SatJunk Geplaatst 17 Mei, 2020 Geplaatst 17 Mei, 2020 Zoals de titel zegt heeft iemand hier ervaring mee ? B.V DEZE of soortgelijk ? Quote
quorumz Geplaatst 17 Mei, 2020 Geplaatst 17 Mei, 2020 Volgens mij moet je met die chinese dingen een .apk installeren waarvan de kans erg groot is dat het niet meer kan (met de nieuwe firmwares kan je niet sideloaden). Ik zal ook wel eens duurdere van 200+ euro maar of die wel werken geen idee. Vind het belachelijk veel geld en niet waard (die dingen maar soort van wifi hotspot aan dacht ik) Quote
SatJunk Geplaatst 17 Mei, 2020 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2020 Gaat mij vooral om Carplay. Voor Carplay hoeft niks geinstalleerd te worden volgens mij.. Zit ingebakken in IOS Carplay..Waar ze overal wel voor waarschuwen is dat Apple de functie kan "dichten.". Quote
wimkia Geplaatst 23 Mei, 2020 Geplaatst 23 Mei, 2020 (aangepast) Carplay moet het beste werken met een usb kabel. korte usb kabel halen van Belkin: https://www.amac.nl/belkin-lightning-naar-usb-kabel-15-cm Maar ik lees hier een review: https://appleinsider.com/articles/20/01/28/this-dongle-can-upgrade-you-to-wireless-carplay-for-cheap 23 Mei, 2020 aangepast door wimkia Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 Mei, 2020 Geplaatst 23 Mei, 2020 Ik kan die Wish-link niet bekijken zonder inlog en dat verrek ik...Maar voor CarPlay kwam ik laatst een dongle tegen om die draadloos te maken. Was volgens mij best prijzig en enkel werkend met bepaalde (merken) systemen, maar DAT kan dus ook... oud linkje (daar niet meer leverbaar) Quote
SatJunk Geplaatst 24 Mei, 2020 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2020 Iedereen bedankt voor de moeite maar ik vraag om ervaringen... Ik heb zelf natuurlijk ook een google erop losgelaten en kom ook die dure dingen tegen tussen de 100 en 200 euro... Maar er zijn ook goedkopere van een paar tientjes.. Dus graag alleen reageren als je ervaring hebt met wireless Carplay of AA en dan met name de goedkopere. Quote
Rhino Geplaatst 24 Mei, 2020 Geplaatst 24 Mei, 2020 (aangepast) Ik heb de CPLAY2air al een tijdje in gebruik. Deze werkt perfect. Je hoeft hem alleen maar in de usb poort te pluggen. Daarna herkent je multimediasysteem hem meteen en stelt hij automatisch alles in. Op de site van de verkoper staan ook veel reviews en een uitgebreide gebruiksaanwijzing. Als je de auto start herkent hij meteen de IPhone en start Apple Carplay automatisch op. (Als je dit wilt natuurlijk) Het komt wel uit China,maar komt erg professioneel over. Bij vragen reageert de verkoper goed. Volgens mij hebben ze hetzelfde systeem ook voor Android Auto. https://carplay2air.com/ 24 Mei, 2020 aangepast door Rhino 2 Quote
SatJunk Geplaatst 24 Mei, 2020 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2020 Toch vraag ik me af wat nu het "voordeel" is ten opzichte van bedraad.. Je zal toch een USB kabel moeten aansluiten om hem te laden wil je de iphone langere tijd gebruiken, dus via die connectie kun je Carplay gebruiken. Dit geld niet voor draadloos laden, dan heeft het wel voordeel, je hoeft helemaal geen kabel meer te gebruiken. Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 Mei, 2020 Geplaatst 24 Mei, 2020 Daar heb je zelf je antwoord toch?Als je je telefoon draadloos kunt laden is draadloos CarPlay toch ideaal?Heb je geen draadloze lader aan boord dan is een kabel (evt. icm houder) net zo makkelijk. Quote
Rhino Geplaatst 24 Mei, 2020 Geplaatst 24 Mei, 2020 Tijdens kortere ritten hoef je de IPhone natuurlijk niet op te laden. Het voordeel is dan..instappen en wegrijden. Of inderdaad draadloos opladen. Maar tot een uur of twee, drie is zonder laden goed te doen hoor. Gewoon instappen en je telefoon in je zak houden is voor mij perfect. Quote
casper Geplaatst 25 Mei, 2020 Geplaatst 25 Mei, 2020 Ik gebruik zelf een Brodit houder die op de carplay usb poort is aangesloten. Werkte perfect voor een paar jaar. Stop de telefoon in de houder en kan carplay gebruiken, laad op en slingert niet door de auto. Maar de kabel geeft nu problemen. Waarschijnlijk versleten. Ik twijfel om een nieuwe te kopen of toch wireless te gaan. Maar vind 146 euro wel echt nog teveel. Ik volg hier nog even. Zie het nut van draadloos toch ook wel. Quote
Moo Geplaatst 27 Mei, 2020 Geplaatst 27 Mei, 2020 On 5/24/2020 at 11:05 AM, Rhino said: Ik heb de CPLAY2air al een tijdje in gebruik. Deze werkt perfect. Je hoeft hem alleen maar in de usb poort te pluggen. Daarna herkent je multimediasysteem hem meteen en stelt hij automatisch alles in. Op de site van de verkoper staan ook veel reviews en een uitgebreide gebruiksaanwijzing. Als je de auto start herkent hij meteen de IPhone en start Apple Carplay automatisch op. (Als je dit wilt natuurlijk) Het komt wel uit China,maar komt erg professioneel over. Bij vragen reageert de verkoper goed. Volgens mij hebben ze hetzelfde systeem ook voor Android Auto. https://carplay2air.com/ Ik dacht dat dit door Apple afgeschermd was. Maar jij gebruikt het dus met een GEN5 systeem? Quote
Rhino Geplaatst 27 Mei, 2020 Geplaatst 27 Mei, 2020 2 uur geleden, Xmoo zei: Ik dacht dat dit door Apple afgeschermd was. Maar jij gebruikt het dus met een GEN5 systeem? Klopt. Ik heb begrepen dat Apple als ze het zouden willen, dit kan blokkeren. Maar tot nu werkt het goed. Quote
Moo Geplaatst 28 Mei, 2020 Geplaatst 28 Mei, 2020 21 hours ago, Rhino said: Klopt. Ik heb begrepen dat Apple als ze het zouden willen, dit kan blokkeren. Maar tot nu werkt het goed. Perfect. Heb er twee besteld. Dank je wel. Quote
Rhino Geplaatst 28 Mei, 2020 Geplaatst 28 Mei, 2020 (aangepast) 34 minuten geleden, Xmoo zei: Perfect. Heb er twee besteld. Dank je wel. Oké, succes ermee. Het is plug and play. Maar op hun site staat nog wat uitleg. Bijvoorbeeld over het updaten van de software. Dit gaat via je telefoon. En de reviews zijn vaak erg handig voor wat extra info. 28 Mei, 2020 aangepast door Rhino Quote
Moo Geplaatst 2 Juni, 2020 Geplaatst 2 Juni, 2020 On 5/28/2020 at 9:42 AM, Rhino said: Oké, succes ermee. Het is plug and play. Maar op hun site staat nog wat uitleg. Bijvoorbeeld over het updaten van de software. Dit gaat via je telefoon. En de reviews zijn vaak erg handig voor wat extra info. Yes had het al gezien. Dank je wel. Wellicht dat ik een review voor hier ga maken. Quote
yvdhaak Geplaatst 2 Juni, 2020 Geplaatst 2 Juni, 2020 Op 24-5-2020 om 17:51, Murcielaygo zei: Als je je telefoon draadloos kunt laden is draadloos CarPlay toch ideaal? Ik krijg binnenkort een e-Niro met draadloos laden. Begrijp ik goed dat ik dan af fabriek alsnog een kabel nodig heb voor Apple CarPlay? Quote
Rhino Geplaatst 2 Juni, 2020 Geplaatst 2 Juni, 2020 (aangepast) 30 minuten geleden, yvdhaak zei: Ik krijg binnenkort een e-Niro met draadloos laden. Begrijp ik goed dat ik dan af fabriek alsnog een kabel nodig heb voor Apple CarPlay? Voor CarPlay heb je dan inderdaad nog een kabel nodig. Een gewone USB naar lightning kabel. Draadloos laden heeft niets met draadloos CarPlay te maken. Er zijn nog maar een aantal automerken die draadloos CarPlay ondersteunen. De combinatie van draadloos opladen en draadloos CarPlay is ideaal, omdat je dan niet meer met kabels zit te klungelen. Vandaar dat mensen interesse hebben in een adapter die draadloos CarPlay mogelijk maakt. 2 Juni, 2020 aangepast door Rhino 1 Quote
HenkM Geplaatst 2 Juni, 2020 Geplaatst 2 Juni, 2020 16 minuten geleden, Rhino zei: Vandaar dat mensen interesse hebben in een adapter die draadloos CarPlay mogelijk maakt. Is toch weer kabel en kastje. Quote
Rhino Geplaatst 2 Juni, 2020 Geplaatst 2 Juni, 2020 (aangepast) 9 minuten geleden, HenkM zei: Is toch weer kabel en kastje. Valt wel mee hoor. Een kort kabeltje en een klein kastje. Afmeting als een USB stick. Gaat onder in het dashboard in het kleine vakje bij de USB aansluiting.Klepje dicht en je ziet hem niet meer. Daarna hoef je er niets meer aan te doen. Instappen en de verbinding gaat vanzelf. 2 Juni, 2020 aangepast door Rhino 1 Quote
Moo Geplaatst 3 Juni, 2020 Geplaatst 3 Juni, 2020 Vandaag binnen gekomen. https://www.facebook.com/groups/307279836349952/permalink/886360528441877 1 Quote
Moo Geplaatst 14 Juli, 2020 Geplaatst 14 Juli, 2020 Voor de liefhebbers heb ik een stukje geschreven over draadloos Apple CarPlay en hoe je de firmware ervan kunt updaten. https://mohammad.moghtader.net/draadloos-apple-carplay/ Quote
xl3laz3rx Geplaatst 14 Juli, 2020 Geplaatst 14 Juli, 2020 5 uur geleden, Xmoo zei: Voor de liefhebbers heb ik een stukje geschreven over draadloos Apple CarPlay en hoe je de firmware ervan kunt updaten. https://mohammad.moghtader.net/draadloos-apple-carplay/ Hoe zit het bellen en muziek die je afspeelt op je telefoon qua geluid, en zit er vertraging in als je een volgend nummer kiest of als je aan het bellen bent? Quote
Zoef de Haas Geplaatst 15 Juli, 2020 Geplaatst 15 Juli, 2020 21 uur geleden, Xmoo zei: Voor de liefhebbers heb ik een stukje geschreven over draadloos Apple CarPlay en hoe je de firmware ervan kunt updaten. https://mohammad.moghtader.net/draadloos-apple-carplay/ Ik heb je blog met plezier gelezen! Thx. Zelf heb ik net mijn e-Niro binnen en had al het een en ander gelezen over de CPLAY2air. Kan je wat vertellen over hoe snel je iPhone verbinding maakt met de CPLAY2air? Met de kabel heb ik binnen 2 a 3 seconden verbinding, erg snel. Kan me alleen voorstellen dat het wireless wat langer kan duren. En hoe is de snelheid van Carplay zelf als je wireless bent verbonden? Merk je verschil? Wellicht iets van lag ivm wireless tov kabel. Quote
Moo Geplaatst 19 Juli, 2020 Geplaatst 19 Juli, 2020 On 7/14/2020 at 6:47 PM, xl3laz3rx said: Hoe zit het bellen en muziek die je afspeelt op je telefoon qua geluid, en zit er vertraging in als je een volgend nummer kiest of als je aan het bellen bent? Geluid is prima. Geen problemen mee. Heel af en toe maar dan ook echt heel af en toe, heb je wel eens dat je op volgende drukt, hij 1 a 2 seconden nodig heeft. Verder werkt het foutloos. Fabrikant brengt ook updates uit met verbeteringen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.