Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In Duitsland beperken nu somige gemeenden de oplaadkapaziteit en de wachtrijen van e-autos aan laadpaalen beginnen pas, dus het begint pas ...

Maar terug naar barry76: was de prijs die hij kreeg voor zijn Megan niet te weinig??? Ik had vorig jaar october voor mijn Grand Vitara (MJ 2006) met 213.000 km nog EUR 5.000 gekregen ...

Geplaatst

Diesel of benzine? En de staat is natuurlijk ook belangrijk, de mijne werd bijvoorbeeld ingeruild met schade (niet mijn schuld).. 

Voor een nette auto klinkt het als weinig dat wel.

Geplaatst
Tesla Model 3 volgens Obrist beter met brandstofmotor

Grappig, aangezien Tesla de Model S oorspronkelijk ook optioneel met een Range Extender in de frunk wilde leveren...

Maar goed, het gaat hier over lease...
Voor mij niet echt een optie, omdat ze wel met leuke bedragen schermen, maar dat is met jaarkilometrages van vaak minder dan 30% van wat ik rij.
En wil je meer, dan mag je aardig dokken...
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 25-12-2019 om 20:49, Doublebogey5 zei:

299 in de maand en dat voor een auto van dik boven de 30.000 euro. Heel opmerkelijk idd. Je zou haast wat achterdochtig worden.

Wie wil er uberhaupt tegenwoordig nog in een Golf rijden.... 

Geplaatst
Op 6-1-2020 om 19:15, Gerd Bartels zei:

In Duitsland beperken nu somige gemeenden de oplaadkapaziteit en de wachtrijen van e-autos aan laadpaalen beginnen pas, dus het begint pas ...

Maar terug naar barry76: was de prijs die hij kreeg voor zijn Megan niet te weinig??? Ik had vorig jaar october voor mijn Grand Vitara (MJ 2006) met 213.000 km nog EUR 5.000 gekregen ...

Ik vond het wel redelijk, daarbij zijn (of moet ik nu zeggen waren?) Vitara`s erg waardevast.

Zoals gezegd, zelfs bij de Renault dealer waar hij door eigenaar 1 en vervolgens door mij is gekocht en onderhouden kreeg ik zelfs minder terug.

Dus al met al denk ik dat het wel meevalt.

Geplaatst

Kia Niro PHEV Dynamic Plus - lease op basis van 20.000 km 60 maanden betaal ik zakelijk € 485,= per maand.
5ct meer/minder per km en veen verlaagd eigen risico. 

82794528_2942276882472153_47017230327611

Geplaatst
2 uur geleden, Rob Lezer zei:

Kia Niro PHEV Dynamic Plus - lease op basis van 20.000 km 60 maanden betaal ik zakelijk € 485,= per maand.
5ct meer/minder per km en veen verlaagd eigen risico. 

82794528_2942276882472153_47017230327611

Domme vraag misschien maar wat is dan de normale prijs als je hem prive leased?

Geplaatst
45 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Domme vraag misschien maar wat is dan de normale prijs als je hem prive leased?

www.google.nl - plugin moeilijk vindbaar bij lease partijen door lange levertijd 

of de kia dealer - levertijd c.a. 4 maanden

Geplaatst
Op 6-1-2020 om 18:26, gjcvro zei:

We gaan het zien.. Voorlopig hebben ze er in nl 30.000 verkocht mede dankzij de gunstige bijtelling, maar het is echt geen straf om er mee te rijden. En die 2x per jaar vakantie is gewoon met een andere idee wegrijden, eventueel met een hotelletje halverwege.

ik moet nog twee jaar met mijn niro lease auto daar na zie ik het wel. Wand er zijn nu zoveel elektrische auto's. in de aan bieding. ook lease maar ik denk dat ik weer een Kia niro de komen de 36 maanden zou private leasen    

• 5 maanden later...
Geplaatst

mijn lease contract loop over vier maanden af. daar na neem ik geen nieuw lease contract meer. wand de Kia pikanto 12 automaat waar mijn klein dochter mee rijd. gaan wei samen gebruiken.   

Geplaatst
6 minuten geleden, gjcvro zei:

dat is altijd een goedkopere oplossing..

dat klop ik heb twee jaar geleden deze Kia pikanto 12 automaat sport line gekocht om dat anouk iedere keer 

de Kia niro. kwam lenen. en het scheelt mij 414 euro per maand. 

Geplaatst (aangepast)
23 uur geleden, SMITHEN69 zei:

dat klop ik heb twee jaar geleden deze Kia pikanto 12 automaat sport line gekocht om dat anouk iedere keer 

de Kia niro. kwam lenen. en het scheelt mij 414 euro per maand. 

Ik zat pas op de site van 'onze' dealer te kijken en zag dat de Niro behoorlijk waardevast is, de prijzen tweedehands zakken voor geen meter.

Wat mij op de volgende gedachte bracht (aangezien wij wel al eens een hele discussie hadden over private lease wel/niet) :

Ik heb onze Niro jong gebruikt gekocht, 11 maanden oud, net geen 20.000 km op de teller, uit 2017.

Als ik nu de prijzen zie van tweedehands/2017, dan gok ik dat wij er nog 20.000 euro voor zouden moeten krijgen (bij inruil). 
Dus in 2 jaar 5.500,00 euro gekelderd = 5.500 euro/24 = 229,17 per maand.
Paar tientjes onderhoud,paar tientjes verzekering, paar tientjes wegenbelasting, maar zo rijden wij toch echt wel goedkoper dan private lease van 414,00 per maand.....

aangepast door dropje
Geplaatst

Die paar tientjes bij elkaar is toch nog steeds meer dan je denkt. En ik heb ipv 30k aan een auto 30k afgelost op de hypotheek. Ook een leuk bedrag per maand minder aan kosten.

Ieder zijn keuze.

Ik denk dat de volgende weer private lease wordt, maar ik heb nog een jaar om  dat te beslissen.

Geplaatst
16 uur geleden, gjcvro zei:

Die paar tientjes bij elkaar is toch nog steeds meer dan je denkt. En ik heb ipv 30k aan een auto 30k afgelost op de hypotheek. Ook een leuk bedrag per maand minder aan kosten.

Ieder zijn keuze.

Ik denk dat de volgende weer private lease wordt, maar ik heb nog een jaar om  dat te beslissen.

Tja, hypotheek heb ik al bijna niet (meer)

Geplaatst

Daarom zeg ik: Ieder zijn  keuze en iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat het hem waard is. Alles bij elkaar scheelde het mij weinig,

Ik kon toentertijd ook kiezen voor een zakelijke leaseauto, ik heb de 3 opties naast elkaar gezet, en dit was voor mij de beste oplossing.

Gewoon een excelletje maken en wat prive/marktonderzoek.

Geplaatst

waar om zou je een Kia niro phev dynamic plus kopen. elektrisch kan je vijftig km rijden. met een Kia niro.

hybride dynamic ben je goed koper uit  

Geplaatst

Mijn gemiddelde verbruik is 1,7 liter op 100 km, dit omdat 80% van mijn ritten korter dan 50km zijn.

Oftewel mijn brandstofkosten zijn zeer laag gemiddeld. En het zonnetje doet de rest ! (ik heb panelen)
Een rit van Km kost dus als je geen panelen hebt c.a. € 1,80 als je de auto aansluit op je eigen stopcontact.

Geplaatst
38 minuten geleden, Rob Lezer zei:

ik heb panelen

Zolang in NL de saldering loopt en je niet meer produceert dan je huis(houden) nodig heeft maakt dat weinig verschil.. Afgelopen jaar hadden we een overschot, dan is het wel handig om wat meer nuttige stroomvreters in huis te hebben.

Geplaatst
Een rit van Km kost dus als je geen panelen hebt c.a. € 1,80 als je de auto aansluit op je eigen stopcontact.

Hoeveel kilometer? Het getal is weggevallen...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben nu 6 maanden verder maar door de Corona is mijn kilometerverbruik sterk gedaald. Begin nu wel weer met ritten te maken, maar waar ik normaal op 17.500 km zou zitten staan er 8000 op de teller. En later met 1 of 2 dagen per week thuiswerken zal het constant lager blijven. Dus straks mogelijk 15.000 km op jaarbasis minder verreden. 
Als dit zo doorzet zal ik aan het einde van het contract voldoende terug krijgen. of is het mogelijk om tussentijds het contract aan te passen qua jaar verbruik.

Geplaatst
45 minuten geleden, wimkia zei:

Ik ben nu 6 maanden verder maar door de Corona is mijn kilometerverbruik sterk gedaald. Begin nu wel weer met ritten te maken, maar waar ik normaal op 17.500 km zou zitten staan er 8000 op de teller. En later met 1 of 2 dagen per week thuiswerken zal het constant lager blijven. Dus straks mogelijk 15.000 km op jaarbasis minder verreden. 
Als dit zo doorzet zal ik aan het einde van het contract voldoende terug krijgen. of is het mogelijk om tussentijds het contract aan te passen qua jaar verbruik.

Volgens mij kan je ook terug tijdens je looptijd van je contract. Echter moet je wel opletten dat de prijs waarschijnlijk met de vermindering in centen wordt teruggebracht per maand. Mocht je weer omhoog gaan ben je duurder uit.

Voorbeeld:
Onderstaande is bij arval maar is bij kia hetzelfde)
Ik betaal nu voor een ceed 430 per maand incl 25.000 km. ik krijg 4 cent per kilomter terug die ik minder heb gereden.

Stel ik pas mijn jaarkilometrage naar 15000 dan ga ik 10.000 * 0.04 euro / 12 = 30 euro per maand minder betalen.

Mocht ik echter wel weer naar de 25.000km willen dan gaan ze rekenen met 8 cent per kilomter. Dus 10.000 * 0.08 / 12 = 66 euro waardoor ik meer ga betalen dan ik nu betaal.

Geplaatst

Ik ging ook ineens terug in kilometers, maar het loont niet echt om naar een lager tarief te gaan, het betekend alleen dat je aan het einde van je contract geld terug krijgt. Ongeveer net zo veel als je nu extra betaald voor de kilometers. Je kunt altijd vrijblijvend informeren, je krijgt dan een nieuw voorstel. Achteraf is het voor mij denk ik goed geweest om het niet aan te passen, want komend jaar gaat de auto juist weer meer kilometers maken.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

nu mijn lease contract over drie maanden afloop.ga ik voor een seed x inde kleur quantum fellow of Kia  niro blauw lease

of koop. over 48 maanden 15000 km voor beiden auto,s  vier honderd en veertig euro als ik hem dan moet in leveren.

ben ik tachtig jaar.   

aangepast door SMITHEN69

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...