Idob Geplaatst 3 Juli, 2020 Geplaatst 3 Juli, 2020 Mijn moeder heeft een Picanto Automaat van 2015. Op de snelweg gebeuren er soms twee vreemde dingen: 1. De automaat gaat vanzelf in een te lage versnelling zitten met als gevolg dat de motor op 5k toeren gaat draaien 2. De snelheidsindicator maakt soms opeens een zwengel ondanks dat de auto met constante snelheid rijdt. De garage heeft alles doorgemeten, een of ander onderdeel vervangen, beurt gegeven, maar het probleem is er nog steeds. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn. Gelukkig is de garantie er nog, maar het is lastig voor een garage om het probleem zelf te constateren aangezien het alleen soms gebeurt. Dank. Quote
xtra40 Geplaatst 3 Juli, 2020 Geplaatst 3 Juli, 2020 kleine tip pas je topic kop tekst even aan nu staat er alleen MR ik denk dat heel veel mensen dit niet gaan lezen sterkte met het vinden van je probleem Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Juli, 2020 Geplaatst 3 Juli, 2020 Mijn eerste gok is het snelheidssignaal.Dat de auto "denkt" dat de snelheid anders is en "dus" een lagere versnelling kiest.Maar dan is het een lastige, want ik meen me te herinneren dat het snelheidssignaal wordt afgenomen van het gemiddelde van de 4 ABS-sensoren...Het kan dan ook een toerensignaal zijn, of een slechte stekkerverbinding waar dit signaal overheen komt... 1 Quote
Idob Geplaatst 7 Juli, 2020 Topic Starter Geplaatst 7 Juli, 2020 @xtra40 hoe kan ik de kop veranderen? Quote
Idob Geplaatst 7 Juli, 2020 Topic Starter Geplaatst 7 Juli, 2020 @Murcielaygo bedankt voor de respons, ik had die twee dingen nog niet met elkaar in verband gebracht. Ik ga het doorgeven. Quote
xtra40 Geplaatst 7 Juli, 2020 Geplaatst 7 Juli, 2020 1 minuut geleden, Idob zei: @xtra40 hoe kan ik de kop veranderen? hoe wil je het noemen dan verander ik het even voor je Quote
Idob Geplaatst 7 Juli, 2020 Topic Starter Geplaatst 7 Juli, 2020 @xtra40 Automaat schakelt terug naar te lage versnelling op de snelweg dank! Quote
WFL Geplaatst 10 November, 2022 Geplaatst 10 November, 2022 Hallo, Mijn dochter heeft nagenoeg hetzelfde probleem met haar Kia Is de oorzaak al gevonden? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.