Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn moeder heeft een Picanto Automaat van 2015. Op de snelweg gebeuren er soms twee vreemde dingen:

1. De automaat gaat vanzelf in een te lage versnelling zitten met als gevolg dat de motor op 5k toeren gaat draaien

2. De snelheidsindicator maakt soms opeens een zwengel ondanks dat de auto met constante snelheid rijdt.

De garage heeft alles doorgemeten, een of ander onderdeel vervangen, beurt gegeven, maar het probleem is er nog steeds.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn. Gelukkig is de garantie er nog, maar het is lastig voor een garage om het probleem zelf te constateren aangezien het alleen soms gebeurt.

Dank.

Geplaatst

kleine tip 

pas je topic kop tekst even aan nu staat er alleen MR ik denk dat heel veel mensen dit niet gaan lezen 

sterkte met het vinden van je probleem 

Geplaatst

Mijn eerste gok is het snelheidssignaal.
Dat de auto "denkt" dat de snelheid anders is en "dus" een lagere versnelling kiest.

Maar dan is het een lastige, want ik meen me te herinneren dat het snelheidssignaal wordt afgenomen van het gemiddelde van de 4 ABS-sensoren...

Het kan dan ook een toerensignaal zijn, of een slechte stekkerverbinding waar dit signaal overheen komt...

• Like 1
  • 2 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...