Hippe lip Geplaatst 2 Juli, 2020 Geplaatst 2 Juli, 2020 (aangepast) Op 1-7-2020 om 11:46, King Niro zei: https://www.ledperf.nl/set-achterknipperlichten-met-leds-voor-kia-niro-p-28584.html Zitten er al ruim een jaar in. Ingebouwde weerstand. Top. Nogal een bedrag: €38,22. Wat krijg je daarvoor? Alleen de lampjes (2 stuks voor achter) of de hele lampunit? Ze laten daar geen foto's van zien op de site, dus dat is erg onduidelijk. En je ziet er allerlei lampunits langskomen op de pagina van je link. Dat maakt het er niet duidelijker op... 2 Juli, 2020 aangepast door Hippe lip Quote
Murcielaygo Geplaatst 2 Juli, 2020 Geplaatst 2 Juli, 2020 Nogal een bedrag: €38,22. Wat krijg je daarvoor? Alleen de lampjes (2 stuks voor achter) of de hele lampunit?Ga maar uit van enkel de lichtbronnen.Een complete lichtunit kost makkelijk het vijf- tot tienvoudige denk ik... Quote
King Niro Geplaatst 2 Juli, 2020 Geplaatst 2 Juli, 2020 9 uur geleden, Hippe lip zei: Nogal een bedrag: €38,22. Wat krijg je daarvoor? Alleen de lampjes (2 stuks voor achter) of de hele lampunit? Ze laten daar geen foto's van zien op de site, dus dat is erg onduidelijk. En je ziet er allerlei lampunits langskomen op de pagina van je link. Dat maakt het er niet duidelijker op... ehhh, ik heb ze besteld en ze zitten er al een jaar in, dus............. Prijs betaal je voor 2 lampen maar wel kwaliteit. Als je het te duur vind, dan niet doen denk ik................. Quote
JohanGM Geplaatst 3 Juli, 2020 Geplaatst 3 Juli, 2020 11 uur geleden, King Niro zei: ehhh, ik heb ze besteld en ze zitten er al een jaar in, dus............. Prijs betaal je voor 2 lampen maar wel kwaliteit. Als je het te duur vind, dan niet doen denk ik................. Voor dat geld zit er zeker 90% marge in. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 4 Juli, 2020 Geplaatst 4 Juli, 2020 ehhh, ik heb ze besteld en ze zitten er al een jaar in, dus............. Prijs betaal je voor 2 lampen maar wel kwaliteit. Als je het te duur vind, dan niet doen denk ik.................Het ging er me niet om dat ik ze te duur vind, maar 1) de site is niet echt duidelijk wat ze nu leveren (ze geven bijvoorbeeld geen foto van dat lampje en zetten het niet in de tekst) en 2) de prijs zit tussen wat een ledlampje over het algemeen kost en de prijs van een complete lampunit.Wat heeft jou doen besluiten om deze lampjes te kopen? Geen goedkopere gezien? Of gewoon deze tegengekomen en besteld? Quote
King Niro Geplaatst 5 Juli, 2020 Geplaatst 5 Juli, 2020 2) de prijs zit tussen wat een ledlampje over het algemeen kost en de prijs van een complete lampunit. Een complete lampunit ? voor 7 tientjes Nee, kwaliteit lampjes met weerstand ingebouwd (geen foutmeldingen), Stond overigens toen wel een foto bij. Heb hier ook de kentekenverlichting en interieurverlichting etc besteld. Alles werkt perfect. Uiteindelijk alleen (nog steeds) niet de achteruitrij lampjes vervangen (te veel moeite) 1 Quote
Oplossing Jepe63 Geplaatst 7 Juli, 2020 Topic Starter Oplossing Geplaatst 7 Juli, 2020 Is exact ook de reden waarom ik ze gekocht heb, geen foutmeldingen op mijn dashboard, werken perfect , links LED rechts origineel.... Richtingsaanwijzers.avi 1 Quote
LordWian Geplaatst 13 Juli, 2020 Geplaatst 13 Juli, 2020 Heeft iemand al een alternatief gevonden van de achterste knipperlichten voor de MY20? Quote
Jepe63 Geplaatst 13 Juli, 2020 Topic Starter Geplaatst 13 Juli, 2020 17 minuten geleden, LordWian zei: Heeft iemand al een alternatief gevonden van de achterste knipperlichten voor de MY20? euh, juist boven uw vraag staat het antwoord? Quote
LordWian Geplaatst 13 Juli, 2020 Geplaatst 13 Juli, 2020 11 minuten geleden, Jepe63 zei: euh, juist boven uw vraag staat het antwoord? Ik heb begrepen dat deze juist niet paste op de MY20 omdat deze andere achterlichten heeft dan de MY19 en was benieuwd of iemand al een alternatief heeft voor een schappelijke prijs. 38euro is een hoop geld voor 2 led lampen. Quote
Jepe63 Geplaatst 13 Juli, 2020 Topic Starter Geplaatst 13 Juli, 2020 47 minuten geleden, LordWian zei: Ik heb begrepen dat deze juist niet paste op de MY20 omdat deze andere achterlichten heeft dan de MY19 en was benieuwd of iemand al een alternatief heeft voor een schappelijke prijs. 38euro is een hoop geld voor 2 led lampen. ok, zo had ik het niet begrepen , de lampen die ik besteld heb bij Ledperf geven geen foutmeldingen op het dashboard, daarom vond ik het de prijs wel waard. het type dat je nodig hebt voor de My20 is P21 / 5W Quote
JohanGM Geplaatst 13 Juli, 2020 Geplaatst 13 Juli, 2020 2 uur geleden, Jepe63 zei: ok, zo had ik het niet begrepen , de lampen die ik besteld heb bij Ledperf geven geen foutmeldingen op het dashboard, daarom vond ik het de prijs wel waard. het type dat je nodig hebt voor de My20 is P21 / 5W En de fitting zal dan wel zijn: bay15d 1 Quote
willumpie82 Geplaatst 30 Juli, 2020 Geplaatst 30 Juli, 2020 Als ik naar de aansluiting kijk op de foto die eerder gepost werd kan je gewoon dat onderste contactje naar het midden buigen en daarna past een normale lamp ook deze kosten maar een paar euro https://www.ebay.nl/itm/kit-2-p21w-led-18-smd-3030-6000k-orange-protection-verre-new-2019/383521973591?hash=item594bb0e557:g:67QAAOSwzLZdTBs8 Quote
Murcielaygo Geplaatst 30 Juli, 2020 Geplaatst 30 Juli, 2020 Maar dan passen de pennen niet (goed)...Duplo-lampjes hebben versprongen pennen om verwisseling te voorkomen... Quote
LordWian Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 Op 27-6-2020 om 20:09, Bram E-Niro zei: https://nl.aliexpress.com/item/32890748665.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dP1cutQ hield er nog een paar over 6 stuks gebruikt 2 x binnen verlichting voor midden 2 x onder zonneklep 1 x binnen achter boven bank 1 x kofferruimte en 2 x kenteken verlichting . https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZKCDYNDE99PLED&modelid=139/ Interieurupdate naar LED tegenwoordig ook te koop bij Kia zelf.... voor een behoorlijk bedrag al zeg ik het zelf.... Quote
Mabion Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 (aangepast) 13 minuten geleden, LordWian zei: https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZKCDYNDE99PLED&modelid=139/ Interieurupdate naar LED tegenwoordig ook te koop bij Kia zelf.... voor een behoorlijk bedrag al zeg ik het zelf.... Klopt, heb ik erbij genomen. Erg blij mee, mooi licht. Dat het aan de prijzige kant was klopt. 1 Augustus, 2020 aangepast door Mabion Quote
Hippe lip Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 (aangepast) Hoezo ‘tegenwoordig’? Dat was al mogelijk vanaf de eerste e-Niro’s die geleverd werden. Het nadeel van die LED-lampjes vind ik dat ze (bij de binnenverlichting tenminste) zoveel méér licht geven dan de originele lampjes. Je wordt erdoor verblind. Dat is waarom ik ze juist niet wil. Als er LED-lampjes zijn die niet feller zijn dan de originele gloeilampjes van de binnenverlichting, dan wil ik mss wel. 1 Augustus, 2020 aangepast door Hippe lip Quote
Mabion Geplaatst 2 Augustus, 2020 Geplaatst 2 Augustus, 2020 10 uur geleden, Hippe lip zei: Hoezo ‘tegenwoordig’? Dat was al mogelijk vanaf de eerste e-Niro’s die geleverd werden. Het nadeel van die LED-lampjes vind ik dat ze (bij de binnenverlichting tenminste) zoveel méér licht geven dan de originele lampjes. Je wordt erdoor verblind. Dat is waarom ik ze juist niet wil. Als er LED-lampjes zijn die niet feller zijn dan de originele gloeilampjes van de binnenverlichting, dan wil ik mss wel. Heb je ze wel eens ervaren - het type dat door Kia wordt gebruikt? Ik ervaar de lampjes nier als verblindend in ieder geval, juist prettig helder licht. Quote
LordWian Geplaatst 14 Augustus, 2020 Geplaatst 14 Augustus, 2020 Gisterenavond eens geprobeerd om de achterlicht units eruit te halen om de verlichting eens goed te kunnen bekijken maar dit gaat nog niet zo makkelijk. De units zitten goed vast aan chassis. Beheerst geweld is noodzakelijk Ben aan het overwegen om het setjes interieurverlichting te bestellen bij de Kia...In ieder geval dan zeker van het feit dat er geen foutmeldingen komen. Quote
Bram E-Niro Geplaatst 14 Augustus, 2020 Geplaatst 14 Augustus, 2020 6 minuten geleden, LordWian zei: Ben aan het overwegen om het setjes interieurverlichting te bestellen bij de Kia...In ieder geval dan zeker van het feit dat er geen foutmeldingen komen. niet nodig er zit nl geen controle functie op de binnen verlichting dus elke andere lampje is in dat opzicht voldoende . 1 Quote
Mabion Geplaatst 9 September, 2020 Geplaatst 9 September, 2020 Voor de geïnteresseerden, vanavond de volgende kentekenverlichting geplaatst: klik. Resultaat: 2 Quote
Level42 Geplaatst 13 September, 2020 Geplaatst 13 September, 2020 Ben ik de enige die het eigenlijk te zot voor woorden vindt dat een EV nog voorzien wordt van gloeibollen techniek uit 1884 ? maar goed, ben het gewend van mijn huidige auto (nog even), Skoda Superb..... Daar heb ik heel wat lampjes van vervangen door LED zowel binnenin als buiten. Had wisselende ervaringen met mistlampen...de eerste die ik van Ali had gaven permanent foutmeldingen. Later ha dik andere die alleen zeer sporadisch een melding gaven, meestal als het heel erg vochtig was. Meen me te herinneren dat bij de Superb het in de settings mogelijk was om aan te geven of er gloeilampen of LEDs gebruikt werden maar helemaal zeker weet ik dat niet meer. Een weerstand In een LED geeft bij mij als elektronicus een interne weerstand bij mezelf....natuurlijk werkt het, maar je verstookt dus alsnog een partijtje stroom voor Jan-joker. Maar goed, gloeilampen vind ik echt geen optie meer in deze tijden....dus ik volg dit draadje met heel veel belangstelling. (Overigens, achteruitrij lamp met LED geeft echt een bak meer en helderder licht....heel fijn.) Quote
Mabion Geplaatst 13 September, 2020 Geplaatst 13 September, 2020 3 uur geleden, Level42 zei: Ben ik de enige die het eigenlijk te zot voor woorden vindt dat een EV nog voorzien wordt van gloeibollen techniek uit 1884 ? maar goed, ben het gewend van mijn huidige auto (nog even), Skoda Superb..... Daar heb ik heel wat lampjes van vervangen door LED zowel binnenin als buiten. Had wisselende ervaringen met mistlampen...de eerste die ik van Ali had gaven permanent foutmeldingen. Later ha dik andere die alleen zeer sporadisch een melding gaven, meestal als het heel erg vochtig was. Meen me te herinneren dat bij de Superb het in de settings mogelijk was om aan te geven of er gloeilampen of LEDs gebruikt werden maar helemaal zeker weet ik dat niet meer. Een weerstand In een LED geeft bij mij als elektronicus een interne weerstand bij mezelf....natuurlijk werkt het, maar je verstookt dus alsnog een partijtje stroom voor Jan-joker. Maar goed, gloeilampen vind ik echt geen optie meer in deze tijden....dus ik volg dit draadje met heel veel belangstelling. (Overigens, achteruitrij lamp met LED geeft echt een bak meer en helderder licht....heel fijn.) Ja, eens. Wat mij overigens opviel is dat de kentekenverlichting genoeg licht geeft, waardoor het als een soort van achteruitrij lamp fungeert. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 13 September, 2020 Geplaatst 13 September, 2020 7 uur geleden, Level42 zei: .(Overigens, achteruitrij lamp met LED geeft echt een bak meer en helderder licht....heel fijn.) Denk je er wel aan dat al te felle achteruitrijlampen voor jou fijn kunnen zijn, maar voor overig verkeer in sommige situaties erg vervelend of in een enkel geval zelfs verblindend? 1 Quote
HenkM Geplaatst 13 September, 2020 Geplaatst 13 September, 2020 Vooral in de regen reflecteren deze nabouw leds verblindend via het wegdek. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.