Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het valt mij op dat mijn Proceed al vrij veel steenslag heeft, en dat na ruim 11k aan kilometers. Ik rijd naar mijn idee normaal, ben geen bumperklever o.i.d.. In vergelijking met mijn vorige nieuwe auto's vind ik het best snel gaan, op zowel de voorbumper als motorkap zitten al meerdere plekjes.

Hebben anderen hier ook last van?

In mijn geval gaat het om Blue Flame metallic lak, al vraag ik me af of dat verschil maakt.

Geplaatst

Nee herken ik niet , nu ca 11.500 km gereden , kleur Lunar silver

Geplaatst

De lak van Kia's is relatief zacht (tov bijv de VAG auto's). Ik merk ook dat lichte krasjes snel aanwezig zijn en ik ben echt wel iemand die zeer secuur met zijn auto om gaat. Bij mijn Octavia had ik hier veel minder last van.

Geplaatst

Ik had er bij mijn Octavia (rood) juist heel veel last van. Ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van de kleur en doet lak. Bij de Kia tot nu toe nog niet. 6500km

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

• 1 jaar later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik wilde een topic starten met deze vraag, maar zie dat eenzelfde vraag al eens gesteld is. Ik heb hier inderdaad ook veel last van. Mijn auto is nu ruim 1,5 jaar en heeft 70000 gelopen, maar ik vind het echt bedroevend hoe veel lakschade op de auto aanwezig is door steenslag en rondom de wielkasten plekken waar de lak volledig afbladert. Onder bij de dorpels exact hetzelfde. Oke, ik rij iets meer dan gemiddeld en mijn werk in de agrarische sector (veel boerenerven en veldweggetjes) zullen niet bijdrage aan het behouden van een strakke auto, maar hiervoor 2x een V40 geleased en die hadden beduidend minder (lees geen) last van dit probleem. Ik heb het ook aangekaart bij de dealer / leasemaatschappij, maar Kia Nederland zegt dat het normaal is aangezien ik veel slechte wegen rij. Schijnt dat Kia gebruik maakt van lak op waterbasis? En dat zou inderdaad gevoeliger zijn voor oa. steenslag. Ik kan dus wel beamen dat de lakkwaliteit matig is en de kans op steenslagschade groot.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...