Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren is de Kia Niro DynamicLinePlus geleverd. Dus gisteren even een stukje gereden en de auto rijdt heerlijk. Het is altijd weer afwachten hoe het rijden gaat ook al heb je een proefrit gemaakt het blijft toch weer een verrassing. De garage heeft eigenlijk alles al ingesteld en ik ben nu bezig om dit nog iets te veranderen naar eigen idee. Apple carplay werkt goed maar je kan dan alleen de middelste USB poort gebruiken de andere USB poorten zijn alleen om op te laden. Je kijkt altijd terug wat had de vorige auto en wat heb ik nu, de Peugeot 308 SW had meerdere USB poorten om b.v. een media af te spelen. Als ik de Apple carplay wil gebruiken dan moet de USB stick met de mp3 eruit en van de iPhone er weer in. Ook mis ik wel in het handschoen vak de airco die dan het drinken lekker koel hield. Maar aan de andere kant zijn er wel veel meer opties bijgekomen. Dus dat wordt nog wel even spelen de komende tijd. De Brodit clip zal wel vervangen moeten worden met een andere maar of dit wel een goede oplossing is weet ik niet, zit teveel voor het navigatie scherm, (heeft er iemand hier al ervaring mee) heb ik gezien. De telefoon zo los in de auto is ook niet echt fijn. We zullen het gaan zien

Jan

IMG_1115.jpg

Geplaatst

Mooie kleur ook, inderdaad je moet alles even rustig gaan onderzoeken met alle mogelijkheden die er zijn he. Veel plezier er mee en veilige km's voor jullie.

Geplaatst

Ik heb sinds mei de Niro Dynamicplusline en had hiervoor ook een Peugeot. Ik had de 3008. 

Net zoals jij ging ik dingen vergelijken of terugkijken. Het puntje gekoelde middenconsole herken ik wel en persoonlijk mis ik de 12v aansluiting in de kofferbak en voor de bestuurders achter. Zeker voor een halve elektrische auto zou dit toch te realiseren moeten zijn. Maar er zijn ook genoeg "betere" punten aan de Kia. Apple carplay, of in mijn geval Android carplay gebruik ik eigenlijk nooit. Ik leg mijn telefoon altijd in het vakje achter de "pook"  (heet dat ook zo bij een automaat? ;) ). 

Geplaatst

Heel veel plezier met de Niro gewenst.

zijn dit originele velgen nog nooit gezien maar passen er wel bij. 
Sins mei rijd ik ook met een Niro 2020 en inderdaad voor een telefoon houder te plaatsen is de Niro een moeilijke auto , de broeit zag ik ook niet zitten telefoon zit dan voor het scherm heb dan zelf maar iets bedacht met een magneet  waar ik mijn telefoon opleg.CE5CEF08-A4F6-447B-B9BA-7B933D5056A6.thumb.jpeg.78a934fb04cd6d4e1aab3bddba26ddb0.jpeg

Geplaatst

Muziek op een stickje is ook wel een beetje 2004 natuurlijk. Misschien heb je het nog niet ontdekt, maar op je iPhone kun je ook muziek zetten.;-)

Spotify en iTunes werken prima op CarPlay en tegelijk met navigeren, ook al je illegaal verkregen muziek kun je ip iTunes zetten, dus weg met die USB sticks.

• Like 1
Geplaatst
Op 5-9-2020 om 19:53, Toby zei:

Heel veel plezier met de Niro gewenst.

zijn dit originele velgen nog nooit gezien maar passen er wel bij. 
Sins mei rijd ik ook met een Niro 2020 en inderdaad voor een telefoon houder te plaatsen is de Niro een moeilijke auto , de broeit zag ik ook niet zitten telefoon zit dan voor het scherm heb dan zelf maar iets bedacht met een magneet  waar ik mijn telefoon opleg.CE5CEF08-A4F6-447B-B9BA-7B933D5056A6.thumb.jpeg.78a934fb04cd6d4e1aab3bddba26ddb0.jpeg

Geplaatst

Nee dat klopt deze velgen horen er niet bij het pakket Plusline, blijkt dat de Niro standaard niet meer geleverd wordt met 18" velgen.

Dus mocht ik zelf de velgen kiezen die in de accessoires lijst staan van de Kia. Voor de telefoon houder heb ik de clip voor de IPhone al in bezit dus is het wel makkelijk als die weer gewoon geplaatst kan worden, 

Geplaatst
15 uur geleden, Brat Pit zei:

Muziek op een stickje is ook wel een beetje 2004 natuurlijk. Misschien heb je het nog niet ontdekt, maar op je iPhone kun je ook muziek zetten.;-)

Spotify en iTunes werken prima op CarPlay en tegelijk met navigeren, ook al je illegaal verkregen muziek kun je ip iTunes zetten, dus weg met die USB sticks.

Ja dat is zo maar ja ik ben de 65 en vind het toch gemakkelijk om de mp3 te luisteren via de USB stick. Ik gebruik Spotify en heb ook al wat muziek gezet op de IPhone, maar misschien is het weer een stap verder:-) zal wel even wennen zijn.

Geplaatst
Op 7-9-2020 om 09:51, J.V. zei:

Ja dat is zo maar ja ik ben de 65 en vind het toch gemakkelijk om de mp3 te luisteren via de USB stick. Ik gebruik Spotify en heb ook al wat muziek gezet op de IPhone, maar misschien is het weer een stap verder:-) zal wel even wennen zijn.

Muziek op een usb stick of op een telefoon maakt toch niets uit, allebei media-opslag.

Anders overstappen op een android telefoon, die zijn gebruiksvriendelijker is mijn ervaring

Geplaatst
Anders overstappen op een android telefoon, die zijn gebruiksvriendelijker is mijn ervaring

En mijn ervaring is andersom, maar die discussie hoort hier niet thuis...

De discussie over 1 of meer USB-poorten met data is wel grappig; ik ben niet beter gewend dan 1 poort, met voorheen aftermarket radio's en nu een fabrieksradio in de Picanto. Maar blijkbaar zijn er merken met meer poorten, leuk om te weten en zeker iets waar ik bij een volgende auto op ga letten, Kia of niet...

Geplaatst
14 uur geleden, Murcielaygo zei:

En mijn ervaring is andersom, maar die discussie hoort hier niet thuis...

De discussie over 1 of meer USB-poorten met data is wel grappig; ik ben niet beter gewend dan 1 poort, met voorheen aftermarket radio's en nu een fabrieksradio in de Picanto. Maar blijkbaar zijn er merken met meer poorten, leuk om te weten en zeker iets waar ik bij een volgende auto op ga letten, Kia of niet...

Als eerste heeft de Peugeot meerdere USB poorten maar omdat ik geen Carplay in de Peugeot had werd alleen de telefoon opgeladen, voor het installeren van b.v. firmware gebruik je dan een andere USB poort. Is denk ik nu in de Kia precies hetzelfde  1USB poort voor opladen/Carplay de andere poort is alleen maar voor opladen ook voor de USB poort in de armleuning. Een andere telefoon zal hetzelfde gelden denk ik en de IPhone werkt verder prima  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...