Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bijgevoegd een duidelijk filmpje (over smartphones) waarbij duidelijk wordt uitgelegd waarom je ter bescherming van de batterij van de E-Niro / electrische auto NIET tot 80% hoeft te (snel-)laden. Doet de auto namelijk zelf al :) 

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst

Toch is het beter om niet elke dag tot 100% te gaan. Ook al is dat niet de volle 100% van de accu intern.

Kia heeft namelijk een balans gezocht tussen maximale range en minimale degradatie. Heb je de maximale range die dag niet nodig, dan kun je beter niet 100% laden zodat je degradatie nog minder zal zijn.

Geplaatst

En een auto heeft ook echt geen 20% verborgen capaciteit aan de boven en onderkant, zal eerder 2 á 4% zijn denk ik. Wij laden altijd op tot 70%, en alleen als we thuis komen met minder dan 50% in de accu. En uiteraard eens per maand naar 100% voor de cell balancing, waarna we direct gaan rijden. Ik verwacht de accu zo in topconditie te houden.

Geplaatst
5 uur geleden, JvdBosch zei:

En een auto heeft ook echt geen 20% verborgen capaciteit aan de boven en onderkant, zal eerder 2 á 4% zijn denk ik. 

Denk jij, fabrikanten zeggen dus wat anders. Wie zou ik nou eerder geloven......

Het bereik blijven halen (WLTP) gedurende 10 a 15 jaar gaat niet met 2% verborgen capaciteit lukken.... 

Vond het duidelijk uitgelegd in het filmpje.

• Like 1
Geplaatst

Het verhaal mbt telefoons klopt wel aardig; Apple heeft in iOS 13 bijv. ingebouwd dat 'ie je laadgedrag probeert te leren. Als jij iedere avond de kabel inprikt en iedere (werk)dag om 6:00u opstaat zal je telefoon tot 80% laden en pas tegen bijv. 5:00u door laden naar 100%, zodat je accu zo kort mogelijk op 100% rust.

Dot is ook wat ik lees dat het beste zou zijn voor je EV, ik geloof dat wel. Ik geloof ook dat er overcapaciteit is, maar 20%? Nee, daar heb ik ook moeite mee...

Geplaatst (aangepast)

Dacht dat men al geconcludeerd had dat de bruto capaciteit 67kWh moest zijn?

In dat geval is 100% volgend de meter, 95,5% echt. Nog steeds wel in de zone waar je liever niet te lang zit, maar niet nokje vol.

aangepast door jwv
Geplaatst

Ik blijf braaf mijn laadregime van tussen de 30 en 70 procent zoveel mogelijk volgen. En regelmatig maandelijks helemaal aftoppen. Het kan geen kwaad en is eenvoudig vol te houden. Natuurlijk, bij langere ritten op een dag moet je er even van afwijken. Soms kan ik gratis opladen, dan gaat hij ook tot 100 procent, maar direct daarop een ritje naar huis.

Geplaatst

Ik laad meestal tot 90%. Vind ik toch iets makkelijker en ik blijf daarmee uit de buurt van die 100%. En na het 90% laden in de nacht zit dan de volgende dag meteen een ritje.

Dat eens per maand naar 100% laden komt er lang niet altijd van. Dat kan toch geen kwaad als dat eens in de 2 maanden is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...