig, forse vertraging zeg. Begint nu allemaal fors op te lopen ineens. Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk Quote
michelklok Geplaatst 26 April, 2022 Geplaatst 26 April, 2022 Voor mij is de lol er ook wel een beetje vanaf. Wat ik vooral jammer vind is dat zowel de leasemaatschappij en dealer niet zelf iets hebben gecommuniceerd, maar dat ik er als berijder zelf achteraan heb moeten bellen. Ik begrijp dat dit niet de leuke berichten zijn om te communiceren, maar toch hoor je dit als leverende partij te doen. Ik had even de hoop de auto toch in deze periode zou worden geleverd, omdat hij nog ruim voor die oorlog was besteld, maar helaas... Hopelijk kan het contract van mijn huidige lease-Octavia tot die tijd worden verlengd. Dan rijd ik daar nog een paar maanden langer mee door. 2 Quote
Jamboree Geplaatst 26 April, 2022 Geplaatst 26 April, 2022 Ik mag écht van geluk spreken dat mijn auto al in bestelling was als ik de berichten hier zo een beetje volg... Vorig jaar eind juni besteld en na dik 10 maand kon ik hem gistermiddag ophalen bij de dealer. 2 Quote
MoProceed Geplaatst 28 April, 2022 Geplaatst 28 April, 2022 Op 26-4-2022 om 11:02, zei michelklok: Mijn Proceed is door de leasemaatschappij op 24 november vorig jaar besteld. Verwachte week van leveren: week 17, ofwel 5 maanden wachten. Het is nu week 17, maar ik had nog niets gehoord. Toch maar even gebeld met de leverende dealer. Verwachte leverdatum is nu verschoven naar 1 oktober 2022. Dat is dus bijna 10 maanden wachten... Via welke leasemaatschappij loopt de bestelling? Quote
Fredschhh Geplaatst 28 April, 2022 Geplaatst 28 April, 2022 Op 26-4-2022 om 20:54, zei Jamboree: Ik mag écht van geluk spreken dat mijn auto al in bestelling was als ik de berichten hier zo een beetje volg... Vorig jaar eind juni besteld en na dik 10 maand kon ik hem gistermiddag ophalen bij de dealer. Heel gaaf! Krijg hem exact het zelfde! 1 Quote
michelklok Geplaatst 28 April, 2022 Geplaatst 28 April, 2022 6 uur geleden, zei MoProceed: Via welke leasemaatschappij loopt de bestelling? Via Athlon. Quote
Koens Geplaatst 29 April, 2022 Geplaatst 29 April, 2022 Op 26-4-2022 om 20:54, zei Jamboree: Ik mag écht van geluk spreken dat mijn auto al in bestelling was als ik de berichten hier zo een beetje volg... Vorig jaar eind juni besteld en na dik 10 maand kon ik hem gistermiddag ophalen bij de dealer. Heeft uiteindelijk nog best lang geduurd. Volgens mij, zo te lezen, heb ik een unieke korte levertijd gehad van 11 weken. Daarbij wel gezegd dat de dealer een productieslot had, die ik nog kon aanpassen. Aankomende maandag heb ik mijn proceed 5 weken in bezit. Inmiddels staat er al iets meer dan 4000 km op de teller. Wat een rij genot!! Ik kan wel aangeven dat het het wachten waard is. Zeer stabiele auto en redelijk wat power (1.5 T-GDI). Bij de aflevering was de afneembare trekhaak nog in bestelling, waarbij ze aangaven dat het zomaar een maand kon duren. Twee weken later werd ik gebeld om een afspraak in te plannen, aangezien de trekhaak er al was. Maar goed 5 weken en 4000km later ben ik zeer content met de keuze die ik gemaakt heb. Enige irritatiepuntje is de dodehoekherkenning. Deze is wel heel erg veilig afgesteld. Quote
Nulvijftig Geplaatst 29 April, 2022 Geplaatst 29 April, 2022 Inmiddels een update gekregen via een noreply mailtje van Leaseplan. Verwachte leverweek is nu op week 25 gezet (was eerst week 15 en daarna 20). Reden: Vertraging vanuit fabriek. Had het al wel verwacht en ga er dan ook niet vanuit dat week 25 wel gehaald gaat worden. Quote
Fredschhh Geplaatst 29 April, 2022 Geplaatst 29 April, 2022 4 uur geleden, zei Nulvijftig: Inmiddels een update gekregen via een noreply mailtje van Leaseplan. Verwachte leverweek is nu op week 25 gezet (was eerst week 15 en daarna 20). Reden: Vertraging vanuit fabriek. Had het al wel verwacht en ga er dan ook niet vanuit dat week 25 wel gehaald gaat worden. Wat vervelend! Hier nog steeds week 24, maar vrees dat dat ook niks wordt, gezien bij jou het ook constant verzet wordt. Quote
DizzyB Geplaatst 29 April, 2022 Geplaatst 29 April, 2022 Hier nog steeds gepland op week 30 via Leaseplan. Eind januari was de order bevestigd. Heb er een hard hoofd in. Maargoed, niks aan te doen. Quote
michelklok Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 Op 26-4-2022 om 11:02, zei michelklok: Mijn Proceed is door de leasemaatschappij op 24 november vorig jaar besteld. Verwachte week van leveren: week 17, ofwel 5 maanden wachten. Het is nu week 17, maar ik had nog niets gehoord. Toch maar even gebeld met de leverende dealer. Verwachte leverdatum is nu verschoven naar 1 oktober 2022. Dat is dus bijna 10 maanden wachten... Gisteren via mijn werkgever het bericht ontvangen dat de leverende dealer verwacht dat "mijn" Proceed op/rond 31 augustus zal worden geleverd. Met de aanvulling dat de datum is gewijzigd, omdat de productie is vertraagd. Goh. Quote
Nulvijftig Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 1 uur geleden, zei michelklok: Gisteren via mijn werkgever het bericht ontvangen dat de leverende dealer verwacht dat "mijn" Proceed op/rond 31 augustus zal worden geleverd. Met de aanvulling dat de datum is gewijzigd, omdat de productie is vertraagd. Goh. Opzich positief dat die van oktober naar augustus is gegaan denk ik, mocht dat zekerheid geven is dat toch fijn. Welke uitvoering uitvoering heb je besteld trouwens? Quote
Fredschhh Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 1 uur geleden, zei Nulvijftig: Opzich positief dat die van oktober naar augustus is gegaan denk ik, mocht dat zekerheid geven is dat toch fijn. Welke uitvoering uitvoering heb je besteld trouwens? Welke jij? Ik via Leaseplan een Kia Proceed Plusline(zonder pano) 1.5 DCT7 black. Quote
michelklok Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 5 uur geleden, zei Nulvijftig: Opzich positief dat die van oktober naar augustus is gegaan denk ik, mocht dat zekerheid geven is dat toch fijn. Welke uitvoering uitvoering heb je besteld trouwens? Het is een Proceed 1.5 T-GDI DCT7 GT-Plusline in de kleur Blue Flame Metallic zonder panoramisch dak. Quote
Nulvijftig Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 5 uur geleden, zei Fredschhh: Welke jij? Ik via Leaseplan een Kia Proceed Plusline(zonder pano) 1.5 DCT7 black. Kia Proceed GT 1.6 T-GDi DCT7 met glazen dak in Penta Metal Metallic. We hebben gewoon vertraging doordat we automaten hebben besteld, gaan net iets meer chips in dan die handbakken. Vandaar ook mijn vraag naar welke versie jij/jullie hadden besteld. 2 uur geleden, zei michelklok: Het is een Proceed 1.5 T-GDI DCT7 GT-Plusline in de kleur Blue Flame Metallic zonder panoramisch dak. Als jij hem 24 november hebt besteld en hun noemen eind augustus als harde datum(?), dan verwacht ik die van mij niet veel later. Die is op 8 december besteld. Ze geven niet veel informatie bij de dealer dus probeer mijn eigen ideeën hier maar even op los te laten Kan het overigens ook helemaal mis hebben, maar er moet ergens in de fabriek wel een logica zitten qua bestel-, productie- en afleverdatum. Quote
marijn.hak Geplaatst 5 Mei, 2022 Geplaatst 5 Mei, 2022 Mijn auto is - zoals eerder vermeld - ook vertraagd en het gaat bij mij ook om een DCT7.Wat ik zou doen als autofabrikant: als de automaat het probleem is, alle auto's met handbakken die al verkocht zijn naar voren halen en de auto's met automaat clusteren. Komt de batch met automaten dan beschikbaar, zoveel mogelijk maken en dan op basis van eerste bestelling eerst maken. Of ze het ook zo doen, geen idee. Ik lees wel dat de levertijden van de auto's met automaat nu allemaal richting eind augustus gaan, waar die van mij ook staat. Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk Quote
Fredschhh Geplaatst 5 Mei, 2022 Geplaatst 5 Mei, 2022 16 uur geleden, zei Nulvijftig: Kia Proceed GT 1.6 T-GDi DCT7 met glazen dak in Penta Metal Metallic. We hebben gewoon vertraging doordat we automaten hebben besteld, gaan net iets meer chips in dan die handbakken. Vandaar ook mijn vraag naar welke versie jij/jullie hadden besteld. Als jij hem 24 november hebt besteld en hun noemen eind augustus als harde datum(?), dan verwacht ik die van mij niet veel later. Die is op 8 december besteld. Ze geven niet veel informatie bij de dealer dus probeer mijn eigen ideeën hier maar even op los te laten Kan het overigens ook helemaal mis hebben, maar er moet ergens in de fabriek wel een logica zitten qua bestel-, productie- en afleverdatum. Ergens blijf ik toch hoop houden op week 24. Maandag wederom met VDNS gesproken en zij hebben Kia Nederland gebeld. Die gaven ook nog steeds w24 door voor aflevering mijn auto. Of het betrouwbaar is, durf ik niet te zeggen. Daarnaast rijdt ik nu tijdelijk Kia Niro en die moest 1800 km geleden al een beurt. Mocht hij toch vertragen dan ga ik dat toch maar doen 1 Quote
michelklok Geplaatst 5 Mei, 2022 Geplaatst 5 Mei, 2022 17 uur geleden, zei Nulvijftig: Kia Proceed GT 1.6 T-GDi DCT7 met glazen dak in Penta Metal Metallic. We hebben gewoon vertraging doordat we automaten hebben besteld, gaan net iets meer chips in dan die handbakken. Vandaar ook mijn vraag naar welke versie jij/jullie hadden besteld. Als jij hem 24 november hebt besteld en hun noemen eind augustus als harde datum(?), dan verwacht ik die van mij niet veel later. Die is op 8 december besteld. Ze geven niet veel informatie bij de dealer dus probeer mijn eigen ideeën hier maar even op los te laten Kan het overigens ook helemaal mis hebben, maar er moet ergens in de fabriek wel een logica zitten qua bestel-, productie- en afleverdatum. Die 31 augustus is voor mijn gevoel geen harde datum. Formeel spreekt men over een verwachte leverdatum, dus men lijkt nog een slag om de arm te houden. De mijne is maar 2 weken eerder besteld, dus grote kans dat de reeds bestelde Proceeds met automaat rond die datum worden geleverd, tenzij dit alsnog naar achteren of misschien naar voren moet worden opgeschoven. Bij mij was binnen een week de levering alweer een maand naar voren gehaald, van 1 oktober naar 31 augustus. Ik wacht het maar rustig af, want hier hebben we verder geen invloed op. Quote
Fredschhh Geplaatst 5 Mei, 2022 Geplaatst 5 Mei, 2022 3 uur geleden, zei michelklok: Die 31 augustus is voor mijn gevoel geen harde datum. Formeel spreekt men over een verwachte leverdatum, dus men lijkt nog een slag om de arm te houden. De mijne is maar 2 weken eerder besteld, dus grote kans dat de reeds bestelde Proceeds met automaat rond die datum worden geleverd, tenzij dit alsnog naar achteren of misschien naar voren moet worden opgeschoven. Bij mij was binnen een week de levering alweer een maand naar voren gehaald, van 1 oktober naar 31 augustus. Ik wacht het maar rustig af, want hier hebben we verder geen invloed op. Vreemd dat bij jullie de datums zo fluctueren en bij mij niet.. Ik kan nog steeds geen logica vinden of een rode draad in levertijden.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.