Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag.

Sinds een paar weken horen we tijdens het rijden een signaal (2 piepjes) in onze Niro Dynamic Line (2019)

Lijkt op het signaal van de Vrijloop maar dan harder.

Er komt geen melding in de display of beeldscherm, het gebeurt zowel met navigatie aan als uit, flitsmeldingen staan uit, LKA staat uit, snelheid tussen 50-80 km, geen auto dicht voor of achter.

Instructieboekje doorgespit, online gezocht, instellingen auto gecontroleerd, wij komen er niet achter.

Gaan er van uit dat het signaal 'ter info' is maar wat wil onze Niro ons dan vertellen is de vraag....

Iemand een idee?

Geplaatst

Heb je rijbaan begeleiding aan staan ?
Als je dan over de streep gaat hoor je piepjes
Links hoor ik het iets harder dan rechts

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Jammer anders was het opgelost
Helaas weet ik nu niet iets te bedenken want ik hoor alleen daar de piepjes van
Ik blijf het volgen en als ik nog iets weet zal ik het melden

Geplaatst

Had dit even nadat ik ledverlichting had geplaatst. Heel snel en onleesbaar flitsten meldingen over het display. Heb toen op een rustig moment een video opname van het display gemaakt

Geplaatst
1 uur terug, Nir00tje zei:

Had dit even nadat ik ledverlichting had geplaatst. Heel snel en onleesbaar flitsten meldingen over het display. Heb toen op een rustig moment een video opname van het display gemaakt

Er is bij ons geen melding in het display, alleen  'pling- 'pling'.....

Geplaatst
2 uur geleden, Blue Niro zei:

Er is bij ons geen melding in het display, alleen  'pling- 'pling'.....

overschrijding van de plaatselijk geldende snelheid ?? Dat werkt met en zonder ingestelde navigatie.

Geplaatst
18 uur geleden, Blue Niro zei:

Sinds een paar weken horen we tijdens het rijden een signaal (2 piepjes) in onze Niro Dynamic Line (2019)

Iemand een idee?

Is dat toevallig sinds je een systeem-update hebt gekregen?

Geplaatst
19 uur geleden, Gsm zei:

Heb je rijbaan begeleiding aan staan ?
Als je dan over de streep gaat hoor je piepjes
Links hoor ik het iets harder dan rechts

Als je links over de lijn gaat piept die links en als je rechts over de lijn gaat piept die rechts. Klopt dat je links harder hoort als je rijdt.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, Vince zei:

Is dat toevallig sinds je een systeem-update hebt gekregen?

Heb ik nagekeken, eerste keer dat ik het hoorde was vlak voor de beurt & update.  Vanochtend weer 2 keer vlak achter elkaar. Viel me op dat er dan 'live' bovenin het scherm staat. Als er 'tmc' staat heb ik nog geen geluid gehoord.  Auto heeft overigens geen internetverbinding als we rijden. Is alleen aan de wifi thuis gekoppeld.

Is er iets in de laatste update ( 13/7 heeft de auto een beurt gehad) dat dit kan veroorzaken? Navigatie is duidelijk wel anders

aangepast door Blue Niro
Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, gjcvro zei:

flitspaal waarschuwing?

"Er komt geen melding in de display of beeldscherm, het gebeurt zowel met navigatie aan als uit, flitsmeldingen staan uit, LKA staat uit, snelheid tussen 50-80 km, geen auto dicht voor of achter."

aangepast door Vince
Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, Vince zei:

"Er komt geen melding in de display of beeldscherm, het gebeurt zowel met navigatie aan als uit, flitsmeldingen staan uit, LKA staat uit, snelheid tussen 50-80 km, geen auto dicht voor of achter."

aah, sorry die had ik gemist. ik reageerde meer op het tmc en live verhaal. als je wifi kwijt raakt dan krijg je die irritante melding, die is het dus ook niet. de vrijloopbegelijding? die zou bij mij moeten werken, maar daar heb ik nog nooit wat van gezien of gehoord, dus ken de melding daarvan niet. verder ken ik niet zo veel piepjes anders dan van de sensors aan de voorkant, die zijn aftermarket, geven dus niks in de display. En dan ook alleen onder de 20km/h

aangepast door gjcvro
Geplaatst
5 minuten geleden, gjcvro zei:

aah, sorry die had ik gemist. ik reageerde meer op het tmc en live verhaal. als je wifi kwijt raakt dan krijg je die irritante melding, die is het dus ook niet. de vrijloopbegelijding? die zou bij mij moeten werken, maar daar heb ik nog nooit wat van gezien of gehoord, dus ken de melding daarvan niet. verder ken ik niet zo veel piepjes anders dan van de sensors aan de voorkant, die zijn aftermarket, geven dus niks in de display. En dan ook alleen onder de 20km/h

Nee, zie eerste post. De Vrijloop begeleiding is het ook niet. Die werkt bij ons wel, ook 2 piepjes + voet en opmerking 'vrijloop' in de display bij het stuur.

Geplaatst

Heb je ook wel eens een groen stuurtje in je Display? Bij mijn geeft hij piepjes wanneer “het mee helpen met het stuur” niet meer aanwezig is 

Geplaatst
22 minuten geleden, Vos zei:

Heb je ook wel eens een groen stuurtje in je Display? Bij mijn geeft hij piepjes wanneer “het mee helpen met het stuur” niet meer aanwezig is 

Nee, nog nooit gezien. 

Wat bedoel je met ' het meehelpen met het stuur? '

Geplaatst
16 uur geleden, Vos zei:

Heb je ook wel eens een groen stuurtje in je Display? Bij mijn geeft hij piepjes wanneer “het mee helpen met het stuur” niet meer aanwezig is .

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal. Bedoel je de rijbaan begeleiding?

Die piept als je links en rechts met je banden de belijning aantikt en corrigeert dan meteen. Als je bijv. bij het inhalen van baan wisselt  piept hij niet zolang je het knipperlicht gebruikt.

Geplaatst

Volgens mij is het stuur assistentie, “de auto hebt je mee met sturen”.

wanneer dit mogelijk is komt er een groen stuurtje in je display rechts boven.

Op het moment het niet meer lukt (door de auto) piept hij en wordt het stuurtje grijs 

Geplaatst
25 minuten geleden, Vos zei:

Volgens mij is het stuur assistentie, “de auto hebt je mee met sturen”.

wanneer dit mogelijk is komt er een groen stuurtje in je display rechts boven.

Op het moment het niet meer lukt (door de auto) piept hij en wordt het stuurtje grijs 

Rijbaan assistentie dus?  Die staat uit. 

Geplaatst

Je hebt rijbaan assistentie, maar ook stuur assistentie.

rijbaan is icoon 2 lijnen met auto

stuur is icoon van een stuurtje.

is mijn vandaag verteld door de dealer, nog nooit het stuurtje gezien op je instrumentenpaneel? 

Geplaatst
28 minuten geleden, Vos zei:

Je hebt rijbaan assistentie, maar ook stuur assistentie.

rijbaan is icoon 2 lijnen met auto

stuur is icoon van een stuurtje.

is mijn vandaag verteld door de dealer, nog nooit het stuurtje gezien op je instrumentenpaneel? 

Nee, nog nooit een stuurtje gezien.

Kan stuurhulp ook niet terugvinden in de boekjes, wat doet deze precies?

Geplaatst

Het lijkt erop dat het signaal toch een flitsmelding is.

Getest door meerdere keren langs een vaste flitspaal te rijden.

Hij geeft het alleen als als boven in de display 'live' staat aangegeven, bij TMC doet hij het niet.

Hij deed het zelfs bij een mobiele flitser aan de andere kant van de weg.

Dus ondanks geen internetverbinding en flitsmeldingen uitgezet in de navigatie krijgen we  tijdens het rijden wel flitsmeldingen. De mobiele flitser is waarschijnlijk toegevoegd toen de auto nog met de wifi thuis verbonden was na het starten. 

Wel raar dat het pas na dik een jaar rijden opvalt.   

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...