Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Let wel op hoe je je camera instelt. Je hebt ook een BlackVue? Daarbij kan je instellen welk deel van het camerabeeld gebruikt wordt om de opnames in parkeerstand te starten. Ik merkte eerst dat die om de haverklap begon op te nemen als de auto op de oprit stond: hij zag van alles voorbij komen op straat.
Nu heb ik het bovenste deel van het beeld uitgeschakeld voor die functie en is het een stuk rustiger. Dat scheelt ws toch ook weer accugebruik?

Ja ook een blackvue Dankje voor tips zal ik eens naar kijken . Ik heb een 2 CH dus voor en achter camera .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Nog een laatste vraagje (de dashcam is mooi geinstalleerd). Welke SD kaart raden jullie aan? Ik zou graag voor zo groot mogelijk gaan (256gb), maar welk type of merk?

Geplaatst

[mention]Hippe lip [/mention] de garage heeft nu toch de power module geïnstalleerd. Echter viel de camera uit rond 21:40 nadat ik de auto rond 15uur parkeerde. Vermoedelijk heeft dit met deer module te maken?

Als ik zou vragen om deze module eruit te halen en te werken zoals u op de foto toonde dan haalt de dashcam waarschijnlijk rechtsreeks stroom vanuit de auto of is het vanuit de 12v batterij?

Geplaatst

Klopt de power module heeft waarschijnlijk maar voor een aantal uur stroom en schakelt daarna uit .

Als je het aansluit zoals op de foto is heel je boord accu ( 12v ) je nieuwe power module .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik ga vrees ervoor. Ik had nochtans een foto doorgestuurd naar de garage. Ik kijk of de dashcam opnieuw is uitgevallen morgen en anders vraag ik de garage om het eruit te halen.

Tweede dag dat we de auto hebben en de E-niro bevalt met super! Geluk gehad dat we net het vernieuwde model besteld hadden.

Geplaatst

Als het een power module is zoals ik ze ken zou ik echt de instellingen nakijken. Deze hebben vaak namelijk opties tot gebruik met een timer of als spanningsbewaking.
Mij lijkt dat de jouwe op timer staat, dus na X tijd uitschakelt. OF de spanningsdrempel staat te hoog, waardoor de module te vroeg uitschakelt.
Vaak kun je ze ook "uitschakelen" zonder uit te bouwen, dus dat zou ik eerst doen, dan weet je of het de module of de camera is...

Geplaatst (aangepast)
Op 21-5-2020 om 14:06, Soulplayer zei:

[mention]Hippe lip [/mention] de garage heeft nu toch de power module geïnstalleerd. Echter viel de camera uit rond 21:40 nadat ik de auto rond 15uur parkeerde. Vermoedelijk heeft dit met deer module te maken?

Als ik zou vragen om deze module eruit te halen en te werken zoals u op de foto toonde dan haalt de dashcam waarschijnlijk rechtsreeks stroom vanuit de auto of is het vanuit de 12v batterij?

Wat is het verschil tussen stroom vanuit de auto of van de 12V accu? Voor mij is dat het zelfde.

De suggestie van @Murcielaygo ijkt mee een goeie:
1. Kijk eerst eens of er een timer ingesteld staat. Zo ja, schakel die uit en kijk wat het resultaat is.
2. Kijk wat de ingestelde spanning is waarbij die module uitschakelt. Staat die op de hoogste waarde? Zet ‘m dan zo laag mogelijk.
3. Als ook dat geen soelaas biedt, kijk dan of je met de dipschakelaars de hele beveiliging uit kunt schakelen. Dan hoef je nix aan de bekabeling te wijzigen en kun je altijd nog terug als blijkt dat je accu toch steeds écht leeggetrokken wordt.

En last but not least: vergeet niet om de instellingen in je auto zodanig te zetten dat je 12V accu zonodig bijgewerkt wordt (uit de hoogspanningsaccu) als die te laag wordt.
Zoek op ‘Hulpaccu laadfunctie’ in je instructieboekje, p.5-61.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst

En kijk even welke module erin zit, Blackvue heeft een extra accu en een spannings-instellingenkastje en de laatste heeft zelf geen interne accu. Een foto is vaak handig...

• Like 1
Geplaatst
Op 25-5-2020 om 10:36, Ton van Hout zei:

En kijk even welke module erin zit, Blackvue heeft een extra accu en een spannings-instellingenkastje en de laatste heeft zelf geen interne accu. Een foto is vaak handig...

@Soulplayer had al aangegeven om welk kastje het ging:

Op 12-5-2020 om 13:07, Soulplayer zei:

Geplaatst

Kijkend naar de plaatjes zouden 1 en 2 omhoog moeten en 3, 4 en 5 omlaag (on), dan zou de camera altijd moeten opnemen, tot de accuspanning onder 11,1V zakt.

Geplaatst
24 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Kijkend naar de plaatjes zouden 1 en 2 omhoog moeten en 3, 4 en 5 omlaag (on), dan zou de camera altijd moeten opnemen, tot de accuspanning onder 11,1V zakt.

Geen idee hoe je daaraan komt.

Ik zou zeggen alleen 1 omhoog en de rest omlaag: uitschakelen wanneer de 12,0V zakt (hoe kom je aan die 11,1?) en uitschakelen van de tijdsinstellingen. Zie hier voor instructie van BlackVue zelf.

Er zit ook nog een A/U-schakelaar op het kastje. Mij is niet duidelijk of dat ding in de UIT-stand helemaal uit is, of dat alleen de beveiliging uit is en dus de ingangsspanning permanent aan de uitgang wordt doorgegeven. Ik verwacht (helaas) het eerste.

Edit:

Power Magic Pro schakelaar: ON
De Power Magic Pro is ingeschakeld. De dashcam ontvangt voeding, ook wanneer het voertuig is uitgeschakeld. Dit gaat door totdat het apparaat het ingegeven voltage of tijdslimiet heeft bereikt.

Power Magic Pro schakelaar: OFF
De Power Magic Pro is uitgeschakeld. De dashcam ontvangt enkel voeding zodra het voertuig is ingeschakeld.

Geplaatst

De garage heeft het apparaat moeten uithalen. Je kan niet één functie kiezen (bv enkel tijd). Ik heb het nu zo laten aansluiten volgens de foto van @Hippe lipen het werkt perfect. De garage heeft dit kosteloos gedaan dus dik oké :).  Super bedankt voor alle tips hierover!

• Like 1
Geplaatst

@Hippe Lip; 11,1V was een leesfout van mij; moest natuurlijk 11,8V zijn.
En de eerste twee had ik even een kronkel; verkeerd opgeschreven. Ik moet ook geen 10 dingen tegelijk doen.

Maar goed, kastje is er uit, probleem opgelost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...